Lijf & Lijn alle pijlers

Ook ongesteld vandaag?

11-12-2014 08:19 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Met veel plezier lees ik vaak het topic Beschrijf je Laatste Neuk, kennen jullie die?



Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Beschrijf je Laatste Ongesteldheid...wat doet het met jullie? Hele dag in een hoekje of ben je de hardlopende dame van de Libresse-reclame.



Zal ik dan maar het spits afbijten?



Derde dag vandaag, ergste is voorbij, nog dag of drie te gaan. Gisteren echt flink chagrijnig, lekte ook nog door maar gelukkig net op tijd gemerkt. Buikpijn is minder vanochtend, maar mijn borsten voelen nog enorm opgeblazen. Als vriendje er maar naar kijkt (zoals net in badkamer) dan doen ze al bijna zeer. Sportbeha aan vandaag, om zo min mogelijk beweging er in te hebben.



Door mijn tampons heen bijna, niet vergeten in de pauze op mijn werk die te halen.



Zoiets leuk om uit te wisselen? Ik lees het wel!
Die van mij zit er ook aan te komen :(. Heb dan af en toe zo'n vlaag van mega verdrietigheid om niks en dan bedenk ik me "ohja ben ongesteld dit verdriet is onzin" maar dat blijft toch iritant. Buikpijn valt meestal wel mee, alleen de eerste dag. Laatste dagen wel hoofdpijn. Ben trouwens altijd 7 dagen ongesteld dus mag er fijn een hele week van genieten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op de laatste dag, morgen is het weer over.

Heb verder nergens last van, geen zere borsten, zijn wel iets harder.

Geen huilbuien, of verdriet.

Het enige waar ik het aan merk, is de eerste dag buikpijn.

Dus ik ben de hardlopende dame van de libresse reclame.

Al gebruik ik heen libresse.
Ik ben bijna klaar met de al 9 dagen durende menstruatie. Gelukkig was ik daarvoor een dikke 4 weken niet ongesteld geweest, dus vooruit... Eén nacht en een ochtend flinke buikpijn gehad, maar niks dat een paracetamol niet kon oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook mega ongesteld... De tweede dag nu.. Gisteren totaal onverwachts ongesteld geworden ( gestopt met pil) Merk het heel goed, voel me dan enorm ellendig en weet vaak niet zo goed wat ik wil en wat ik moet doen, heel kenmerkend voor mijn menstruaties... En die buikpijn is echt niet grappig! Paracetamol helpt dan toch niet alles..



Eigenlijk best fijn zo'n topic waar we fijn met z'n alle kunnen praten over onze (vervelende) menstruaties 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet meer weten, het is een jaar of 10 geleden. Gelukkig maar, want ik vond er niets aan. Lang leve de pil, wat een uitvinding!
Alle reacties Link kopieren
Meldt zich!



Tweede dag; nergens last van; gisteren wel een zap drop leeggegeten
Ik heb implanon en ben al jaren niet meer ongesteld geweest. Heel fijn
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag ongesteld geworden. Fijne buikkrampen waarvan ik dubbelklap, en natuurlijk heel mn broek onder. Bij mij begint het altijd zo, met eens stortvloed. Maar dat vind ik nieteens het ergste. Het ergste is de week ervoor, waarin ik van het ene op het andere moment me een ander mens voel en me ook heel anders ga gedragen (niet in de positieve zin). En dat wordt naarmate de ongesteldheid komt steeds erger, tot ik echt denk dat ik gek word door de stemmingswisselingen. Dus eigenlijk is de ongesteldheid zelf een opluchting voor mij:-)

Nu dus dag 2, badend in het zweet wakker geworden, maar gelukkig voel ik me wel weer normaal:-)
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag ongesteld geworden, eerste keer weer zonder de pil, erg weinig alleen ben ik wel op oorlogspad

Merk ook dat ik erg ontevreden ben vandaag mbt huis, niet schoon genoeg, moet opgeruimd worden maar opstaan ho maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aztec schreef op 11 december 2014 @ 09:09:

Ik heb implanon en ben al jaren niet meer ongesteld geweest. Heel fijn



Hier nog een! Hemels!



Daarvoor slikte ik de zwaarste pil en was ik nog steeds twee dagen ziek als ik ongesteld moest worden. Krom liggen van de buikpijn, hoofdpijn en niet te genieten.

Had m ook door kunnen slikken natuurlijk, maar moest elke maand een stopweek van mezelf om zeker te weten dat alles goed ging, vertrouwde mezelf niet zo
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Aan alle vrouwen die aan de (eenfase) pil zijn:



Het is totaal niet nodig om na 3 weken een stopweek in te lassen.

Gynaecologen zijn het erover eens: Je kunt de pil zo lang doorslikken als je wilt, zonder gevolgen voor je gezondheid of je vruchtbaarheid.



Na drie maanden doorslikken zou je een doorbraakbloeding kunnen krijgen. Je kunt er dan voor kiezen om alsnog even een stopweek in te lassen en daarna weer drie maanden door te slikken. Maar gewoon helemaal door blijven slikken mag ook.



Zelf kan ik de pil tegenwoordig wel 12 maanden doorslikken, voordat ik weer eens een doorbraakbloeding krijg.



Heerlijk! Bijna nooit meer ongesteld! Ik kan het iedereen aanraden.



Opmerkingen zoals "daar word je op den duur onvruchtbaar van" of "het is slecht want het bloed moet er na een tijdje toch wel eens uit" zijn allemaal fabeltjes, volgens de gynaecologen.



Een stopweek is ooit ingesteld, toen de pil voor het eerst geïntroduceerd werd, alleen maar voor de gemoedsrust van vrouwen. Zo konden ze elke maand zien dat ze inderdaad niet zwanger waren geraakt en zo leek de situatie tenminste nog op hun vroegere cyclus.

Maar een medische noodzaak om stopweken in te lassen? Die is er niet!



Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Hier dinsdag ongesteld geworden. Heb nu al zeker 2 jaar best pijnlijke menstruaties, incl. rugpijn. Sinds een halfjaar heb ik ibuprofen ontdekt, dat helpt!

Vaak alleen de eerste 1,5 dag last. Wel vaak een prikkelbare dag vlak ervoor.



En deze keer voor het eerst een menstruatiecup geprobeerd. Eerste dag ging goed! Vond het ideaal. Tweede dag ging het niet goed , dus toen snel maandverbandje gepakt. Zat op mijn werk dus geen tijd voor lang puzzelen hoe die nu precies moet zitten. Concept spreekt me wel aan, dus wordt nog vervolgd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook ongesteld sinds gisteren, bij mij duurt het maar 4 dagen. Is ook altijd een opluchting want de dagen ervoor voel ik me ellendig en opgeblazen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Vandaag...? Al een half jaar non stop ongesteld



Implanon laten plaatsen vd zomer en blijft maar aan de gang... als het eind deze maand niet over is laat ik 'm echt verwijderen.



Arts dacht dat de implanon hetzelfde zou werken bij mij als de mirena (vanaf het plaatsen direct niet meer ongesteld tot 1,5 jaar na het verwijderen) maar helaas...



Maar helaas mag ik geen spiraal meer, omdat mn baarmoeder 'm afstoot. (Zat op zn kop en verstrengeld)
Alle reacties Link kopieren
Yeps, dag 2 en ben ook nog eens verschrikkelijk verkouden... dus jeeehhh dubbel feest...

Lekker met een dekentje, kruikje en grote mok thee op de bank.. Ben de hele dag alleen dus kan me heerlijk ellendig voelen, en helemaal niets doen.... Soms best lekker ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is helemaal erg flinn... Ik wil dan gewoon helemaal niks meer. Vooral met rust laten en thee laten bezorgen indien gewenst.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocoladerijstwafel schreef op 11 december 2014 @ 10:04:

Vandaag...? Al een half jaar non stop ongesteld



Implanon laten plaatsen vd zomer en blijft maar aan de gang... als het eind deze maand niet over is laat ik 'm echt verwijderen.



Arts dacht dat de implanon hetzelfde zou werken bij mij als de mirena (vanaf het plaatsen direct niet meer ongesteld tot 1,5 jaar na het verwijderen) maar helaas...



Maar helaas mag ik geen spiraal meer, omdat mn baarmoeder 'm afstoot. (Zat op zn kop en verstrengeld)Dat is driedubbel balen zeg. Misschien kun je de Cerazettepil nog proberen. Of wil je geen pil?
Alle reacties Link kopieren
miss_musica... ja idd.. alleen vanavond pas weer een theebezorger ;).. Dus dan maar zelf doen vandaag....
Alle reacties Link kopieren
Aan alle vrouwen die aan de (eenfase) pil zijn:



Het is totaal niet nodig om na 3 weken een stopweek in te lassen.

Gynaecologen zijn het erover eens: Je kunt de pil zo lang doorslikken als je wilt, zonder gevolgen voor je gezondheid of je vruchtbaarheid.



Na drie maanden doorslikken zou je een doorbraakbloeding kunnen krijgen. Je kunt er dan voor kiezen om alsnog even een stopweek in te lassen en daarna weer drie maanden door te slikken. Maar gewoon helemaal door blijven slikken mag ook.



Zelf kan ik de pil tegenwoordig wel 12 maanden doorslikken, voordat ik weer eens een doorbraakbloeding krijg.



Heerlijk! Bijna nooit meer ongesteld! Ik kan het iedereen aanraden.



Opmerkingen zoals "daar word je op den duur onvruchtbaar van" of "het is slecht want het bloed moet er na een tijdje toch wel eens uit" zijn allemaal fabeltjes, volgens de gynaecologen.



Een stopweek is ooit ingesteld, toen de pil voor het eerst geïntroduceerd werd, alleen maar voor de gemoedsrust van vrouwen. Zo konden ze elke maand zien dat ze inderdaad niet zwanger waren geraakt en zo leek de situatie tenminste nog op hun vroegere cyclus.

Maar een medische noodzaak om stopweken in te lassen? Die is er niet!



Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog, mijn pil heeft niet eens een stopweek. 28 pillen en dan een nieuwe strip.
Alle reacties Link kopieren
bah hier ook,en giga verkouden en snachts wakker met hoofdpijn,zucht...wie dit ooit heeft uitgevonden;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 december 2014 @ 10:35:

Sterker nog, mijn pil heeft niet eens een stopweek. 28 pillen en dan een nieuwe strip.Cerazette?
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar wat een wijventopic dit
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 11 december 2014 @ 10:47:

[...]





Cerazette?Yes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven