Lijf & Lijn alle pijlers

Personal Body Plan - Ervaringen?

07-01-2015 21:09 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Zoals vele anderen met mij heb ik ook het goede voornemen om in 2015 ein-de-lijk eens écht dat bikinilijf te halen, voordat het zomer is. Inmiddels al vele pogingen WeightWatchers verder, de ene succesvoller dan de andere. Ik ben wel blijvend afgevallen, een kilo of 7. Ik ben alleen nog steeds niet klaar en heb nog steeds licht overgewicht. Naast dat ik die laatste 8-10 kilo kwijt wil, vind ik het nog belangrijker om weer 'in shape' te komen. Via social media kwam ik op de site www.personalbodyplan.nl terecht. Ondanks dat ik het duur vind (¤ 79 per maand) spreekt de hele persoonlijke begeleiding en coaching me wel aan en overweeg ik nu me in te schrijven. Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met personal body plan? Zo ja: hoe bevalt het? En is het 6 maanden vol te houden (want zo lang zit je er aan vast)?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee



Verder denk ik dat je niet in termen van 'volhouden' moet denken. Als het goed is maak je een verandering door waardoor je eetpatroon voorgoed verandert.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
@tialtngo Ik las idd mijn berichtje terug en toen dacht ik: dat staat daar niet goed. Ik ben me ervan bewust dat je, als je dit programma 6 maanden volgt en misschien wel dat bikinilijf weet te kweken, daarna niet weer verder moet gaan op oude voet. Is zinloos, ik weet er alles van. Ik wil dus inderdaad gezonde gewoontes ontwikkelen die mij helpen fit te worden en te blijven. Dat constante gejojo (5 kilo eraf, 5 kilo erbij, 2 kilo erbij, 6 kilo eraf...) ben ik zat.
quote:tialtngo schreef op 07 januari 2015 @ 21:35:

Ik lees mee



Verder denk ik dat je niet in termen van 'volhouden' moet denken. Als het goed is maak je een verandering door waardoor je eetpatroon voorgoed verandert.Precies, het is de bedoeling dat je je voedingspatroon voor de rest van je leven gaat aanpassen en niet voor maar 6 maanden! Wordt anders eens lid van PBP op facebook, kun je alles volgen. Een vriend van mij is toevallig afgelopen maandag gestart met PBP en heeft mij nu al 3 dagen zijn maaltijden op foto gestuurd. Het vergt heel veel tijd en discipline en nogmaals, niet alleen voor 6 maanden, want als je na deze periode gaat terugvallen naar je oude eetpatroon, dan zie je er binnen de kortste keren weer uit zoals voorheen!
quote:Marjan_Viva schreef op 07 januari 2015 @ 21:38:

@tialtngo Ik las idd mijn berichtje terug en toen dacht ik: dat staat daar niet goed. Ik ben me ervan bewust dat je, als je dit programma 6 maanden volgt en misschien wel dat bikinilijf weet te kweken, daarna niet weer verder moet gaan op oude voet. Is zinloos, ik weet er alles van. Ik wil dus inderdaad gezonde gewoontes ontwikkelen die mij helpen fit te worden en te blijven. Dat constante gejojo (5 kilo eraf, 5 kilo erbij, 2 kilo erbij, 6 kilo eraf...) ben ik zat.Maar waarom denk je dat je na PBP niet gaat jojo-en en na diverse WW-pogingen wél? Zolang je zelf niet gedisciplineerd genoeg bent, maakt het niet wat voor dieet of programma je gaat volgen!
Alle reacties Link kopieren
Op internet is heel veel al zelf te vinden. Wat ik op dit moment doe en heb gedaan:

- op basis van lengte, gewicht, geslacht berekenen wat je aan calorieën moet eten om op gewicht te blijven.

- bijhouden wat je eet, om onder dit getal te blijven. Ook hier geldt weer: zoveel recepten en ideeën op internet te vinden.

- sporten (krachttraining). Een goede sportschool of trainer kan een fatsoenlijk schema voor je maken.



Misschien kan je dit ook eerst voor jezelf doen en kijken hoe ver je daarmee komt.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Hi Marjan,



Ben je er ondertussen al mee begonnen?

Ik ga zelf komende maandag beginnen en heb er erg veel zin in. Ik ben echt wel tevreden met mezelf maar zou me toch wel beter op mn gemak in bikini voelen met een paar kilo lichter en wat strakker in mn vel. (Genoeg tijd nog voor de zomer hoop ik!)



Ben benieuwd hoe t je bevalt als je er al mee bent begonnen! Succes ook!
Alle reacties Link kopieren
Hoii,



Ik ook ben heel erg aan het overwegen om volgende maand met pbp te starten. Ik ben heel benieuwd naar jouw/jullie ervaringen tot zo ver.

Het lijkt me leuk om tegen die tijd zelf het een en ander te schrijven over mijn eigen ervaringen en eventuele ups en downs. Hoe gaat het tot nu toe bij jou Lulu? Ik hoop dat je er wat meer over wilt vertellen!

Succes nog!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier op FB de laatste tijd veel over.

Ben je uiteindelijk gestart? Of zijn er anderen met ervaring?
Zelf geen ervaring mee, maar zusje is nu ongeveer halverwege. Hieronder een korte weergave van de ervaring van zusje...



Zij geeft aan dat het regelmatig foto's van je vorderingen moeten sturen voor haar een goede stok achter de deur is. Verder is het niet zo dat je op een presenteerblaadje krijgt wat je wel en niet mag eten. Wel een weergave van de ingrediënten waar je maaltijden het beste uit kunnen bestaan (bijv. zoveel koolhydraten, eiwitten, vetten etc.). Zelf vind ze vooral de trainingsschema's erg fijn. Ze is blij met het resultaat, maar vraagt zich wel af of ze het, het geld echt waard vind.



Van de zijlijn krijg ik natuurlijk wel mee hoe het met zus gaat. Als ik de foto's zie maakt ze echt serieus vorderingen, maar ze is er wel echt constant mee bezig (zeker de eerste paar weken), vergt dus inderdaad zoals loisnvt ook al zegt veel tijd en discipline.



Misschien hebben jullie er iets aan!
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen heb ik me ook ingeschreven. Voor mij begint het maandag dus ben erg benieuwd!



Zijn er nog meer die al begonnen zijn of gaan beginnen? Zou idd erg leuk zijn om elkaar op de hoogte te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg het.

Ik zie op de site veel mensen dus een redelijk figuur hebben(waar ik naar streef zeg maar haha) en ik twijfel dus of het wel is voor mensen die echt veel moeten afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Aileen; moest je zusje veel kwijt?



En jij W12345?
Alle reacties Link kopieren
Personal Body Plan ken ik niet.

Wel Benfit.Dat is een lifestyle programma wat je zowel on-line als bij sportcentra kunt volgen.

http://benfit.nl/zelfstandig
Alle reacties Link kopieren
Rodebes, qua kilo's kan er wel wat vanaf maar het gaat mij er vooral om dat ik strak wil worden en blijven.



Ik denk dat veel vrouwen de foto's ook niet openbaar willen en dat je daardoor ook alleen de slankere dames ziet op de foto's. Die drempel zal best hoog zijn en voelt voor vrouwen misschien ook wat persoonlijker dan voor mannen.



Je leest inderdaad wel veel succesverhalen, vraag me wel af hoeveel er afhaken.
@rodebes

Geen echte kilo's kwijt, wel strakker. Zij is zelfs zwaarder geworden, maar is zichtbaar strakker op de foto's. Als je door het sporten meer spieren gaat kweken en minder vet is het op zich logisch dat je wat zwaarder wordt. De weegschaal is dus niet leidend, maar er wordt vooral gekeken naar de foto's en dus de zichtbare vorderingen ;)
Alle reacties Link kopieren
Vrij eenzijdige informatie op de site idd. Ik heb wat mails gestuurd voor meer informatie maar er wordt onduidelijk antwoord gegeven. " of ik hun site al gelezen had".

Eeeeuh ja anders mailde ik niet.

Dat geeft niet heel veel vertrouwen en het is een smak geld natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:aileen89 schreef op 28 april 2015 @ 15:40:

Zelf geen ervaring mee, maar zusje is nu ongeveer halverwege. Hieronder een korte weergave van de ervaring van zusje...



Zij geeft aan dat het regelmatig foto's van je vorderingen moeten sturen voor haar een goede stok achter de deur is. Verder is het niet zo dat je op een presenteerblaadje krijgt wat je wel en niet mag eten. Wel een weergave van de ingrediënten waar je maaltijden het beste uit kunnen bestaan (bijv. zoveel koolhydraten, eiwitten, vetten etc.). Zelf vind ze vooral de trainingsschema's erg fijn. Ze is blij met het resultaat, maar vraagt zich wel af of ze het, het geld echt waard vind.



Van de zijlijn krijg ik natuurlijk wel mee hoe het met zus gaat. Als ik de foto's zie maakt ze echt serieus vorderingen, maar ze is er wel echt constant mee bezig (zeker de eerste paar weken), vergt dus inderdaad zoals loisnvt ook al zegt veel tijd en discipline.



Misschien hebben jullie er iets aan!



Voor de helft van het geld mag ze mij die foto's ook opsturen ;)

Of zou dat niet helpen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer die zich aangemeld hebben? Erg benieuwd of er nog meer starten vandaag.. Ik dus wel, maar wat een informatie
Ik heb een tijdje online coaching gegeven maar ik ben er van terug gekomen! Het is voor mensen heel lastig om zelfstandig aan het werk te gaan meeste willen toch liever life trainen, dus ik ben groepen op gaan zetten met wie ik lekker elke week out door train meerdere keren per week, met een uit gebalanceerd voedingsplan en dit werkt voor mij beter.
Alle reacties Link kopieren
ook ik ben maandag gestart. Ik vind het ook erg veel info en die bordindeling dat vind ik maar lastig. Ik heb dat ook nooit op die manier gedaan (wel eten wegen/tracken).



W12345 misschien leuk om contact met elkaar te hebben (facebook/mail)
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt ook wel erg leuk wat je nu doet Mano82! Het lijkt me als coach zijnde ook wel erg lastig om alles uit te moeten leggen. Want had je veel personen om te begeleiden via internet?



Goed idee Veertje! Ik zie alleen niet hoe ik je een privéberichtje kan sturen (nog nieuw hier) Maar ik heb ook erg veel moeite met de bordindeling en handpalmen Hoop dat ik het snel ga snappen haha.
Alle reacties Link kopieren
W12345 je kunt mij wel toevoegen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je denk ik toegevoegd! Zijn er meerdere haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven