Lijf & Lijn alle pijlers

Ongeveer 10 kg afvallen, wie doet mee?

21-05-2011 15:32 1505 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de zomervakantie van 2009 woog ik nog 54,0 kg. Helaas is er in de afgelopen 2 jaar (door teveel snoepen en te weinig bewegen) ruim 10 kg bijgekomen. Ik zou deze er graag weer af willen hebben!

Aangezien ik ook nog eens erg klein ben, lijk ik nu al snel een propje!



De weegschaal gaf vanmorgen 64,8 kg aan en ben vandaag begonnen!

Mijn doel is om op 24 december 2011 weer op mijn oude gewicht te zitten, dat betekent dat ik iets meer dan 3 ons per week af moet vallen, lijkt mij wel realistisch!



Ik wil afvallen door gezond en voldoende te eten (door de week 1600 kcal en in het weekend 2000 kcal) en 3 keer in de week te sporten. 2 keer in de week hardlopen samen met mijn zusje (we trainen nu eerst voor de 5 km en willen uiteindelijk voor de 10 km gaan) en daarnaast starten mijn zusje en ik per 1 juni met bootcamp (1 keer in de week).



Wil jij ook afvallen (hoeveel maakt niet uit, maar zou leuk zijn als je ook ongeveer 10 kg moet), schrijf dan met mij mee! Ik hoop op een grote groep die regelmatig reageert!



Ik zal proberen een tabel te maken, maar ik wil eerst even afwachten hoeveel reacties er komen!



Liefs koekjesdeeg!



-------------------------------------------------------------------------------------------------------

NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigAfgevallen

Te gaan19Kaatje6799,0?97,02,0

?Blinkiebill1.6876,066,074,02,08,0Dewy76,069,076,00,07,0Espresso01361.6467,562,065,91,63,9Esthervw271.7390900,0Hildes271.8074,066,073,10,97,1Jopje21.7672,965,070,22,75,2Koekjesdeeg271.6265,554,064,11,410,1Lizzie89211.7382,368,079,42,911,4Mamaria271.7777,068,077,00,010,0Nammma581.7578,069,076,51,57,5Ondervinding1.6372,060,071,00,111,0Pomeriaan171.7572,062,070,91,18,9Rogue_251.6883,575,083,50,08,5Semafoor261.7068,060,067,01,07,0Siepel231.6873,860,069,74,19,7Sylvie1.6158,052,056,61,44,6Tadashi1.6173,064,071,21,87,2Triviality351.7381,070,079,5,01,59,5Yellowlove271.7093,075,092,70,317,7
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige drukte: ik heb mijn zoon weten te motiveren tot een rondje fietsen en het was zo gezellig dat we proberen om dit morgen weer te doen als we op tijd terug zijn.

Het tempo ligt wel laag, maar het is beter dan niets.
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat zijn er al weer een boel reacties bijgekomen! Als dat zo door gaat moet het helemaal goed komen!



@Jopje2: het zou leuk zijn als je regelmatig reageert, maar je moet je niet gedwongen voelen hoor! Af en toe reageren is ook prima

dat veel eten tijdens stressige buien heb ik ook, maar ik doe het ook uit verveling . Ik ga gewoon steeds als ik wil snaaien hier een berichtje plaatsen!

Ik vind het wel heel fijn dat ik samen met mijn zusje ga sporten/al sport, als ik alleen zou moeten zou ik sneller de neiging hebben om niet te gaan, terwijl het zo lekker is als je eenmaal bezig bent!



@_yellowlove_: balen zeg die liefdesverdriet, heb ik gelukkig al heel lang niet meer mee hoeven maken, maar het is en blijft K*T. En het gaat je zeker lukken om PERFECT te worden!



@bertje:het gaat je vast lukken hoor! heb je, omdat je je gewicht niet weet, andere doelen nog? zoals in een bepaald kledingstuk passen? dan zou ik zoiets in de tabel kunnen zetten. En goed dat je naar je werk gaat fietsen, wel een eind! 14 km enkele reis, daar doe je ongeveer 45 minuten over ofzo?

Goed dat je je zoon zo ver hebt weten te krijgen om te fietsen! En morgen weer! En iets is beter dan niets!



@harrr: leuk dat je meedoet! aan de ene kant is het wel een pluspunt dat je zelf geen weegschaal hebt! Dan sta je er ook niet iedere dag op! Ik heb nu met mijn vriend afgesproken dat hij de weegschaal verstopt en dat ik er op zaterdag op mag gaan staan om te resultaat te zien. Anders sta ik er echt dagelijks op!



@kikietje: maar jij hoeft toch helemaal niet af te vallen? Jouw lengte samen met jouw gewicht is naar mijn idee al behoorlijk slank!



@tjadatkanook: welkom! WIl je graag die 6 kilo er weer af of meer?



@Namma: leuk dat je ook meedoet! ze zouden die chips en koeken en ijs gewoon moeten verbieden dan was iedereen eens stuk slanker denk ik! . Ik zou het super vinden als je af en toe eens een recept plaatst, heerlijk! Ik vind het leuk om nieuwe recepten uit te proberen en lust ook (bijna) alles, wat ook weer een valkuil van mij is! Oh, en je leeftijd maakt niet uit! Iedereen is welkom! Die vakantie klinkt ook erg leuk, lijkt mij ook wel wat!

En die tabel komt goed! Daar ga ik zo mee bezig!



@Triviality: net als wat ik bij jopje heb gezegd...... je moet je niet verplicht voelen om te reageren! Gewoon reageren als jij daar behoefte aan hebt! Wat een gekke sportschool, zou er ook niet blij van worden als iedereen in de mall kan zien hoe jij je in het zweet aan het werken bent! Dan zou mijn motivatie naar onder het vriespunt zakken en gewoon niet gaan.



@abcdefg2009: wij zijn ongeveer even lang, ik ben nog iets kleiner, namelijk 1,62. In verhouding hebben we dus ongeveer hetzelfde doel! Knap dat je al zoveel kwijt bent! Welk startgewicht moet ik voor jou in de tabel zetten?



@heymamaitsbb:tuurlijk mag je meedoen! hoe meer, hoe beter! Goed dat je al een schema hebt laten maken, hopelijk blijf je dat ook leuk vinden! Krijg je er nog begeleiding bij tijdens het trainen? En krijg je na 6 weken een nieuw schema?

Ik heb inderdaad ook gehoord dat 6 kleine maaltijden goed zijn, maar dat moet maar net haalbaar zijn. Ik hou me gewoon aan 3 maaltijden en 3 makkelijke tussendoortjes. Lijkt me ook prima



@Jules86:Goed dat je al 5 kilo kwijt bent! Wel heel irritant dat je nu stil staat... maar volhouden, eens moet de weegschaal toch toegeven dat jij niet meer weegt wat de weegschaal wil laten zien?



@wild: balen zeg, dat je niet meer zo sportief bent als je was! Maar kan je het weer worden? Is je enkelblessure al helemaal genezen? En fietste je 45 km per dag?



@patricia1987:leuk dat je ook meedoet! succes met gezonder eten, dat komt vast goed!





Mooie zwemband hoor harrr! Als ik dat plaatje zo zie, zou ik graag een duik nemen, het is best warm hier in het oosten van het land! Bij jullie ook?



Het is al een lekker druk clubje en dat in zo'n korte tijd! Geweldig! Nu gaat het vast helemaal goed komen! Ik ga nu kijken of ik de tabel voor elkaar kan krijgen! Ik zou graag van iedereen die in de tabel wil (dat hoeft natuurlijk niet) de volgende gegevens ontvangen:



Lengte:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Huidig gewicht (als je al afgevallen bent):





Liefs Koekjesdeeg
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ben 170cm, ik weeg 93 kg en mijn streef is 75!



(mag ik niet mijn originele gewicht erop..ik woog ooit 120, dan lijkt het net alsof ik nu al afgevallen ben ) Nee hoor, zet maar 93 erin. En misschien is 75kg voor jullie alsnog te zwaar, maar ik heb in de grote afvalrace gemerkt dat 75 nog wel vol te houden was voor mij, en toen ik 70 woog had ik echt de hele dag honger om dat vol te houden
Alle reacties Link kopieren
hey koekjesdeeg!

ja ik krijg als het goed is om de 6 weken een nieuw schema, ik hoop idd dat ik het volhoud, vooral met tentamens die er weer aankomen en colleges enzo. maar ik probeer maandag - woensdag- vrijdag aan te houden om te sporteen en bijvoorbeeld zondag voor even fietsen naar den haag of rotterdam of iets, toch weer beetje cardio (moet ik het alleen niet met terrasje combineren haha)



lengte: 1.82

startgewicht : 76 kilo

streefgewicht : 65 kilo
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe ook mee!

Ik weeg nu ongeveer 75 kilo en zou graag weer rond de 65 kilo wegen.

Een paar jaar terug ben ik 30 kilo afgevallen, maar daar zitten er inmiddels weer 10 van aan. Zwakke punt: ik ben nogal een emo-eter.

Morgen ga ik beginnen. Gezonder eten en meer bewegen en hopelijk smelt het vet er dan weer vanaf!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
@koekjesdeeg: mijn doel is maat 44 weer aan kunnen. Dat lijkt me mooi om mee te beginnen



@yellowlove, ik heb het idee dat ik bij jou in de buurt zit wat lengte en gewicht betreft. Wat knap dat je al veel bent afgevallen. Ik wil mijn doel niet te hoog stellen, dan wordt het helemaal een strijd en dat wil ik er niet van maken.
Alle reacties Link kopieren
NaamLengteStartStreefHuidigAfgevallen

Te gaan



Dit was mijn idee, wat vinden jullie ervan? Of missen jullie nog een kolom, met bijv. leeftijd of iets dergelijks? Laat maar weten! Zal ik de tabel in de openingspost zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima! ALs je het graag wilt weten, ik ben 27



En Bertje, ik pas wel maat 44 trouwens. Maar ik ben een soort raar propje . Mijn doel is maat 40/42 hebben (meestal heb ik bij broeken groter omdat ik echt een pens heb )
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Gisteren het voornemen genomen om maandag (echt) te gaan beginnen, dus ook ik doe graag mee. Al vele pogingen gedaan, soms met groot resultaat en soms snel weer in mijn oude patroon gevallen. Ik ben 1.73 en weeg 83.4. Ik wil graag eerst 10 kilo afvallen. Ik ga het nieuwe boek van Sonja volgen, heb alle boodschappen vandaag al in huis gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Lengte: 1.75

Startgewicht: 77

Streefgewicht: 69
Alle reacties Link kopieren
O en mijn leeftijd is 32
Alle reacties Link kopieren
Tja..... Ik wil ook graag wat kwijt. Maar ik weet alleen nog of ik wil afvallen of toch gewoon eens moet gaan bewegen. En als ik gewicht kwijt wil dan weet ik niet zo goed wat ideaal zou zijn bij een bepaalde lengte? Kan je dat online berekenen misschien? Ik weeg nu 60 kilo en ben 1.67.
Alle reacties Link kopieren
Net even online gekeken, 3 kilo zou mooi zijn om kwijt te raken. Maar gewoon eens gaan bewegen zou ik eigenlijk mee moeten beginnen
Alle reacties Link kopieren
@ saartje en aruuba, welkom!



@Aruuba: : als je op deze link klikt dan kan je je BMI berekenen, maar hij geeft ook gelijk je ideale gewicht aan, misschien kan je er wat mee!
Start gewicht: 56

Streefgewichr: 50

Lengte: 1.80

Leeftijd: 25
Alle reacties Link kopieren
Kikietje, ik wil niet vervelend doen, maar is dat niet echt te weinig....
Alle reacties Link kopieren
kikietjes, idd, ik heb een lengte van 1.83, en officieel is mijn gewicht van 76 kilo ook heel gezond! ik ben dan wel blubbig geworden dus mag er 10 kilo af, maar bij 1.80 mag je echt echt echt niet onder de 60 kilo gaan zitten als het goed is! ik weet niet of het bij jou echt ligt aan afvallen of mss een beetje strakker in je vel komen? bijv 'buikje' weg, want dan is mss sporten betere optie?

sorry als ik je hier mee beledig, maar het kan nooit goed zijn zo'n laag gewicht!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Wat leuk! Mag ik ook nog meedoen? Ik ben namelijk altijd te laat voor dit soort groepjes en halverwege binnen komen vallen vind ik ook zo stom...



Even voorstellen (wel zo netjes hé :P) Ik ben een nog thuiswonende scholier, ga hoogstwaarschijnlijk volgend jaar Rechten studeren, hou van Theater en andere "ooooh-wat-zijn-wij-lekker-creatief!"-achtige dingen. Ik ben niet echt te dik, maar het zijn meer van die plaatselijke "vetjes" waar ik me aan doodiriteer. Ik hoop dan ook vooral wat af te vallen rond mijn heupen en bovenbenen (weet alleen nog niet hoe ik dit zo plaatselijk ga doen, maarja). Ik ben *rent naar boven om zich te wegen* 76 kilo bij een lengte van 1.84 (bmi is 22). Als ik aankom plakt het altijd meteen aan mijn heupen, ben al een enorme peer maar dan is het echt niet meer te doen, whaha.

Mijn doel is om me zekerder te voelen in kleding als broeken en bikini's. Draag nu eigenlijk alleen maar rokken omdat ik anders teveel nadruk leg op mijn onderkant.

Oke, genoeg geluld. Ga nu nog even zondigen (rolo's *kwijlkwijl*), kan ik morgen fris van start.
Alle reacties Link kopieren
Wow er is al een tabel. Nu wordt het tijd om door te zetten! Ik ben trouwens 24.



@kikietje ik ben ook 1.80 en ik denk niet dat ik heel gezond zou zijn als ik maar 50 kilo zou wegen. Ik wil ook niet vervelend doen, maar ik denk echt niet dat je nog meer moet afvallen!
Alle reacties Link kopieren
Lengte 1.73

Startgewicht 73.5

Streefgewicht: 76.5 en dit wil ik graag op 1 augustus zijn. Maar of dat lukt...... Ik bedoel. Ja!!! Dat lukt!!

Ook sporten in de sportschool. En hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me ook maar eens aanmelden. Vorig jaar van 96 naar 86 kg afgevallen in ong 4 maanden tijd. Nu wordt het tijd voor de volgende 10 kg. Maar ik ben wel op gewicht gebleven. Mijn gewicht is wel altijd met kleren aan, anders moet ik naakt op mijn werk verschijnen...

Lengte: 175

gewicht: 86

Streefgewicht: 76 (jeetje, schrok me kapot met de link... 66 als ondergrens... dat woog ik toen ik 13 was. 75 toen ik 18 was en dat was volgens mij perfect. absoluut niet te zwaar...)
Alle reacties Link kopieren
ja vooral het sporten word bij mij een hele klus, om de een of ander reden voel ik me altijd beetje onzeker in de sportschool tussen al die afgetrainde slanke lichamen. ben nu bij een alleen vrouwen school gaan zitten, hopelijk is dat al iets beter, en nu met het schema moet ik wel. ik woon in delft, maar doe een opleiding in den haag (studentenvereniging zit in delft), dus wil eigenlijk vanaf maandag ook elke dag als ik college heb wat later begint als half negen (anders moet ik om kwart over 7 al de deur uit) gaan fietsen, is toch weer 2x 45 minuten soort van cardio alleen nog volhouden hihi.
Alle reacties Link kopieren
Mijn streefgewicht is trouwens 72 kilo, ik wil dat eigenlijk begin augustus bereikt hebben. Ik ga dan namelijk met mijn familie naar Bali, dus bikini-ready is dan wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge. Heel gek!! Maar ik voel me echt al veel gemotiveerder omdat ik bij dit clubje mag horen!!!! Zeker omdat het rijtje al zo snel in een tabel staat en iedereen gelijk reageert.
Wat goed koekjesdeeg een tabel , voelt aardig officeel oftewel; ik ga dr voor. wil dr 8 af en streef is dan 65



(misschien kan je bepaalde dag afspreken wanneer je de tablel up date met de veranderende gewichten na al dat sporten en gezond eten ... anders blijf je aan de gang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven