Lijf & Lijn alle pijlers

Raar beestje in haar

30-06-2016 18:34 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij thuis (moeder en 2 dochters) hebben al sinds Ongeveer 2 weken een heel raar beestje in onze haren (de mannen met kort haar hebben er geen last van). We hebben thuis wel 3 katten wie we wel regelmatig knuffelen maar wie niet binnen bij ons thuis komen. Zo hebben we gister al vanalles geprobeerd zoals luizenshampoo, voor de katten anti vlo spul luizenkammen niet te dicht bij de katten komen enzovoort. Maar het schijnt allemaal niks te helpen . Ik heb hier een link van het beestje waar ik een foto van heb gemaakt: http://email.photobucket. ... F-2BoDHnZLpcNWhjYBA-3D-3D



Nou ben ik dus benieuwd of 1 van jullie hier ervaring mee heeft of iets weet waar die miepige beestjes mee weg gaan

Alvast bedankt ????
Alle reacties Link kopieren
Ew. Huisarts!
En hier loop je vanaf januari mee? En blijf je een half jaar mee lopen?



Zou je er niet eens mee langs een dokter gaan?
Ziet er gewoon uit als een hoofdluis. Prioderm al geprobeerd? Na tien dagen herhalen, anders kom je er niet af.
OMG, ik durf plaatje niet te openen.

Heb echt een trauma van luizen, brrrr.

Waarom open ik dit....



Sterkte,

Ik zou even langs de huisarts gaan!!
Alle reacties Link kopieren
Luizen. Naast je haar behandelen: vergeet de rest van het huis niet schoon te maken. Anders kom je er nooit vanaf! Beddengoed op 90 graden, knuffels in een luchtdichte zak.

Al een half jaar met luizen lopen.. Dat is nogal heftig (ook voor jullie omgeving!)
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Is wel een luis.

Hier staat wat je moet doen:

http://www.rivm.nl/Docume ... antwoorden_over_hoofdluis
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft volgens RIVM geen grote schoonmaak meer te houden, zoals Swhite aanraadt.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een hoofdluis.



Maar snap niet dat je daar een half jaar mee wacht en het dan op een forum plempt...
Jullie hebben luizen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een hoofdluis
Ik ben echt verbaasd dat je je kinderen en half jaar met parasieten laat lopen voor je hulp zoekt. Ik raad ook prioderm aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vrij bijzonder dat je het "een beestje" noemt, terwijl het waarschijnlijk inmiddels krioelt van de luizen op jullie hoofden....



Je weet dat je naast die luizenshampoo ook moet blijven kammen met een luizen/netenkam? En dat je na een week a 10 dagen de shampoo moet herhalen?



En ook al hoef je geen grote schoonmaak meer te maken volgens de kenners: ik zou dat toch echt wel doen.


Alle reacties Link kopieren
Luizenshampoo halen.

En daarna met een netenkam elke dag kammen.

Haren nat maken en met cremespoeling insmeren helpt bij de neten eruit kammen.

Veel blijven kammen .
Alle reacties Link kopieren
Hoe komen jullie bij dat half jaar?

TO heeft het over 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Zit gelijk op mijn hoofd te krabben. Maar ik zou school ook even inlichten en je dochters morgen thuis houden en vooral veel wassen en blijven kammen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet waarom je denkt dat dit géén luis is
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Vergeet de shampoo, nu een NISSKA netenkam kopen en kammen maar (geen ander troepmerk, daar krijgen we destijds de eitjes niet mee weg...)
quote:lila01 schreef op 30 juni 2016 @ 19:23:

Hoe komen jullie bij dat half jaar?

TO heeft het over 2 weken.TO heeft de OP inmiddels aangepast. Maar al twee weken een raar beestje in je haar hebben en gister pas actie ondernemen is ook bijzonder. En dan ook nog vandaag ineens resultaat verwachten alsof jomanda herself de shampoo door de haren heeft gemasseerd...
quote:lila01 schreef op 30 juni 2016 @ 19:23:

Hoe komen jullie bij dat half jaar?

TO heeft het over 2 weken.Er stond eerst een half jaar volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 30 juni 2016 @ 19:23:

Hoe komen jullie bij dat half jaar?

TO heeft het over 2 weken.Volgens mij is de OP aangepast en stond er eerst "sinds januari". Maar ik kan me vergissen.
En jullie hebben 3 katten thuis die niet binnen bij jullie thuis komen? Huh?
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 30 juni 2016 @ 19:35:

En jullie hebben 3 katten thuis die niet binnen bij jullie thuis komen? Huh?Boerderij, de katten zitten voornamelijk op de deel
Ew, luizen zijn het.

Ik snap niet dat jullie hier al die tijd mee rondlopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven