Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe poging om af te vallen !

10-04-2013 13:21 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Afgelopen maandag is de knop opnieuw bij mij omgegaan.

Ik moet echt gaan lijnen. Na jaren van ontkenning keek ik in de spiegel en barste in tranen uit. !!!!!

Een fitnis aparaat besteld om zo thuis aan mijn beweging te komen.

En de boekjes van de WW er weer bij gepakt.

De eerste keer dat ik op het aparaat stond kon ik het nog geen 5 minuten volhouden.

Nu al bij dag drie en nog steeds vol motivatie.

Ik vind het een lastig onderwerp om over te praten met mensen die niet bekend zijn met overgewicht omdat zij toch niet helemaal voelen en begrijpen wat je bedoeld en hoe moeilijk het is.

Ik hoop dat er mensen zijn die hun gevoel/gedachte willen delen.



Ik zie jullie reacties te gemoed!





NaamLeeftijdGewichtStreefgewichtAantal verloren kilo'sChicaaRicaa25128956,3Daan401218013,8Turquasi3172681Gruffalo?79,5720,7Luna92218063?Annicka4688,2804Visje2631817523AnappleAday2472,2650,8Nicolientje24102293,4723,6Giraff007249380?Truylan2082,2752,8Woepsie2777,5680,7
Ik moet ook. Hoe weet ik nog niet precies, ik ben al een tijdje bezig met minder/gezonder eten, niet snoepen en wat meer bewegen maar doordat ik lichamelijke klachten heb kan ik niet heel intensief sporten ofzo. Maar er moet wel heel wat af helaas.



Ik ben niet iemand van wegen en meten trouwens, ik merk vanzelf wel als mijn kleren losser gaan zitten enzo.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Het afvallen en gezond eten zit in de lucht!



ik ben afgelopen zondag begonnen; water drinken / thee en 3 maaltijden en 2x per dag 30 minuten sporten behalve donderdag, het moet gewoon gebeuren dat afvallen.

motivatie is gelukkig groot en ik snoep niet eens giga veel maar suikerdrankjes (ook de zogenaamde vruchtensappen uit pakken) laat ik nu volledig staan.

Als ik trek krijg tussen de 3 vaste maaltijden eet ik fruit of wortel of komkommer.

We gaan er voor, al gaat afvallen een stuk langzamer dan tien jaar geleden...



Het is trouwens de eerste keer dat ik me ook nog niet gewogen heb (in vergelijking met alle andere afvalpogingen)

Energie en fit voelen staat voorop , succes iedereen
Alle reacties Link kopieren
Succes dames. Ik had ook overgewicht(obesitas zelfs), maar inmiddels een gezond gewicht.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Hoi dappere medelijners,



mijn broeken zitten ook veel te strak.

Ik ga proberen minder en gezonder te eten, was nogal van het cakejes bakken de laatste tijd namelijk...

Verder ga ik zo vaak mogelijk fietsen naar mijn werk, is een half uurtje, en weer 1 a 2 x in de week sporten.

Ik heb eigenlijk nog nooit echt gelijnd....



Maken we er een support groepje van?

succes in ieder geval!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me ook aansluiten? Ik ben mijn zwangerschapskilo's nog niet kwijt. Ik wil ben vanaf maandag aan het proberen gezonder en minder te eten. Door mijn bijna fulltime baan en gezinsleven vind ik het erg lastig om echt te gaan sporten, maar ik probeer wel veel te wandelen. Ik wil zo'n 10 kilo afvallen.

Nu op mijn thuisdag vind ik het lastig om geen koekje of iets dergelijks te nemen (naast het standaard koekje bij de koffie 's ochtends).
Ik sluit me ook graag aan! De laatste vijf jaar is er ongemerkt 10 kg aangeslopen die ik graag weer kwijt wil. Ik probeer gezond te eten, veel groente en fruit en maar één bord avondeten in plaats van twee. Op zich is dit goed te doen, maar vooral de avonden vind ik moeilijk. Dat zijn toch de momenten waarop ik zin heb in chips, blokjes kaas of chocola. Misschien kunnen we een tabel maken met huidig en streefgewicht?
Alle reacties Link kopieren
Wandelen schijnt juist heel goed te zijn, en beter voor je hart dan hardlopen heb ik laatst gelezen. Koekjes zijn echt moeilijk te laten he? Gelukkig hou ik ook van groente en fruit.... 10 kilo is best veel eigenlijk, ik ga voor ongeveer 5 kilo en trek er een maand voor uit, als het nodig is meer....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
elke dag of tenminste drie keer per week een eindje wandelen (15 min. tot een uurtje) is idd meer dan zat voor hart en bloedvaten. Als je echt plezier hebt in workouts en krachttrainingen dan kan je dat ook doen natuurlijk; hoe meer spieren des te meer brandstof je kan verbruiken (hoewel je daar geen irreële verwachtingen van moet hebben).
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens ook maar gaan wandelen in mijn lunchpauze, dat vergeet ik gewoon... en het word nu toch lekkerder weer langzaam aan. Zo'n tabel lijkt me een leuk idee voor de houvast, maar ik heb geen idee hoe je dat moet maken?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al best veel kilo afgevallen (zo'n 25), maar die laatste paar zijn zo lastig. De motivatie is gewoon weg. Stabiel houden lijkt niet zo'n probleem, waarom komt het dan toch dat ik me niet kan zetten tot die laatste paar kilo's? Misschien dat we het samen kunnen doen?

Ik kan wel een paar tips met jullie delen, waar ik wat aan gehad heb het afgelopen jaar, misschien dat jullie er ook iets aan hebben.

- Eet crackers, eieren of bijv kwark als ontbijt of lunch. Dat scheelt nogal wat koolhydraten. Koolhydraten worden namelijk omgezet in suikers, en dat weer in vet. Dat wil je natuurlijk niet, dus als je koolhydraten wat vermijdt, zal het afvallen wat makkelijker gaan.

- Verder veel water drinken, vooral op het moment dat je zin hebt in iets. En dan niet één glas, nee, ik gooi zo drie flinke glazen achterover. Zit ik nokvol, en dan hoef ik die snack niet meer zo nodig.

- Als ik wel erg veel behoefte heb aan een snack, dan mag dat van mezelf, maar wel pas na vijf minuten. Als je dan vervolgens vijf minuten verder bent, is de grootste zin daarin vaak al over. Heel raar, maar het werkt voor mij wel zo.

- Kies verder voor dingen die je écht lekker vindt. Dus geen crackers als je die eigenlijk niet lust. Ik vind ze heerlijk, vooral flink belegd met Philadelphia, komkommer, tomaat, paprika. Mmmm.... Zo kan je er zonder schuldgevoel zó vier achter elkaar opeten. Dat is meer dan wat ik at vóór mijn afvallen!

- Ik heb één dag in de week dat ik mag eten wat ik wil. En dan eet ik niet alleen wat slecht is, want ik weet van mezelf dat het er daarna weer vanaf moet. Maar die dag 'mag' het. Ik ben er ook van overtuigd dat dit goed is voor de verbranding. Steeds heel weinig eten, en je valt niet meer goed af. Eén dag in de week de boel flink aan het werk zetten, zorgt er voor mij voor dat ik beter blijf afvallen. Bovendien kan ik de andere dagen beter volhouden, omdat ik weet dat ik die ene dag alles mag eten waar ik zin in heb.

- Zorg dat je een doel voor ogen hebt. Ik heb met mijn man bepaalde beloningen afgesproken, en het is dan zó leuk (ook voor hem!) als ik dat doel behaald had. Zo kan je bijv afspreken met jezelf dat je een mooi jurkje mag kopen als je x kilo bent afgevallen, of een dagje sauna of zo.

- Ik wandel heel veel. Je hoeft echt niet overal de auto of fiets voor te nemen. Maar goed, ik weet dat ik makkelijk praten heb, aangezien ik redelijk wat tijd heb. Als je een druk leven heb, is dat al een stuk lastiger.



Wanneer jullie nog tips hebben, zijn die van harte welkom. Want er staan er natuurlijk heel veel op internet, maar het is veel fijner om ze te krijgen van mensen die ze zelf ondervonden hebben, vind ik.



Succes allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn allemaal goede tips, de meeste daar hou ik me al aan....

Hoe je de laatste beetjes wegkrijgt daar heb ik helaas geen verstand van aangezien ik dit voor het eerst probeer. Ik vind het super knap van je wat je al bereikt hebt trouwens. Misschien moet je eens een andere sport proberen, die juist andere spieren aan het werk zet?



Ook zonder tabel kunnen we natuurlijk al wel wat gegevens uitwisselen (als we durven haha)?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Zal mij eerst voorstellen, ik ben dus Daan. Ben vanaf vorig jaar langzaam aan begonnen met een gezondere leefstijl maar vanaf 26 februari is de knop echt om gegaan. Nu 12 kilo kwijt maar wil er nog zeker 42 kilo kwijt. Ik wil dit gaan doen door minder koolhydraten te gaan eten en meer groeten en eiwitten. Daarnaast ben ik 3 keer per week gaan sporten.



Maar wat voor mij maakt dat het nu lukt is een enorme stok achter de deur. Ik heb een vriend bereid gevonden om mij te coachen. Als ik niet afval zonder aanwijsbare en geldige reden krijg ik op mijn lazer en ook als ik niet ga sporten staat mij een preek te wachten. Alleen dat ik weet dat hij dat kan doen maakt al dat het mij gewoon lukt.



Het lijkt mij heel leuk om hier online ook steun van elkaar te krijgen. Elkaar kunen stimuleren en motiveren maar ook een schouder kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie, ik herken me heel erg in jouw verhaal.... ik ben zelf +/- 22 kilo kwijt en op dat gewicht blijf ik nu al een maand of drie schommelen. (ook heel mooi natuurlijk), maar het liefst zou ik nog die laatste drie eraf willen! Maar ik heb een gezond BMI inmiddels dus als het niet gaat lukken dan kan ik me er ook wel bij neer leggen!



Maar voor goede tips ben ik altijd in
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me ook nog aansluiten? Fijn zo'n clubje, voor steun en om je verhaal kwijt te kunnen!



Ik ben afgelopen jaar zo langzamerhand 10 kg zwaarder geworden. Kaasfondue, kerststol en paasstol noem maar op. Ik voel me niet gezond door al het vette eten, al het snoep en andere verkeerde dingen.



Ik ben ook sinds maandag bezig met vooral gezond eten. 'S ochtends Kellogs specialK met halfvolle melk, lunch en avondeten gewoon met gezin en op mijn werk maar dan wel gezond eten. Tussendoor 1 keer fruit en 's avonds evt nog iets, gister was dat een gekookt eitje.



Dus niet te streng lijnen maar rustig aan en goed vol te houden.



Mijn zwakke punt... De domino pizza chicken kebab. Zo te bestellen als we een drukke week hebben gehad en geen zin om te koken. Die moet ik echt zien te vermijden :-s
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Natuurlijk iedereen is van harte welkom.

Fyn om je gedachtegang met anderen te kunnen delen.

Helaas is dit mijn zoveelste poging.

Ik ben eerser 35 kilo afgevallen met dr weigt watchers maar inmiddels is er alweer zo'n 40 kilo bij.

Ik weet dat ik aanleg heb en dus levenslang, opletten op wat je eet em drinkt.

Fyn dat er al zoveel reacties zijn!

Ook ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Dilaila en ik ben 25 jaar. Ik ben 1.70 lang en weeg ruim boven de 120 kilo.

Ik was het ineens weer zo zat, ik ben laast op vakantie geweest en paste gewooon niet in de gordel vam het vliegtuig, ik moest den verlengstuk vragen. Al die ogen die je dan aanstaren.

Op dat moment hield ik mr groot maar ik kon wel janken.

Ik herken veel in jullie verhalen en ben blij dat we dit met elkaar kunnen delen. Ik ga nog maar is op de home trainer.

Succes en liefs Dilaila
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Lieve mede afvallers!!

Zoals jullie kunnen zien heb ik een tabel gemaakt.

Voor wie zijn/haar info wil delen, stuur me even een berichtje met je Naam, Leeftijd, Gewicht, Streefgewicht en verloren kilo's.

Ik hoop dat die laatste kolom ons gemotiveerd houdt en dat we elkaar hierin kunnen steunen.

Ik hoor graag van jullie!

Liefs Dilaila
Alle reacties Link kopieren
@chicaaricaa wat herkenbaar je verhaal. Elke keer maar weer op nieuw beginnen en jezelf oppeppen om er weer tegen aan te gaan. Ook de frustraties zijn zo herkenbaar. Waar ik eigenlijk het meeste van baal zijn de beperkingen. Zoals jij in de vliegtuigstoel. Je voelt je al zo opgepropt zitten en dan moet je ook nog een andere riem vragen. Grrrrrrrrr

Maar goed meid we gaan er gewoon weer voor



Hierbij mijn gegevens voor het tabel. Daan, 40 jaar, 122,8 (afgelopen zaterdag), mijn streefgewicht is 80 kilo, en ik ben nu 12 kilo kwijt
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wat zijn we allemaal goed bezig.

Ik ben eind januari begonnen met afvallen.

Ben 11 cm bij me buik kwijt in ongeveer 12 weken.

Ik loop 2 x per week hard nu. 4-5 km per keer. Ik snoep dus helemaal niet meer. Ik had eetbuien maar die zijn weg.

Geloof mij! Iedereen kan dit! Hou vol!

Ik kwam in de eerste 3 weken 2 kilo aan.

Wow. Dat was even een grote domper.

Maar ik hield vol en dan begint het echt te komen.

Ik heb een paar goede tips.

1. Zorg dat je overdag altijd wat te doen hebt.

Als je full time werkt of studeert, profiteer hiervan! Het zorgt voor afleiding en je hebt te maken met een goede routine.

2. Snoep of eet niet tussen de maaltijden en tussendoortjes door. Ook als je thuis bent.

Dit maakt je hongergevoel groter en het is echt niet nodig!

3. Sporten! Elk dieet moet een sport hebben. Het motiveert je je best te blijven doen voor je dieet.

4. Als je net als mij eetbuien had (of hebt). Plan deze dan in, ja klinkt raar, maar een eetbui ontstaat meestal door een heftige emotie die je niet ziet aankomen en waar je niet mee om kan gaan. Zodra je er 1 voelt opkomen. Wacht met eten, stel jezelf gerust. Als je in je eetbui planning heb staan dat je woensdag middag om 4 uur je eetbui mag hebben. Zal je zien dat je het niet meer wilt of nodig vind.



Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@daantjeh

Zo je bent al veel kwijt! Toppie wat doe je om af te vallen?

Inderdaad al die frustraties en beperkingen.

En vooral als je op straat loopt of ergens zit om iets te eten dat je de mensen gewoon ziet denken, 'zo die doet dat zeker elke dag' verschrikkelijk.

Maar goed zoals je zegt we gaan er weer voor!

Ik ben weer begonnen met het systeem van de weight watchers. Ik ga niet naar de cursus maar doe het zelf thuis.

Ik zal je toevoegen in de tabel.
Hallo,



Wat fijn al die tips! Ik ben zelf vorige week begonnen met gezonder te leven. Vandaag een weegmoment gehad in de sportschool. Best confonterend. Ik weeg nu 98 kilo, ben 30 jaar en ben 1.70 m en het liefst zou ik 20 kilo willen afvallen.



Succes allemaal. Groetjes Judith
Alle reacties Link kopieren
Wauw, jullie zijn of al van ver gekomen of hebben een veel hoger doel gesteld dan ik.... ik hoop dat ik ervan kan leren. Ik heb altijd geschommeld maar woog nooit meer dan 70 kilo en het is niet zo dat ik nu een slecht BMI heb maar ik pas nergens meer in en vooral in mijn gezicht, the most obvious place, zie je erg dat ik ben aangekomen. Niet zo gek als je bedenkt dat cupcakes mijn hobby is en chips vaak mijn tussendoortje. Vandaag heb ik appels bij me, een eitje, wat crackers en een komkommer en een paprika. Vanavond eet ik bij familie die altijd schandalig goed koken dus ik zet me vast schrap haha



Mijn leeftijd is 31, ik ben 1.74, weeg nu 73 kilo en zou graag 5 kilo afvallen. Tot dusver, nog niks want net voor het eerst in mijn leven begonnen met lijnen. Succes allemaal!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Turquasi: heel goed van je dat je het nu aanpakt, nu je niet meer tevreden bent. Dan laat je het niet zover komen als dat ik (en sommige anderen) het gedaan hebben. Want om bijv. 30 kg af te vallen is toch echt een stuk moeilijker dan bijv. 5. Je ziet er dan als een berg tegenop (ik althans). Het eraan beginnen is soms zelfs lastiger dan ook echt bezig zijn. Eerlijk gezegd vond ik het zelfs een beetje een opluchting toen ik eenmaal gestart was, niet meer dat eeuwige schuldgevoel als ik iets at. Maar nu ik bijna op mijn streefgewicht zit (en nee, dan ben ik nog steeds niet slank, maar dat hoeft voor mij ook niet) vind ik het gewoon lastig om vol te blijven houden. Toch wil ik dit, omdat ik nu steeds het gevoel heb dat ik nog niet 'geslaagd' ben voor mijn missie. Die laatste 3 lijken zwaarder te wegen (letterlijk en figuurlijk) dan de andere 25. Stom he.

Ik kook nu wel al mijn eten voor 's avonds in de ochtend, zodat ik daarnaar uit kan kijken en 's avonds vooral niet in de verleiding kom om troep te eten. Ik heb hier dan ook de tijd voor, kan me voorstellen dat niet iedereen dit wil. Als ik soep kook, vind ik het overdag vaak zelfs fijn dat ik er gedurende de dag al van kan eten (ik kook altijd ongebonden soepen, en mag die van mezelf onbeperkt eten).

Succes allemaal, en leuk om jullie verhalen zo te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Relativerend, ik zie al als een berg op tegen 5 kilo proberen te verliezen.... wat als het me helemaal niet lukt? Wat als ik gewoon ouder ben en er elk jaar een kilo extra aan plak.... stom he. Na wat jullie gepresteerd hebben moet dat van mij een (hardgekookt) eitje zijn.... Soep is trouwens fantastisch inderdaad. Lekker alles blenderen. En elke dag zorgen voldoende gezonde dingen in huis te hebben zodat ik niet naar ongezonde dingen kan graaien omdat er zoveel paprika's en komkommers in de weg liggen. En op t werk ook. Gelukkig doet mijn collega ook een dieet, strenger nog met pillen en al. Dan brengen we elkaar niet in de verleiding. Nu nog vaker sporten want het gaat niet om de kilo's alleen....
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven