Lijf & Lijn alle pijlers

Pole fitness/paaldansen

22-10-2014 20:03 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er toevallig forummers hier die ook aan pole fitness of paaldansen doen? Ik ben deze week begonnen met lessen en man wat is het zwaar maar ook gaaf! Ik zie er nog als een volkomen malloot uit en krijg mezelf nog niet zonder hulp ondersteboven, maar zie aan de deelnemers in mn klas die al wat langer lessen dat je echt hele toffe dingen kan leren!

Het liefst zou ik ook thuis een paal neerzetten om te kunnen oefenen, maar ik heb al op het keukentrapje gestaan en op mn plafond geklopt, maar ik ben niet echt wijs geworden waar onder de gipsplaten de balken lopen..



Iemand die zin heeft om tips uit te wisselen over deze danssport? Of iemand die me kan adviseren over wel of niet een paal in de woonkamer zetten?
Zeg maar Spijker.
Geen advies, maar vind het altijd supercool om te zien, you go girl!
Als je single en kinderloos bent kan het, anders echt niet. Je kinderen schamen zich de ogen uit hun hoofd als ze vriendjes over de vloer hebben, je man vindt het alleen maar achterlijk (tenzij je maat 32 hebt en je het geen punt vindt voor zijn verzamelde vrienden op te treden na een gewonnen voetbalwedstrijd). Paaldansen is geen sport maar een masturbatiemiddel.
quote:misspoez schreef op 22 oktober 2014 @ 20:06:

Als je single en kinderloos bent kan het, anders echt niet. Je kinderen schamen zich de ogen uit hun hoofd als ze vriendjes over de vloer hebben, je man vindt het alleen maar achterlijk (tenzij je maat 32 hebt en je het geen punt vindt voor zijn verzamelde vrienden op te treden na een gewonnen voetbalwedstrijd). Paaldansen is geen sport maar een masturbatiemiddel.Nogal bekrompen reactie...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kinderloos en wat mn man is niet van het type om met vrienden thuis voetbal te kijken

Maar goed, paaldansen geen sport. Prima joh, ik daag je uit om het eens te proberen!



Ik heb het niet over geil heen en weer wiebelen in een glitter-bikini. Ik heb het over een soort toffe combi van turnen en acrobatiek.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 22 oktober 2014 @ 20:06:

Paaldansen is geen sport maar een masturbatiemiddel.



Masturberen kan iedereen. Ik zou zeggen pak eens een paal meid en laat zien hoe goed je kan masturberen

Jaloers op vrouwen die het kunnen ofzo?



Het is wel degelijk een sport als het om meer gaat dan in je nakie erin hangen en jezelf vingeren. Polefitness is niet voor iedereen weggelegd. Het vraagt doorzettingsvermogen, lenigheid en een heleboel kracht. Ik hoop ook een keer polefitness te kunnen proberen als het in mijn omgeving gegeven wordt.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me super tof, vind het prachtig om te zien en ben jaloers op de kracht en lenigheid van die (meestal) meiden. Kennissen van ons hadden een paal in huis (overigens hebben zij wel kinderen, die vinden die paal geweldig).



Ik zou misschien wel eerst wat meer lessen doen voor ik een paal in huis zou laten monteren.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
'Polefitness'





Wat is er mis met gewoon sporten?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja je hebt dus palen die je niet hoeft te laten monteren, maar die je kan neerzetten en weer weghalen. Die klem je tussen plafond en vloer en daarom is dat gipsplaten plafond een probleem; dat geeft niet genoeg steun.

Ik neem aan dat er wel balken onder die gipsplaten zitten maar hoe oh hoe kom ik er achter hoe die balken lopen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
oh wat handig, hoef je niet de boel te slopen. Ehm ergens een bouwkundige tekening liggen?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Supertof!



Vandaag toevallig gekeken op een site of het wat voor mij was, helaas zijn er hier alleen lessen op tijden dat ik niet kan. Maar ik zou het ook heel tof vinden!
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 22 oktober 2014 @ 20:18:

oh wat handig, hoef je niet de boel te slopen. Ehm ergens een bouwkundige tekening liggen?Helaas niet. Woningbouw huisje van 100 jaar oud.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Sexy is het niet hoor, met al die blauwe plekken op je dijen en heupen. Het is echt zwaar, voiral voor je armen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 22 oktober 2014 @ 20:15:

'Polefitness'





Wat is er mis met gewoon sporten?



'Gewoon sporten'. Wat bedoel je precies? Als een malle achter een bal aanrennen, al dan niet met stick? Of in het water zo snel mogelijk van de ene naar de andere kant zien te komen? Op een fiets keihard over de weg/door het bos racen? Zware gewichten verplaatsen? Hardlopen? Tussen twee houten balken allerlei kunstjes doen? Of hangend aan twee ringen?



Wat maakt dit 'gewoner' dan je kracht, uithoudingsvermogen en flexibiliteit vergroten aan een ijzeren paal?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 22 oktober 2014 @ 20:18:

[...]



Helaas niet. Woningbouw huisje van 100 jaar oud.Woningbouw bellen?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
quote:infinity schreef op 22 oktober 2014 @ 20:21:

[...]





Woningbouw bellen?

Hahaha dat zie ik helemaal voor me. 'Hallo mevrouw woningbouw, kunt u mij vertellen waar in mijn huis de plafondbalken lopen? Ja het is voor een paaldanspaal ziet u.'



En dan zoiemand aan de lijn krijgen die denkt dat dat alleen voor het nodige erotische amusement is



Maar ik denk ook eigenlijk niet dat de woningbouw zich geroepen voelt om zich daarmee bezig te houden. Ik denk eigenlijk dat ze het niet eens weten. Toen ik een tijd geleden een lekkage had moest de hele badkamervloer er uit omdat ze geen idee hadden hoe de leidingen liepen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha nou dat gaat lekker dan. Geen handige man in de buurt die dat soort dingen weet of kan ontdekken? Mijn vriend heeft een apparaatje waarmee je leidingen kan vinden, misschien is er ook zoiets voor balken ofzo? Of horen ze dat aan de soort klop (mijn anti-klus-capaciteit wordt nu wel heel zichtbaar)
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Jaah ik doe sinds kort aan pole-fitness, superleuk. Maar ik had verwacht dat het zwaarder zou zijn, vooralsnog geen spierpijn en geen blauwe plekken:-). En dat terwijl ik toch ondersteboven heb gehangen.

Misschien moet ik er wel bij zeggen dat ik veel aan krachttraining en crossfit doe?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat knap dat het je meevalt! Ik had na mn eerste les wel blauwe plekken en ook wel spierpijn. Maar ik ben dit dan ook gaan doen omdat ik echt weer aan mn kracht en mn conditie wilde gaan werken, en die momenteel dus vrij bedroevend zijn.



Hoe lang duurde het bij jou voor je zonder hulp op z'n kop kon hangen? Of kon je dat gewoon meteen?

De instructrice zei de vorige keer dat het heel goed ging voor een eerste les, maar ik zag in de spiegel toch wel wat anders
Zeg maar Spijker.
Ik heb het een jaar of 7 geleden gedaan. Had toen ook een paal thuis. Ik heb veel getraind en was door de voorrondes voor het Nederlands Kampioenschap. Helaas niet mee kunnen doen omdat ik aan mijn hand geopereerd werd. Daarna werd ik zwanger en dus gestopt. Ook omdat het les niveau hier niet echt goed was. Maar vind het nog steeds heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:betterself schreef op 22 oktober 2014 @ 20:18:

Supertof!



Vandaag toevallig gekeken op een site of het wat voor mij was, helaas zijn er hier alleen lessen op tijden dat ik niet kan. Maar ik zou het ook heel tof vinden!





Helaas kan ik ook niet vanwege de tijden.

Ik wil dit al jaren leren, maar lessen volgen kan pas sinds kort.





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Leuk is het he! Ben helaas moeten stoppen alweer een paar jaar geleden. Volgens mij heb je ook palen met een plateautje eronder. Die Hoe je dus niet vast te zetten van boven.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Wauw taartje wat tof! Heb je die paal thuis nog staan? En zo ja: hoe zit die bij jou vast? Of heb je niet zo'n plafond als ik?



Je hebt inderdaad ook palen op een soort podiumpje die alleen van onderen daaraan vastzitten maar die zijn echt onbetaalbaar.
Zeg maar Spijker.
Nee, ik heb de paal niet meer. Ik heb hem nooit vast geschroefd.

Ik had een paal die je tussen de vloer en het plafond klem kon zetten. Maar ik heb dan ook betonnen vloeren.
Ooit een proefles gedaan, pfff zwaar. Ik voelde me niet op mijn gemak tussen de 18-jarige.

Je hebt ook palen die je niet hoeft te klemmen, daar zit onderaan zo'n blok omheen. Is dat geen idee? Zoiets dus:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven