Lijf & Lijn alle pijlers

Rennen met Renate 0-5km

01-08-2011 09:52 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de Nederlandse versie van Evy Gruyaert, Renate Wennemars.



Zijn er nog meer mensen die net als ik zijn begonnen of willen gaan beginnen met het lopen met de mp3's van Renate Wennemars, 0-5 km?



Ik heb les 1 zaterdag achter de rug, ga die vandaag nog eens herhalen! (vriend wil ook meelopen)



(Voor de mensen die de mp3's nog niet hebben. Via deze link kun je je aanmelden waarna je de mp3's van Renate in een zip-bestand kunt downloaden.)



Voorstelrondje:

Ik ben Tchai, 21 jaar en kom uit Noord-Brabant!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga beginnen met ivy, succes en plezier!
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip.

Was Evy zat en doe ieder jaar weer de van 0-5 km.
Alle reacties Link kopieren
@ nola: dankjewel!



@ stabiloboss: waarom ieder jaar? Bouw je niet op dan?
Alle reacties Link kopieren
In de winter loop ik niet hard.

En zo kan ik dus iedere lente weer opnieuw beginnen.

Het gaat wel ieder jaar beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:StabiloBoss schreef op 01 augustus 2011 @ 10:58:

In de winter loop ik niet hard.

En zo kan ik dus iedere lente weer opnieuw beginnen.

Het gaat wel ieder jaar beter. Ik zou dat wel zonde vinden denk ik..lukt het wel elk jaar om uiteindelijk die 5 kilometer onafgebroken te lopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook sinds kort met Renate, heb gisteren les 10 gelopen.

Al 3x eerder begonnen met Evy, maar door omstandigheden nooit de 5 km gehaald.

En Renate heeft minder lessen dan Evy, dus hoop het deze keer wel te halen (en dan nog vol te blijven houden natuurlijk....)
Nah! Ik heb vanochtend meer dan een uur gezocht naar een gratis hardloopschema voor op de MP3, maar kon alleen de verouderde links van hardloopschema.nl vinden. Wat een uitkomst dit bericht. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:makeupyourmind schreef op 01 augustus 2011 @ 11:27:

Ik loop ook sinds kort met Renate, heb gisteren les 10 gelopen.

Al 3x eerder begonnen met Evy, maar door omstandigheden nooit de 5 km gehaald.

En Renate heeft minder lessen dan Evy, dus hoop het deze keer wel te halen (en dan nog vol te blijven houden natuurlijk....)Vindt je Renate fijner lopen dan Evy, of merk je uiteindelijk weinig verschil? (wees welkom om hier mee te komen schrijven Mezelf tips geven enzo is toch best lastig )
Alle reacties Link kopieren
Voor Durk geldt uiteraard hetzelfde! Wees welkom!



Vanmiddag met vriend lopen. Ik had gisteren eigenlijk al zin om te lopen (en vooral om te kijken of -hoe onrealistisch- het al beter ging dan de eerste keer), maar me braaf aan de rustdag gehouden. Vriend (notoire luilak ) zei gisteren dat hij wel dacht dat hij meteen aan de 2e les kon beginnen, zonder uberhaupt te weten wat de lessen dan precies inhouden... Ik heb toch maar les 1 op zijn mp3-speler gezet..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de muziek van Renate leuker, meer van deze tijd zeg maar.

En het zijn maar 18 lessen, dus 6 weken. Bij Evy zijn het 27 lessen, dus 9 weken. (even ervan uitgaan dat je 3x per week loopt) En uiteindelijk zijn beide voor hetzelfde doel, dus 5 km kunnen hardlopen......



Ik probeer zelf 3x per week te lopen, maar merk dat dat toch best lastig is als je ook fulltime werkt, een huishouden met vriend en hond hebt en natuurlijk ook nog een sociaal leven.....dus het komt meestal neer op 2x per week.



Ik proberen mee te blijven schrijven, leuk! En misschien helpt mij dat zelf ook om het nu eens echt vol te blijven houden.



Verstandig om gewoon met les 1 te beginnen.

Of is je vriend verder nog met een andere sport actief of zijn jullie echte beginners qua sporten/conditie?
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Welkom Makeupyourmind



Vanmiddag door het park heen gerend, les 1. Wat een verschil met eergisteren! Of het lag aan het feit dat vriend meerende (en voorop rende omdat hij lange benen heeft en dus grotere stappen zet ;) ) of dat ik daadwerkelijk conditie aan het opbouwen ben..ik weet het niet, maar het ging een stuk beter



Vriend vond het ook goed gaan, en na het lopen voelden we ons beiden erg gezond.



Ik heb de laatste paar dagen dat ik veel meer hardlopers zie, en dan vooral met koptelefoons maar misschien is dat wel omdat ik er meer mee bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Leuk dat er nu ook een Renate topic is!

Ik ben begonnen met Evy , maar werd haar muziek snel zat.

Hoe vaak kan je love generation horen zonder moord-neigingen te krijgen?

Dus internet afgestruind en ben nu lid van Dutch runners.

Vanavond les 5 lopen in de 0-5 KM medium.

Ik had met Evy al tot les 25 gelopen en dacht dat kan ik best aan

Het gaat ook wel goed hoor,maar Reante is pittiger als Evy!

Zeker met die tempo wisselingen!



Ik zal proberen een beetje te blijven posten hier!
Alle reacties Link kopieren
@son1982: Leuk dat je meeschrijft! Ik was de muziek van Evy ook zat. Wat bedoel je precies met die tempowisselingen? Ik zie in het papieren schema wel iets staan over tempo, maar hoe doe je dat dan? Of gebruik je een hartslagmeter ofzo?



@Tchai: goed bezig met z'n 2-en! Lopen jullie dan allebei met een mp3 op of is er 1 van de 2 die het aangeeft?



Ik 'moet' vanavond ook weer lopen, hoop dat het niet al te warm is vanavond. De rest van de week komt er ook niet van, dus wil wel echt gaan na het werk. Vanavond les 11!
Alle reacties Link kopieren
@makeupyourmind nee,zonder hartslag meter. Reante verteld je heel goed wat je moet doen enje voelt het zelf ook wel.

Ze zegt bijvoorbeeld dat je een matig tempo moet lopen. Dat is sneller als joggen maar je mag niet buiten adem raken.

In het begin is het even zoeken,maar als tong op de grond hangt ging je dus te snel

Nu merk ik dus dat ik Evy altijd een beetje dribbelend deed,nu voel ik echt mijn boven benen na een les!
Alle reacties Link kopieren
@son1982: oh zo. Ja, ik zoek meestal gewoon een lekker tempo voor mezelf, zodat ik weet dat ik het vol kan houden.
Alle reacties Link kopieren
@makeupyourmind Doe je de medium of easy?

En hoe easy is dat dan , denk dat ze aardig bij Evy in de buurt komt?
Alle reacties Link kopieren
@son1982: ik heb geen flauw idee, waar kan ik dat aan zien/merken? Ik heb gewoon de 0-5 km gedownload, maar er is dus verschil?
Alle reacties Link kopieren
@makeupyourmind ja , dat staat op de site waar ik ze vandaan haal.

Renate verteld het in het begin ook geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoera, 'mijn' clubje is al een waar succes!



Welkom Son1982, leuk dat je ook meeschrijft!



@ makeupyourmind: we hebben allebei een mp3-speler, en -proberen- hem dan tegelijkertijd te starten. Gisteren ging het halverwege mis, vriend drukte op een knopje en toen moest hij opnieuw zoeken, maar gelukkig had ik mijn mp3speler als backup

Succes vanavond met lopen! Misschien kun je zoveel mogelijk de schaduw op zoeken met deze warmte, dus misschien door een park/bos ofzo heen lopen?



Vandaag vooralsnog geen spierpijn, ik had gisteren tijdens het lopen wel wat last van mijn kuitspieren, maar ik vind het te vroeg om me hier al zorgen om te maken, en noem het dus maar spierpijn. Ik had gisterenavond wel hoofdpijn, en dat had ik de keer daarvoor ook al. Ik had wel genoeg gedronken dacht ik..hebben meer mensen hier last van?
Alle reacties Link kopieren
Over dat tempo: ik heb gemerkt dat ik bij de muziek van Renate over het algemeen wel een goed ritme kan vinden, op de maat van de muziek zet ik dan mijn voeten neer.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb m'n rondje gedaan vanavond hoor! Viel me erg mee, was een intervaltraining met 1 a 2 minuten lopen en dan 1 minuut ertussen, prima vol te houden.

De volgende les moet ik 18 min achter elkaar lopen.....ben benieuwd, lijkt me erg zwaar, maar ga m'n best doen.



@Tchai: kuitspieren zijn niet erg, dat is gewoon spierpijn. Zolang je maar geen last krijg van je schenen.

Hoofdpijn heb ik niet, krijg je het tijdens het lopen of daarna?



@son1982: Ik heb ook nog even in het schema gekeken voor dat tempo en ik denk dat ik wel goed loop dan. Ik train trouwens zonder hartslagmeter, en jij?
Alle reacties Link kopieren
Poeh Makeupyourmind, 18 minuten lopen. Voor mij lijkt dat nu echt nog kilometers ver weg (haha).

Die hoofdpijn komt na het lopen opzetten en blijft de rest van de avond dan zeuren..



Wat voor kleding dragen jullie tijdens het lopen? Ik zelf heb een Rucanor legging (tot net boven mijn knieen) en een tshirt van de Hema, hardloopsokken van de hema en mijn Brooks Adrenaline schoenen (die echt heerlijk lopen )



Hebben jullie speciale koptelefoons voor tijdens het rennen?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mag ik trouwens weer lopen.. Les 2! Ditmaal alleen, vriend moet werken en loopt zelf als 't goed is (we wonen niet samen)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!!



Gisteren mijn rondje gelopen en dat ging goed!

Ik had 2-4 joggen en dat 3 keer met 1 minuut wandel pauze.

Alleen stopte 3 minuten voor tijd de les ineens.

Blijkt dat ik er twee lessen niet goed op mijn MP3 krijg,maar de rest gek genoeg wel

Dus volgende les nog even improviseren de laaste minuten en de rest moet dan weer gewoon gaan.



Ik heb wel last van mijn linker bovenbeen,heeft iemand dat wel eens gehad?

Net of hij stijf is , als ik aan het lopen ben gaat het goed maar het wandelen is wat verkrampt.

Voor wie vandaag moet lopen,veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven