Lijf & Lijn alle pijlers

Reacties na gewichtsverlies

03-05-2016 10:03 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40 kilo afgevallen, geheel op eigen kracht en zit nu op mijn streefgewicht van 65 KG! Ik kwam van kledingmaat 48 en pas nu in kledingmaat 38.



10 juni vorig jaar, ging de knop om! Ik had het benauwd en kreeg met moeite mijn schoenen dicht, nu is het genoeg geweest.



Ik ben naar mijn huisarts gegaan en heb eerlijk alles opgebiecht, hoeveel ik rookte, dat ik niet aan sport deed, teveel dronk ect. Niet iets om trots op te zijn, maar eerlijkheid duurt het langst!



Ze reageerde ongelofelijk tof en zei: Ik ga je helpen, eerst wil ik je conditie beoordelen ( bloeddruk, cholestorol, bloedsuikergehalte ect) Het bleek dat ik net op tijd was, en ingrijpen inderdaad noodzakelijk is. En daarna maken we een plan!



Ik zei: Ik wil het verantwoord het maximale eruit halen, en er voor de volle 100% voor gaan. Ze zei: Prima, geen druppel alcohol meer, kappen met roken, niet snoepen, niet snacken enz. Van die bank af, en doorgaan! Kom op dame! Girlpower, jij kan dit! Ik wil je iedere week zien op controle, en gaan met die banaan. Ik heb gedaan wat ze zei, en wat ik moest doen.



Niet roken, niet drinken, geen taartjes, kerstkransjes, oliebollen, croissantjes, paaseitjes, koekjes, chipjes, ijsjes, snoepjes, chocolade, vette kaassoorten, ect. Puur en gezond eten, alleen water, thee en koffie! Ik hield dit vol, en wandelen is mijn grootste hobby geworden! Zelfs met de feestdagen hield ik mezelf aan de afspraken. Voor de volle 100% is voor mij ook met de feestdagen doorgaan!



Nooit gedacht, dat ik deze kracht had! Ik kreeg er lol in, ik kreeg mijn leven terug! Het mooiste geschenk ik kon krijgen. Kwaliteit van leven zit niet in alcohol, snoep en bankhangen. Dat zit in gezond en fit zijn. Al het ongezonde mis ik niet, ik mag nu af en toe weer snacken, maar wil dat niet meer.



Ik viel als een tierelier af (40 kilo, in 46 weken tijd!) mijn bloedwaardes zijn weer normaal ect. Blij en gelukkig, het afvallen is mij 100% meegevallen. Ik probeerde alles positief te zien. Komkommer is ook lekker! Voetballen met mijn neefje is leuker, dan bankhangen. Door positief te denken, maak je het niet zo moeilijk voor jezelf. Nu vroeg mijn huisarts: Wat vond je het meest pittige aan het afvallen verhaal?



Nou lieve mensen, dat zijn de opmerkingen die je krijgt. Vooral de opmerking: Heb jij een maagbandje c.q. Gastric Bypass operatie ondergaan? Nee, dat heb ik niet!

Het is bijna altijd de eerste vraag die men stelt, alsof men daarvan uit gaat. Zoveel afvallen, in zo'n korte tijd, dan heb je een bariatrisch ingreep ondergaan.



Voor de duidelijkheid, ik veroordeel dit niet. Maar het is bij mij dus niet het geval, en daar gaat men vaak wel vanuit! Alsof dat meer de standaard lijkt te gaan worden.



Het is mij ook niet komen aanwaaien, ik heb er veel voor gelaten en veel voor gedaan! Maar ben nu eenmaal optimistisch ervoor gegaan, en daardoor lijkt het alsof het super makkelijk gaat. Maar klagen, is zwaarder dragen.



Gisteren zei iemand tegen me: Mijn nichtje heeft ook een Gastric Bypass operatie ondergaan, met haar gaat het ook zo goed. Ik zei: Goh leuk, zij ook, net als jij? Nee niet net als zij, net als ik natuurlijk!



Ik laat ze kletsen: Men gelooft toch, wat men wilt geloven. Het baart me wel zorgen dat men gelijk denkt aan een maagbandje, en niet meer aan de natuurlijke manier!



Zijn er meer mensen, met dezelfde ervaring?
Ik ben nog nooit 40 kilo afgevallen, dan zou ik er nu niet meer zijn



Heb dus geen ervaringen. Maar wil je wel zeggen dat ik je echt een enorme topper vind!! Ontzettend knap van je! En laat die mensen maar kletsen, jij weet beter.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring hier, maar wel een diepe buiging voor wat je gepresteerd hebt! Super goed en iets om trots op te zijn
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen ervaring ermee.

Dat mensen zo reageren is ook niet zo raar toch?

Het is ook ongelofelijk en hartstikke knap van je dat je dit hebt geflikt!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je probleem niet zo?



Je kan toch gewoon zeggen dat je geen ingreep gehad hebt of niets zeggen is ook een optie.

Maar je vind dat dus vervelend begrijp ik hier uit?

Al die kracht en dit is wat je meeneemt en bezighoud.

Niet doen joh!
Alle reacties Link kopieren
Ja ongeveer. Ben in half jaar 30 kg afgevallen door veel sporten en goed eten. Men gelooft nie dat het kan. Ook geloven ze niet dat ik vrijveel moest eten om niet te snel af te vallen.



Top wat je hebt gedaan.



Oh ja nu 2 jaar later nog steeds op gewicht en loop elke week 2 a 3 x hard!
Alle reacties Link kopieren
Chapeau! Wauw zeg, super!



Ik snap heel goed dat het frustrerend is dat men gelijk denkt aan rigoreuze ingrepen, terwijl dit pure, keiharde wilskracht en discipline is wat te bewonderen valt! Misschien voortaan aan je eigen zin toevoegen, jaja, op eigen kracht, lekker sporten en goed eten!
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor. En verder snap ik je probleem ook niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt het zelf blijkbaar nogal belangrijk dat je het 'op eigen kracht' hebt gedaan.

Doen mensen die zich laten opereren het niet op eigen kracht?

Zolang je dat denkt zul je zulke opmerkingen beledigend vinden ja.



En verder: wees gewoon tevreden, er zullen altijd mensen kritiek hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Respect! Goed dat je die knop om hebt kunnen zetten.



Maar mensen hebben hun (voor)oordelen nou eenmaal altijd klaar, ik zou me daar niet druk om maken. Ik ben best dun en mensen denken altijd dat ik heel weinig eet. Maar als ze zien wat ik allemaal naar binnen werk, kijken ze raar op. Ach, het zal allemaal wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel, je bent veel heel veel afgevallen op eigen kracht. Je bent trots dat je dat hebt bereikt.

Dappere vrouw je hebt het hartstikke goed gedaan, hoe maakt in theorie niet uit, belangrijker is het feit dat je je leven weer terug hebt en geniet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 03 mei 2016 @ 10:09:

Ik snap je probleem niet zo?



Je kan toch gewoon zeggen dat je geen ingreep gehad hebt of niets zeggen is ook een optie.

Maar je vind dat dus vervelend begrijp ik hier uit?

Al die kracht en dit is wat je meeneemt en bezighoud.

Niet doen joh!Dit, zonde want die fantastische prestatie neemt niemand je meer af.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan, zeg! Geniet van je nieuwe leven. Top!



En mensen die dmv een gastric bypass zijn afgevallen zou ik precies hetzelfde compliment geven. Super dat je de knop hebt omgezet, dat je je leven bent gaan veranderen. Dat je weer kunt genieten. Top!
is dat dan zo belangrijk voor je, wat een ander er van denkt?

en iemand die 40 kilo verliest met gbp vind ik net zo knap.
Wat ontzettend goed van je! Net zoals het ook ontzettend knap is dat mensen die wel een operatie hebben ondergaan ook veel kunnen afvallen. Super!



Ik denk dat je er teveel een negatief oordeel in hoort. Mensen bedoelen het niet als een belediging. Vat het gewoon eens niet negatief op, maar benader het positief.
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn ook vaak jaloers hoor.



Ik ben altijd slank geweest, en snoep niet. Heb al jaren maat 36. Dan vullen mensen ook van alles in, maken vreemde opmerkingen. Als ze me bijvoorbeeld zien eten ( geen wortels, maar een volkoren boterham met roomboter en volvette kaas) zeggen ze : " o, je eet toch."

Ze gaan er gemakshalve maar van uit, dat ik wel continu op dieet zal zijn....
I believe in good
Succes met het volhouden!

Het afvallen (37kg) viel mij niet zwaar. Heb zelf het sporten en de nieuwe leefwijze zelf echter niet vol kunnen houden. Nu, 10 jaar later, weer terug bij af.
Alle reacties Link kopieren
Och ik heb die vraag zo vaak gekregen toen ik 50 kilo was afgevallen.

Maakt niet uit toch mensen die dat wel hebben gedaan hebben het net zo goed zelf gedaan en hard gewerkt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je met zulke negatieve personen om?
Life is fun. Live it.
Wauw na de zwangerschap wil ik dat ook gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ook met een bariatrische ingreep kan je niet op je kont blijven zitten en eten waar je zin in hebt, dan kom je gewoon weer aan.



In mijn omgeving heeft iemand pas de ingreep ondergaan en de eerste twee weken dacht iedereen dat het dan 'vanzelf' ging, omdat ze weinig deed. Maar dat is nogal wiedes, als je de eerste week alleen maar kwark en gepureerde groente met gekookte kip kan eten.



Verder is het natuurlijk heel knap dat je zoveel bent afgevallen, dat vergt in mijn ogen net zoveel inzet en pijn en moeite als jezelf vrijwillig laten opereren, dus niet beledigd zijn, gewoon zeggen "nee zeg, gelukkig niet! :)"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel eens 40 kilo op eigen kracht afgevallen (en net zo hard weer aangekomen) en ook 70 kilo afgevallen met een maagverkleining.

Ik kan je melden dat beide manieren heel hard werken is. Dat je het niet kado krijgt als je een GBP krijgt.

En dat ik vind dat je zeurt. Geniet van je gewichtsverlies, en van alles wat je nu wel kan. En let niet zoveel op anderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, TO!
Hakuna Matata
O
Respect

Laat mensen gewoon kletsen , daar zijn het mensen voor. Het gaat uiteindelijk om het resultaat.

Geniet van je nieuwe lijf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven