Lijf & Lijn alle pijlers

Op de fiets - race/ATB/MTB/spinning/etc

08-03-2012 22:08 625 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het forum verschillende hardlooptopics, maar ik mis het fiets-topic.



De zon komt tevoorschijn, de dagen worden langer, en de temperatuur stijgt. Oftewel, tijd om mijn fiets weer te pakken!



Wie heeft er zin om mee te schrijven? Over de mooie momenten (heerlijk met wind om je hoofd op een zomeravond) en de vervelende momenten (hoe kom ik toch van die zadelpijn af)...
Alle reacties Link kopieren
Veloce, dat klinkt super zeg, fietsen in Zuid-Afrika. Ik wil ooit nog eens de fietstocht van Lhasa (Tibet) naar Kathmandu (Nepal) doen. Hopelijk al over twee jaar, dan is m'n moeder met pensioen en mag zij op m'n zoon passen Ik zou vorig jaar al naar Nepal gaan om naar het basiskamp van mount Everest te wandelen maar die reis ging helaaas niet door ivm te weinig aanmeldingen.
Alle reacties Link kopieren
Gelijk na het eten nog op de fiets gesprongen voor een klein rondje. Groot voordeel tov hardlopen, dan moet ik na het avondeten toch altijd eerst wel twee uur wachten. Nog geen 1 1/2 uur weggeweest maar in die tijd toch nog ruim 40km weggefietst. Nu heb ik zaterdag pas weer tijd maar dan ga ik wel weer een grotere ronde maken. Maar morgen en overmorgen natuurlijk wel nog de nodige fietskm's voor na en van het werk en de hardlooptrainingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk allemaal reacties, ik ben weer helemaal enthousiast! Ik ben alleen nu aan het werk maar reageer snel op jullie posts.



@Baukje - Hoe lang ben jij aan het trainen voor dat tempo? Ik kan me niet voorstellen dat jouw Trek zoveel zwaarder is dan de mijne maar ik zit echt rond de 20, een paar erop of eraf, gemiddeld per uur. 40 is 1,5 uur trek ik echt niet (alleen heuvel af met wind mee ).
Alle reacties Link kopieren
Fiorah, ik fiets mijn hele leven al vrij veel omdat ik zoveel mogelijk alles op de fiets doe. Was het vroeger op de fiets naar de middelbare school, tijdens mijn studenten tijd werd het fietsen met de honden en toen er eenmaal kinderen bij kwamen was het tijdperk van hot naar her fietsen begonnen. Plus nog het gewone woon werk verkeer. Inmiddels doen de kinderen bijna alles zelfstandig maar dan nog fiets ik op mijn gewone fiets nog wel een 150-200km per week. Allemaal opgehakt in korte stukjes, maar ik heb altijd haast. Soort van interval training dus.



5 jaar geleden deze fiets gekocht omdat ik een hardloop blessure had. En toen begonnen met toertochtjes. begon op een gemiddelde van 23km/hr en na een aantal weken fietste ik toen mijn eerste 100km op een gemiddelde van 25km/hr. Sindsdien dus niet echt veel vorderingen gemaakt want ik kom nu meestal zo tussen de 26-28km/hr uit. Maar ik blijf dan ook gewoon toeristische fietspaden nemen die de snelheid toch wel afremmen en voor mij is het fietsen echt voor erbij. Nu fiets ik momenteel weer erg veel omdat ik weer net een hardloopblessure achter de rug heb. Maar als ik vanaf komende maand weer echt wedstrijden ga lopen zal ik weer meer echte rustdagen nodig hebben. Er zijn dus vele periodes geweest dat ik naast het 'functionele fietsen' niet zo heel vaak heb gefietst omdat ik me dan echt op het hardlopen stortte en daar al mijn tijd en vooral energie in ging zitten.





Ik zit nog wel te overwegen klikpedalen aan te schaffen. Ben echter een beetje bang voor het vallen. Heb een pacemaker net onder mijn sleutelbeen en dat is natuurlijk net het gebied waarbij het met valpartijen op de fiets nogal eens mis wel gaan. En dan vraag ik me weer af waarvoor zou ik het doen. Om dat op mijn garmin te zien dat ik mogelijk die 30km/hr op lange tochten kan halen. Als ik toch geen wedstrijden doen dan is het ook een beetje mezelf voor de gek houden natuurlijk. En normaal gesproken zou ik dat in deze nog wel doen hoor (blijft altijd leuk je ritten op de computer na te zien). Maar gezien de voor mij extra risico's nog geen knopen doorgehakt.
Alle reacties Link kopieren
Klikpedalen wennen erg snel baukje. Al kan ik me voorstellen dat het eng is als je een pacemaker onder je sleutelbeen hebt.



Ik doe mijn hele leven al alles op de fiets, we hebben geen auto. Ik vind het heerlijk, lekker je hoofd leegmaken.



Morgenochtend wil ik weer een stukje gaan fietsen. Ik heb vandaag m'n nieuwe helm binnen gekregen, m'n vorige helm was zo'n 16 jaar oud en ik denk niet dat ie nog erg beschermt mocht ik vallen. Ik ben trouwens nog nooit echt hard gevallen, ook niet vroeger toen ik zo'n 4 keer per week fietste. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
Zo, daar ben ik dan!



Allereerst: ik ben 1,5 jaar terug wel redelijk hard gevallen, op een heel stom stukje. Was net daarvoor op fietsvakantie geweest in de bergen, prima, niks aan het handje. Vervolgens fiets ik thuis weg, ben nog geen 50 meter van mijn voordeur verwijderd en BAM, head-first op het asfalt. Weet nog steeds niet precies wat er gebeurde, ik weet wel dat mijn iPod bijna viel en dat ik die onderschepte maar er was verder helemaal niks raars... kennelijk toch een niveauverschilletje of een richel o.i.d. of toch onbewust te hard in de voorrem geknepen? Geen idee. In ieder geval: naar de eerste hulp, 7 (!) hechtingen in mijn voorhoofd.



Ik vind Bianchi's echt erg knap! Wat leuk dat jullie zo bezig zijn en ook wel leuk om te horen dat mensen ook op wat latere leeftijd zijn begonnen. Ik ben er nog steeds niet over uit, twijfel nog steeds over investeren in mijn eigen fiets en daar meer mee fietsen (maar goed dat doe ik nu dus al) of toch een echte racefiets kopen en daar dan mee. Ik blijf schipperen.



Baukje, ik vind jou wel stoer hoor! Fanatiek hardlopen en fietsen. Ik ben een luie fietser, vind het wel fijn om hele stukken te fietsen maar neem dan ook een boek mee en dan wil ik onderweg ook een ijsje en een kopje koffie...Oh, en ter aanvulling op wat jij op de vorige bladzijde schreef: dat doe ik nu al. Stukken fietsen met deze fiets en opbouwen. Omdat ik vorig jaar eigenlijk ook al een racefiets wilde en vond dat ik mezelf eerst maar weer even moest 'bewijzen' met mijn gewone fiets. Maar het wielrennen is toch anders en het blijft me toch enorm trekken. Overigens heb ik de Koga gekregen . Hij is inmiddels al weer een paar jaar oud en het zit hem inderdaad in de afwerking & duurzaamheid van het materiaal... maar zijn natuurlijk eigenlijk belachelijke bedragen. Hoewel ik ook wel eens denk aan het geld dat ik kwijt zou zijn geweest als ik een auto had gehad... en dan is alles natuurlijk weer relatief!
Alle reacties Link kopieren
Fiorah en is het afgelopen jaar het tempo dan niet omhoog gegaan. Of is het gemiddelde tempo gebaseerd op het fietsen en de tussenstops. want als je de tijd door laat lopen terwijl je even ergens gaat zitten om een ijsje te eten of een boek te lezen dan gaat het gemiddelde tempo heel hard naar beneden natuurlijk. Maar fiets je op zich wel veel sneller. Zo niet dat zou je toch wat gerichter moeten intervallen. Kwartiertje in fietsen, vervolgens steeds bv blokjes van 5 min. echt voluit en afgewisseld met 5 min rustig.



Vraag me af of een wielren fiets nu echt zo'n andere ervaring is. Althans bij mijn crosshybride is de houding dezelfde als op een wielrenfiets. Niet weerhoud je natuurlijk om het gewoon te proberen. Alleen zou ik voor mezelf eerst het tempo flink omhoog willen hebben alvorens op een wielrenfiets te gaan zitten. Maar dat bepaal je natuurlijk helemaal voor jezelf. De meeste wielrenners in complete outfit vinden het echter nooit zo leuk als ik op mijn eenvoudige fietsje en niet meer piepjong ze voorbij kom zetten. Groet ik ze in het voorbij gaan , krijg ik een vuile blik teruggeworpen.



Het valt me sowieso op dat bv hardlopers onderling veel vriendelijker zijn dan wielrenners. Maar het kan ook zijn dat mijn fiets niet goed genoeg is om de persoon erop te groeten. Wat is jullie ervaring hierin?
Alle reacties Link kopieren
Het antwoord ligt ergens in het midden denkik vwb mijn kilometers. Mijn teller loopt zodra de fiets beweegt, dus ook op het station, bij het wegzetten, etc. Maar ik ben ook geen snelfietser en train daar niet bewust op.



En het viel mij ook op van de week, van dat groeten! Maar als ik met mijn paard in het bos rij, groet ik altijd de mountainbikers en de meeste zijn heel vriendelijk. Sommigen zijn gepikeerd en een aantal staatsgevaarlijk, maar groeten doen ze meestal wel. Wielrenners veel minder, maar ik heb ook niemand laatdunkend naarme zien kijken dus ik zou zeggen dat het aan het tempo ligt?
Alle reacties Link kopieren
Dat wilde ik ook zeggen, dat het aan het tempo ligt. Als ik bij iemand in het wiel ga zitten wordt er altijd wel wat gezegd en dat is doorgaans positief. Hardlopers en wandelaars hebben niet zo'n hoog tempo en hebben dus meer tijd om te groeten :-)



Ik schrijf nooit meer dat ik nog nooit gevallen ben zeg. Ik ging vanmorgen fietsen (58 km) en na zo'n 50 km reed ik ergens op een terrein voor verstandelijk gehandicapten. Voorzichtig rijden dus want zij gaan alle kanten op (en dat mag ook, zij wonen er). Op een gegeven moment kwam ik bij een bocht die ik niet kon 'inzien' omdat er een stenen gebouw voorstond. Maar ik reed keurig rechts, zo'n 25 km per uur. Komt er ineens een of andere gek (geen verst. gehandicapte) met een noodgang me tegemoet, aan de verkeerde kant van de weg! Het scheelde echt niks of hij was tegen me aangeknald. Ik schelden, jeetje ik schrok echt, het scheelde zo weinig!



7 hechtingen in je voorhoofd is wel veel Fiorah! Dat zal een mooi litteken zijn? Over je tellertje, die stopt dus wel als je stilstaat, bij een stoplicht oid? Of loopt de tijd dan door?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik nog niet, ik kwam er pas de vorige keer achter omdat ik toen een goede tocht heb gemaakt en op bijna 3,5 uur uitkwam met 60km... dat heb ik dus echt niet gereden. En toen zag ik op de terugweg op het station dat de tijd loopt zodra je fiets beweegt, maar ik weet niet hoe lang hij doorloopt als je stilstaat.



Het litteken viel trouwens wel mee, het was eigenlijk net zo'n sterretje zoals je ook in je voorruit kunt hebben... Dus dat heeft ze omringd met hechtingen. Het was wel een klein bloedbad, dat bloedt heel erg, maar het heelde dus erg goed. Nu zie je het bijna niet meer (het is nog wel vrij gevoelig).



Ik heb trouwens besloten om ook dit jaar nog geen racefiets te kopen. De overwegingen zijn financieel... het enige wat ik nog wel overweeg is om aan het eind van het seizoen nogmaals te kijken naar leuke aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Oh je hebt zo'n gewoon km teller, die reageert toch gewoon op het ronddraaien van de wielen. En die draaien ook als je naast de fiets loopt, maar dus niet als je stilstaat.



Wat betreft het groeten denk ik niet dat het met tempo te maken heeft. Als het mij lukt om iemand te groeten die ik voorbij fiets moet het teruggroeten toch ook lukken. En zeker in het bos over die smalle fietspaden moet je echt afremmen voor tegemoet komende fietsers.



En hardlopend groeten als ik een flink tempo blok heb is juist veel moeilijker dan op de fiets. Maar dan kan er toch altijd nog een hand omhoog.



Het was vandaag schitterend weer om te fietsen maar ik ben helaas niet verder gekomen dan een paar keer op en neer naar het dorp. Had andere 'verplichtingen'.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is eigenlijk belachelijk dat ik daar vorige week pas achter ben gekomen, van die km-teller, want dat had ik dus zelf ook kunnen bedenken...



Als het echt kapsones zijn vind ik het wel heel erg, het viel mij dus van de week ook op dat mensen véél minder vriendelijk waren op de fietspaden. In het bos groet iedereen eigenlijk iedereen, hardlopers, wandelaars, ruiters, mountainbikers... zelfs al heb je soms een beetje last van elkaar, iedereen is heel vriendelijk. Maar ik reed op de Noord-Veluwe en daar was het af en toe een beetje van 'hoi' maar verder ook niet. Sowieso vind ik het altijd stom als mensen neerkijken op iemand omdat die minder duur materiaal heeft o.i.d.



Haha ik heb trouwens ook wel eens eens een scheldende mountainbiker gehad omdat die iets af moest remmen op een kruising omdat wij daar met paarden reden. Man wilde zijn record halen en werd door ons vertraagd. Tsja, dat krijg je, als je gewoon op de doorgaande paden rijdt... op je vrije zondagochtend... lekker ontspannen...
Wielrenners zijn gewoon vreemd volk. En ik kan het weten want ik heb er vroeger verkering gehad met eentje . Bij godsgratie mocht ik dan meefietsen met de maandagavondtraining van de A-amateurs (die categorie bestaat volgens mij helemaal niet meer, zo lang geleden is het dus). Kreeg ik commentaar op het feit dat ik rode bloemensokken droeg in plaats van spierwitte. Toen was ik al snel afgeknapt.



Ik snap ook niet dat veel wielrenners uit principe geen bel op hun fiets hebben en dus schreeuwen. Dat schreeuwen is heel functioneel, maar als je het niet kent, maakt het een vervelende indruk (net als bijvoorbeeld het "Hogerop!" op de ijsbaan). Ik bel altijd netjes op de racefiets (wat meestal overigens niet gehoord wordt, zodat ik alsnog moet roepen ) en bedank de mensen altijd vriendelijk tijdens het passeren.



Overigens zijn er gelukkig ook heel veel leuke en sociale wielrenners.
Ik zeg altijd heel hard maar vriendelijk tring tring en als mensen dan opzij gaan zeg ik altijd, dank u wel.



Maar wielrenners in groepjes zijn inderdaad irritant.



Vraagje, begin weer lange stukken te fietsen en krijg tegen het einde dan altijd last van schouders rug, is dat normaal omdat je nu eenmaal 100 km fietst? Want ik heb me weleens laten opmeten en daruit bleek dat mijn houding goed is...
Alle reacties Link kopieren
Badmeester volgens mij is het niet normaal in de zin van dat hoort nu eenmaal bij die afstanden. Ik heb als ik een tijdje minder gefietst heb en dan ineens een lange tocht ga maken ook weleens last van mijn nek/rug tussen de schouderbladen. Maar als ik net als nu heel regelmatig fiets heb ik er helemaal geen last van , ook niet bij de 100plus tochten.
Alle reacties Link kopieren
Pfff mijn fiets was aan onderhoud toe, dus kettingbladen en ketting vervangen (zelf, met vriend) en toen versnellingskabels laten vervangen (waren echt op) en had al een nieuw zadel... Dus was er wel weer even klaar mee dacht ik. Blijkt er een defect in de voorvork te zitten (mogelijk versleten), staat hij weer bij de maker.



Ik laat dat soort dingen altijd veel te lang wachten en dan moet ineens alles tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Even uppen….. topic stond een beetje stil!



Hebben jullie nog gefietst? Ik heb regelmatig mijn racefiets gepakt om een rondje te fietsen en heb ook mee gedaan aan de fietscompetitie die mijn club organiseerde. Niet verwacht dat ik daar ook een prijs mee zou winnen. Krijg ik vandaag bericht dat ik een van de winnaars ben en of ik in December mijn prijs wil komen ophalen tijdens de officiële prijsuitreiking! Geen idee wat de prijs is, ook geen idee welke plaats ik dan gehaald heb, want dat schreven ze er niet bij!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Koekkie en in ieder geval gefeliciteerd. De laatste maand niet zo heel veel meer gefietst. Er gaat al heel veel energie in werk en lopen zitten en ik heb heel veel slaap nodig dus er blijft weinig tijd over. Zeker nu het al zo vroeg donker is. Fiets nog wel veel door woonwerk vervoer maar de echt fietstochten zijn momenteel beperkt. Maar tot een maand terug nog wel redelijk veel blijven fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Was dit topic vergeten...



Ik heb een goed fiets seizoen achter de rug, met als hoogtepunt Diekirch-Valkenswaard, 261 km in ruim 10 uur. Ik was met nog 6 andere mannen en m.n. op de vlakke stukken sleurden de snelste mannen er flink aan. Helaas, door veel materiaal pech, kwamen we pas om 19:15 in V'waard aan. Was wel jammer.



Vanaf begin maart t/m eind oktober heb ik bijna 8000 km gefietst. Op 30 oktober de laatste keer op de fiets gezeten, ik heb nl eind juni met een core training iets aan mijn schouder opgelopen. Stug blijven doorgaan met fietsen en die core training, maar 30 oktober hield ik het niet meer van de pijn. Ik blijk een peesontsteking te hebben en ben nu onder behandeling. Hoop ergens in januari weer op de fiets te stappen.



BInnen no-time vlogen de kilo's er aan, daarom begonnen met hardlopen en wat krachttraining voor mijn benen en onderrug. Met mijn bovenlijf en armen doe ik helemaal niks. Ik mis het fietsen heel erg...



Verder staat me een flinke reparatie te wachten, de wielen zijn versleten en dezelfde wielen kosten EUR 380, verder moeten er nieuwe bladen op en de jaarlijkse service beurt natuurlijk. Ik ben aan het twijfelen of ik niet beter voor een nieuwe fiets kan gaan, maar deze is pas 4 jaar oud. Was niet de bedoeling...



Hoe gaat het met de andere fietsers?
Alle reacties Link kopieren
Veloce, coole rit, die Diekirch-Valkenswaard, dat zou ik ook gaaf vinden. 2200 hoogtemeters, gaaf!

Wow, bijna 8000 km, mooi hoor. Vervelend van die peesontsteking, hoop dat het snel weer beter gaat.



Koekkie, gefeliciteerd! En, wat is de prijs?



Ik leef ook nog... letterlijk

Mijn hoogtepunten van dit fietsseizoen waren de Maratona Dles Dolomites (supercool) en de Ötztaler Radmarathon. De Ötztaler heb ik vorig jaar ook gedaan, alleen moest ik toen met de bezemwagen omdat ik te laat op de 3e (van de 4) berg was. Dit jaar had ik helemaal in mijn hoofd hoe laat ik overal moest zijn. Het ging geweldig.

Ik had het zelfs echt naar mijn zin.. De laatste berg was de Timmelsjoch, daar regende het de gehele beklimming (zo'n 3 - 3.5 uur). Bovenop had ik een warme droge jas neer laten leggen en droge handschoenen, maar aangezien ik zonder jas en handschoenen naar boven was gegaan, vond ik het zonde meer tijd te verdoen. Dus jas en handschoenen uit mijn rug, aangedaan en naar beneden (had er zo'n 220 km en 5300 hoogtemeters opzitten). Na een afdaling nog een laatste beklimming van 200 hm en daarna echt naar beneden. Omdat alles nat was reed ik vrij langzaam. Maar ineens kwam ik in de mist, probeerde te remmen, maar dat ging niet.

Helaas kwam er een bocht aan en na een miliseconde besloot ik dat de railing een beter idee was dan het bos. Dus vol in de railing. Toen ik weer bijkwam realiseerde ik me dat mijn benen lager lagen dan mijn hoofd. Ik wist dat mijn linkerbeen niet goed voelde dus op mijn billen en mijn rechterbeen omhoog gehobbeld tot op het vlakke.

Er was al iemand gestopt om de ambulance te bellen.

Lang verhaal kort, mijn knie is comleet kapot, beide kruisbanden, binnenband en meniscus, daarnaast nog ergens een botbreuk.

Dit alles is 31 Augustus gebeurt (letterlijk de eennalaatste bocht, 10 km voor de finish). Ik ben een week later geopereerd en kan mijn knie nu ongeveer tot 80 graden buigen. Ben blij dat ik bij de fysio op een stationary bike kan fietsen als we de pedalen heel dicht bij elkaar zetten.

Heb me wel weer aangemeld voor beide races, maar ik heb er een erg hard hoofd in....



Een ongeluk zit in een heel klein hoekje. Ik ben blij dat ik niemand heb meegenomen (dat was ook de reden dat ik de railing in ben gegaan), het is en was mijn eigen schuld. Ik leef en hoop dat ik weer op de fiets kom...
Alle reacties Link kopieren
Veloce beterschap. Hopelijk kun je binnenkort weer op de fiets en je hebt in ieder geval een mooi seizoen om op terug te kijken.

En Swissie ook jij een goed herstel toegewenst. Wat een pech. En ja achteraf misschien ook nog een geluk dat je er nog bent.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Swissie.....

Wat een verhaal! Kreeg er kippenvel van! Hopelijk gaat je herstel goed en kan je binnenkort weer echt op de fiets! Dapper ook dat je je weer in heb geschreven al moet je dus afwachten of het weer gaat lukken!



Veloce,

Peesontsteking...die zijn lastig! Beterschap!



De prijsuitreiking gisteren was leuk! Blijk zelfs 2e te zijn geworden, wat ik totaal niet verwacht had. Had naar uitslagen van 2013 gekeken en daar zou ik 3e zijn geworden..... Maar bij nummer 3 noemde Arbara Barend een andere naam op! Wel stond ik op grote achterstand van nummer 1 want die had de helft van het aantal km meer gefietst. Maar het was leuk om de prijs uit handen van Leontien van Moorsel te krijgen. Het doel is om volgend jaar het aantal km van dit jaar te verbeteren (3604 km), moet niet zo heel moeilijk zijn want ik heb afgelopen jaar niet zoveel gefietst als ik zou willen en ik heb sinds 2 maanden een vriend die ook van racefietsen houd.... plannen zijn al weer gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
OMG Swissie, wat een ongelofelijke pech, jeetje, wat een nare val. To say the least. Heel veel sterkte en een snel herstel.

Vriendin van mij is na een kilometer afdaling op de Timmelsjoch afgestapt. Ze was door en door koud en kon haar armen en handen niet op het stuur houden. Ze vertrouwde zichzelf niet in de afdaling en is afgestapt.



Ik kan voorlopig alleen naar mijn fiets kijken, fysio vreest zelfs dat ik een scheurtje in het schouderkapsel heb. Donderdag naar de huisarts voor een doorverwijzing. Anders dan swissie heb ik totaal geen fietsplannen voor 2015.



Koekkie, gefeliciteerd, leuk voor je! En helemaal leuk dat je iemand hebt die ook van fietsen houdt.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte bij je arts, ik hoop dat je snel bij een specialist terecht kan.



Koekkie, wat gaaf! Gefeliciteerd! Leuk dat je samen kan fietsen, dat is veel leuker.



Veloce, mijn man vertelde dat de organisatie ongeveer een kwrtier na mijn val de mensen tijdelijk niet van de Timmels naar beneden heeft laten gaan, vanwege kou en mist. Ik was na het laatste klimmetje afgestapt om mijn bril in mijn zak te doen (zag er niks meer door), ik reed veel langzamer dan normaal, maar toch.

Blijf me natuurlijk afvragen wat ik anders had moeten doen, maar ja, dat is achteraf.



Helaas gaat het herstel erg langzaam. Ze hebben mijn binnenband geopereerd, (die was als een harmonica naar beneden geschoven) en bij dezelfde operatie de meniscus gerepareerd. De voorste en achterste kruisband hebben ze zo gelaten met de hoop dat die vanzelf helen (door heel veel rust).

Eind Januarii ga ik weer naar het ziekenhuis, ik hoop dat we dan meer zocht hebben over de toestand van de kruisbanden. Als ik nog een keer onder het mes mmoet, dan het liefste zo snel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte ermee swissie! Veel beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven