Lijf & Lijn alle pijlers

Rennen met Renate 0-5km

01-08-2011 09:52 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de Nederlandse versie van Evy Gruyaert, Renate Wennemars.



Zijn er nog meer mensen die net als ik zijn begonnen of willen gaan beginnen met het lopen met de mp3's van Renate Wennemars, 0-5 km?



Ik heb les 1 zaterdag achter de rug, ga die vandaag nog eens herhalen! (vriend wil ook meelopen)



(Voor de mensen die de mp3's nog niet hebben. Via deze link kun je je aanmelden waarna je de mp3's van Renate in een zip-bestand kunt downloaden.)



Voorstelrondje:

Ik ben Tchai, 21 jaar en kom uit Noord-Brabant!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen maar lopen, ik vind 't maar benauwd weer, en daarnaast ook een ietsjepietsje last van mijn scheenbeen (....) Ik zie het maar -heel optimistisch- als spierpijn.
Alle reacties Link kopieren
Hm. Dat ging niet heel lekker. In de ene knie het gevoel dat er een spiertje klem zat, in de andere been last van mijn scheenbeen. Verdorie :( Ik heb juist zo'n zin om te rennen. Zou het kunnen dat mijn schoenen niet goed zijn? Ik vind het wel vreemd dat ik zo snel al overal last van krijg.. Morgen maar eens bellen ofzo met de winkel.



Meer mensen last van pijntjes? Vandaag nog gelopen?
Alle reacties Link kopieren
@Tchai: jammer dat het lopen niet zo lekker ging....en dat van je scheenbeen moet je goed in de gaten houden hoor, kan een ernstige blessure worden anders.

Op wat voor schoenen loop je nu?

Ik wil je adviseren om te investeren in goede hardloopschoenen, ga naar een hardloopwinkel, daar laten ze je op blote voeten een stukje rennen en kijken dan naar hoe je je voeten neerzet en passen daar de keuze van de schoen op aan.

Je schoenen zijn bij hardlopen gewoon het allerbelangrijkst en kan je veel ellende besparen.



Wat betreft kleding: ik loop in van alles, soms een joggingbroek met een shirtje, vandaag een 3/4 leggingachtig ding met een hardloopshirt met ritsje.

Sokken heb ik van die enkelsokjes, gewoon goedkoop merk van de Action.

Schoenen weet ik het merk zo even niet, maar zijn wel speciale hardloopschoenen.



En je vroeg nog naar de koptelefoon. Ik heb van die dopjes, maar dan met haakjes eraan, die je over je oren hangt. Ideaal vind ik ze, blijven goed zitten en doen niet zeer. En ook niet oninteressant, ik vond ze best goedkoop. Zeker tov andere merken oordopjes en die er dan steeds uit vallen tijdens het lopen.



Ik heb vanmiddag m'n 14e les gelopen, 18 minuten achter elkaar en ik heb het zowaar volgehouden!

Het viel me uiteindelijk best mee, dat had ik voor deze les niet gedacht.



Ik merk wel dat ik op 2 dingen goed moet letten: vooruit blijven kijken en niet net voor m'n voeten. Ook merk ik dat ik m'n gezicht in een frons trek....moet ik ook niet meer doen.



@son1982: balen dat die lessen niet goed op je mp3 staan...vreemd, maar goed, met improviseren kom je er ook wel uit.

Last van m'n linkerbovenbeen heb ik nooit gehad....wat voor schoenen draag jij?
Alle reacties Link kopieren
Makeupyourmind: wat knap dat je zo lang hebt gelopen! Ik zie de laatste tijd zoveel mensen hardlopen, gisteren nog vol bewondering gekeken naar een vrouw die aan de andere kant van de weg liep, en maar blééf hardlopen. Terwijl ik daar strompelend naar Renate luisterde die zei dat het heel wat was (2 minuten lopen ).



Ik zou niet weten of ik frons..ik hoop het niet , Volgens mij zie ik er al vreemd genoeg uit tijdens het lopen, elke keer als ik mensen groet tijdens het lopen, antwoorden ze niet terug en kijken ze alleen bezorgd..



Ik baal echt als een stekker, ik heb eindelijk een sport gevonden die ik leuk vind en heb ik meteen last van m'n lijf..Ik heb wel goede schoenen, gloednieuw gekocht bij Runners World op advies van de verkoper daar (Brooks Adrenaline GTS 11) en op internet ook gevonden dat die wel bij mijn lichaam/loopstijl passen..



Gisteren en vandaag mijn knie maar regelmatig met coldpacks gekoeld, drukverband, hoog houden en rust gehouden.. Als 't maandag nog pijn doet maar eens langs de huisarts. Scheenbeen voelt vrij rustig aan.. Ik wil zo graag lopen, want qua conditie ging het gisteren wél goed om die twee minuten vol te houden
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik kom ook even kijken hier.



Ik was deze week begonnen met de lessen van Evy, hier heb ik het 2 jaar geleden ook mee geprobeerd. Toen wegens gebrek aan doorzettingsvermogen nooit afgemaakt. Nu ben ik echt heel erg gemotiveerd en wilde ik weer beginnen maar die muziek van Evy vind ik echt te saai geworden.

Renate's muziek lijkt een stuk leuker!

Dus ik wissel gewoon even Evy in voor Renate ;).



Vandaag had ik les 2 van Evy gedaan, zondag ga ik les 2 van Renate doen.



Leuk dat dit topic bestaat, kunnen we elkaar lekker motiveren .
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jorina!

Leuk dat je mee komt schrijven! Ik vind de muziek van Renate ook echt leuk!



In welke regio wonen jullie ongeveer? *nieuwsgierig aagje*



Hebben jullie al een leuke beginnersloop gepland?
Alle reacties Link kopieren
Dankje Ik heb er nog niet echt mee gelopen maar even op mijn laptop geluisterd en het klinkt leuker dan Evy.



Ik woon vlakbij Den Bosch
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



@makeupyourmind ik loop op hardloop schoenen van Nike.

De pijn is gelukkig al wat minder,het lijkt nu op stijfheid , dus het zijn misschien gewoon mijn spieren geweest die protetseerden

Als het goed is kan ik vanavond weer de gewone les uitlopen.



Vandaag staar er 3 keer dribbelen,joggen en een matig tempo op het programa allemaal 2x3 minuten dus dat moet wel lukken.

Nu maar hopen dat het droog blijft , een beetje regen vind ik niet erg maar om nou in de stort regen te lopen

Ik woon trouwens in Roosendaal en de rest??
Alle reacties Link kopieren
@ son: ik woon in Eindhoven! Ik hoop dat je het droog hebt gehouden, hier vielen flink wat buien tussendoor, maar nu schijnt het zonnetje!



Bah. Ik heb nog steeds erge pijn aan mijn knie, morgenmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts. Ik ben benieuwd...Hopelijk is dit niet het einde van mijn hardloopcarrière (van 3 hele trainingen )
Alle reacties Link kopieren
@Son1982: fijn dat je lijf beter voelt. Is het vandaag gelukt met lopen?



@Tchai: wat balen dat je nog steeds zo'n pijn hebt aan je knie zeg, ben benieuwd wat de huisarts zegt.....



Ik woon in Gorinchem en ben 33 jaar.



Wat is trouwens voor jullie de reden om te gaan hardlopen?

Conditie? Afvallen? Of iets anders?

Mijn reden is toch afvallen....ik wil minimaal 5 kilo kwijt, maar 8 zou nog mooier zijn. Liefst wil ik aan m'n eetpatroon niet te veel veranderen, omdat ik toch weet dat ik dat niet volhou.



Ze zeggen dat je van hardlopen een kick krijgt...die heb ik nog niet gevonden, jullie wel?

Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik van de week met die 18 minuten wel dacht: dit is best leuk!



Ik moet vanavond weer een rondje, maar weet nog niet of ik dat ga redden. Ga zo nog naar de kapper om te verven, dus dat duurt ook wel even....anders wordt het pas donderdag overdag.



Hoe vaak proberen jullie te lopen in de week?

Ik zou het liefst 3x gaan, maar dat vind ik echt moeilijk haalbaar.....
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Mijn rondje ging goed gisteren!

Alleen stopte weer mijn les weer 5 minuten voor tijd

Dus thuis alle muziek er af gehaald en toen een les er op gezet en dat ging wel.

Misschien toch teveel muziek erop , met de tijd maar eens kijken voor een nieuwe...

Ik voel me na het lopen juist beter , lekker even nergens aan denken.

Vind ik "normaal" altijd moeilijk, ik stress nogal snel

Lopen doe ik voor mijn conditie en ook een beetje voor het afvallen hoor.

Ik merk dat mijn lijf strakker word door het lopen.



Het is zeker lastig plannen , maar meestal lukt 3 keer per week wel.

Niet altijd met de goede rustdagen er tussen maar oke.
Alle reacties Link kopieren
@Tchai: balen dat je naar de dokter moet!! Laat je weten hoe het afgelopen is??
Alle reacties Link kopieren
Een goedemiddag dames!



Ik kom net terug van de huisarts. Diagnose: waarschijnlijk mediale bandletsel. morgen heb ik een afspraak bij de fysiotherapeut. De huisarts vond 't wel verbazingwekkend dat ik met zoveel pijnstilling nog zoveel pijn had (ik slik 2x per dag 1 ibuprofen 400mg en 2 paracetamol 500mg en dan heb ik ongeveer 1 uur helemaal geen pijn :( ) Nu zit ik op de bank met een coldpack op m'n knie... Ik baal een beetje, voorlopig waarschijnlijk niet hardlopen....



Wat vervelend Son, dat je mp3-speler zo raar doet, misschien inderdaad iets minder nummers erop zetten, dat ie t dan wel doet!



Verder iedereen lekker aan het oefenen?
Alle reacties Link kopieren
He Tchai, da's balen zeg! Hoe was het bij de fysio, kan hij wat voor je doen?

En heeft hij iets gezegd over hoe lang je niet mag/kan lopen?



Ik heb gisteren les 14 gelopen, 2x 4min en 2x 5min, met tussendoor 2 minuten wandelen. Ging niet echt lekker, maar heb het wel volgehouden.

Nog 4 lessen en dan zitten de lessen er al weer op....maar ben benieuwd of ik dan 5 km achter elkaar zou kunnen lopen hoor....maar goed, dat zien we dan wel weer.



@son1982: irritant dat je mp3 het niet goed doet....

Kun je tijdens het lopen wel goed ontspannen?
Alle reacties Link kopieren
Makeupyourmind: Hoezo ging het lopen niet zo goed? Kan je een oorzaak aanwijzen?



Ik ben vandaag bij de fysiotherapeut geweest, ze heeft vastgesteld dat ik waarschijnlijk de knieband aan de binnenkant van mijn knie heb overbelast. Ze verwacht dat ik waarschijnlijk 4 weken niet kan hardlopen. Eind volgende week heb ik weer een afspraak, tot dan mag ik het met pijnstillers, koelen, fietsen en tijdens het lopen mijn been goed strekken doen Ze doet zelf ook aan hardlopen (met Evy!) dus dat is wel leuk! Als mijn knie weer beter is gaat ze kijken hoe mijn looptechniek is, en wat er aan veranderd kan worden. Daar ben ik dan wel weer blij mee!
Alle reacties Link kopieren
heb hem net ook gedownload ben erg benieuwd straks als het weer een beetje opklaart ga ik de hardloopschoentjes aantrekken
Alle reacties Link kopieren
Photobooth, kom je ook meeschrijven? Lijkt me gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Hey Tchai het lijkt me heel leuk om mee te schrijven. Ik loop wel al wat langer hard eigenlijk, heb een paar weken geleden 5 km gelopen bij de utregse meidenloop maar daarna heb ik eigenlijk weer niks gedaan. Heb net stap 1 gedaan en de minuut rennen steeds gewoon op mijn volle snelheid gelopen ik vind dit wel een leuke manier van lopen. Miss ga ik wel gewoon 2 stapjes op een dag doen omdat m'n lichaam het lopen toch wel gewent is en dan snel naar de 5-10 km. Want daar nu gelijk mee beginnen is miss wel weer wat te zwaar omdat ik alweer een tijdje niks gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Photobooth: welkom!

Leuk dat je het programma aanpast op je eigen tempo! Heb je de 5 kilometer destijds met Evy opgebouwd? Ging dat makkelijk?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb dat toen gedaan met een schema van de landmacht dus dan is het zelf voor durend kijken op je horloge/telefoon/mp3 speler of je al weer eens mag lopen :P heb toen ook sommige stappen wel meerdere malen moeten lopen. Maar vind dit wel heel erg leuk, hoef ik niet de hele tijd met m'n telefoon in de hand te lopen en de muziek is ook steeds wel een lekker tempo op m'm eigen ipod op shuffle komen wel eens minder geschikte liedjes voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Toenet lesje 2 gelopen in de keiharde regen haha opzich wel lekker verkoelend nu maar snel onder de douche. Iedereen loopse vandaag en laat het slechte weer je niet tegen houden he ;)
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan photobooth! Wat een doorzettingsvermogen! ;)



Hier nog steeds flink last van mijn knie, ik leef van pijnstiller naar pijnstiller...



Hoe is het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
@Tchai vervelend die pijn in je knie, hopen dat die 4 weekjes voorbij vliegen en je dan rustig aan weer kan beginnen met hardlopen.



Hier net stapje 3 gelopen vanavond miss nog wel even stapje 4
Alle reacties Link kopieren
hey, stapje 4 was het een paar dagen geleden niet geworden maar heb hem toenet wel gelopen. Ik ben toch niet de enigste die loopt he dames ;) hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
@photobooth....nee nee..ik doe ook nog mee

Afgelopen week kwam er niet van, was hier feestweek....dus veel avonden te laat geworden, met teveel drank, dus behoorlijk brak.....



Maar vanavond heb ik les 15 gelopen. 3x 8 minuten, met 2x 2 minuten ertussen en het ging lekker!

Kan me niet voorstellen dat ik bij les 18 al 5km zou moeten kunnen lopen!



@Tchai: van de week ging het lopen niet lekker, zat niet lekker in m'n ritme. Kwam bekenden tegen die wat wilden vragen, dus was toen helemaal uit m'n ritme. Gelukkig ging het vanavond een stuk beter.

Hoe is het met je knie? Doe je nog andere sporten of mag je nu helemaal niet sporten met je knie?



Zo, ik ga lekker douchen en dan nog even bankhangen.

Woensdag les 16!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven