Lijf & Lijn alle pijlers

Ongeveer 10 kg afvallen, wie doet mee?

21-05-2011 15:32 1505 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de zomervakantie van 2009 woog ik nog 54,0 kg. Helaas is er in de afgelopen 2 jaar (door teveel snoepen en te weinig bewegen) ruim 10 kg bijgekomen. Ik zou deze er graag weer af willen hebben!

Aangezien ik ook nog eens erg klein ben, lijk ik nu al snel een propje!



De weegschaal gaf vanmorgen 64,8 kg aan en ben vandaag begonnen!

Mijn doel is om op 24 december 2011 weer op mijn oude gewicht te zitten, dat betekent dat ik iets meer dan 3 ons per week af moet vallen, lijkt mij wel realistisch!



Ik wil afvallen door gezond en voldoende te eten (door de week 1600 kcal en in het weekend 2000 kcal) en 3 keer in de week te sporten. 2 keer in de week hardlopen samen met mijn zusje (we trainen nu eerst voor de 5 km en willen uiteindelijk voor de 10 km gaan) en daarnaast starten mijn zusje en ik per 1 juni met bootcamp (1 keer in de week).



Wil jij ook afvallen (hoeveel maakt niet uit, maar zou leuk zijn als je ook ongeveer 10 kg moet), schrijf dan met mij mee! Ik hoop op een grote groep die regelmatig reageert!



Ik zal proberen een tabel te maken, maar ik wil eerst even afwachten hoeveel reacties er komen!



Liefs koekjesdeeg!



-------------------------------------------------------------------------------------------------------

NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigAfgevallen

Te gaan19Kaatje6799,0?97,02,0

?Blinkiebill1.6876,066,074,02,08,0Dewy76,069,076,00,07,0Espresso01361.6467,562,065,91,63,9Esthervw271.7390900,0Hildes271.8074,066,073,10,97,1Jopje21.7672,965,070,22,75,2Koekjesdeeg271.6265,554,064,11,410,1Lizzie89211.7382,368,079,42,911,4Mamaria271.7777,068,077,00,010,0Nammma581.7578,069,076,51,57,5Ondervinding1.6372,060,071,00,111,0Pomeriaan171.7572,062,070,91,18,9Rogue_251.6883,575,083,50,08,5Semafoor261.7068,060,067,01,07,0Siepel231.6873,860,069,74,19,7Sylvie1.6158,052,056,61,44,6Tadashi1.6173,064,071,21,87,2Triviality351.7381,070,079,5,01,59,5Yellowlove271.7093,075,092,70,317,7
Alle reacties Link kopieren
Sylvie ja hé, leek mij ook wel goed. Normaal vlucht ik direct weer achter mijn bureau. Inderdaad lekker een frisse neus. Het is altijd gelijk bloedheet binnen als de zon schijnt, raar gebouw. Hoe is de verjaardag geweest? Was het gezellig en heb je je kunnen houden aan een glaasje fris en een handje lekkers?



Het zwemmen beviel me best zwaar. Ik heb 4 x 10 banen van 25 meter gezwommen met tussendoor maar heel even pauze. Ik heb het uiteindelijk in ongeveer 42 minuten gedaan. Voelde me een zware sumoworstelaar toen ik weer op de kant stond Nu met een voldaan gevoel heerlijk slapen. Word gelukkig altijd lui van zwemmen, itt hardlopen waar ik energiek en dus klaarwakker van wordt!



Hoe is het met de andere dames?
Dewy, meteen de eerste keer 4x 10 banen zwemmen vind ik een hele prestatie, joh!



Sylvie, mooi lijstje. Hoop dat de verjaardag leuk was en dat je je aan je voornemen hebt kunnen houden.



Hier gaat het goed. Merk dat het zien van resultaat op de weegschaal me echt motiveert.

Lijstje voor vandaag:

O: bakje sojayoghurt met 4 el cruesli

L: 2 vkb sandwichspread

D: rijst met roergebakken groenten

T: kleine beker chocolademelk en een chocolaatje, 6 suikervrije dropjes, appel, mandarijn
Oh, haha, en ik neem elke dag 1 of 2 vezelzakjes voor mijn darmen, kwam er achter dat daar ook 45 kcal per stuk in zitten. Dus die ga ik voortaan ook maar meerekenen...
Alle reacties Link kopieren
Buaya het viel me ook wel even zwaar maar vanochtend had ik alleen een beetje last van mijn knie, vandaag dus maar niet hardlopen zodat ik morgen weer kan en dan vrijdag kan zwemmen. Zaterdag ga ik weer hardlopen en zondag weer zwemmen Goed dat je zo gemotiveerd bent!! Mijn weegschaal was niet echt lief voor me, misschien toch iets minder eten op een dag..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een tijd geleden, toen het topic net geopend was meegeschreven. Ben toen vrij snel afgehaakt omdat het maar niet wilde vlotten met de kilo's die eraf moesten. Maar wilde toch even laten weten dat ik het inmiddels wel heb gehaald. 58 kilo! Nu alleen nog behouden, maar goed dat is een ander topic
Alle reacties Link kopieren
Aruuba wat goed!

Dewy, buaya en sylvie ook weer netjes met sporten en lijstjes!

Hier staat de boel even op een laag pitje: dinsdag begonnen met een griepje. Ziekgemeld, dochter naar kdv en ik mijn bed weer in. Krijg ik twee epilepsie-aanvallen achter elkaar. Best zware, en het was al een hele poos geleden dus mijn lijf moet er weer bovenop komen... Ik heb me toch een spierpijn! Nou ja,'t is ook wel topsport . En dan vanwege dat griepje ook niets binnen kunnen houden. Bah, da's niets zo!



Ik heb de pc niet aan op het moment, ik zal morgen het lijstje plaatsen. Succes allen weer!
Arbuuba, wat leuk dat je dat even komt laten weten!



Dewy, hoop dat je knie morgen beter is zodat je weer lekker door kan met je sportschema.



Mamaria, dat klinkt rot zeg, griep en dan ook nog die aanvallen... Doe het kalm aan, hopelijk duurt het niet te lang voor je weer lekker in je vel zit.



Hier gaat het lichamelijk ook niet zo goed. Mijn buik is heel onrustig en ik ben nu al een paar dagen niet naar de wc geweest. Heb een darmziekte waar dit waarschijnlijk vandaan komt. Ga de komende dagen mijn best doen om mijn buik weer wat op orde te krijgen en daar speelt voeding een grote rol bij. Buik gaat nu even voor calorieën, dus ik weet nog niet of ik lijstjes ga plaatsen. Misschien alleen als een soort basis, maar niet om me ook streng aan te houden, want wat ik precies eet bepaalt mijn buik nu even. Hoop dat ik morgen al wat resultaten bereik, was juist zo lekker bezig, dus eigenlijk heb ik helemaal geen zin in zo'n halve pauze...
Alle reacties Link kopieren
Aruuba netjes zeg!! Gefeliciteerd! Hoop dat je op dit gewicht kunt blijven..!



Mamaria dat heeft wel even impact. Hopelijk herstel je snel weer! Zowel van je griepje als van de epileptische aanvallen! Slik je hier medicatie voor? Mijn tante doet dat en zodra ze begint met afbouwen is het raak.. hoop dat je je gauw beter voelt.



Buaya jeetje iedereen kampt met lichamelijke klachten, al dan niet door ziekte. Hoop dat je buik meewerkt zodat je snel weer op de goede weg verder kunt!! Mijn knie is nog niet helemaal beter :-S Doet zelfs wat meer pijn en het is eigenlijk linksonder mijn knie een beetje aan de binnenkant, heel raar. Blijf maar spierspray van reflex spuiten..



Verder iets teveel gegeten gisteravond. Weliswaar rijst met hete sperziebonen en kip, maar teveel is teveel.Aangezien ik gisterochtend nog op 74.5 stond is dat niet echt bevorderlijk voor het gewicht haha. Vandaag iets minder eten, ben ook echt beroerd van de verkoudheid. Proef niks, ruik niks, gister liep het met straaltjes mn neus uit en nu zit het vast en krijg ik mn neus met geen mogelijkheid gesloten. Sorry voor de details Vanmiddag ondanks de pijn toch proberen hard te lopen, zakdoekjes in de zak voor de tussenstukjes en gaan. Het wordt een mooie dag!



Succes iedereen!
Nou, mijn gebeden zijn verhoord, hoor. Heb al een week toenemende klachten en net nu ik er zat van ben is het plotsklaps over! Heb nu nergens last van en ben net naar de wc geweest. Buikpijn en onrust komen meestal later op de dag, dus dat is nog even afwachten, maar ik kan wel gewoon volgens een lijstje eten gelukkig, dus dat ga ik braaf doen!



Veel lichamelijk gezeur hier inderdaad! Ik hoor het sowieso meer in mijn omgeving. Heb aldoor het idee dat het door de herfst komt, maar dingen als een knie, epilepsie en Crohn zijn nou niet bepaald aandoeningen die zich door het weer laten beïnvloeden, haha.



Dewy, super hoe je eerst beschrijft hoe verkouden je bent en dan vrolijk erachteraan zegt: het wordt een mooie dag! Haha, hoop voor je dat dat uitkomt!



Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 crakcers sandwichspread

L: 2 vkb boter en kipfilet

D: wat de pot schaft

T: 1 appel, handje koffieboontjes
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigAfgevallenTe gaanBuaya1.6670,5 kg62,0 kg67,5 kg3,0 kg5,5 kgDewy76,0 kg69,0 kg74,7 kg1,3 kg5,7 kgJopje21.7672,9 kg65,0 kg68,9 kg4,0 kg3,9 kgMamaria271.7778,5 kg68,0 kg78,5 kg0,0 kg10,5 kgSiepel231.6873,8 kg63,0 kg65,7 kg8,1 kg2,7 kgSylvie1.6158,0 kg52,0 kg56,0 kg2,0 kg4,0 kgTriviality361.7382,0 kg70,0 kg79,5 kg2,5 kg9,5 kg
Alle reacties Link kopieren
buaya fijn dat het weer over is! Misschien iets verkeerds gegeten? Ik durf mijn darmklachten nergens meer op te steken... Misschien was de (soja)melk niet meer goed, of het vlees bedorven, of misschien toch mijn rare darmen waar ik dan weer zo'n last van heb, snap je wat ik bedoel? Nu ja, iig maar hopen dat je geen nieuwe onstekingen ontwikkelt voorlopig!



Dewy ik hoop dat je verkoudheid en je knie ook snel over zijn. Ik gebruik wel medicijnen, maar zodra ik die een keer vergeet of ik ben ziek zoals dinsdag, dan gaat het dus fout. Ik heb die aanvallen alleen als ik slaap, dus als ik niet had hoeven slapen dinsdag overdag had ik ze niet gehad... Maar ja, daar doe ik nu niets meer aan natuurlijk.



Zelf let ik op het moment niet zo op wat ik eet. Dinsdag en woensdag heb ik maar weinig kunnen eten, maar vandaag gaat het gewoon weer, dus het zal wel geen echt griepje zijn geweest. Wel beschaafd gehouden, maar wel waar ik zin in had (maisboterhammen met salami bijvoorbeeld ).

Van de epilepsieaanvallen herstel ik vrij vlotjes, gelukkig! Ik ben nog wel erg moe, ik heb vanmorgen helemaal niets gedaan, vanmiddag was afwas en was gedaan maar meer ook niet. Spierpijn nog steeds met de trap op lopen... Brrr dit hoeft niet meer van mij!



Succes alvast voor morgen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Haha buaya ik bedoelde qua weer! Koud maar zonnig Verkoudheid blijft de boventoon voeren helaas. Wat goed dat jij opgeknapt bent!! Hoop dat het zo blijft..!



Mamaria niets aan te doen als ik het zo lees.. Nu hopen dat je je snel beter voelt en weer aansterkt. Sterkte nog meid!



Hier slecht qua eten. Lijstje v vandaag:

O: beschuitje, halvarine en suiker en cracker met smeerkaas

T: glas melk, halve stroopwafel

L: italiaanse bol met achterham, 30+kaas, ui en tomaat in de oven en een glas halfvolle melk

T: niets, geslapen want ontzettend verkouden

A: anderhalf bord macaroni (pasta, tomato frito, ui en smac)

T: klein schaaltje brownie pudding van mona



Gelukkig wel les 2 van evy gelopen en daarbij 200kcal verbrand.

Morgen banen zwemmen en even naar de stad. Even zorgen voor een mager lijstje morgen, is nodig!! Wil maandag max 74 kg wegen...



Fijne avond iedereen!
Mamaria, bedankt voor de tabel weer!

Ik het lijkt erop mijn darmklachten met de AB te maken had. Ik raakte opeens flink aan de diarree. Omdat de uitslag waar ik het voor slikte zo goed als weg was ben ik met de AB gestopt en toen sloeg het door naar verstopping. Gelukkig gaat het nu nog steeds goed, dus denk iig dat het iets tijdelijks was en dus niet de Crohn!

Fijn dat jij lichamelijk ook weer de goede kant op aan het doen bent, hoop dat je je vandaag inmiddels al weer de oude voelt?



Dewy, hahaha ok, had niet in de gaten dat je het over het weer had, vond het al zo'n rare omslag opeens. Hoe is het gisteren gegaan met je lijstje en het zwemmen? Hoop dat het met jouw lichamelijke klachten ook de goede kant op gaat!



Hier ging het eten gisteren niet goed. Ik was op excursie en dat is altijd moeilijk, zo'n lange dag van huis, maar ik had van tevoren niet goed nagedacht over hoe ik het zou gaan doen, dom! Ontbijt en lunch gingen goed, die had ik gewoon van huis meegenomen. Maar toen heb ik 's avonds kipnuggets en een patat met mayo gekocht en opgegeten ipv te wachten tot ik thuis was of ergens anders waar ik iets gezonders kon kopen. En thuis stond er een grote mand met overgebleven Sint Maartensnoep waar ik ongelimiteerd uit gesnaaid heb.

Ben niet boos op mezelf ofzo, ik snap dat ik het soms moeilijk heb en dan dingen eet die ik eigenlijk niet zou willen eten. Maar ik vind het vooral zo jammer van de vooruitgang die ik gemaakt had! Dus dit weekend ga ik er weer flink tegenaan. Heb vandaag 0,0 zin in sporten, dus in plaats daarvan ga ik een uur wandelen met de hond en minstens een uur huishouden doen, stofzuigen, de badkamer schoonmaken, de tuin bijharken en de bench van mijn hondje een goede schoonmaakbeurt geven. En vanavond moet ik werken, das ook weer een hele avond lopen.



Lijstje:

O: 2 crackers filet americain

L: 1 boter vkb rauwe ham, 2 vbk 20+ smeerkaas

D: lichte maaltijdsalade

T: appel, evt. 2 stuks meloen als ik honger krijg op m'n werk
Alle reacties Link kopieren
Hee dames, wat is dit, het is hier zo stil!



Het is ernstiger dan gedacht hier. Gisteren een nieuwe weegschaal gekocht en vanochtend woog ik 74.7 kilo. Vetpercentage e.d. heb ik opgeschreven en kijk ik volgende week weer naar! Vannacht heel slecht geslapen, werd wakker van mijn eigen hijg-hoestje. Toch gaan proberen hard te lopen net maar het werd zoals verwacht geen succes. Mn neus liep leeg en de kou sloeg ontzettend op mijn keel. Nu zit ik thuis, gedoucht en aangekleed om boodschappen te gaan doen.



Gaan jullie nog leuke dingen doen het weekend? Ik ga zo naar Sinterklaas kijken (Jaja ik ben 23 moet toch de nieuwe 'echte' Sint spotten) maar eerst een spaanse tortilla maken voor de familie van mijn vriendin waar ik vanavond aanschuif met het diner. Het worden broodjes met vers beleg dus kan zelf bepalen hoe bont ik het maak Vanmiddag nog even de stad in om de markt over te struinen (Leiden) en wat nieuwe shirts te kopen.



Allemaal een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Oh Dewy bij jou komen ze met het glazen huis dit jaar! Leuk!

Geen woeste weekendplannen hier. Ik heb nog steeds veel last van mijn lijf. Veel spierpijn en snel moe plus het is erg uitputtend te moeten praten terwijl je constant je tong in een rare houding moet wringen om er maar niet per ongeluk met je tanden op te komen, want pijn.. Ik klink nog steeds als een flinke zatlap. Nou ja, het trekt vanzelf wel weg. Vanmiddag naar mijn schoonouders, behalve als mijn man een sollicitatiegesprek kan voeren vandaag, dan gaan we naar Breda, dochter en ik worden afgezet bij Ikea, man gaat op gesprek en ontmoet ons dan bij de ikea weer. Dus da's wel spannend, maar op een andere manier. Morgen rustig dagje, beetje spelletjes doen enzo.



Succes met de wilskracht allemaal, volgens mij hebben we het hard nodig



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ah Mamaria wat vervelend zeg! Hoe is het nu met je?! Was het gezellig bij je schoonouders óf ikea? Glazen huis komt hier inderdaad, vorige week was er al een start-feestje. Ga zeker even kijken voor de kerst! Doe mij ook maar 213890% wilskracht, gaat niet al te best..
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je ernaar vraagt! Eerst een knuffel voor jou. Wat ze net bij obese zeiden: blijf niet te lang hangen in de eetbui, stap er gauw weer overheen en weer verder met je doel. Sterkte meid!



Mijn man heeft gisteren een heel goed gesprek gehad, komende week krijgt hij meer te horen. Dus ik heb met mijn dochter ikea breda onveilig gemaakt! Weinig gekocht, veel inspiratie opgedaan voor een volgende woning. Mooie gordijnen en keukens gezien. Leuk dagje gehad. Vandaag dan maar bij schoonouders op bezoek. Ongezond weekend gehad, vanaf morgen ga ik weer sporten, rustig opbouwen na de aanvallen!



Succes allemaal ook weer!
Ik heb een redelijk goede dag gehad vandaag! Eten was niet heel slecht, maar kon beter. En heb vanavond 1,5 uur gebadmintond. Niet heel fanatiek want ik was erg moe, maar heb het wel gedaan!



Mamaria, vervelend dat je nog zo'n last hebt van je lijf... Wel mooi dat je man een goed gesprek gehad heeft, ben benieuwd hoe dat verder gaat!



Dewy, hoop dat je de wilskracht en doorzettingsvermogen weet te vinden... Hoe was de intocht van Sint?
Vanochtend gewogen, 67.5. Ondanks dat het niet aldoor lekker liep toch iets eraf dus, fijn!



Komend weekend ga ik mijn vriend opzoeken die een paar maanden in Engeland zit voor zijn afstuderen. Dan gaan we wel veel uit eten enzo waarschijnlijk. Ik ga dan nog steeds opletten op wat ik eet, maar het zal toch iets meer zijn dan normaal. Dat vind ik niet erg, maar ik ga wel proberen het zo te doen dat ik als ik terug ben niet meer weeg dan die 67.5. Dus ik ga de komende dagen even goed bezig om de boel in balans te houden!



Lijstje voor vandaag:

O: 1 vkb met blue band en kipfilet

L: 2 vkb met blue band en kipfilet, 1 vkb met blue band en 30+ kaas

D: preicurry met rundvlees en rijst (recept voedingscentrum)

T: 1 peer, 2 mandarijnen, klein bakje brinta met een klein schepje suiker

En vanavond ga ik een half uurtje hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Tabel weer aangepast! Mezelf ook maar even aangepast, die min-getallen motiveren nou niet echt Vanaf morgen begin ik helemaal opnieuw. Mijn darmen zijn weer helemaal op hol geslagen na een weekend makkelijk eten (nasi saté en ikeavoer), koffie met stroopkoek bij mijn schoonouders en vandaag onbedwingbare zin in zoute drop. Dus, dan direct rigoreus en strikt het mes erin, bij wijze van .

Vanavond wel weer voor het eerst na mijn aanvallen gesport, half uurtje op een flink tempo, maar niet extreem intensief, gefietst en wat krachtoefeningen. Voel me gelijk een stuk gezonder!



Mijn man heeft overigens vandaag te horen gekregen dat het bedrijf waarbij hij gesolliciteerd had graag met hem in zee wil, dus dat is een heel fijn bericht! Details zoals arbeidsvoorwaarden moeten nog besproken worden, maar dat komt wel goed, ga ik vanuit.



Buaya die preicurry klinkt goed zal 'm eens opzoeken!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, mijn goede voornemen was lijstjes van tevoren plaatsen dus:



O: 40 gr. cruesli, 250 gr sojayoghurt

T: 2 appels

L: 4 vkb, 2x sojamargarine, 1x kaas met mosterd, 1x ham met peper

T: 1 evergreenkoek

D: wokprutje met vegaballetjes en zilvervliesrijst of volkoren macaroni

T: 1 appel
Alle reacties Link kopieren
Mamaria wat een goed nieuws!! Dat is goed om te horen. Jij weer een begin gemaakt met het sporten na een fijn weekend, ook goed gedaan! Zijn die vegaballetjes lekker? Ik eet morgen weer een groenteschijf, vind ik heerlijk haha.



Buaya oh wat fijn dat je komend weekend bij hem kunt zijn. Logisch dat je iets minder oplet! Vind je dat het lang geduurd heeft? Nog een paar dagen!!!



Vandaag tegen mijn planning in op advies vd huisarts dat alles even wat rustiger aan moet gaan maar niet gaan sporten. Uit werk even gegeten en gelijk naar spaanse les gegaan, kom nu net thuis. Blijk voor ontzettend veel dingen zwaar allegisch:( woensag naar de huisarts en waarschijnlijk zal ik doorverwezen worden. Bah..
Alle reacties Link kopieren
De groente- en kaasschijf vind ik lekkerder, die balletjes zijn wat droog. Ik raad ze niet aan omdat ze zo droog zijn (smaak is wel goed), maar ze zijn voor mijn buik wel verantwoord (laat ik het zo zeggen: ik ben alleen thuis vanavond en daar ben ik blij om )

Ik begrijp dat het niet leuk is doorverwezen te moeten worden, maar het lijkt me wel fijn dat je straks weet waar je wel en waar je niet tegen kunt. Constant met een allergische reactie rondlopen lijkt me ook niks.



Buaya ik vergeet helemaal op je weekend te reageren, héél veel plezier hè! Geniet lekker van elkaar en jullie tijd samen.
Alle reacties Link kopieren
Mamaria hahaha oke de balletjes maar niet dan! Kaasschijf ken ik niet.. wel milner kaasschnitzels, ook wel oke! Ga vanavond een vegahamburger proberen. Houd niet zo van vlees, lust ook absoluut geen biefstuk of ander rood vlees.. en om nou altijd gehaktballen of kipfilet te eten Wat de allergie betreft ben ik ook wel blij met de doorverwijzing en blij om hopelijk binnenkort te weten wat boosdoeners voor mij zijn!



Nu op werk, wordt een lange dag, ga gauw aan de slag want er is een hoop werk te doen. Wil vanavond hardlopen hoewel het errrg koud is. Goed aankleden en gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ja die bedoel ik ook, heb ze altijd van ah eigen merk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven