Lijf & Lijn alle pijlers

Onzeker of je lichaam heeft een heel impact

26-09-2016 20:42 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
*over..



Hallo allemaal,



Tja waar moet ik beginnen.. er zijn al 1001 "afvalrace" topics geopend dus waarom zou die van mij zo bijzonder zijn? Toch hoop ik hier mensen te vinden die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten..



Ten eerste ben ik nu nog nooit zo eerlijk geweest over mijn gewicht. Ja ik sjoemel weleens als mensen naar me gewicht vragen (leuk gesprek met vriendinnen wat uitmondt op "hoeveel weeg je dan") uhh 74.. Ja me neus, mocht ik willen en ze schijnen erin te trappen ook..



Heus, ik weeg niet over de 100 denk dan dat ik echt gek zou worden maar het scheelt niet veel. Ik weeg 91 kilo hup schoon aan de haak en dit allemaal door tja teveel eten? Excuusjes? Voor me 1.65 is het over en uit. De BMI geeft aan OVERGEWICHT als de sodemieter aan je gewicht werken. Ik ben 2 jaar geleden bevallen van een prachtig kindje. Tijdens de zwangerschap was ik "maar" 8 kilo aangekomen. En na de bevalling vloog er ineens 15 kg vanaf! Ik was slanker als voor me zwangerschap. Na 6 maanden veranderde dat abrupt. Ik kwam aan maar had het zelf niet in de gaten. Ik had ondanks dat ik veel kilo's kwijt raakte vaak comfy kleding aan. Totdat ik weer ging werken en de monden van alle collega's open vielen "Jezus meid ben je weer zwanger?" Op feesten dachten mensen het ook.. "ah ga je weer voor een tweede?" Ik werd onzeker en bekeek mezelf eens goed in spiegel.. en inderdaad die buik.. heupen.. borsten die nog gigantisch waren geworden. Voelde me op en top onzeker. Me man liet er weinig van merken maar ergens wist ik dat het aan hem knaagde. Hij maakte weleens een opmerking van "zo zijn die 15 kilo's weer terug".



Ik heb echt ALLE dieetpillen geprobeerd (ja zelfs illegale troep ik geef het toe ) Shakes, eierdieet, vasten, uhm tja enz enz NIETS HIELP sterker nog de weegschaal gaf alleen maar meer aan. Ik werd zwaarder en zwaarder... pijl gaf aan 98 kilo! Me conditie was in 1 woord verschrikkelijk. Zo was ik voor de zs een fitte stoere chick en zo ben ik een uitgezakte trainingspak mama die het liefst verzoop in de koek en fris. Ik kreeg een andere functie aangeboden waardoor ik meer bewoog en echt bewegen is gewoon zo fijnnn ik raakte 7 kilo kwijt en dat terwijl ik niet eens op me lijn lette.. maar zwaar ben ik nog steeds. 91 kilo. Me man zei laatst "ben je nou echt niet zwanger?" Ja ik snap dat hele gedoe hij moet me maar accepteren als ik ben maar het vrat aan me...



Vandaag is de eerste dag dat ik begonnen ben met op me lijn te Letten. Waarom zou het nu wel lukken? Ik weet het niet.. iets in mij zegt GENOEG IS GENOEG opzouten met die snoep, fris.. hup naar die killerbody en ik kan het.. been there done that maar wel alweer 7 jaar geleden. Dus bij deze.. Wie doet er mee???? Mijn streefgewicht is 70 kilo. Maar eerst wil ik voor die 10 gaan..



Ps: sorry voor de lange verhaal maar ergens diep in me hart lucht het ontzettend op!
Alle reacties Link kopieren
Daar je geld uit hebt gegeven aan pillen enzo. Heb je weleens aan een personal trainer gedacht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goed dat je er iets aan gaat doen. Ik doe niet met je mee, maar hopelijk ga je veel hebben aan dit topic.



Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Alle 'me's' even door 'mijn' vervangen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
@leggindame bedankt!!



@viva amber, ik heb een abonnement bij de sportschool. Ik heb eerlijk gezegd niet echt aan een personal trainer gedacht. Dus denk dat ik die wel even ga contacteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 26 september 2016 @ 20:47:

Alle 'me's' even door 'mijn' vervangen!



Ben je van de spellingspolitie?



Alle reacties Link kopieren
quote:summerjamm schreef op 26 september 2016 @ 20:50:

[...]





Ben je van de spellingspolitie?



Ja.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
* Myfitnesspal of Fatsecret app installeren en een tijdje bijhouden wat je eet.



* Vegan eten scheelt een shitload aan kcal en junkfood.



* Vind een sport / vorm van extra beweging die bij je past. Of dat nu Pokemon Go, Zumba of crossfit is.



* Crossfit / krachttraining is overigens wel extra goed voor je zelfbeeld. Uiteindelijk kun je allerlei dingen die je niet verwacht had.



* Koop geen standaard dieetboeken en volg geen standaard dieet. Lees je in over voeding en word je eigen deskundige. Heb je daar geen zin in, laat een dietiste of personal trainer dan het werk doen, maar zorg dat je een voor jou op maat gemaakt voedingsschema hebt.



Succes!



Groetjes, - 30 kg 2 jaar geleden

(als ik het kan, kan iedereen het)!

Oei... Dieetpillen, shakes en vasten helpt dus juist niet! Maar daar ben je inmiddels wel achter gekomen Het idee van een personal trainer is een goede. Ik denk dat het nog extra helpt als je een extra dure neemt. Dat is bij mij altijd wel een extra impuls.



Wat ook helpt, is goed blijven nadenken over eten. Wil ik die snack wel echt eten? Of eet ik het om te eten? En weet ik nu al dat ik mij na het snaaien schuldig ga voelen? Verder helpt bij mij om elke maaltijd iets minder te eten. Dus in plaats van de gebruikelijke 100% (tonnetje rond) 80-85% ofzo. Dat is ook gewoon genoeg.



Verder geloof ik heilig niet in dieetboeken en dat soort ongein. De kern moet blijven: gevarieerd eten!



Rook je trouwens en drink je veel alcohol?



Het gebruik van "me" is wel storend hoor, leer gewoon aan dat je "mijn" moet gebruiken bij bezittelijke voornaamwoorden.
Heel veel succes! Er komen hier vast heel veel goede tips voorbij. Als je wilt, stuur me even een prive berichtje, kan ik niet naar jou doen zie ik.
Alle reacties Link kopieren
TO waar kom je vandaan? Stuur me maar een pb bericht!
Alle reacties Link kopieren
elk pondje gaat door het mondje; dat weet je toch wel?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
summerjamm, wat goed dat je ervoor gaat.



Eén ding: motivatie dooft vaak uit. Dan gaat het twee weken goed en daarna geef je op (je kent het misschien?). Dus je moet zorgen dat je dit niet alleen op wilskracht doet, dat is namelijk onwijs moeilijk. Dat kan je doen door hulp in te schakelen (van een diëtist bijvoorbeeld) en door te zorgen dat je een plan hebt voor als je het moeilijk hebt (moe/geen tijd/ongesteld/verjaardag/etc.)

Doet je man met je mee? Dat helpt ook vaak, als je samen goede gewoonten aanwent.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
De eerste stap is gezet, je zit hier op het forum voor raad en je motivatie is erg groot.



Op Pinterest moet je maar eens zoeken op 'krachttraining vrouwen', daar vind je heel veel oefeningen en motiverende voor en na foto's van vrouwen die ooit obees waren. Krachttraining is trouwens de sport bij uitstek om gewicht te verliezen, lees er maar eens over.



Als je eenmaal geen troep meer eet ga je jezelf zoveel energieker voelen! En sporten wordt uiteindelijk leuk ipv een opgave.



De tip van de personal trainer zou ik ook ernstig in overweging nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!!



Wat een toffe reacties en tips! Ik was voor de zwangerschap helemaal afgetraind en sporten was toen absoluut een must. Ik kon echt niet zonder! Ik werkte 4 dagen per week en sporte 6 dagen in de week dus best een die hard wat gek dat sommigen geen pb kunnen sturen hoe moet ik dat wijzigen?



Ik heb nu dag 2 erop zitten en heb gisteren praktisch niks gegeten (weet het is slecht maar ik was helemaal niet lekker en kon echt niks op) vandaag weer een dag voorbij en heb toch heel wat moeten weerstaan. Collega was jarig en nam gebak mee (zul je maar zien haha)



@mieshka wow 20 kilo dat is echt mijn droom!! Ik heb ook een stappenteller op mijn telefoon en zet elke dag wel meer als 10.000 stappen.
Geen idee hoe je dat aanpast.. Jy kunt ons iig wel sturen dacht ik.



Misschien kun je bedenken wat voor de zwangerschap anders was waardoor het wel lukte?



Niks eten is idd geen optie, zo beschadig je je lichaam plus dat je lichaam na een tijdje gaat tegenwerken. Je krijgt eetbuien en je lichaam gaat in de spaar stand enz. Als je dit keer succes wilt hebben zou ik dat iig niet meer doen! Zonder voedingstoffen functioneerd een lichaam gewoon niet.



Elke dag zoveel stappen is erg goed voor je! Hoe bereik jij zoveel stappen?
Alle reacties Link kopieren
@bxx nee eten doe ik wel gewoon. Ik gebruik nu al 3 dagen dieet pro het is een shake met veel vitaminen enz het zou je een verzadigend gevoel moeten geven en dat doet het ook wel. Ik gebruik t ochtend en met de lunch en drink wel een kop koffie (kan niet zonder ongezoet natuurlijk) en de maaltijd eet ik eigenlijk gewoon normaal. Brood at ik al niet meer en drink ontzettend veel water. Ik ben al 1.5 kilo kwijt sinds deze topic!



Ik werk zelf in de zorg dus dan loop je heel wat af en thuis achter de kleine hollen als er wat is haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de dieet pro trouwens voor een 22 dagen kuur genomen daarna moet ik het op eigen houtje doen en de kilo's vliegen er nu wel af (weet ook dat het eerst altijd vocht is) maar ik ben daardoor nog meer gemotiveerd om door te gaan
Oke je schreef "praktisch niks gegeten" vandaar..

Toch weer aan de shakes dus haha.

Mag ik vragen waarom je hiervoor gekozen hebt?

Misschien is het handig om je alvast in voeding te verdiepen zodat je weet hoe en wat je straks gaat eten? Of heb je daar al een idee bij? Waar vind je nu de motivatie? Ben ik wel nieuwschierig naar wellicht helpt het mij en andere..
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je voor shakes kiest.



Mijn zus heeft dit ook gedaan, het werkte inderdaad maar de kilo's vlogen er nadien snel weer aan.

Je leert gewoon geen ander eetpatroon aan te nemen. Als de kuur gedaan is dán pas kan je uitzoeken wat wel of niet werkt qua gezonde voeding voor je.... gevolg... de eerste kilo's dienen zich weer aan, motivatie zakt en hup je bent weer bij af.



Ook al eet je 's avonds 'gewoon', toch is het spijtig dat je niet op zoek gaat naar een ontbijt dat wel werkt voor je. Een gemiste kans op weg naar een gezondere levensstijl.



Bovendien moet je niet zoeken naar een shake die een verzadigend gevoel geeft, een gezonde maaltijd geeft dat ook. En het is lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
@bxx deze Shakes heeft een collega mij aangeraden en als ik zelf met mijn ogen niet heb gezien hoeveel zij kwijt is geraakt aan kilo's zou ik het echt nooit geloven en dacht even voordeel van de twijfel. En bewegen is gewoon echt goed. Ze zeggen ook weleens 80%zit 'm in het bewegen zoals sporten enz en 20% in je koelkast. Voor mij is dit ook een soort stok achter de deur.



@snoepeke heeft jou zus daarna wel een gezonde levenstijl opgepakt dus gezond blijven eten of gewoon weer echt normaal zoals brood enz. Ik weet nu al dat ik dat niet ga doen brood eet ik al niet en ik snap echt 1000% wat je bedoelt en vind dat je ook echt gelijk hebt maar die wanhoop om die kilo's kwijt te raken is zo ontzettend groot. Als ik die kilo's straks kwijt ben zoals je zus zal ik er met man en macht voor zorgen dat ze ook echt wegblijven. Het is wel fijn want door de kuur ben ik ook gemotiveerder af te blijven van zoetigheden (stemmetje in mijn hoofd zegt dan ah ah zonde van je kuur ) en beweeg nog meer als wat ik al doe op werk
80% is voeding, 20% is bewegen, precies andersom dus..

Je doet nu net alsof brood de boosdoener van alles is :p hoe wil je gaan eten dan? Zonder koolhydraten? Dat is namelijk ook niet iets wat gezond is voor lange tijd.

Het klinkt misschien allemaal niet zo aardig maar we zeggen het alleen maar om je te helpen. Lees je openingsbericht nog eens en wat daar staat over shakes

Uiteraard hoop ik dat het goed uit pakt voor je dus heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Voor de zomervakantie stond ik nog waar jij nu bent. Ik heb nu een gezond BMI. Ga niet extreem op dieet, maar probeer je levensstijl aan te passen naar iets wat je je leven lang vol kan houden. Als ik het kan, kan jij het ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je intentie echt wel hoor maar toch is het niet de juiste keuze.

Je moet ook leren voor jezelf hoeveel calorieën je nodig hebt, welke gezonde maaltijden je lekker vindt, hoe vaak je moet eten zonder heel de dag honger te lijden... En dit belangrijk stuk mis je met shakes.



Het feit dat je brood als direct slecht bestempeld klinkt al niet goed. Met een volkorenboterham is niets mis, je moet gewoon leren verantwoord eten.

Het leerproces is al de eerste stap naar blijvend gewichtsverlies. Lees veel over voeding, kies geen 'dieet' uit maar eet gewoon gevarieerd en gezond. Laat je niet bang maken voor koolhydraten want ook die zijn nodig voor een gezond lichaam.
quote:Jempo schreef op 03 oktober 2016 @ 00:24:

Voor de zomervakantie stond ik nog waar jij nu bent. Ik heb nu een gezond BMI. Ga niet extreem op dieet, maar probeer je levensstijl aan te passen naar iets wat je je leven lang vol kan houden. Als ik het kan, kan jij het ook!Wauw complimenten hor! Wat heeft er bij jou voor gezorgd dat de knop om ging?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven