Lijf & Lijn alle pijlers

Rustig afvallen

06-01-2017 13:34 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Door een enorme liefde voor chocolade in combinatie met stres en wat gezondheidskwaaltjes ben ik 30kg aangekomen. Inmiddels weeg ik zo'n 87kg, terwijl ik eerst (4 jaar geleden) 57kg woog. Nu wil ik een deel van dat extra gewicht er weer af zien te krijgen. Met 57kg vond ik mezelf wat aan de dunne kant, maar ik zou graag zo'n 65-70kg willen wegen.

Ik weet van mezelf dat ik een intensieve verandering van leefstijl max. een maandje vol weet te houden. Daarom heb ik besloten dat ik best wat langer de tijd wil nemen om mijn streefgewicht te bereiken. Door wat slimmere keuzes te maken wat betreft voeding (en dus minder te snoepen) en door wat vaker te wandelen, te fietsen (en misschien zelfs te sporten ) hoop ik mijn streefgewicht langzaam maar zeker te bereiken.

Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die iets soortgelijks van plan zijn. Het lijkt me namelijk erg fijn om ervaringen te kunnen delen en om er gezellig over te kletsen
Alle reacties Link kopieren
Goed plan TO. Zo ben ik jaren geleden ook 25 kilo afgevallen en nog steeds op gewicht. Beste dieet ooit!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gedaan 1.5 jaar voor 25 kilo
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Ik zou het leuk vinden om mee te schrijven.



Zelf ben ik door zwangerschap(pen) en een eetprobleem heel veel kilo's aangekomen.

Ik zou graag 25 kilo willen afvallen. maar sochtends denk ik, nu gaat het roer om, om vervolgens drie dagen later met koekjes op de bank te ploffen.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar wat Quepasa zegt. Als ik denk aan afvallen krijg ik prompt zin in chips. Een hele zak. Anyways. Ik wil graag 15 kilo kwijt, en moet dus minder/gezonder eten en meer bewegen. Vooral dat laatste vind ik lastig in te plannen om mijn gezin heen. Net als TO ga ik voor wandelen en fietsen. Hoe vaak gaan jullie en plan je dit in?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee .

Hoe hebben jullie dat aangepakt Winkelfanaat en Binkie?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee.. ik wil graag zo'n 12 kilo kwijt (ook naar 70 kg, nu rond de 82), maar ik weet ook inderdaad dat als ik nu drastisch alles probeer te veranderen dat ik dat amper een week volhou..



Ik wil proberen om per maand 1 kg af te vallen, zodat ik eind dit jaar op de 70 kg zit..
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik zou ook graag meeschrijven. Wil zo'n 30 kilo afvallen (of 30 cm in de lengte groeien).

Ik heb een eetstoornis en hoop binnenkort te starten met een behandeling daarvoor. Maar in de tussentijd kan ik natuurlijk wel al gewoon mijn best doen om wat af te vallen. Geen dieet maar kleine stapjes zetten. Keuzes leren maken en leren luisteren naar mijn lichaam.



Wat is jullie eerste stapje? De mijne is fatsoenlijk ontbijten en 1.5 liter per dag drinken (water, thee, soms een beetje ranja of cola zero)
Alle reacties Link kopieren
ik ben er op deze manier ook aan begonnen. Maar net bezig, dus nog geen resultaten. Ik heb mijn avondeten voor 1/3 verminderd. Ik ga het eten zelf niet veranderen. Ik eet gezond.

Snoepen mag ik ook blijven doen, alleen in het weekend 's avonds iets lekkers. Mocht ik doordeweeks 's avonds nog trek hebben (ik snoepte voornamelijk 's avonds) dan neem ik fruit of yoghurt.

Ik eet 's morgens brinta, tussen de middag 2 boterhammen en 's avonds warm. Tussendoor 1 of 2 appels.



Op deze manier houd ik het gewoon vol, hoop ik. Niks geen rare dingen, gewoon normaal eten.



Mijn probleem is een beetje dat ik nooit dorst heb. Dus moeite heb met water drinken.

Ik zet nu als ik thuis kom 's avonds een kan thee en die drink ik dan op. Dit gaat elke dag een beetje beter, maar dat blijft een lastig iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee. Ben bijna 90 kilo. Ben een aantal keer een kilo of 8 afgevallen. Maar t zit er ook zo makkelijk weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Ik heb mezelf een jaar gegeven (tot december) om 22 kilo af te vallen door een gezond eetpatroon aan te houden. Dus heen diëten etc. Ik zit dagelijk tussen de 1400 en 1800 kcal met waarschijnlijk soms wat uitschieters (hoort erbij natuurlijk, etentje etc.) Krachttraining minimaal 2, max 4 keer in de week! Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
Meer water en thee drinken probeer ik inderdaad ook. Dus als ik honger denk te hebben eerst even een kop thee nemen, en dan zie ik daarna wel of ik echt nog honger heb..



En ik heb een activitytracker om mijn pols die dus mijn stappen telt enzo. Op zichzelf al best handig, maar helemaal nu mijn moeder en zusje er ook eentje hebben en we dus 'wedstrijdjes' doen wie er per week en per maand het meeste wandelt.
Ik schrijf ook graag mee!

Wegens zwangerschap, ziekte, etc ook best veel aangekomen.



Vorig jaar juli begonnen met afvallen door middel van normaal eten en sporten. Eind september 10 kilo eraf en vanaf toen aan 1 stuk door aan het reizen geweest ivm werk tot kerstavond. (2 weken thuis). Dan komt er weinig van!



Zou nu nog zo'n 20/25 kilo willen afvallen op dezelfde manier.



Vorig jaar ging ik 4 keer per week in de ochtend sporten, dronk ik minstens twee liter water per dag, en at ik gewoon normaal. In het weekend wel een patatje oid.



Ik heb het er nu vooral moeilijk mee om vroeg m'n bed uit te komen om te gaan sporten. Veel te donker en koud buiten! Dus ik moet zien dat ik er een andere regelmaat in krijg!

(4 keer sporten bestond bij mij trouwens uit 2 keer cardio/kracht, 1 keer XCore en 1 keer burn).



Komende tijd nog wel regelmatig reizen, maar niet meer constant weg, dus het zou moeten lukken!



Hoop wel dat ik dezelfde motivatie weer kan vinden, ik vind het in de winter een stuk lastiger!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meeschrijven als het lukt Hier twee zwangerschappen gehad en het is echt tijd om het roer om te gooien. Alleen hou veel te veel van de ongezondere dingen.



Ben wel sinds een paar maanden begonnen bij een diëtist maar haha gebeurd nog niet veel. Ik weet wel wat er moet gebeuren maar het daadwerkelijk doen is wat anders. Heb al wel kleine stappen doorgevoerd dus we gaan stapje voor stapje hopelijk de goede richting op!
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw wat gaat dat snel met die reacties!



Winkelfanaat en Binkie, wat fijn om te weten dat het jullie al gelukt is. Dan moet het plan in ieder geval haalbaar zijn.



Quepasa1989 en Ekeim ik hoop dus door wel kleine hoeveelheden lekkers toe te staan uiteindelijk niet toe te geven aan een hele reep chocolade of een complete zak chips. Misschien dat kleine verpakkingen daarbij ook kunnen helpen? Ik kan natuurlijk best een pak koekjes per dag eten als zo'n pak maar uit een paar koekjes bestaat



Ekeim, ik plan het deels in. Van de afstand van en naar het werk probeer ik nu meer te lopen dan ik anders zou doen. Ik ga met het OV en kan dus makkelijk wat bushaltes overslaan. Ik heb ook wat luisterboeken op mijn telefoon staan, zodat het ook echt even lekker ontspannen is. Ook loop ik van mezelf al redelijk snel, wat natuurlijk ook helpt. De dagen dat ik niet werk wil ik minstens een half uur per dag wandelen of er met de fiets op uit. Ik ben nu dus op zoek naar een doel: even een boodschapje halen, of even naar de stad ofzo.



Chocoladeaardbei, ik vind jouw plan ook heel goed klinken. Ik heb zelf ook het idee dat mijn gewicht door de week heen best wel schommelt door o.a. het vasthouden van vocht e.d. Een doel per maand zou mij best wat rust kunnen geven, i.p.v. dat ik elke schommeling als winst of verlies beschouw



Multomap, die 30cm groeien zag ik even voor me Dat goed drinken vind ik trouwens een goed punt. Dorst kan ook verward worden met honger.



ChantalZr7, dat snoepen bewaren voor de weekenden zou ik al niet redden. Na een zware werkdag heb ik altijd het idee dat ik een kop thee met chocolade verdien Ik probeer nu alleen wat minder te snoepen en wie weet als dat bevalt word ik daar wat sterker in.



Dalfx en Lamadrugada, ik ben bang dat ik wekelijks echt sporten niet vol ga houden. Hoe zijn jullie op een trainingsschema gekomen?
Ik ben niet echt een fan van sporten, dus ben eigenlijk gewoon alles uit gaan proberen.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik die twee virtuele lessen echt leuk vond.

Die cardio en kracht erbij is puur omdat ik vond dat twee keer niet genoeg was.

In het begin had ik met die twee ook echt moeite, maar na een paar weken merkte ik mijn conditie vooruit gaan en toen werd dat ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn verhaal delen voor inspiratie.

Ook ik ben een lekker bek en heb dan ook zo mijn verslavingen. April 2016 besloot ik af te gaan vallen. Op een gezonde maar vooral lekkere manier. Ik vind de fatsecret app! Berekend je calorieën en beweging. Zo wilde ik iedere dag 1000 calorieën minder innemen dan verbruik. Dan val je gemiddeld een kilo per week af. Begin juni was ik 10 kilo afgevallen en was ik ook nog eens zwanger.

Door te kijken hoeveel calorieën iets bevat kan je betere keuzes maken. Keer uit eten gewoon doen en de lunch beperken. Iedere middag en avond deed ik aan beweging . Vooral het stevig doorwandelen beviel goed. Nadat de kids op bed lagen ging ik 45 min wandelen heerlijk gevoel.

Koek ja iedere avond 5 café noir bij de thee. Toch koek maar weinig calorieën.

Ook stukjes pure chocolade waren een uitkomst.

Al met al ga ik dit na de bevalling weer oppakken. Hoop dat iemand hier iets aan heeft. Iedereen veel succes
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje calorieën geteld maar kan dit echt niet, heb er ook vooral heel weinig zin in. Elk schepje eten wegen om te weten hoeveel calorieën iets is enzo, daar werd ik op een gegeven moment echt gek van. Vooral omdat het dan ook heel erg voelt als een dieet, en dat wil ik juist niet.

Ik wil mijn eetstijl en levensstijl aanpassen zodat het allemaal niet op diëten lijkt, maar ik wel gezonder bezig ga zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 06 januari 2017 @ 13:56:

Ik lees graag mee .

Hoe hebben jullie dat aangepakt Winkelfanaat en Binkie?Met hulp van een voedingsdeskundige
Alle reacties Link kopieren
quote:binkie schreef op 06 januari 2017 @ 16:19:

[...]





Met hulp van een voedingsdeskundigeEn at je dan gewoon wat minder van alles of werd bepaalde voeding echt afgeraden?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil graag 10 kilo eraf.. Zelf heb ik daar lijstjes voor gemaakt, ik wil geen streng dieet volgen dat hou ik niet vol en de kilo's zitten er daarna vast en zeker snel weer aan.



Mijn plan:

Lijstjes met vakjes gemaakt, bijvoorbeeld 180 dagen niet snoepen in 2017. Dat zijn de dagen dat ik heel gezond eet, waar ik geen snoep/koek/frisdrank e.d. mag. Neem ik toch een koekje, dan mag ik die dag niet afstrepen.. Het is een goede motivatie voor mij om 's avonds niet meer te snoepen, als ik hele dag gezond heb gegeten is het zonde om 's avonds wat te nemen om vervolgens die dag niet mag afstrepen.



Maar ook een lijstje om 50 x te gaan hardlopen dit jaar en 80 keer naar de sportschool te gaan..

100 x te gaan wandelen enzovoorts.

Verder heb ik ook lijstjes om huishoudelijke klusjes af te strepen omdat dat ook beter/vaker mag hier + dat is ook beweging.. En ook lijstjes om vaker leuke dingen te doen, je kunt zelf dingen bedenken wat bij jou past.



Tot nu toe is het een goede motivatie om het huishouden te doen, te wandelen en te gaan sporten. Misschien helpt het bij jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
@Liv_viva Wat een slim idee! Haha ik ben ook echt van lijstjes maken maar hier heb ik nog niet over nagedacht. Thanks dat je het deelt misschien is het ook wat voor mij
Alle reacties Link kopieren
Liv_viva, wat een ontzettend goed idee! Lijstjes zijn altijd leuk Ik ben trouwens laatst naar de Efteling geweest op een hele rustige dag. Kon echt heerlijk crisscross door het park lopen. Aan het einde van de dag had ik toch mooi zo'n 16.000. stappen te pakken. Zo kunnen de leuke dingen op het lijstje ook bijdragen
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 06 januari 2017 @ 16:24:

[...]





En at je dan gewoon wat minder van alles of werd bepaalde voeding echt afgeraden?



Ik heb echt heel normaal leren eten.

Best vaak wat eten en een goed patroon. Het kostte me daarmee echt niet super veel moeite.zelfs elke dag 1 klein stukje chocola
Alle reacties Link kopieren
Kokoloko, haha, dat zijn dan wel leuke dingen ja!

Als je een lijstje maakt met bijvoorbeeld x aantal dagen 10.000 stappen zetten en het lukt op zulke dagen ook, dan is het een goede combi!



Mommy2014, fijn als ik kon helpen, hopelijk heb je er wat aan!



Ik heb ook een lijstje van een aantal dagen geen mobiel/tv/computer gebruiken, boeken uitlezen, in bad gaan en genieten.. Zulke dingen heb ik er ook tussen zitten! ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven