Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen in 2017

05-01-2017 13:38 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder waar we gebleven zijn.... samen gaan we de strijd aan tegen de kilo's.



Gezond eten, sporten en elkaar steunen tijdens zwakke momenten en elkaar motiveren.





Maandag is de weegdag! Vlammetje houdt de tabel bij, wil je graag in de tabel stuur dan je gegevens (naam, leeftijd, lengte, startgewicht, streefgewicht en aantal kilo's verloren) in een PB aan Vlammetje!

Sta je al in de tabel, stuur dan iedere maandag een PB aan Vlammetje met je huidige gewicht en aantal verloren kilo's.

Bedankt!

Succes allemaal!





NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575…...Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5…...Kraaienpootje311.777670373…...BriannaF571.6385,4598,976,5…...Syfean451.7098,37816,981,4…...Oestertje?1.8070,1623,766,4......gruffalo?1.7680,8713,177,7......Juffert 22261.758065080......Hoetepetoet421.7599,4801,398,1......
Gezellig! 5 kilo afvallen na de kerst Of tenminste: nog 3,5 kilo te gaan voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik weer meedoen? Ik ben vorig jaar van 85,4 naar 70,2 kilo gegaan. Toen kwam december en weeg ik op dit moment weer 75. So sonde. Er moeten er nog 15 af.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Prima een nieuw topic.
Alle reacties Link kopieren
Hoi BriannaF, ik herken je nog van een ander topic! Natuurlijk mag je mee doen. Lastig die schommelingen... hopelijk heb je iets aan dit topic en zijn de kilo's er gauw weer van af.
Alle reacties Link kopieren
ben er weer bij voor de volgende 6kg! het gaat niet zo super hier, komt misschien door alle logees en de kerstvakantie. elke dag weer een nieuw fris begin, hopelijk gaat het nu weer beter.



welkom brianna!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Yes, ik ben er ook weer! Zal ik vanaf maandag gewoon weer met de tabel starten? Want er komen vast nog meer aanmeldingen. Ik wil er ook weer volop tegenaan, heb het echt een beetje laten versloffen helaas :( Mijn huidige gewicht die in de tabel staat klopt niet meer maar ik ben ook ongesteld en dan ben ik altijd wat zwaarder.



Willen de mensen die in de tabel willen mij een pb sturen met de gegevens? Dan zet ik die er maandag in
Hmpf ik kom er ook niet goed meer in (de afval modus) Vandaag een verjaardag op het werk en er was brownie-vlaai. Die is zo lekker!!!!! 1 van de weinige vlaaien die ik echt lekker vind. Ik ben overstag gegaan en baal daar nu flink van
Alle reacties Link kopieren
Dat van die mugcake is een goed idee Kraaienpootje! Zal binnenkort even chocopoeder halen.



Vandaag is mijn balansdag. Had gister avonddienst en moest dus heel lang buiten in de kou staan.. Had het op een gegeven moment erg koud en er was enkel een Smullers. De patat paste nog wel qua calorieën maar de zak maltezers van later op de avond/nacht niet.



Lijstje van gister:

o: stokbrood

l: maispap met groenten

a: patat

t: maltezers
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens expres volgende week maandag als startmoment gekozen om weer goed bezig te gaan. Deze week trakteert iedereen nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik start ook echt maandag. Ik probeer nu wel op te letten wat ik eet, maar er zijn nog zoveel dingetjes die in de vakantie er tussen door gaan.



Gisteren gewoon ontbeten en geluncht. 's avonds couscous met kip dus ook niet gek maar daarna op verjaarsvisite en een klein stukje monchoutaart genomen. Meer niet.



Vandaag ook weer normaal ontbijt, lunch en fruit als tussendoor, maar vanavond weer op visite. Wel erg gezellig maar niet goed voor de lijn.
Alle reacties Link kopieren
afgelopen dagen begon ik in de ochtend en middag goed. ik heb ook drie keer gesport deze week. maar dan, rond een uur of vier krijg ik toch een enorme trek! terwijl ik echt netjes en goed geluncht heb. ook na het avondeten nog steeds trek, zin in lekkers. warme chocolademelk bijvoorbeeld. misschien komt het door de kou, behoefte aan warm, vet, comfort food? hoe dan ook, ik probeer vandaag weer fris en fruitig en het vol te houden.





oestertje wat doe je voor werk dat je buiten in de kou moet staan?!!



brownievlaai oi daar zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen...



ik had vandaag een verjaardag aan de andere kant van het land, maar we hebben besloten niet te gaan door het weer. Het is hier wit, en sneeuwt (ijzelt?).
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik vier het volgende weekend mijn verjaardag, dus vind ik maandag de 16e een goed moment om te starten. Ondertussen zorg ik wel dat ik het snoepen drastisch verminder, maar tegen een brownietaart zou ik ook geen nee kunnen zeggen.

Door de weeks begin ik met een glas warm water met citroen en een kop cappuccino, daar redt ik het gemakkelijk mee tot de lunch. Dan een salade of soep en 's avonds groente en een stukje vlees.

Tussendoor fruit.

In de weekenden is het een ander verhaal, dan let ik niet echt op.

Ik fitness 3 keer per week en elke zondag wandel ik 15 km. Aan conditie ontbreekt het me niet, aan wilskracht des te meer, want ik ben een enorme zoetekauw.

Goed dat je thuis blijft Gruffalo, het is niet verantwoord de weg op te gaan. Ik heb mijn dochter ook min of meer verboden naar ons toe te komen met de auto, waarop zij verzuchtte: je houdt niet meer van mij:-)
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo: Ik werk bij het ov, dus moet vaak buiten staan of ergens bij een station. Heb wel een winteruniform en overdag is dat wel ok maar bij een avonddienst wordt het na een tijdje toch wel koud.. ik was dus erg blij met de smullers



Heb vandaag trouwens niet de wandeling gedaan. Leek me niet zo verstandig met dit weer...

Ga morgen sporten en dan een stukje fietsen om bij een vriendin Chinees fondue te eten.



Lijstje van vandaag:

o: kliek wok van tofu, paprika, wortel, courgette

t: mug cake!! Was super lekker Kraaienpootje!

a: zelfgemaakte kip tandoori met linzen en tomatensaus met courgette
Alle reacties Link kopieren
Wee je wat ik nu heerlijk vind... warme chocolademelk met slagroom. Dat kan ik maar moeilijk weerstaan met deze winterse dagen.

Hier ook een zoetekauw @BriannaF. Dat maakt 't afvallen soms wel lastig.



Maar wel heel fijn dat (tenminste voor mij) morgen weer een gewone werkperiode begint. Structuur is voor mij heel belangrijk. Ik ben ook even helemaal klaar met etentjes, wijn en vette hap (oliebollen etc).



Wat doen jullie verder eigenlijk allemaal qua werk?



Fijn dat je de tabel weer bij wilt houden Vlammetje! Top!
Goedemorgen dames!!! Heeft iedereen een fijn weekend gehad?



Hier fysiek een behoorlijk heftig weekend gehad. Zaterdag voor werk 6 uur door kris kras door bossen gestruind en gister een zware wedstrijd gehad. Voeding stond ook even helemaal in het teken van de wedstrijd (dus veel pannenkoeken, pasta en tijdens de wedstrijd suikers), waardoor mijn lijf nu even behoorlijk ontregeld is.... Vanmorgen was ik ook ineens een volle kilo zwaarder dan net voor het weekend. Ik denk niet dat het een representatieve weging is . Dus ik houd het voor de tabel even op de 74,5 die ik voor het weekend woog!
Leuk dat je uitgeprobeerd hebt oestertje!! Bij mij is het een prima alternatief voor een reep chocola als ik daar echt heel veel zin in heb en een stuk gezonder



Ik ben milieukundige floorfaber. Ik doe veel met het inzetten van natuur om klimaat problematiek tegen te gaan (gebruik van natuurgebieden om overstromingen of verdroging tegen te gaan bijvoorbeeld) en ik doe onderzoek naar gevolgen van menselijk handelen op kwetsbare natuur en hoe dat voorkomen kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal! Ben me vergeten te wegen, begint lekker! Ik ga vandaag met de tabel bezig, iedereen die er nog bij in wil, stuur me een pb'tje! Ik maak helemaal een nieuwe tabel namelijk.



Ik begin vanaf vandaag weer met opletten en sporten. Vandaag begonnen met 2 crackers met kaas en nu wil ik pas met de lunch weer wat nemen. Hoop dat dat gaat lukken! Ben wel gemotiveerd in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
@kraaienpootje, hoe werkt die mug cake? Klinkt interessant!
Ik had het recept al eens in het oude topic gepost, maar bij deze nog een keer:



http://www.womenshealthma ... nacken-chocolade-mug-cake



Ik eet hem vaak als ontbijt op thuis werk dagen of in het weekend of als lunch. Met nam,e in de perioden dat je wat meer trek hebt in chocola en gesnoep



2 crackers met kaas klinkt als weinig Vlammetje! Pas je op dat je jezelf niet gaat uithongeren?
Alle reacties Link kopieren
@kraaienpootje, Bedankt voor het recept! Normaal zou ik ook nog een plak ontbijtkoek ofzo eten maar ik ben die vergeten mee te nemen. Dus heb niet veel anders. En ik ben geen grote eter in de ochtend. Ik lunch meestal al om 12 uur dus dat is nog maar een uurtje. Morgen even beter voorbereiden.



Ik heb trouwens gemerkt dat een paar goeie koppen thee in de avond ervoor zorgt dat ik minder neiging tot snaaien heb. Ik ben echt een snaaier in de avond (chips). Dat ga ik mezelf ook niet helemaal ontzeggen hoor, dat lukt me niet. Maar alleen in het weekend en dan een bakje.
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5......Kraaienpootje311.7776701,574,5…...BriannaF?1.6385,45910,475…...Syfean451.7098,37814,883,5…...Oestertje?1.8070,1622,967,2......gruffalo?1.7680,8713,377,5......
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit hem weer! @floorfaberfan, ik heb geen berichtje van je gezien, pas jij je eigen gegevens nog even aan en zet je hem in de OP? Voor iedereen die mee wil schrijven, graag een pb en dan verwerk ik hem volgende week maandag.



Wat mij wel enorm zou helpen is wanneer je in volgorde van de tabel je gegevens doorgeeft (bij de 1e keer) dus naam-leeftijd-lengte enz.

En bij de updates elke maandag je niet alleen je huidige gewicht erbij zet maar ook even hoeveel je aangekomen/afgevallen bent. Dat scheelt bij enorm omdat ik anders iedereen bij langs moet en telfoutjes kan maken. Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
he allemaal, fijn dat we weer doorgaan hier. ik ben een paar dagen niet zo goed bezig geweest. ik logeerde bij mijn ouders omdat mijn oom is overleden. voor mijn ouders erg moeilijk. nu weer thuis en morgen gewoon weer aan het werk. en dus ook weer gewoon gaan lijnen en sporten.

volgende week maandag weeg ik weer.



vlammetje ik zal mijn gegevens voortaan op die manier aanleveren, is inderdaad wel zo makkelijk.



kraaienpootje wat een interessant beroep, wauw! een combinatie van buiten zijn, natuur en onderzoek doen, erg leuk lijkt me dat.

floor ik heb hetzelfde met die chocolademelk, heerlijk als het buiten grauw en koud is. Wat doe je zelf voor werk?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
@gruffalo, oh dat is verdrietig, gecondoleerd!



Ik wil ook maar eens een eetlijstje gaan poste, hierbij:



O: 2 volkorencrackers met kaas

T: kleine havermoutreep (zat nog in mijn tas)

L: Broodje (was niet het meest gezonde broodje helaas, weinig keuze in de kantine, moet ik zelf mee gaan nemen)

met filet american en een ei, kopje tomatensoep

T: 1 of 2 crackers met balans smeerkaas

D: wat mijn ouders koken, die passen op - eet eigenlijk nooit een toetje

A: eventueel een beetje fruit, als ik echt honger krijg misschien een rijstewafel met (smeer)kaas en thee



Verder qua drinken drink ik de hele dag zwarte koffie of thee (beide zonder suiker) En ik gun mezelf 1 automaat cappuccino per dag op het werk. Dat doe ik al heel lang, heb gehoord dat daar veel calorieën inzitten. Als ik in plaats van zwarte koffie alleen maar cappuccino zou drinken krijg ik veel meer calorieën binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven