Lijf & Lijn alle pijlers

Ongeveer 10 kg afvallen, wie doet mee?

21-05-2011 15:32 1505 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de zomervakantie van 2009 woog ik nog 54,0 kg. Helaas is er in de afgelopen 2 jaar (door teveel snoepen en te weinig bewegen) ruim 10 kg bijgekomen. Ik zou deze er graag weer af willen hebben!

Aangezien ik ook nog eens erg klein ben, lijk ik nu al snel een propje!



De weegschaal gaf vanmorgen 64,8 kg aan en ben vandaag begonnen!

Mijn doel is om op 24 december 2011 weer op mijn oude gewicht te zitten, dat betekent dat ik iets meer dan 3 ons per week af moet vallen, lijkt mij wel realistisch!



Ik wil afvallen door gezond en voldoende te eten (door de week 1600 kcal en in het weekend 2000 kcal) en 3 keer in de week te sporten. 2 keer in de week hardlopen samen met mijn zusje (we trainen nu eerst voor de 5 km en willen uiteindelijk voor de 10 km gaan) en daarnaast starten mijn zusje en ik per 1 juni met bootcamp (1 keer in de week).



Wil jij ook afvallen (hoeveel maakt niet uit, maar zou leuk zijn als je ook ongeveer 10 kg moet), schrijf dan met mij mee! Ik hoop op een grote groep die regelmatig reageert!



Ik zal proberen een tabel te maken, maar ik wil eerst even afwachten hoeveel reacties er komen!



Liefs koekjesdeeg!



-------------------------------------------------------------------------------------------------------

NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigAfgevallen

Te gaan19Kaatje6799,0?97,02,0

?Blinkiebill1.6876,066,074,02,08,0Dewy76,069,076,00,07,0Espresso01361.6467,562,065,91,63,9Esthervw271.7390900,0Hildes271.8074,066,073,10,97,1Jopje21.7672,965,070,22,75,2Koekjesdeeg271.6265,554,064,11,410,1Lizzie89211.7382,368,079,42,911,4Mamaria271.7777,068,077,00,010,0Nammma581.7578,069,076,51,57,5Ondervinding1.6372,060,071,00,111,0Pomeriaan171.7572,062,070,91,18,9Rogue_251.6883,575,083,50,08,5Semafoor261.7068,060,067,01,07,0Siepel231.6873,860,069,74,19,7Sylvie1.6158,052,056,61,44,6Tadashi1.6173,064,071,21,87,2Triviality351.7381,070,079,5,01,59,5Yellowlove271.7093,075,092,70,317,7
ik doe mee, klein minpuntje weet niet of ik wel een trouwe reageerder ben. Voor mij is 7 a 8 kilo genoeg. ben nu 72.9 bij een lengte van 1 meter 76. pgeen dieet. ik moet stoppen met mateloos eten rond stressige buien en meer bewegen. (heb een baan waarvoor ik veel achter de pc zit en op een stoel, 5 dagen per week)

toevallig een stappenteller gekregen van werk en ga die gebruiken, vandaag 9000 stappen (heb em niet in huis ofzo aan alleen als ik daadwerkelijk ergens heen loop, winkel of rondje park of vriendin.

jou plan ziet er 'strak' uit koekjesdeeg, vooral het rennen en de bootcamp, goed! En ook om samen te doen, met je zus beetje stimuleren. Het goede seizoen om buiten te sporten is daar dus wat dat betreft nou de kick off dan vandaag. ik ga nog 45 minuten fietsen en tot nu toe niet gesnoept of onnodig veel gegeten (kan bijv zo 4 volkoren crackers met honing eten...nergens voor nodig) :
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik!

Het is tijd. Je topic komt op het goede tijdstip voor mij



Ook ik ben heel erg aangekomen door allemaal liefdesverdriet (terwijl ik eerst 10kg afviel) en het loopt de spuigaten uit. Ik weeg nu 93 kg, en ik wil 75 wegen. Dan ben ik hardstikke perfect (al zeg ik het zelf)
Alle reacties Link kopieren
Laat ik ook meedoen: ben echt veel te zwaar en wil eens beginnen met 5 tot 10 kilo minder te wegen en dan vooral door meer te bewegen en een normaal eetpatroon aan te houden. Mijn gewicht is onbekend en dat houdt ik zo. Ik voel het wel als het goed gaat.



Ik wil vooral geen jojo worden, maar vooral mijn bestaande eetpatroon wat beter maken en structureel meer beweging in mijn leven te brengen.



Donderdag ben ik begonnen om op mijn fiets naar mijn werk te gaan (14 km enkele reis) en ga dat maandag weer doen. Zou nu ook wel willen, maar dan moet ik zoon motiveren om mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen!

Ik weeg nu ongeveer 82 kg bij 1.70 en zal me een stuk beter voelen met 10 (of meer) kilo minder.



Enige minpuntje (of misschien ook pluspunt) is dat ik zelf geen weegschaal heb en dus af en toe bij mijn ouders weeg. Maar ik overweeg wel om er zelf één aan te schaffen.



Count me in! ;)
10 kilo ik zou heel graag willen maar denk dat ik dan dood ga. (weeg 56 kilo bij 1.80)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Laatste half jaar ongeveer 6 kilo aangekomen. Geen flauw idee hoe. Nou ja, door eten natuurlijk. Weeg 73.5 bij 1.73
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee.....alhoewel ik maar 1 kilo ben aangekomen sinds ik gestopt ben met roken, mag er van mij dus best 8 kilo af. Ik ben 1.75 en weeg 77 kg. 69 kilo klinkt veel gezelliger....



Ik wil nog gezonder gaan eten, het gebak op het werk laten staan (verder snoep ik niet veel), maar de chips is mijn valkuil.



Ik sport 3 keer per week, ik doe Zumba en Body Attack. Ik heb geen auto, dus doe alles of lopen of op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook proberen mee te doen. Weet net als Jopje niet of ik een trouwe reageerder zal zijn, maar ik doe mijn best.

Ik weeg 83 kilo bij 1m73. Ideaal gezien is het gewicht dat ik wil bereiken 70 kg (of minder mag ook altijd!)



Ik ben nog op zoek naar een fijne sportschool bij mij in de buurt. De dichtbijzijnde geeft namelijk zijn lessen voor het raam van een mall (ik woon niet in NL). Word ik niet erg gelukkig van.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie belangstelling heeft, vorig jaar heb ik via de sportschool een cursus sportief afslanken gedaan en toen bij de dietiste een receptenboek gekocht: mijn maat. Daarin staan voor 12 weken heerlijke, makkelijke recepten die iedereen mee kan eten, ook ontbijt, lunch etc. Ik wil best -bij belangstelling- hier af en toe een suggestie neerzetten voor diners etc.



Ik ben een trouwe lezer/schrijver... Ik ben trouwens 58 jaar...maar van binnen jonger...Vorig jaar nog 3 weken alleen rondreis gemaakt door Costa Rica incl. een jungletocht....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen! Ik sport sinds kort twee keer in de week (fitness) en 1x per week Tai Chi. Ik ben 26 jaar, 1.64 lang (klein) en weeg nu 65,5 kilo (paar maanden geleden was dat nog 69 kilo). Ik wil heeel graag weer terug naar 57 of 58 kilo. Oftewel: werk aan de winkel!
Alle reacties Link kopieren
als het mag wil ik ook graag meedoen! ben in mijn afgelopen 2 jaar student zijn ruim 15 kilo aangekomen, echt verschrikkelijk. heb gisteren de sportschool bezocht om een sportschema te laten maken, 3x per week sporten + 1x eventueel nog cardio extra erbij, en vooral opletten met alcohol en lekkers (wat om eerlijk te zijn als student makkelijker gezegd is als gedaan) maar ik ga ervoor! ik ben trouwens 1.82 m lang, en weeg nu 76 kilo. ik hoef niet persee 15 kilo af te vallen, liefst 10 kilo, ben ik al echt heel erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:heymamaitsbb schreef op 21 mei 2011 @ 17:10:

als het mag wil ik ook graag meedoen! ben in mijn afgelopen 2 jaar student zijn ruim 15 kilo aangekomen, echt verschrikkelijk. heb gisteren de sportschool bezocht om een sportschema te laten maken, 3x per week sporten + 1x eventueel nog cardio extra erbij, en vooral opletten met alcohol en lekkers (wat om eerlijk te zijn als student makkelijker gezegd is als gedaan) maar ik ga ervoor! ik ben trouwens 1.82 m lang, en weeg nu 76 kilo. ik hoef niet persee 15 kilo af te vallen, liefst 10 kilo, ben ik al echt heel erg blij mee!Het studentenleven is bij mij ook de boosdoener
Alle reacties Link kopieren
haha, ja echt verschrikkelijk! maar ik ben lid geworden bij een studenten vereniging, en als het bier 80 cent is, en jillz 1.05 euro, dan is het sommige avonden lastig om niet eeeeeven een paar biertjes te doen. en dan op een gegeven moment worden het *schaam* meer dan een paar, en dan is er boem! opeens de bittergarnituur. ach, het is wel gezellig! maar nu denk ik wel als ik fotos van mezelf terug zie van 2 jaar terug, wat heb ik mezelf aangedaan? haha ik heb te horen gekregen dat 6 kleine maaltijden heel goed zijn?
Alle reacties Link kopieren
Namma ben ook benieuwd naar jouw boek!



Ik ben wel vegetarier, weet niet of daar ook leuke recepten voor instaan?
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Super leuk dat er al zoveel reactie is! Ik ga nu even eten, maar na het eten kom ik terug en zal ik op iedereen reageren!
Alle reacties Link kopieren
Heymama ik heb echt precies hetzelfde Goedkoop bier, midnight snacks... Vooral die alcohol zet enorm aan, en ik eet ook niet altijd even regelmatig en gezond (al probeer ik dat wel).
Alle reacties Link kopieren
Jawel, er staat bijv. een groentenlasagna in. En bij heel veel gerechten kun je vlees vervangen door de producten van valesh (allemaal vegetarisch: gehakt, burgers, shoarma etc.)
Alle reacties Link kopieren
quote:koekjesdeeg schreef op 21 mei 2011 @ 17:23:

Hallo! Super leuk dat er al zoveel reactie is! Ik ga nu even eten, maar na het eten kom ik terug en zal ik op iedereen reageren! Hopelijk kun jij goed een tabel maken???
Alle reacties Link kopieren
quote:harrr schreef op 21 mei 2011 @ 17:15:

[...]





Het studentenleven is bij mij ook de boosdoener



Ja bij mij ook! Gecombineerd met stoppen met roken ben ik in drie jaar iets meer dan 15 kilo aangekomen.. Nu probeer ik al een tijdje af te vallen en dat ging in het begin heel goed. Vijf kilo eraf, maar ik sta al twee maanden stil.

Ik kan wel wat motivatie gebruiken. Ik ben 1.80 en woog vanochtend 81.1.. Daar mag wel 10 kilo vanaf! Ik let vooral op mijn eten en probeer twee keer in de week een uur te fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Owww, nou, vooruit, ik schop mezelf ook onder m'n kont



Ben 1.72 lang, en woog altijd tussen 60-65 kg. En was ook heul sportief. En nu, door de afgelopen tweeënhalf te wisselen van baan (auto ipv 45 km fietsen), beginnen met studie naast baan (nooit meer tijd voor de sportschool) en een hardnekkige enkelblessure: *tromgeroffel* 74 kilo. Met zwemband. Die over mijn rokje puilt. Want broeken pas ik niet meer.



Plan: scriptie is vrijdag ingeleverd, dus geen excuus meer qua tijd. Ik raap mezelf op, maak een afspraak in de sportschool voor advies. Daarnaast weer start-to-runnen met Evy vanaf morgen, en een alcholverbod. Want nu de studiestress weg is geen excuus meer voor een ontspannend wijntje (of drie).



Succes dames!!!
Alle reacties Link kopieren
Ulgh ja, die zwemband. Die is echt niet leuk meer bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie een zwemband hebben, dan heb ik een euh, zwembandenwinkel
Alle reacties Link kopieren




Dit is de mijne, goed voor een heel gezin
Ik wil ook meedoen!

Ik weeg nu 72, voor mijn zwangerschap 58.

Daarnaast ben ik ook student, dus dat is een slechte combi;) ik wil vooral gezonder eten, nu eet ik dus echt alles waar ik zin in heb.Qua beweging zit het wel goed, dus daar wil ik alleen extra mee aan de slag als het met gezonder eten niet opschiet.



Leuk, ben ik ook eindelijk lid van een clubje hier;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven