Nijmeegse Vierdaagse 2017

16-01-2017 18:43 393 berichten
Vorig jaar zag het er zó gezellig uit dat ik het dit jaar zelf wil proberen: de Vierdaagse van Nijmegen! Vandaag heb ik me ingeschreven via Viavierdaagse, zodat ik in ieder geval verzekerd ben van een startbewijs. En ook een overnachtingsadresje heb ik al gereserveerd.

Ik loop wel regelmatig, maar nooit echt lange afstanden. Op dit moment haal ik die veertig kilometer echt niet, laat staan vier keer veertig. Dat wordt dus nog flink trainen het komende half jaar. Gelukkig kan ik dat samen met mijn man doen, want die heeft zich ook ingeschreven. We gaan er dus gezellig samen tegenaan.

Zijn er meer forummers die dit jaar willen meelopen?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel. Nee geen antibiotica... zo lang dat nog niet moet, liever niet. Drink nu 3/4 liter per dag & gebruik cranberry pillen + vitamine c, in de hoop dat het daar weg mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zo... de 3e dag van Nijmegen gaat appeltje eitje worden! De afgelopen 3 dagen het Lee Trail gelopen. In totaal 'maar' 53km, maar het was constant klimmen en dalen. Hellingen van 18% waren meer regel dan uitzondering. Maar ooo, wat was het mooi!!! De tweede dag was echt sprookjesachtig mooi, 's ochtends was alles wit van de rijp en het zonnetje scheen. Kasteel nog in wat mistflarden gehuld, prachtige vergezichten. Ik was wel blij dat ik mijn wandelstokken mee had genomen, want sommige paadjes waren erg smal en glibberig, terwijl er naast je een diepe afgrond gaapte!

Ik heb behoorlijk spierpijn, zeker tijdens afdalingen had ik het gevoel dat mijn bovenbenen op ontploffen stonden! Maar ik had het voor geen goud willen missen!
Leuk koekkie! Bergen kosten altijd zoveel tijd. Vorig jaar waren we op wandelvakantie en liepen we een van de dagen gemiddeld niet harder dan 1,5 km/uur, alleen maar doordat we zoveel moesten stijgen en dalen en van rots naar rots moesten stappen/springen.



Wat dat betreft loopt het op de weg een stuk makkelijker. We hebben het afgelopen weekend 20 en 12 km gelopen, voor het eerst dit jaar een beetje serieuze afstanden. We lopen een maand voor op ons trainingsprogramma, dus tot nu toe gaat het (op een enkele blaar na) goed.
quote:koekkie schreef op 17 februari 2017 @ 20:05:

Yakatani,

Respect! Zonder jullie redden we het niet! En als ik zie hoeveel uur onze EHBO-ers maken dan is dat haast nog zwaarder dan wandelen.....

Wel vraag ik mij af waarom jullie van dat wattenspul gebruiken? Wij krijgen soms wandelaars op de behandeltafel die eerder bij jullie zijn gekomen en het eerste wat wij doen zijn de watten wegtrekken omdat de wandelaars aangeven dat het daardoor knelt in de schoenen? Onze EHBO-ers gebruiken van dat witte tape (geen idee hoe het heet) voor om de tenen en een soort leukoplast met talkpoeder voor de bal van de voet en de hiel.Er zijn wandelaars die zweren bij vette watten en dat hoort absoluut niet te knellen als je het goed aanbrengt. Ook zijn ze overgegaan nu op fixomull. Dat is die witte pleister denk ik. Ik plak zelf het liefste af, teen voor teen. Ouderwetse kwaliteit
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk koekie!



Ik ben geslaagd voor schoenen en blaas lijkt beter te gaan, dus ga deze week weer lopen! En zaterdag op vakantie, dus hoop tussen het skiën door nog een x te kunnen trainen
Alle reacties Link kopieren
Dijn Pinaco! Veel wandelplezier met je nieuwe schoenen!
Alle reacties Link kopieren
Dijn = Fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel



Ik heb er gisteren en vandaag weer een rondje opzitten. Ik weet nu iig dat mijn regenjas echt waterdicht is nog meer mensen getraind?
Alle reacties Link kopieren
Als ik terug ben van een heerlijke vakantie ga ik maar eens beginnen.

Moet ook nog nieuwe wandelschoenen aanschaffen en neig toch weer naar New Balance.

Ik loop daar zo mee weg en durf voor de vierdaagse eigenlijk niet op een ander merk over te stappen.

Als het eenmaal goed is. ...
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan de 1e dag omdraaien! Eerst over de dijk ipv de dijk pas op het einde.... hadden ze al veel eerder moeten doen!
Hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Stond in De Gelderlander vandaag. Inmiddels misschien ook wel op de website van de Vierdaagse?

Stiekem vind ik het wel jammer, het had wel wat om met z'n allen aan het eind van de dag over de dijk te sjokken met Nijmegen in zicht, maar nog lang niet binnen handbereik. Maar gezien de argumenten denk ik dat het een goede keuze is geweest dat ze de route hebben omgedraaid.



Ik heb deze week mijn officiële bevestiging / startbewijs binnengekregen per email, dus daar kan het niet meer misgaan. Nu nog even zorgen dat de schoenen worden ingelopen, maar daar hebben we nog wel even tijd voor. Ik heb er zin in!



@Pinaco: respect dat je bent gaan wandelen met die regen! Ik ben echt een mooiweerloper
Alle reacties Link kopieren
Staat op de site van de 4daagse Stichting en ze vermelden het op hun FB pagina.

Het is veel logischer en hadden ze in mijn ogen veel eerder moeten doen....
Die dijk is inderdaad berucht, ik denk ook dat het een goede zet is.

Wij hebben onze startbewijzen ook binnen, dus dat is allemaal goed gegaan. Nu alleen nog wat meer trainen. Door het weer en drukte op mijn werk komt daar doordeweeks niets van.
Alle reacties Link kopieren
Oh die dijk kan ik nog wel herinneringen van vorig jaar, was pittig aan t eind. Ja ik moet eigenlijk ook weer gaan trainen, 2 weken geleden 22 km gelopen. Had gelukkig mijn reserve schoenen bij me, had na 7 km blaren met mijn nieuwe schoenen. Heb ze van t merk Merrel.

Als er nog ergens een droog moment is dit weekend ga ik nog aan de wandel.
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie de route vooraf al een keer lopen?



Ik heb vandaag 18 km in de regen gelopen. Eens in een nieuwe omgeving, voor de verandering. Loopt wel lekkerder, als je wat te kijken hebt
quote:Pinaco schreef op 05 maart 2017 @ 18:54:

Gaan jullie de route vooraf al een keer lopen?



Nee, ik zou niet weten waarom.



Wij hebben gisteren 25 km gewandeld. 's Avonds deed alles zeer: voetzolen, knieën, knieholtes, bovenbenen, heupen, rug. Na een nachtje slapen ging het wel weer, ik had alleen nog een beetje last van mijn knieholte. Daar heb ik nog nooit eerder last van gehad, waarschijnlijk gewoon een beetje overbelast.

Vandaag toch weer (rustig aan) 12 km gelopen, en dat ging eigenlijk prima.



Volgens ons trainingsschema moesten we dit weekend 15 km lopen, dus we lopen nog steeds voor.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig trotter!



Ik heb dit weekend 1x 20km en 1x 10 km op de planning staan. De weersvoorspellingen zijn erg goed, dus heb er zin in!
Wij zijn net terug van een klein rondje, het is nu echt heerlijk om te lopen! Morgen en overmorgen gaan we natuurlijk ook weer, maar we hebben nog niet echt een route gepland.
Alle reacties Link kopieren
En trotter, wat is het geworden?



Wij hebben 22,3 gelopen in 4:30 uur. Zwaar, maar ik ben erg tevreden. Tot 17 km was het vrijwel pijnloos, dus dat is fijn!
We zijn net terug van een tocht van 24 km. We hebben er wel lang over gedaan: 298 minuten volgens mijn stappenteller (wandelminuten, dat is dus exclusief pauzes). Maar dat kwam omdat er een heel stuk met onverharde paadjes bij zat, waar we elke keer over hekjes moesten klimmen. Een prachtige route, maar het schoot niet echt op. Nu is alles weer stijf, hopelijk is dat morgen (net als vorige week) weer over.

Het was in ieder geval heerlijk weer om te lopen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi , wij hebben ingeschreven maar moeten afwachten of er geloot moet worden , dit is voor ons de 1e keer. Spannend hoor . Dit weekend 15 km gelopen hoop dat we een beetje op schema zitten . Lopen jullie ook voor de 1e keer of hebben jullie al vaker meegedaan ? Hoop zo dat we mee kunnen doen .
Hoi Pientje, leuk dat je ook mee wilt doen! Voor mij is het inderdaad ook de eerste keer. Ik heb me ingeving Viavierdaagse, waardoor ik al zeker ben van deelname. Ik zag het namelijk niet zo zitten om eerst heel fanatiek te gaan trainen en dan na maanden nog te horen krijgen dat we niet mogen meedoen (of erger nog; dat de een wel mee mag doen en de ander niet).

Ik volg het trainingsschema van Viavierdaagse, maar loop nu ietsjes voor (dit weekend 24 en 15 km gelopen). Maar dat komt goed uit, want er zijn in de komende maanden ook weekenden dat mijn man moet werken, dan ga ik waarschijnlijk niet zulke lange afstanden lopen in m'n eentje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Trotter , ja dat is idd zo , je bent verzekerd van een startbewijs dat is wel fijn. Wij moeten nog maar afwachten. Maar dat heeft ook wel weer wat. Dan liggen wij wel iets achter op schema. Loop jij 1x in de week een lange tocht dan en verder loop je dan 1x of 2 x een wat kortere tocht? Wij lopen nu 2x per week ongeveer 10km per keer. En af en toe , nu 2 x aan een wandeltocht meegedaan en 2x de 15 gelopen, eigenlijk wilde ik 20 km maar die was er niet en dan kreeg je meteen 25km dat durfde we nog niet aan . Maar ik heb ook wel zo iets als ik straks zeker weet dat we mee mogen doen dan moeten we echt aan de bak , nog ff afwachten . Met hoeveel km bouwen jullie dan per keer op of werkt dat niet zo ? Vind dat heel moeilijk om te bepalen hoe je dat gaat doen . Ik heb net het trainingschema bekeken ???? maar daar snap ik niet zoveel van
Alle reacties Link kopieren
Welkom pientje!



Wij hebben vandaag een gps tocht gelopen! 10km in totaal, door de duinen (hoogtemeters & door t zand ploeteren) in de volle zon. Zo lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven