Lijf & Lijn alle pijlers

Rennen met Renate 0-5km

01-08-2011 09:52 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om de Nederlandse versie van Evy Gruyaert, Renate Wennemars.



Zijn er nog meer mensen die net als ik zijn begonnen of willen gaan beginnen met het lopen met de mp3's van Renate Wennemars, 0-5 km?



Ik heb les 1 zaterdag achter de rug, ga die vandaag nog eens herhalen! (vriend wil ook meelopen)



(Voor de mensen die de mp3's nog niet hebben. Via deze link kun je je aanmelden waarna je de mp3's van Renate in een zip-bestand kunt downloaden.)



Voorstelrondje:

Ik ben Tchai, 21 jaar en kom uit Noord-Brabant!
Alle reacties Link kopieren
Zet maar neer, geef wel een seintje als ik heb heb!
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem, probeer het je vanavond te sturen!
Alle reacties Link kopieren
thnx makeupyourmind!!
Alle reacties Link kopieren
--
Alle reacties Link kopieren
4 mijl medium en 10 km en 15 km aub bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Ook ik meld mij hier eens aan.. want super, zo een topic!



Vorig jaar als eens geprobeerd met evy, maar na les 18 ongeveer opgegeven. Duurde te lang en die muziek... daar moet ik geen uitleg bij geven denk ik. Maar ik krijg nu al rillingen als ik nog maar aaaaa jealousy hoor..



ben maandag dan maar begonnen met de eerste les van Renate . Dus vandaag de 3de les gelopen.. vond het best wel pittig, maar ik ga ervoor!



Ik heb voor haar gekozen omdat het schema sneller gaat. Zo merk ik wat sneller vooruitgang en heb ik wat meer motivatie.. Maar 'k heb er eigenlijk wel wat schrik voor.. Heb 't gevoel als ik het schema bekijk dat er altijd opbouw is, en dan plots weer een heel simpele les? Zal wel logica achter zitte. Maar khad het vandaag al wat moeilijk met de 3 minuten! Kan ook wel liggen aant feit dat ik plots héél snel begon te lopen omdat er een klas achter mij liep .. haha!



Zijn er hier al bij wie het gelukt is?
Alle reacties Link kopieren
@konijntje2006: hij is de 4 mijl medium nu aan het laden, duurt wel even voor hij bij je aankomt, maar het gaat lukken!

De 10 en 15 km volgen daarna!



@_claudia_ : Volgens mij is dat de meest gehoorde 'klacht' over Evy.....en het schema van Renate is idd sneller, maar geloof me, dat ga je volhouden!

Het allerbelangrijkste is dat je niet te snel gaat lopen, het gaat erom dat je hartslag omhoog gaat, niet dat je heel hard loopt.

Ik heb vorige week de 30 min volgehouden, heb nu een paar dagen niet gelopen, maar ga zeker door....en dan toch maar eens een poging doen voor de 10 km.....
Alle reacties Link kopieren
MakeupYM, ze zijn binnen thnx!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Het heeft 2 uur geduurd voor alles op mijn pc stond, maar wat handig dat transfer prog. Nog maals bedankt voor de moeite. Vind de 4 mijl wel heel vlot qua opbouw. 10km loopt soepeler op
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben stiekem nieuw op dit forum en heb mij enkel en alleen aangemeld om in dit topic mee te kunnen praten...;)

Heb daarnet de lessen van Renate gedownload en wil zo direct al beginnen!



Ik ben benieuwd!



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Claudia, welkom terug dan maar Leuk dat je weer aan het lopen bent, ik heb ook om die reden voor Renate gekozen.



@Elke: Jij ook veel succes! Wanneer ga je beginnen? Ik ben benieuwd hoe je eerste les gegaan is.



Ik heb gister les 15 gelopen. Het begon met 2x9 minuten, maar ik kwam iemand tegen die met mij meefietste, dus al pratende 20 minuten aan 1 stuk gelopen. Toen 2minuten rust gehad en toen het laatste stuk naar huis gelopen. Heb dus wel iets te kort gelopen, maar wel 20 minuten aan een stuk, dus dat vond ik wel goed genoeg. Nog 3 lessen en dan klaar voor de 5km, ben benieuwd hoe dat zal gaan. En dan op naar de 5km in 30min
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben van plan ook met Renate te gaan lopen. Evy 5 km heb ik gedaan. Is Renate nou echt leuker en wat is nou precies het verschil, behalve de muziek?

En nog een vraagje aan de ervaren Renate-lopers. Welk schema raden jullie me aan?
Alle reacties Link kopieren
@Mocy:

Als je Evy al hebt gedaan, kun je wellicht kiezen voor de Medium-variant.



Ik vind het grote voordeel van Renate dat het sneller is qua weken.



Gister trouwens les 16 gelopen, nog 2 lessen en dan ben ik klaar! Op naar de 5km!
Alle reacties Link kopieren
Dankzij dit topic alle lessen binnen gehaald en vanmorgen een les van de 5 km geprobeerd. Na daarna alle schema's bekeken te hebben, besloten dat ik voor de 10 km ga.

Ik loop al regelmatig 5 en heb in het verleden ook de 10 gedaan.

Het is bij mij een kwestie van gemotiveerd blijven en daar helpen die muziekjes etc. bij. En ipv 2 x per week, 3 x per week gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gister les 18 gedaan, het half uur is een feit !!! Wel iets spierpijn in mijn bovenbenen vandaag

Nu nog 3 weken om te trainen en tot 6, 4 km te komen.
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies...vandaag ook eindelijk weer eens wezen lopen na bijna 2 weken...had gewoon heel weinig tijd (en heel weinig zin...)



Ondanks dat ik vorige keer de 30 min vol heb gehouden, ben ik nu begonnen met de 5 km - Medium.

Ik wil er graag wat meer tempo in krijgen en ik denk dat dit schema daar goed voor is.

In dit schema wisselt ze wandelen, dribbelen en joggen af, was best pittig, maar uiteraard goed volghouden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een goed idee makeupyourM, ik heb net berekend wat ik liep in dat half uur en dat was 4,5 km. Dat is 9 km/uur. Nog 1,9 km erbij lopen en dan heb ik 9 okt mijn eerste loop....vind het best spannend...
Alle reacties Link kopieren
Konijntje, spannend! Maar aan je tijd te zien en het feit dat je nog 3 weken hebt, gaat het je zeker lukken!



Ik heb Rennen met Renate er ook opzitten, vandaag les 18 gelopen. Ik heb gewoon 5km gelopen, dus het laatste stukje zonder Renate. Tijdf 32:45, dat is 9:16km per uur.

Nu op naar de 5km in 30 minuten
Alle reacties Link kopieren
wauw Konijntje, proficiat!

ik loop straks les 6, vind dit al enorm spannend!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren dus les 6 gelopen, 3 x 5 minuten, wat was ik trots!

Ik mocht niet sneller lopen, maar moest wel mijn pas vergroten.

Was wel ff zoeken en 'k denk ook niet dat ik het juiste ritme gevonden heb eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Daar ben ik ook weer!

Lekker vakantie gehad,maar daar niet gelopen.

Er was geen voet pad en ze reden daar als gekken dus ik durfde dat niet aan.

Ik dacht heel stoer toen ik terug was dat ik wel dezelfde les kon oppakken,maar dat ging mooi niet!

Nu ben ik bijna weer op schema en dus over een week de 5 KM lopen.

Ik loop inderdaad de medium versie,ik ben lid van de atletiek unie en daar kan ik verschillende versie down-loaden.

En je bent gelijk verzekerd etc.

Hierna wil ik de 10KM gaan doen , ben benieuwd!



Iedereen die gaat lopen veel plezier,ik heb twee dagen rust:)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Claudia, pas vergroten vind ik ook lastig. Niemand die zegt of je het goed doet hè.



Son ook weer lekker bezig dus ! En wat bedoel je met verzekerd ?
Alle reacties Link kopieren
Zojuist les 9 gelopen: 2*8minuten. 't Was zwaar maar 'k heb het gehaald.



Hopelijk begint dat lopen vanaf nu wat vlotter te gaan. 'k merk wel dat mijn conditie al enorm verbeterd is!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel wat vooruit aant lopen op de feiten, maar ik wil het lopen echt volhouden en na de reeks toch verdergaan naar 10 of 15km.



Ik heb die lessen van Renate ook binnengehaald. Ofwel zijn het 6 weken om te trainen naar de 10km, ofwel twaalf weken om te trainen naar de 15km.



Ik heb enorm veel zin in die 15, maar ik merk dat die opbouw van lessen totaal anders is. In die reeks zijn geen intervaltrainingen. Nochtans hoor ik altijd van ervaren lopers dat het best is om drie soort trainingen te hebben: duurloop, tempoduurloop en interval.



Heeft er iemand ervaringen met de 10 km of 15km van Renate?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven