Lijf & Lijn alle pijlers

"Pukkels" in mn oksels - what to do??

05-05-2007 09:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even n smerig vraagje...;) Ik heb 's zomers last van pukkeltjes in mn oksels. Denk dat t komt omdat ik dan meer zweet. Ik gebruik als deo de Nivea Dry, en scheer mn oksels. Heb en meer mensen hier last van, en vooral, wat doe ik hieraan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last gehad van irritatie, met name jeuk. het heeft bij mij geholpen om van een spuit deo terug te gaan naar een roller.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het soms wanneer ik mijn oksels scheer met een mesje. Wanneer ik scheer met een ladyshave heb ik nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn trouwens niet van die rode bultjes die je soms krijgt na t ontharen, maar echt van die pukkels met witte kopjes - die je op je neus krijgt als je ongesteld bent zeg maar, maar dan groter. En die open knappen :?
Alle reacties Link kopieren
Deze kwaal noemen ze hydradenitis.Een kwaal om voorzichtig mee om te gaan omdat je ook abcessen kan krijgen. Het advies van artsen is om te scheren en geen of een zeer milde ongeparfumeerde deo te gebruiken.Weleda heeft zeer milde deo's. Nog beter is het om geen deo te gebruiken en met b.v. betadinescrub te wassen een paar keer per dag. Maar afsluitende en geparfumeerde deo's zijn averrechtse producten. Succes
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Heb even gegoogled voor die kwaal (hydra eh...) en dat zag er nogal heftig uit. (veel enger dan mijn pukkels haha) Maar ik zal die deo van Weleda eens gaan proberen - hoor sowieso erg goede dingen over dat merk.
Alle reacties Link kopieren
Ik 'doe' het als volgt en dat helpt heel goed tegen pukkels. Na het scheren (altijd met een brand schoon scheermesje!!) dep ik mijn oksels na het afdrogen met een watje met 96% alcohol. Prikt klein beetje, maar je ontsmet de hele boel. Ik ben dit gaan doen nadat ik een vreselijke oksel-toestand heb moeten doorstaan, een giga ontsteking waarschijnlijk gevolg van scheren. Het was een bult ter grootte van een sinaasappel. Moest onder narcose worden behandeld, drain geplaatst en heb vervolgens drie dagen in het ziekenhuis gelegen. En dat begon ook met een pukkeltje.... Dus kijk maar uit hoor. Wil je niet bang maken natuurlijk, maar dat ontsmetten is echt van groot belang. 

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Anti-transpiratieprodukten (alles met "dry" of "anti"" in de naam) verstoppen de zweetklieren met pukkels of zelfs akelige abcessen tot gevolg.

Niét gebruiken als je daar gevoelig voor bent.

Het is veel beter om zachte produkten in de oksels te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven