Lijf & Lijn alle pijlers

Overgewicht

28-04-2017 13:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.60 en weeg 64 kilo, ik heb dus overgewicht... Ik vind het heel lastig om af te vallen en heb dit ook al een aantal keren geprobeerd. Dit mislukte... Heeft iemand tips om af te vallen?? Mijn streefgewicht is nu 55 kilo. Ik woon nog bij mijn ouders en ik wil hun niks hierover vertellen, omdat ik dan te horen krijg dat het me niet lukt.
Overgewicht?



Echt niet. Ga je druk maken om echte problemen... of school ofzo.



En bel de HA voor je vertekend lichaamsbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je 1 kilo afvalt ben je van je overgewicht af volgens je bmi.



Ik ben nu 8 kilo kwijt door te ontbijten lunchen en avond eten.

En dan tussendoor 2 stuks fruit te eten ten.

Heb nog 2 kilo "overgewicht" maar ben nu zwanger dus afvallen komt wel weer na de zwangerschap

Wie weet heb je er wat aan
Je zit zo net op de grens van een gezond gewicht en overgewicht schat ik, voor de volwassen normen. Maar BMI zegt lang niet altijd alles.



Hoe oud ben je? Welke kledingmaat draag je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 april 2017 @ 13:11:

Overgewicht?



Echt niet. Ga je druk maken om echte problemen... of school ofzo.



En bel de HA voor je vertekend lichaamsbeeld.Nou nou, toen ik op mijn 17e slechts een kilo overgewicht had, had ik toch echt best wel een buik hoor (gewicht en lengte waren toen vergelijkbaar met TO). Het is echt niet erg om een paar kilo af te vallen als je net op/over de grens zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 april 2017 @ 13:11:

Overgewicht?



Echt niet. Ga je druk maken om echte problemen... of school ofzo.



En bel de HA voor je vertekend lichaamsbeeld.Dit.
Alle reacties Link kopieren
Gezond meer malen per dag eten (ipv drie keer vijf keer)

Bewegen..

En een goed slaapritme.



Ik vraag mij alleen af waaron jou ouders aangeven dat iets toch wel mislukt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Drackie schreef op 28 april 2017 @ 13:24:

[...]





Nou nou, toen ik op mijn 17e slechts een kilo overgewicht had, had ik toch echt best wel een buik hoor (gewicht en lengte waren toen vergelijkbaar met TO). Het is echt niet erg om een paar kilo af te vallen als je net op/over de grens zit.Dat zit hem echt tussen de oren in plaats van de buik.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je dat je moet afvallen? Hoe oud ben je?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 28 april 2017 @ 13:29:

[...]



Dat zit hem echt tussen de oren in plaats van de buik.Wat een bullshit. Op/net over de grens is niet voor niks de grens. En als je klein bent, zie je dat vaak ook sneller aan je lijf. Er is echt niks mis mee om ervoor te zorgen dat je daar net wat minder op zit.
Alle reacties Link kopieren
55 is te weinig volgens mij. Als je echt onopvallend wil afvallen:

Blijf normaal eten (dat valt het eerste op)

van de rest neem de helft, dus als je 2 glazen cola drinkt op een avond, doe je er nu 1. drink koffie en thee zonder suiker

laat je in de pauze niet verleiden door extra snacks.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 28 april 2017 @ 13:37:

55 is te weinig volgens mij. Als je echt onopvallend wil afvallen:

Blijf normaal eten (dat valt het eerste op)

van de rest neem de helft, dus als je 2 glazen cola drinkt op een avond, doe je er nu 1. drink koffie en thee zonder suiker

laat je in de pauze niet verleiden door extra snacks.55 is een bmi van 21.5. Netjes dus. Ik zou inderdaad de snacks laten staan, maar wel gewoon normale, gezonde maaltijden eten. Het helpt als je hier een eetlijstje deelt voor concretere tips.
Alle reacties Link kopieren
Dat is maar een heeeeeel klein beetje overgewicht hoor, dat kun je met wat kleine aanpassingen waarschijnlijk zó aanpakken.

Misschien minder/gezondere tussendoortjes en geen frisdrank als je dat drinkt. En ga meer bewegen als je dat nog niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij zorgen met dit soort topics ook om advies vragen op een forum hier over. En misschien maken de ouders van to zich ook wel zorgen om haar.

Ze is nog jong
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 april 2017 @ 13:11:

Overgewicht?



Echt niet. Ga je druk maken om echte problemen... of school ofzo.



En bel de HA voor je vertekend lichaamsbeeld.



Overgewicht is misschien een tikje overdreven, maar het is helemaal niet erg als TO nu al een beetje oppast. Een vrouw van 1,60 m en 80 kilo woog ook ooit 64 kilo. Zelf ben ik een paar centimeter langer en een paar kilo zwaarder en ik zit ook aan de bovengrens.



TO, je hoeft maar een paar kilo, 55/58 kilo is een prima gewicht voor jouw lengte. En minder frisdrank en minder snoepen is altijd goed voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 28 april 2017 @ 13:48:

[...]





Overgewicht is misschien een tikje overdreven, maar het is helemaal niet erg als TO nu al een beetje oppast. Een vrouw van 1,60 m en 80 kilo woog ook ooit 64 kilo. Zelf ben ik een paar centimeter langer en een paar kilo zwaarder en ik zit ook aan de bovengrens.



TO, je hoeft maar een paar kilo, 55/58 kilo is een prima gewicht voor jouw lengte. En minder frisdrank en minder snoepen is altijd goed voor je.Precies, beter nu kleine aanpassingen maken dan over tien kilo.
Alle reacties Link kopieren
Heel irritant dat mensen gelijk zeggen dat TO slecht bezig is en zich om belangrijkere dingen druk moet maken.



Ik ben ook 1.60 en in december woog ik 64 kilo. Ik had een dikke rol om mijn buik en dat is niet gezond. Ook mijn bmi was te hoog, niet veel te hoog, maar wel te hoog. Die grens is er niet voor niets en als je klein bent dan kan een kilo echt al veel uitmaken, zeker wanneer deze op je buik zit. Buikvet brengt grote risico's met zich mee voor later. Helemaal niet verkeerd dat TO zich hiermee bezig houdt en op tijd ingrijpt.



TO: je hoeft niet veel kwijt gelukkig. Ik ben zelf 6 kilo afgevallen, zit nu op 58 kilo. Dit door mijn caloriebehoefte te berekenen met de Harris&Benedict formule (even googlen). Zodra je weet wat je verbruikt haal je hier 500 kcal vanaf. Wat overblijft aan kcal (bij mij bijvoorbeeld 1500) vul je in met gezonde producten. Yoghurt, volkoren brood, fruit, groente, etc. Als het maar gezond is en binnen je kcal. Daarnaast lekker sporten een keer of 2 a 3 in de week en dan val je per week een halve kilo af. Dit lijkt niet veel, maar op deze manier is het vol te houden en duurzaam!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 28 april 2017 @ 13:48:

[...]





Overgewicht is misschien een tikje overdreven, maar het is helemaal niet erg als TO nu al een beetje oppast. Een vrouw van 1,60 m en 80 kilo woog ook ooit 64 kilo. Zelf ben ik een paar centimeter langer en een paar kilo zwaarder en ik zit ook aan de bovengrens.



TO, je hoeft maar een paar kilo, 55/58 kilo is een prima gewicht voor jouw lengte. En minder frisdrank en minder snoepen is altijd goed voor je.Je zegt het een stuk beter dan ik. Helemaal mee eens! Als ik toen op mijn gewicht had gelet, woog ik nu misschien niet 30 kilo meer.
Heel irritant dat volwassen mensen net doen alsof een puber op dieet moet met 1.60 m en 64 kilo. Echt heel goed advies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 april 2017 @ 14:07:

Heel irritant dat volwassen mensen net doen alsof een puber op dieet moet met 1.60 m en 64 kilo. Echt heel goed advies.Ik lees nergens dat TO een puber is. En een beetje op je gewicht letten is niets mis mee.
Wat eet je nu op een dag?

Of per week?



Ik ben iets langer dan jij, en 64 is dan wel wat zwaar, maar ook weer geen groot overgewicht. Negen kilo is een groot streven, probeer eens rustig richting 60 kilo te gaan en dat vast te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:roombotertje schreef op 28 april 2017 @ 14:00:

Heel irritant dat mensen gelijk zeggen dat TO slecht bezig is en zich om belangrijkere dingen druk moet maken.



Ik ben ook 1.60 en in december woog ik 64 kilo. Ik had een dikke rol om mijn buik en dat is niet gezond. Ook mijn bmi was te hoog, niet veel te hoog, maar wel te hoog. Die grens is er niet voor niets en als je klein bent dan kan een kilo echt al veel uitmaken, zeker wanneer deze op je buik zit. Buikvet brengt grote risico's met zich mee voor later. Helemaal niet verkeerd dat TO zich hiermee bezig houdt en op tijd ingrijpt.



TO: je hoeft niet veel kwijt gelukkig. Ik ben zelf 6 kilo afgevallen, zit nu op 58 kilo. Dit door mijn caloriebehoefte te berekenen met de Harris&Benedict formule (even googlen). Zodra je weet wat je verbruikt haal je hier 500 kcal vanaf. Wat overblijft aan kcal (bij mij bijvoorbeeld 1500) vul je in met gezonde producten. Yoghurt, volkoren brood, fruit, groente, etc. Als het maar gezond is en binnen je kcal. Daarnaast lekker sporten een keer of 2 a 3 in de week en dan val je per week een halve kilo af. Dit lijkt niet veel, maar op deze manier is het vol te houden en duurzaam!



Succes!



Een rolletje om je buik heeft geen drol met gezondheid te maken maar meer met wat men mooi vindt.

Dat rolletje zegt nul komma nul over je bloedvaten, je bloeddruk, je suikerspiegel, je vitamines en mineralen of hoe fit je bent.

Er zijn mensen met 10 kilo te veel die veel gezonder zijn dan mensen die volgens de bmi schaal gezond moeten wezen.

Dat getal op die weegschaal zegt bar weinig over je lichamelijke gezondheid en fitheid.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je verder niks aangegeven hebt over je eetgewoontes is het lastig adviseren. Ga sowieso niet echt dieeten, want als je daar eenmaal mee begint, blijf je bezig. Waarschijnlijk kun je met wat kleine aanpassingen als wat afvallen. Drink je bijvoorbeeld veel frisdrank en/of energy drankjes, stop daar dan mee en ga water of thee drinken. Dan ben je binnen een paar weken zo een paar kilo's kwijt. Snoep je veel, probeer dat dan te vervangen voor gezonde dingen zoals tomaatjes of komkommer. Mocht dat allemaal niet lukken, kun je eens met je huisarts gaan praten. Die kan je misschien naar een dieetist doorverwijzen die je tips kan geven over gezonde voeding.
Ik maak me zorgen over wat wordt aangestipt: mijn ouders zeggen dat het toch mislukt. Doen ze alleen zo als het om afvallen gaat, of vinden ze op meer fronten dat je dingen niet goed doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 april 2017 @ 14:07:

Heel irritant dat volwassen mensen net doen alsof een puber op dieet moet met 1.60 m en 64 kilo. Echt heel goed advies.Dat zegt toch helemaal niemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven