Lijf & Lijn alle pijlers

Nog een paar kilo er af van gezond naar topfit!

18-11-2016 14:54 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil jij ook toewerken naar een gezond eetpatroon, voldoende sporten en bewegen en bijpassend gewicht?



Schrijf mee in dit forumtopic, wat we doen:

- Elke week geef je een lifestylecijfer: hoe goed ben jij bezig geweest de afgelopen week?

- Als je wil geef je ook je afvaldoelstellingen en vorderingen daarin door

- Elke week probeer ik te starten met een bepaald onderwerp/doel/thema ter motivatie

- Deel je tips en tricks maar ook je slechte momenten, zo helpen we elkaar



Ik mag helaas geen tabel maken en posten omdat ik nog geen 'plaatjesplakrechten' heb die je pas mag hebben na 200 posts... maar daarom hieronder een linkje!



Link naar overzichtstabel 2 januari 2017!

Waarom wil jij afvallen?

Totaal aantal stemmen: 32

Om er beter uit te zien (47%)
Om gezonder te zijn (13%)
Ik wil gezonder leven (13%)
Voor mijn sportprestaties (22%)
Anders, namelijk... (6%)
Live slow, ride fast!
Alle reacties Link kopieren
Yohoo zit ik nu in een groepje?

Ik wil wat fitter worden ivm het behouden van goede grzondheid. Nu mijn ouders ouder worden, merk ik dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee en alle in de poll genoemde zaken zou ik aan willen vinken.

Eind januari op wintersport en toen dat begin oktober geboekt was heb ik me aangemeld bij de sportschool om nu eens beter voorbereid op de skies te staan dan eerdere jaren het geval was.

Via de sportschool volgen we (man doet ook mee, iets met gedeelde smart en zo) ook een dieet en de eerste 7 kilo zijn er inmiddels af. Merk nu dat ik wat lakser wordt, ik vind dat koolhydraat arm eten ook best lastig, broodliefhebber als ik ben.

Dus bij wijze van stok achter de deur sluit ik me graag aan. Wil voor eind januari nog 5 à 7 kilo minder wegen.
Alle reacties Link kopieren
@DidiRidi ja natuurlijk, welkom. Nu gezond leven betekent ook gezond ouder worden. Wist je dat sporten het aantal bloedvaatjes in je lijf vergroot en dat je daarmee dus ook op lange termijn fitter blijft?



@Annicka wat goed dat je je voorbereidt op wintersport! Ik ben ooit een keer onvoorbereidt gegaan en na een week skieën geblesseerd thuisgekomen, kon bijna een half jaar geen trap meer op... wintersport is super belastend en des te leuker als je wél fit bent en de hele dag lekker bezig kan zijn buiten!



Mijn doel is om in maart fit te zijn voor een nieuw wedstrijd-fietsseizoen. Een paar kilo er af en vooral een gezond eetpatroon aanleren! Ik ben inmiddels anderhalve maand bezig maar merk dat het nog geen automatisme is...



Overigens heb ik nog niet ontdekt hóe ik een tabel er op krijg, anyone? Zowel bij html tabel als bij plaatje krijg ik alleen plain tekst.....
Live slow, ride fast!
Hi allemaal,

Ik sluit me hier ook graag bij aan. Ik wil zelf ook zo'n 6 tot 8 kilo lichter wegen. Waarom? Nou eigenlijk om alle bovenstaande redenen. Ik wil me gezonder voelen, lekker sporten en vind het zelf ook mooier staan. Ik ben al twee weken bezig door op mijn eten te letten. Volgende week begin ik met yoga. Ik ga ook dit jaar de vierdaagse wandelen (4x50km) dus fit zijn daarvoor is ook belangrijk.



Ik hoop hier vooral motivatie en tips te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annicka schreef op 18 november 2016 @ 15:28:

Ik doe graag mee en alle in de poll genoemde zaken zou ik aan willen vinken.

Eind januari op wintersport en toen dat begin oktober geboekt was heb ik me aangemeld bij de sportschool om nu eens beter voorbereid op de skies te staan dan eerdere jaren het geval was.

Via de sportschool volgen we (man doet ook mee, iets met gedeelde smart en zo) ook een dieet en de eerste 7 kilo zijn er inmiddels af. Merk nu dat ik wat lakser wordt, ik vind dat koolhydraat arm eten ook best lastig, broodliefhebber als ik ben.

Dus bij wijze van stok achter de deur sluit ik me graag aan. Wil voor eind januari nog 5 à 7 kilo minder wegen.Sorry , ik breek even in maar ben je in een maand tijd 7 kilo afgevallen ?? Hoe ?
Alle reacties Link kopieren
Bijna :-)

Voor de start van het dieet/sporten zelf vast een beginnetje gemaakt. Dus toen ik 10 oktober het dieet startte was ik al twee kilo kwijt, zeg zo vanaf 1 oktober. Dus een week of 6 onderweg nu met die min 7 kilo.

Dieet is saaaai: in de ochtend een eiwitshake met een vitaminepil en een visoliecapsule. Dan tussendoor fruit, lunchen met 2 ons groente en 120 gram bereid vlees, s middags weer fruit en 's avonds weer die groente en dat vlees. En uiteraard veel water.

Moet zeggen dat ik best wel es zondig, tot afgrijzen van de trainer. Zo had ik laatst een krentenbol genomen voor de variatie en dat domdomdom opgebiecht...hoe ik dàt nu toch had kunnen doen, want nu lag ik wel een halve dag achter op schema...poe hee...Toen durfde ik niet meer te vertellen van de mac die ik eerder die week ook nog met een bezoekje had vereerd :-)



Maar t is heel simpel...ik snoepte echt veel, sportte nauwelijks (wandelde wel veel, dat dan weer wel) en heb een beroep waarbij ik de hele dag zit. Dus elk jaar werd ik zo'n kilo zwaarder. Dat snoepen doe ik nu nauwelijks nog (maar soms neem ik dus echt wel even iets, in het weekend bv.) en 2 keer per week dus fanatiek sporten, en verder dus nog wandelen. Elke week moet je ook op zo'n weegschaal die van alles meet, je vet, je spieren, je vocht etc. Die waarden verbeteren heel snel, ook dat motiveert.



Moet wel zeggen...voel me stukken energieker dan voorheen, dus dat maakt het makkelijker om te doen. Nog 3 kilo te gaan tot een gezond bmi...dat is mn eerste doel nu.
Alle reacties Link kopieren
Die paar kilo hoeven er van mij niet perse af, ik wil me vooral weer fit voelen en het liefst iets doen aan mijn bovenbenen en muffin top (zo heet dat toch?). Met mijn gewicht heb ik een gezond mbi, maar sporten doe ik nu helemaal niet en dat merk ik echt. Fietsen zie ik me dit weer niet zitten, met nat weer doe dat nooit omdat ik altijd veel te bang ben op mijn plaat te gaan. Dus ik wil de motivatie vinden om weer te gaan hardlopen en thuis fitness oefeningen te gaan doen, een stok achter de deur van andere kan ik goed gebruiken. Ik ben zo'n type dat zich vol enthousiasme inschrijft bij een sportschool en de eerste maand 2 of 3 keer per week gaat om dan nog 11 maanden contributie te betalen en niet te gaan.



Van mijn gewicht mag er overigens nog wel wat af hoor, een kilo of 4 a 5, maar dat is niet het doel. Fitter zijn en hopelijk in een broekmaat kleiner passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annicka schreef op 18 november 2016 @ 17:08:



Moet zeggen dat ik best wel es zondig, tot afgrijzen van de trainer. Zo had ik laatst een krentenbol genomen voor de variatie en dat domdomdom opgebiecht...hoe ik dàt nu toch had kunnen doen, want nu lag ik wel een halve dag achter op schema...poe hee...Toen durfde ik niet meer te vertellen van de mac die ik eerder die week ook nog met een bezoekje had vereerd :-)









Haha. Nou dan is dit echt mijn groepje. Ik kwam zojuist terug van een lange wandeling. Ik had al bedacht dat die wandeling mijn take off moest worden.....Toen dacht ik dieper na over dit topic, niet meer snoepen, op mijn eten letten, sporten en het begon me zo te benauwen dat ik bij thuiskomst een heel pak ikea chocolade koekjes naar binnen heb gestauwd..vriend is nu friet halen. Morgen begin ik..echt.



Ik heb overigens niet eens een weegschaal, wil gewoon weer dat mijn broeken lekker passen, geen uitpuilingen meer etc.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:Annicka schreef op 18 november 2016 @ 17:08:

Bijna :-)

Voor de start van het dieet/sporten zelf vast een beginnetje gemaakt. Dus toen ik 10 oktober het dieet startte was ik al twee kilo kwijt, zeg zo vanaf 1 oktober. Dus een week of 6 onderweg nu met die min 7 kilo.

Dieet is saaaai: in de ochtend een eiwitshake met een vitaminepil en een visoliecapsule. Dan tussendoor fruit, lunchen met 2 ons groente en 120 gram bereid vlees, s middags weer fruit en 's avonds weer die groente en dat vlees. En uiteraard veel water.

Moet zeggen dat ik best wel es zondig, tot afgrijzen van de trainer. Zo had ik laatst een krentenbol genomen voor de variatie en dat domdomdom opgebiecht...hoe ik dàt nu toch had kunnen doen, want nu lag ik wel een halve dag achter op schema...poe hee...Toen durfde ik niet meer te vertellen van de mac die ik eerder die week ook nog met een bezoekje had vereerd :-)



Maar t is heel simpel...ik snoepte echt veel, sportte nauwelijks (wandelde wel veel, dat dan weer wel) en heb een beroep waarbij ik de hele dag zit. Dus elk jaar werd ik zo'n kilo zwaarder. Dat snoepen doe ik nu nauwelijks nog (maar soms neem ik dus echt wel even iets, in het weekend bv.) en 2 keer per week dus fanatiek sporten, en verder dus nog wandelen. Elke week moet je ook op zo'n weegschaal die van alles meet, je vet, je spieren, je vocht etc. Die waarden verbeteren heel snel, ook dat motiveert.



Moet wel zeggen...voel me stukken energieker dan voorheen, dus dat maakt het makkelijker om te doen. Nog 3 kilo te gaan tot een gezond bmi...dat is mn eerste doel nu.



Wat goed !! Ik ben ontzetten veel aangekomen. Van 66 kg naar maar liefst 82kg in anderhalf jaar tijd !!!. Waarvan de laatste 9 kg in de afgelopen 7 maanden . Ik eet en ik eet en ik begin elke maandag met afvallen en houd het dan een half uur vol. Maar nu moet ik echt. Dit kan zo niet langer doorgaan. Ik voel me zooo ongelukkig bij hoe ik er nu uitzie.



Geen of minder koolhydraten eten lijkt de manier maar al eerder geprobeerd en nooit volgehouden. Maar nu moet ik echt.



Wat voor eiwitshake neem je ?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet vanaf nu eigenlijk ook weer de puntjes op de i gaan zetten. Het hele jaar serieus bezig geweest met sport en voeding maar sinds een paar maanden de teugels een beetje laten vieren na het behalen van een doel. Niet erg voor even maar nu moet daar langzaam aan weer verandering in komen. Sindsdien wel lekker blijven hardlopen maar vanaf nu toch weer bewuster met voeding omgaan en weer de krachttraining en corestabilty oefeningen als vanouds oppakken als ondersteuning voor het hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jarig_Jetske schreef op 18 november 2016 @ 17:58:

[...]

Wat voor eiwitshake neem je ?



Zit daar verschil in dan? Even voor je gekeken:

het merk is prosport, en het heet proti 85. Het smaakt naar vanille, althans, dat staat er op, maar eigenlijk smaakt het niet, dus ogen dicht en heel hard doordrinken op de nuchtere maag..brrr)



Bij dit dieet horen nog meer pilletjes en drankjes, zoals fatburners en magnesium, maar dat doe ik allemaal niet omdat ik daar geen goed gevoel over heb.

Grappig is dat partner dat wel neemt en toch niet sneller afvalt dan dat ik doe.
Alle reacties Link kopieren
Goh leuk om jullie ervaring te lezen nu al.



Zelf sport ik al ruim twee jaar gemiddeld zo'n acht uur per week (voornamelijk dus wielrennen) maar waar ik na een jaar bijna tien kilo lichter werd komt het de laatste maanden er weer aan. Aan de hoeveelheid beweging ligt het dus niet, wel mijn eetpatroon... Ik wil echter afvallen met behoud van kracht dus goed opletten!



Mijn regels de afgelopen tijd (inmiddels drie kilo lichter in 5 weken) is 1800kcal op niet-fietsdagen en 2300 op trainingsdagen

- ontbijt is mijn favoriet en de basis dus eet ik normaal (havermout, kwark en soms een shake of mug-cake)

- lunch en avondeten 'normaal' maar met mate, uiteraard met veel groente en geen ongezonde snacks

- tussendoor fruit, worteltjes, soms kwark (of iets anders eiwitrijks

- avonds niks meer eten

- krachttraining en hardlopen als verandering in mijn sportroutine



@baukje ik neem vooral 'normale' voedingsmiddelen dus kwark of skyr ipv eiwitshake want ik wil mijn voeding blijvend veranderen. Merk wel dat meer eiwit minder koolhydraten een groot deel van de oplossing is...



Willen jullie je gewicht en streefgewicht doorgeven? Ik stel voor dat we op vrijdags de balans opmaken dan kun je met een gerust gevoel het weekend in (en als je daar een mindere dag hebt nog 5 dagen om het goed te maken)
Live slow, ride fast!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.82 meter en woog vanochtend 85,2 kg. Het streven is 78 kg.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hoeft er maar 1 hooguit 1 1/2 kilo van af en dat hoeft niet van vandaag op morgen maar het zou mooi zijn als ik dat ergens in januari weer kwijt was.

Ik houd verder ook niet bij wat ik precies aan kcal binnen krijg. Maar weet van mezelf dat ik de laatste tijd toch weer iets te gemakkelijk van iets lekkers mee eet. Niet omdat ik honger heb , niet omdat ik het nodig heb dus daarom wil ik daar vanaf. Want dat zijn dan meestal niet echt de dingen die wat betreft voedingsmiddelen wezenlijk toevoegen.

Daarnaast 's avonds toch weer wat minder op gaan scheppen. Maar het is dus niet dat ik mijn voedingspatroon echt ga/wil veranderen alleen na een korte periode van even wat losser met alles omgaan nu het weer wat strikter oppakken zoals ik dat tot voor een paar maanden terug al jaren deed.

Minder koolhydraten gaat voor mij niet werken. Voor mij als ultraloopster is dat echt mijn brandstof.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal: top dat jullie meedoen!



Ik lees bij vele mensen dat het gaat om voortzetten/opnieuw invoeren van 'goede gewoonten'. Daarom stel ik voor om komende week te focussen op bewegen: en dan niet zo'n onhaalbaar doel als elke dag een uur sporten ofzo, maar elke dag zorgen voor voldoende lichaamsbeweging. Want: "zitten is het nieuwe roken".



Dus de opdracht is een of meerdere van de volgende goede gewoontes:

- Haal koffie voor je collega's

- Neem lunch mee van huis en gebruik je lunch voor een korte wandeling

- Na het opstaan of voor je naar bed gaat 10 minuten oefeningen (bijvoorbeeld buikspieren, planken, opdrukken)

- Neem de trap

- Doe boodschappen op de fiets

- ...........

Wat is nog meer zinvol om te doen in deze categorie?



(het lukt me nog niet om een tabel te uploaden, op één of andere manier werkt het bij mij niet, ik zet hem daarom in het linkje in de eerste post, je kunt er dan op klikken).



Qua persoonlijke doelen: als dat afvallen is geef je aan het einde van de week je gewicht door. Maar daarnaast voor iedereen: geef jezelf een cijfer (1-10) voor hoe de week is gegaan ten opzichte van je doelstelling. Dus 'totaal niks van terecht gekomen en de hele week friet gegeten' = 1, enkele goede dagen en enkele mindere = 5, elke dag een uur gesport en hele week gezond gegeten = 10.



Laten jullie me even weten of ik jouw doelstelling goed heb omschreven in in de tabel?
Live slow, ride fast!
Alle reacties Link kopieren
Oja, en de uitslag van de eerste pol:



POLL: WAAROM WIL JIJ AFVALLEN?



11 stemmen in totaal. U stemde optie 'Voor mijn sportprestaties'!



OM ER BETER UIT TE ZIEN

45%

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

VOOR MIJN SPORTPRESTATIES

27%

|||||||||||||||||||||||||||

ANDERS, NAMELIJK...

18%

||||||||||||||||||

OM GEZONDER TE ZIJN

9%

|||||||||

IK WIL GEZONDER LEVEN

0%
Live slow, ride fast!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef deze week alvast een 1, beetje voorbarig misschien maar ik verwacht vrijdag niet een beter cijfer. Dit weekend door een verjaardag en bezoek te veel toe gegeten en alcohol gedronken, op zich kan dat natuurlijk best wel eens een keertje ook binnen mijn doelstelling wel. Maar inmiddels lig ik snot verkouden op de bank met knallen koppijn en ben ik behoorlijk duizelig zodra ik op sta... Ziek zijn en hopenlijk snel weer beter met nog 4 werkdagen te gaan zal het werken me al genoeg energie kosten naast ons kind en het huishouden dat ik sporten deze week niet meer verwacht.



Dus dat wordt nu al niks meer deze week, ik ga wel proberen om voor mezelf een realistisch schema op te zetten met sport doelstellingen (hoe vaak en lang per week). En een fitness programma te maken dat ik gewoon thuis kan uitvoeren tussen de bedrijvigheid door.



Laatste keer wegen was afgelopen donderdag 58 kilo (geen wegschaal thuis), mijn streven zou 54 kilo zijn. Maar dat is meer omdat toen ik meer sporten en lekker in mijn vel zat ik 54 kilo was dan dat ik gelukkig zou worden van die getallen op de weegschaal.



Kcal tellen doe ik niet aan, wel kijk ik nu vaak oper een verpakking voor ik beslis het wel of niet te eten/drinken. Maar echt tellen om te zien wat het aan het einde van een dag aan kcal heb gegeten doe ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Bewegen is hier het probleem niet. A.s zondag weer een marathon gepland dus de afgelopen weekend weer veel hardloop km's gemaakt, heb een baan waarbij ik de hele dag in beweging ben en ga dagelijks op de fiets naar het werk. En dan nog een hond die 3/4 keer per dag uitgelaten wil worden.

Maar het uitspreken dat ik de krachtoefeningen weer serieus op moet pakken heeft in ieder geval de afgelopen dagen gewerkt. Vandaag ook weer een sessie achter de rug. Gisterenavond wel weer aan de notenmix gezeten. Hoeft op zich niet verkeerd te zijn als te je inderdaad netjes beperkt tot een handje vol zoals de bedoeling was. Maar het was dus duidelijk veel meer.
Alle reacties Link kopieren
My little appletree

Veel herkenning. Ik had de handdoek ookal in de ring gegooid. Toch besefte ik iets bij het lezen van jouw post, wwar ikzelf last van heb en waardoor veel voornemers mislukken; dat alles of niets denken. Ik ben me ook vol aan het proppen en denk elke keer 'volgende week begin ik echt' maar dat is ook de reden dat het niet lukt. Al zijn het 2 dagen id week dat we gezond eten, dat is al meer dan 0. Niet slles is verloren, elk moment kan een nieuw begin zijn. Hopelijk ben je bij deze met mij meegemotiveerd
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
To fijn dat we onze eigen 'waarde' schaal mogen inbrengen.



En fijne regels ook. Langzaamaan nieuwe gewoontes invoeren werkt veel beter.



Ik ga de koffie en/of suikerdrak die ik nuttig om over mijn sufheid heen te komen, vervangen door wat beweging (springen, traplopen, ff wandelen of zo).
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Hi! Mag ik ook nog meeschrijven? Nieuw op het forum maar lees wel regelmatig mee



Ik wil graag een paar kilo afvallen (daar al mee begonnen) en weer regelmatig hardlopen (daar nog niet mee begonnen ). Doel: in het voorjaar weer 5 km kunnen hardlopen.



Steuntje in de rug is daarbij zeer welkom!



Het afvallen doe ik wel met kcal tellen. Werkt bij mij het beste. Doe ik nu drie weken en ben 2,6 kilo afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 21 november 2016 @ 21:08:

My little appletree

Veel herkenning. Ik had de handdoek ookal in de ring gegooid. Toch besefte ik iets bij het lezen van jouw post, wwar ikzelf last van heb en waardoor veel voornemers mislukken; dat alles of niets denken. Ik ben me ook vol aan het proppen en denk elke keer 'volgende week begin ik echt' maar dat is ook de reden dat het niet lukt. Al zijn het 2 dagen id week dat we gezond eten, dat is al meer dan 0. Niet slles is verloren, elk moment kan een nieuw begin zijn. Hopelijk ben je bij deze met mij meegemotiveerd



Haha, bedankt voor je berichtje. Ik blijf met het eten zeker mijn best doen en verval na 2 dagen slecht eten niet gelijk in een week slecht eten, maar een groot deel van mijn doelstelling ligt bij weer gaan sporten. En hoewel ik graag wil verwacht ik niet dat het me nog gaat lukken voor vrijdag. Maar ik beloof plechtig dat als ik me beter voel ik wel ga hardlopen ook al is deze week al 'verloren'.



Mijn grote valkuil is dat ik hele onrealistische plannen maak, en als het me dan niet lukt om me daar perfect aan te houdem geef ik het hrlemaal op. Dan bedenk ik dat ik 3 keer per week wil gaan hardlopen en als ik dan na de eerste keer zo veel spierpijn krijg dat ik die week maar 2 keer zou kunnen ga ik die 2e keer niet meer want het klopt al niet meer... Ik probeer daarom wat realistischer zijn in mijn doelstelling en mezelf meer momentjes te gunnen dat ik afwijk van mijn planning zonder dat ik het dan helemaal laat gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Zwaantje welkom, ik voeg je toe in de tabel!



Zo wat heb ik toch een mega spierpijn al twee dagen! Zondag voor het eerst aan een run-bike-run meegedaan en nu spierpijn in mijn hele lijf. Ik ben behoorlijk getraint maar dit was toch even andere koek. Gisteren dus niet getraint en vandaag ga ik ook niet - ik moet eerst mijn spieren laten herstellen....



Wat gaat er goed:

- gisteren in de avond nog een "buikspierkwartier" gedaan op zolder met vriendlief (enige plek waar ik geen spierpijn had...)

- vandaag in de lunch een wandeling gemaakt met collega's van zon'drie kwartier (lekker weer!) daardoor bleef de after-lunch-dip ook weg....



Wat gaat er goed bij jullie?



Oja, nog even over korte fitness sessies in huis:



Gelukkig blijkt het doen van zelfs minimale hoeveelheden krachttraining de energie-uitgaven al te stimuleren. Uit een zes maanden durende studie bleek dat mensen die een week lang gedurende 11 minuten per dag een weerstandstraining deden een stijging van 7,4% in de stofwisseling in rust ervaarden en dat ze gemiddeld per dag 125 extra calorieën verbrandden. Het niet doen van een krachttraining of een weerstandstraining kan ertoe leiden dat, vooral tijdens gewichtsverlies of als je ouder wordt, je stofwisseling daalt.
Live slow, ride fast!
Alle reacties Link kopieren
Fietschick ik heb altijd een verplichte rustdag de tweede dag na een wedstrijd. De eerste dag mag ik wel een rondje uitlopen maar de tweede dag dus echt rust om het spierherstelwerk niet te vertragen.

Goed om te lezen dat een korte sessie kracht training al effect heeft. Hoewel ik de oefeningen vooral doe om betreffende spieren ook echt sterker te maken en alles weer op lengte te krijgen.

Zojuist nog een hardlooptraining van 21km afgewerkt. Nu is et even gas terugnemen tot de marathon van zondag. Donderdag een korte interval training en zaterdag wedstrijd voorbereiding.

Had vandaag ook even de moed gehad om op de weegschaal te gaan staan. Nu blijkt dat alles mee te vallen; 48,6kilo (ben heel klein 1.57). Maar echt gewicht hoeft er niet af hooguit een halve kilo. Maar dus wel gezonder eten en de krachtoefeningen sessies weer vasthouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven