Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen in 2017

05-01-2017 13:38 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder waar we gebleven zijn.... samen gaan we de strijd aan tegen de kilo's.



Gezond eten, sporten en elkaar steunen tijdens zwakke momenten en elkaar motiveren.





Maandag is de weegdag! Vlammetje houdt de tabel bij, wil je graag in de tabel stuur dan je gegevens (naam, leeftijd, lengte, startgewicht, streefgewicht en aantal kilo's verloren) in een PB aan Vlammetje!

Sta je al in de tabel, stuur dan iedere maandag een PB aan Vlammetje met je huidige gewicht en aantal verloren kilo's.

Bedankt!

Succes allemaal!





NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575…...Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5…...Kraaienpootje311.777670373…...BriannaF571.6385,4598,976,5…...Syfean451.7098,37816,981,4…...Oestertje?1.8070,1623,766,4......gruffalo?1.7680,8713,177,7......Juffert 22261.758065080......Hoetepetoet421.7599,4801,398,1......
Haha weersta de cornetto's Jejoue! Denk aan hoe rot je je voelt met die extra kilo's!



Tsja met snoepen heb ik makkelijk praten Gruffalo. Ik woon alleen, geen kinderen en ben in de weekenden bij mijn vriend. Dus niemand anders die eten bij mij neer kan leggen of waar ik ongezond meuk voor moet halen. Alleen de weekenden zijn lastig omdat vriend het onzin vind dat ik af wil vallen en zelf niet zo van het gezonde eten is



Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout pap met mango

T: 1 volk boterham met tartex (vegetarische paté)

L: grote salade met rode biet, allerlei rauwkost, kikkererwten en geitenkaas

16uur: 2 volk. Boterham met humus, rauwkost en gekookt ei

(Van 5 tot 8 gesport)

20:30uur: grote kom paprikasoep met capucijners.



Nu ook trek om te snacken, maar ik ga me inhouden en een grote mok thee zetten voor mezelf!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal. Hier gaat het ook lekker.

O: Muisluitend met melk

L: 2 boterhammen met kaas

T: 2 mandarijnen en een pakje crackrtjes

A: soep met broodje hamburger zonder saus.



S: een dropje
Wat is muisluitend Syfean?
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, zou ik misschien ook met jullie mee mogen schrijven in dit topic?



Ik ben 26 jaar, 1.75 en momenteel 80 kilo. Ik weeg al jaren rond de 75-80 kilo en wil nu toch echt 'ns een keertje (blijvend) onder de 70 kilo gaan wegen. Eerste doel is dus om 10 kilo af te vallen. Ik heb laatst een documentaire gezien over sapvasten (Fat, Sick & Nearly Dead) en ben hierdoor geïnspireerd geraakt om ook sapjes en smoothies te integreren in mijn dieet (geen sapvasten, maar een aantal maaltijden hierdoor te vervangen). Ik heb daarom vorige week een blender gekocht en ben nu al een week goed aan de slag. Aangezien ik het wel vaker een week tot een maand heb volgehouden maar nooit langer hoop ik dat ik d.m.v. het schrijven op het forum het langer vol ga houden. Ik hou ook dagelijks mijn calorieën en voedingswaarden bij in myFitnessPal.



Bij deze mijn eetlijstje van vandaag:

O: smoothie van peer, appel, muesli & kaneel (250 kcal)

T: maiswafel met pindakaas + mandarijn (115 kcal)

L: 3 maiswafels (beleg: geitenkaas, ham, ei) + halve rode paprika (270 kcal)

T: 25 gram noten, kiwi, (250 kcal)

A: zuurkoolschotel met gehakt en ananas (450 kcal)

T: 100gr kwark + eetlepel lijnzaad, 5 dadels (100 kcal)
Alle reacties Link kopieren
haha die automatische spellingscontole toch.moest muesli zijn
Haha muesli of muisluitend lijken ook bijna op elkaar



Welkom Juffert! Ik ben altijd wel wat sceptisch over dat soort diëten moet ik eerlijk zeggen. Maaltijden vervangen voor gepureerde drankjes snap ik nooit zo goed. Maar als het voor jou werkt, vooral doen! (Is dus niet kritisch/aanvallend bedoelt )



Waarom heb je het afvallen nooit langer dan een week tot een maand volgehouden?
Alle reacties Link kopieren
@Kraaienpootje Het is bij mij meer ter voorbereiding op een periode waarin ik niet helemaal normaal kan eten helaas... over een week wordt mijn voortand getrokken (hier moet een implantaat in) en moet ik een half jaar met een soort kunstgebit lopen met een kunstvoortand . Normaal een appeltje of ander hard voedsel zal dan helaas niet gaan .



Daarnaast heb ik ook wat research gedaan (voornamelijk documentaires gekeken e.d.), waarin veelal naar voren komt dat als je een maaltijd in vloeibare vorm eet je hier veel langer verzadigd door bent en minder snel honger ervaart. Dit effect merk ik nu ik het een paar dagen doe wel al heel sterk en het helpt me best wel.



Waarom ik het afvallen nooit lang volhou.. tja verleidingen, haha. En dan voornamelijk in het weekend (veel borrels, sociale dingen, etc.). Het helpt daarin ook niet mee dat ik door mijn omgeving vaak ook weer overgehaald wordt om 'gewoon lekker mee te doen' (voornamelijk veel drinken, etc.). Afgelopen oktober-november heb ik trouwens wel braaf 2 maanden gezond geleefd en was toen ook 5 kilo kwijt. Helaas heb ik mezelf in december weer teveel laten gaan en zitten er weer 4 kilo aan helaas..
Oh pittig Juffertje! Ja dan is het logisch dat je aan de sapjes gaat! Wel een goed stok achter de deur om komende tijd af te vallen



Ik heb overigens een paar maanden met een kunst hoek tand gelopen en dat ging prima. Ook met eten (appeltjes waren geen succes).



Dat eten in vloeibare vorm langer verzadigd herken ik niet. Maar goed, ieder lijf is anders!



Net mijn ontbijtje op (havermoutpap met mango) en op maar mijn werk.

Goededag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hierbij de link naar de documentaire (aanrader!): http://topdocumentaryfilm ... know-about-losing-weight/



Wat ik het meest interessant vond is dat ze een experiment uitvoerden, waarbij exact dezelfde maaltijd door de ene groep in vaste vorm werd gegeten en door de controlegroep in soepvorm. Hieruit bleek dat de groep die het at als soep 2 uur langer geen honger kreeg, omdat de maag a.h.w. continu gevuld bleef. Heel interessant vond ik!
Ik kan me die docu herinneren, juffertje, maar ik houd meer van vast voedsel dan van soepen.

Zo af en toe is het wel lekker.



Vandaag een gemakkelijk eetdagje. Heb nog pasta/groenten over, dat bak ik op.

Ook nog een paar gekookte aardappels in de koelkast.

En de gebruikelijke müesli, Kefir, broodje met filet Americain.
Alle reacties Link kopieren
Weer een goede dag gehad



Eetlijstje van vandaag:

O: smoothie peer, appel, kaneel, muesli & lijnzaad (300 kcal)

T: smoothie boerenkool, mango, banaan (was overigens niet te hachelen ) (165 kcal)

L: quinoa salade met rozijnen en geitenkaas + broodje met roomboter (300 kcal)

T: rest smoothie boerenkool, mango, banaan + arla rood fruit drink (190 kcal)

A: zuurkoolschotel met 30gr noten (450 kcal)

T: kwark met lijnzaad (120 kcal)



Plus s'avonds een uur getennist
Netjes Juffert!



Ik ben ook meer van het vaste voedsel. Hoewel een goede erwtensoep met spekjes en rookworst er ook wel ingaat En ik maak vaak soepen van restjes. Makkelijk in de vriezer te gooien en dan heb ik altijd wat warms te eten als ik even geen tijd/zin heb om te koken.



Mijn lijstje van gister:

O: havermoutpap met mango

T: banaan

L: 2 volk. boterhammen met gekookt ei en bakje rauwkost (cherry tomaten, paprika, komkommer)

T: 1 volk. boterham zonder beleg (vers brood ) en een cappucino

A: groot bord volk. pasta met groente, champignons, feta en handje noten

T: Na het sporten mocht ik nog wat happen van de pasta-salade van mijn vriend
Ik heb vandaag een spijkerbroek aan die ik al even niet aangehad heb. En hij zakt onwijs van mijn kont af! Wel irritant
Alle reacties Link kopieren
lekker irritant he kraaienpootje. Geeft wel een goed gevoel toch?
Een elastische ceintuur is dan heel fijn.



Lijstje voor vandaag:

Müesli, Kefir, broodje, filet Americain, paar aardbeien, wat avocado, rijst, olie, kip met shoarmakruiden zonder zout (nog niet eerder geprobeerd), tom.puree, Mexicaanse groentemix en prei. Misschien met kokosmelk.
Geeft een hartstikke goed gevoel!



Ik zie bij jou vaak kefir staan Jejoue, dat is toch die wat zurige, dikke melk? Waar haal je dat?



Ik heb vandaag een snoep/vreet bui. Probeer me heel erg in te houden... echt heel vervelend en ik word er behoorlijk sjacherijnig van
Ja, Kefir is een dikke melk. Heel fijn in de müesli, niet zo dik als yoghurt en niet zo dun als melk.

En heel gezond. Ik koop flesjes bij AH.

Snoepbui overgewaaid of heb je eraan toegegeven ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit kefir bij de Marqt gekocht. Vond het echt vies...alsof de melk verlopen was oid..



Ik ben deze week ook aan het snoepen geslagen..nog steeds ziek dus de ene dag eet ik amper iets of gaat er een zak chips naar binnen..
Alle reacties Link kopieren
he allemaal

hier gaat het ok. niet super maar ook niet slecht meer. Het erge snoepen is voorbij, alleen had ik een paar keer een lunch of diner buiten de deur deze week. maar, ook drie keer gesport! vanmorgen gewogen, ik ik zat op 77kg. gaat de goede kant op dus, volgens mij woog ik zoiets voor de kerst.



kraaienpootje wat fijn dat die broek zo irritant zit heerlijk toch! Ik had een hele fijne spijkerbroek die ik niet meer paste, en nu kan ik hem weer aan. Net op het randje, dus ik moet echt nog even wat lichter worden maar toch.... gewoon die broek weer aan kunnen is zo fijn!



Oestertje beterschap, ik hoop dat je snel weer fris en fruitig bent.



juffert welkom! ben je ook een juf 'in het echt'? en wat een vervelend vooruitzicht met je tanden. Zo'n soepdieet is ook niet mijn ding, ik heb het gevoel juist minder verzadigd te zijn en hou erg van knapperig eten, maar met zo'n operatie kun je niet veel anders. mijn jongste krijgt binnenkort een spin/hyrax beugel, dat wordt denk ik toch ook veel soep eten de eerste dagen. ik heb al veel toetjes, appelmoes en knakworstjes in huis gehaald om het leed iets te verzachten,



vandaag ben ik netjes begonnen maar vanavond een kerstdiner, oudste wilde graag hetzelfde eten als met kerst, dus we doen een variant daar op oa het restje cranberrysaus die ik in de vriezer had gegooid, geglaceerde worteltjes enzovoort. voor mezelf heb ik als groente wat rauwkost gekocht (bleekselderij), dat scheelt dan weer.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
gemotiveerd door het berichtje van de wijde broek van kraaienpootje dacht ik net ook een broek uit de kast te pakken die ik al heel lang niet aan had gehad. Taupe kleurig, labeltje zegt maat 42...moet kunnen toch? echt jaren niet aan gedaan...



zit ie gruwelijk strak van boven en de pijpen blijken recht/wijd te zijn, mooie cameltoe er bij.... hoe heb ik dit onding ooit kunnen kopen? en hoe kan het dat maat 42 nu zelfs nog strak zit?? kortom, die broek is meteen naar de kringloop



motiveert wel om komende week flink mijn best te doen
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
@gruffalo Nee in het echt ben ik geen juf, haha (wilde dit op een blauwe maandag worden, maar toch maar niet, lol). Ik ben 'in het echt' marketeer .



Over het 'soep-dieet'. Dat doe ik niet hoor, ik ben erdoor geïnspireerd geraakt en drink nu meer smoothies e.d., maar om nu elke maaltijd in soepvorm te eten is ook weer zo wat (lijkt me helemaal niets!).



Vandaag ging het aardig.. voor een zaterdag.. haha. Mijn eetlijstje voor vandaag:

O: smoothie van bosbessen, banaan, yoghurt en muesli (300 kcal)

T: niets

L: uit lunchen geweest -> spelt tosti met pulled chicken + 2 munt thee (+/- 350 kcal)

T: mandarijn + tompouce (shit.. onze visite had tompoucen meegenomen, naja daar zeg ik dan weer geen nee tegen) (mijn app zegt 480kcal )

A: zuurkoolschotel (300 kcal)
Alle reacties Link kopieren
Wat een waardeloze week qua eten, maar ik heb er wel van genoten. Morgen 20 km wandelen, we vertrekken om 8 uur 's ochtends, dus dat worden laagjes kleding tot en met. het zou - 10 worden in het zuiden.

Wat betreft sporten ga ik braaf 3 keer per week een uur fitnessen, maar qua eten heb ik nog een lange weg te gaan. Met een superslanke dochter die moeite moet doen om op een gezond BMI te blijven en een zeer bourgondisch ingestelde man die het allemaal niet interesseert is het lastig de motivatie op te blijven brengen.

Mijn te hoge cholesterol en een dokter die me reuze graag aan de medicijnen wil zetten moet dat een mooie stok achter de deur zijn. Met de vorige 10 kg die ik ben afgevallen is mijn cholesterol namelijk ook gezakt, dus goede voeding heeft zeker zin, hoewel de huisarts zegt van niet.
"Boring conversation anyway"
Nieuwe week, nieuw begin!

Lijstje gisteren:

Müesli, kefir

Brood, boter, camembert

Kipfilet, gebakken aardappeltjes, gestoofde prei.

Vandaag weet ik nog niet.



Hoe gaat het met jullie??
Alle reacties Link kopieren
Yes ik wil er weer helemaal voor gaan! Maar ik heb wel nog 1 muffin van het weekend die ik vandaag nog even wil opeten. Dus die calculeer ik in.



O: 2 crackers met kaas

T: Eierkoek



Ik heb ook nog een broek die ik eigenlijk te klein gekocht heb en die nog nooit goed gepast heeft. Maar wie weet past hij wel wanneer ik 5 kilo afval. Dus die hou ik nog even in de kast.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, ik ben altijd zwaarder op maandag...Maar ja, zaterdag een feestje gehad en bier gedronken.

En van alcohol ga ik vocht vasthouden, dus maar veel water drinken vandaag.

Vrijdagavond gesport, zaterdag niet en gisteren een half uur gezwommen, aan een stuk door de schoolslag.

Vandaag werken en vanavond naar de toneelclub dus sporten lukt niet, morgen maar weer.



Eetlijst voor vandaag:



O: groenteomelet

T: krentenbol

L: krentenbol en een appel

T: 2 crackers met Huttenkase

D: aardappels, sperziebonen en een halve karbonade

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven