Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuw afvaltopic per 18 mei 2015, wie doet er mee?

17-05-2015 22:16 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wie doet er mee met dit nieuwe afvaltopic? Vanaf morgen, 18 mei 2015, ga ik weer gezond en normaal eten. Ik wil afvallen op een gezonde manier en weer gezonde keuzes gaan maken. Geen extreem gedoe, gewoon eerst nadenken of ik iets (tussendoortjes) echt wil eten of dat ik me verveel/moe ben/geïrriteerd ben etc. Daar zit bij mij namelijk het probleem. Mijn ontbijt, lunch en diner zijn prima en gezond. Het gaat verkeerd bij de dingen die ik extra neem. Ik loop 2 a 3 keer per week hard met Start to Run. Verder fiets ik veel met mijn 2 kinderen. Het bewegen zou dus meer kunnen maar op zich ben ik daar best tevreden over.



Morgenochtend ga ik op de weegschaal de schade bekijken en zal ik mijn startgewicht doorgeven.



Nou, genoeg geluld, aan de bak! Wie schrijft er mee?



Iedereen mag zelf weten wanneer je weegdag is, geef de volgende gegevens op vrijdag of zaterdag door en dan pas ik de tabel op zondag aan:



Naam:

Deze week afgevallen:

Totaal afgevallen:



NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigDeze weekTotaalSmiley341,6484,67484,6-0,0-Marjolein852451,65957593,7-1,3-Precibel281,7486,57286,1X-Mariss251,7468,56467,2-1,3-Juffert22241,75827081,8-0,0-Maros291,72837083X-Boterbloempje201,7010075100X-Bocelia?1,73827282X-Theeleut271,70827082X-MiAnoo231,68776275,9X-Kwestie271,74827581,9-0,1-Waterlelieke321,7769,565,569,5X-Friezinnetje441,76135,6<100134,5-1,1-Lisab1990241,7884,47583X-Keetje206211,7098,272,597,4X-Mano28311,68666164,7-1,3-Madelief99341,7265,56065,5+0,6-Fruitella77331,75716470-1,0-Evaa1002281,58585458X-Bruschetta?1,8080,67480,4-0,4-Damocles421,7282,06581,0X-Porec461,6569,36069,1-0,0-Zonnebloem88261,6969,55969,0-0,5-Vivavlindertje271,6810070100-0,0-Voel?1,6667,7?66,6-1,1-Budapest231,63585358-0,0-Kippenmama251,6969,06069,0-0,0-Teaspooncat261,7365(70)88,587,4-1,1-Bijzonderheidje201,666558650,0-
Ik ga met je meedoen. Zal morgen ook op de weegschaal gaan staan.



Sporten gaat helaas niet, wel ga ik 2 keer per week naar slender you.
Dit is dan misschien mijn 'stok achter de deur' ik wil graag 13 kilo kwijt.



Ik ben 4 maand geleden bevallen, was 23 kilo aangekomen en moet er nu nog 13 om op mijn oude gewicht te komen.



Ik wil graag weer meer bewegen en ik wil de chips savonds kunnen laten staan. Ik doe dus graag mee!!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Mijn probleem qua eten is precies hetzelfde als dat van jou...gezond eten en dan toch de ongezonde tussendoortjes niet kunnen weerstaan. Ik ben in de afgelopen 2 jaar al 15 kilo afgevallen, maar door mijn gesnaai lukken die laatste vijf kilo maar niet. Mijn doel is dus gezonder eten en de ongezonde tussendoortjes laten staan. Verder wil ik ook structureel meer gaan bewegen.



Morgenochtend ook maar even op de weegschaal en dan meld ik me hier :)!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! (ben momenteel 2 weken gestart met een gezondere leefstijl dus zit nog in de beginfase).



Even kort wat over mezelf:

Ik ben 24 jaar en eerst zal even wat persoonlijke dingetjes vertellen...ik heb nu een relatie van 7,5 jaar (jeumig wat klinkt dat alweer lang, haha) en wij hebben vorig jaar ons eerste huis gekocht. Momenteel zijn we een jaar bezig om het rigoureus te verbouwen. De planning is om dit in 2016 af te hebben. Qua werk: ik werk nu ruim een half jaar in de marketing-sector.



En nu over het 'afvallen':

Mijn valkuil zit 'm niet in de tussendoortjes, maar vooral de avonden zijn voor mij moeilijk. Daarnaast werk ik 3 dagen, deze dagen is mijn ritme wel goed, maar de dagen dat ik vrij ben eet ik nogal onregelmatig. Dit probeer ik nu op te pakken door elke 3 uur iets te eten (7.30 / 10.30 / 13.30 / 16.30 / 19.30). Vooralsnog (2 weken) lukt dit erg goed en ik heb nog geen hongergevoel gehad. Ik wil daarnaast ook meer gaan sporten. Ik loop nu zo'n 1x in de week hard en wil dit uitbouwen tot 2-3 keer in de week. Wat kleine feitjes om een beeld te krijgen: lengte = 1.75, gewicht = 82 kilo. Wil naar de 70 kilo! Ik app momenteel mijn 'eetlijstje' dagelijks door naar een vriendin, gaan we hier ook ons dagmenu (elke dag?) posten?
Alle reacties Link kopieren
Mijn menu van vandaag (voor de beeldvorming):

07:30

90 gram magere kwark

45 gram muesli

80 gram banaan

11:00

1 grote appel

13:00

3 stuks vitalu crackers

5 plakjes kip grillworst

1 plakje kipfilet

16:00

2 stuks evergreen crunchy

19:30

200 gr broccoli

150 gr aardappels

65 gram gehaktbal

15 gram yofresh

19:30

110 gr optimel vanilleyoghurt

40 gr appel

30 gr noten
Hoi, ik zou ook graag mee willen doen! Weet alleen niet of dat gek is, ik heb pas 1 keer iets geplaatst op het forum (ben meestal nogal van het meelezen , altijd 'bang' dat mijn bijdrages niet zinvol zijn).



Mocht er ook voor een nieuweling plek zijn, dan wil ook ik wat meer over mezelf vertellen:

Ik ben 29 jaar, single en 13 kilo te zwaar. Sporten is wegens 2 verschillende blessures niet meer mogelijk, daarom kies ik ervoor om veel te gaan wandelen.



Op dit moment weeg ik 83 kg bij een lengte van 1.72 cm.



Leuk idee, dit topic! Ik hoop dat we elkaar kunnen steunen waar nodig en als het goed gaat, met elkaar mee kunnen juichen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees (en schrijf af en toe) met jullie mee. 1.70 meter en 100 kg, nu net een weekje bezig met de strijd tegen de kilo's.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie ook allemaal meedoen!



@Juffert: Eetlijstjes zijn leuk, maar ik denk niet dat ik het volhou om ze elke dag te posten. Af en toe moet geen probleem zijn! Wij zijn trouwens ongeveer even oud en even lang.



@Maros: Natuurlijk ben je welkom!



@Boterbloempje: Jij ook succes!



Is het trouwens handig om een standaard weegdag te hebben en een tabel te maken met de vorderingen erin? Ik vind dit altijd wel mooi overzichtelijk
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,

Ik doe graag met jullie mee!

Ook hier het probleem dat ik te veel snoep.

Ik ben 1.73 en weeg rond de 82 kg. Ben 3 jaar geleden afgevallen van 92 naar 78 kg. Er is inmiddels door toch weer te veel snoepen en te weinig bewegen dus weer iets bij gekomen en dat moet stoppen! Mijn doel is ongeveer 10 kilo afvallen. Wil dat bereiken door minder te snoepen en meer te bewegen. Ik eet verder behoorlijk gezond, dus daar ligt het niet aan. Meer bewegen ga ik doen door minimaal 4 keer in de week op snel tempo minimaal een half uur te gaan wandelen.



@Maros, geinig, wij hebben ongeveer dezelfde lengte en gewicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariss89 schreef op 17 mei 2015 @ 23:16:



Is het trouwens handig om een standaard weegdag te hebben en een tabel te maken met de vorderingen erin? Ik vind dit altijd wel mooi overzichtelijk Lijkt mij een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
quote:bocellia schreef op 17 mei 2015 @ 23:21:

[...]



Lijkt mij een goed idee!Ja, dat lijkt mij ook erg motiverend. Ik stel de dinsdag voor als weegdag !
@Mariss89: dankjewel, dan schrijf ik graag mee! Ik vind een tabel een goed idee, dan houden we het inderdaad overzichtelijk.



Mijn weegdag is nu op maandag.



@bocellia: inderdaad geinig, we hebben ongeveer hetzelfde doel!



Ik wil mijn streefgewicht trouwens bereiken door nauwelijks meer te snoepen en veel gezonder te gaan eten. Mijn ontbijt schiet er nogal eens bij in, mijn lunch bestaat te vaak uit boterhammen met pindakaas. Daarnaast nog teveel snoepen, niet echt goed bezig dus
Alle reacties Link kopieren
Dan ga ik jullie niet elke dag vermoeien met mijn eetlijstje Die houd ik dan lekker voor mezelf :p. Ben ook voor een tabel, dat lijkt me erg motiverend!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Eigenlijk ben ik meer een meelezer maar hoop met wat steun eindelijk eens wat af te kunnen gaan vallen.. Het is hoog tijd! Morgen maar eens even op de weegschaal gaan staan, ben benieuwd!



Ohja nog wat toevoegingen; ik heb nogal moeite m'n vreetbuien te minimaliseren en bewegen lukt ook niet echt.. Moet echt verandering in komen!



En ik ben ook voor een tabel, leuk!
Alle reacties Link kopieren
-
mariss89 wijzigde dit bericht op 18-05-2015 21:28
Reden: Gigantische tabel code post weg. Want hij doet het!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd = 20.

Streef = 75 kg
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik wil ook graag meedoen!

Ik ben 21 jaar, 170 cm, momenteel 97 kg en mijn streefgewicht is 72,5 kg, wat gelijk staat aan een gezond gewicht volgens mijn bmi.



Misschien een idee om op maandag de kilo's door te geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen

Sport al jaren,maar door de vreetbuien in het weekend toch 4 kilo aangekomen.

En de laatste 3 weken niet in de sportschool geweest,maar ga dalijk weer 3/4 keer in de week en dan hoop ik snel op mijn streefgewicht te zitten.

Ik ben trouwens 31 jaar en 1.68 en 65 kg.

Streefgewicht is 61
Succes vandaag dames!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zou ook erg graag willen meedoen! Toevallig had ik me voorgenomen om vanaf vandaag een tijd lang echt gezond te gaan eten en zo min mogelijk te snoepen, met als doel om een kilo of 5 af te vallen. Ik open net het Viva forum en zie dit topic.... dat kan geen toeval zijn haha , ik schrijf graag mee!



Ik ben 34 jaar, getrouwd, geen kinderen. Ongeveer anderhalf jaar geleden al 10 kilo afgevallen, en wil nu nog erg graag de laatste 5. Ik heb soms last van emotie-eten (uit verveling/onrust/stress) en ook van het 'alles-of-niets'-gevoel, als ik dan op een dag iets 'verkeerds' eet, dan maakt het allemaal niets meer uit en eet ik nog veel meer verkeerds. Hartstikke fout (en niet slim) natuurlijk, maar het gebeurd me toch.... tot 2 weken geleden woog ik 63.5 kilo bij 1.72 (prima dus, al is mijn eigenlijke doel 60 kilo) maar de laatste 2 weken ben ik enorm uit de bocht gevlogen en ik vrees dat ik nu rond de 66 weeg (durf niet te checken...).



Is het handig om voor de tabel een vaste weegdag af te spreken, bijvoorbeeld woensdag = weegdag?



O ja, in het dagelijks leven run ik sinds kort mijn eigen Bed&Breakfast, ik ben daar (meer dan) fulltime mee bezig. Doe alles zelf, van ontbijt, schoonmaak, check-ins tot marketing, website, boekhouding, inkopen.... Krijg dus beweging genoeg . Daarnaast loop ik nog 1 a 2 x per week hard, en probeer ik 1x per week een eind te fietsen door de bossen. Ook hebben we een flinke tuin (1.5 hectare) waarin genoeg te doen is, dus ik zit niet bepaald stil. Het probleem zit bij mij dus echt in het ongezonde eten, wat bij mij kan uitmonden in een soort vreetbuien. Als ik eenmaal begin aan chocola of chips, dan kan ik geen mate meer houden. En als dat dan 2 weken lang bijna elke dag gebeurd, dan kom je dus aan.... en zo jojo ik wat heen en weer. Daar wil ik erg graag vanaf, ik denk dat ik me ook veel fitter, energieker en gelukkiger voel bij een gezond eetpatroon waarbij ik bij de ongezonde dingen beter mate kan houden, i.p.v. alle remmen los.



Voor de tabel: 34 jaar, 1.72 meter, mijn streefgewicht is 60 kilo, en mijn huidige gewicht weet ik dus even niet, zodra we een weegdag hebben afgesproken zal ik het doorgeven, zet anders maar op 65.5 voor nu :-).
Geniet van het leven :)
Alle reacties Link kopieren
Net even snel gewogen en ik weeg nu 68.5 kg. Kom vanavond nog even posten!
Hallo allemaal,

Kan ik ook nog meeschrijven hier?

Ik ben ook al een tijd een "meelezer" en heb een paar jaar geleden wel een tijdje meegeschreven en vond dat motiverend! Ik had voor mezelf al als doel gesteld om vandaag te beginnen met een paar kilo af te vallen, dus dit topic sluit precies aan!

Wat gegevens van mij:

Leeftijd: 33

Lengte: 1.75

Huidig gewicht:71

Streeftgewicht: 64



Ik wil er 7 kilo af dus, maar dan hoeft voor mij niet supersnel. Met de eerste 4 zou ik al supergelukkig zijn!

Hebben jullie een streefdatum? Ik zou die eerste 4 kilo wel kwijt willen voor 1 juli, dan moet te doen zijn denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen!

Ik ben 28,1,58 en 58 kilo, ik wil er graag 4 kilo af.

Ik sport zeker 4 keer oer week , soms 5.



Valkuil zit m in snoepen op werk (krijgen vaak taart/snoepjes/koek ed)



Vandaag gestart met 200 ml magere kwark , wat aardbeitjes en granola dorset cereals.
Alle reacties Link kopieren
Hier net een ontbijt van magere yoghurt, muesli en vers fruit achter de rug. De hele ochtend druk aan de schoonmaak, dus al lekker in beweging :-) .



@fruitella, ik denk dat 4 kilo voor 1 juli wel haalbaar is, dan heb je nog ongeveer 6 weken. Ik hoop dat ik zelf rond die tijd ook 4 kilo er af heb! Zal me van de week in elk geval (met tegenzin) wegen, dan heb ik een startgewicht.
Geniet van het leven :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven