Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen?.... wie doet er mee?

11-03-2013 10:05 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



Wie wil er samen met mij afvallen. Een aantal jaar geleden sonja bakker gedaan, heel veel afgevallen; maatje 36/38 en nu nog zwaarder dan voor het afvallen.

Eind van de zomer gaat mijn broer trouwen en wil ik weer in een mooie jurk.

Toen ook meegedaan aan een forum en daar veel steun aan gehad, wie wil er nu met mij meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Check!



Ik wil ook meedoen. Ben de laatste 3 jaar 1 a 2 kilo per jaar aangekomen en die wil ik eigenlijk wel weer af. Dus van 56 kilo terug naar 51/52/53.



Ik probeer het door middel van op eten letten, stuk minder alchol en meer sporten.
Alle reacties Link kopieren
Felice, ben heel benieuwd wat de dietist zegt. Hoe komt het dat je last hebt van je rug sinds de zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen! Kan wel een stok achter de deur gebruiken.. Ik ben vorig jaar in juni begonnen met weight watchers en na een maand of 3 was ik 10 kg kwijt. Daarna een hele hectische tijd gehad, waardoor het eten noteren en punten tellen een beetje verslofte.. Nu helaas door allerlei feesten en partijen (en weinig discipline) alweer 3 kg erbij..

Nu wil ik er weer 10 kg afhebben, liefst voor de zomer. Maar het gaat me niet om snel afvallen, ik wil blijvend afvallen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een emo-eter trouwens, en iemand die gezelligheid assoccieert met eten, oftewel óveral 'hoort' iets lekkers bij..

Weight watchers werkt voor mij, omdat ik zo goed zie wat ik eigenlijk naar binnen stop, en omdat er geen 'verboden' dingen zijn. Maar koek/chips/taart etc zorgen wél voor veel punten, waardoor je de rest van de dag weinig meer mag eten. In die zin leer ik bijvoorbeeld als ik een verjaardag heb, dat ik dan niet óók uitgebreid moet gaan lunchen én dineren. Ik kan dat goed volhouden, als ik het maar blijf bijhouden.. (rare zin, maar hij klopt wel )
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil ook graag meedoen! Een paar jaar geleden ben ik ongeveer 11 kilo afgevallen en dit is eraf gebleven. Helaas is het me sindsdien niet meer gelukt om de rest van de kilo's eraf te krijgen. Wil er eigenlijk nog 4 a 5 kilo af. Het lijkt me heerlijk om dadelijk in de zomer strak in mijn vel te zitten. Oja, mijn enorme valkuil is snacken op de bank 's avonds. Over het algemeen eet ik vrij gezond en maak ik gezonde keuzes overdag, maar 's avonds..... In plaats daarvan wil ik 's avonds afleiding zoeken en o.a. gaan rennen. Dat zijn dan 2 vliegen in 1 klap
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal :)!

Jetfreggel waarom ben je niet voor een tabel??



Ik vind het heel moeilijk om gezonde keuzes te maken als ik niet echt een dieet volg. Daarom zijn shakes voor mij denk ik makkelijker, ik mag dan gewoon niks anders behalve fruit, crackers, soep enz enz als tussendoor en in de avond een normale gezonde maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Omdat gewicht niet alles is/ zegt Lieve.
Alle reacties Link kopieren
Maar Lieve, als je het moeilijk vind om gezonde keuzes te maken kun je dat beter eerst leren. Als je shakes gaat gebruiken en je stopt er vervolgens mee val je dus terug in je oude gewoonte.. Omdat je nog steeds niet geleerd hebt goede keuzes te maken.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hoor Jet, alleen heb ik eerst resultaat nodig om me te motiveren en daarna wil ik hulp zoeken met gewoon gezond te gaan eten ofwel niet snoepen en snaaien......
Alle reacties Link kopieren
Eens met jetfreggel. Juist gezonde keuzes maken zorgt voor lange termijn resultaat.

En naar mijn idee krijg je met die shakes ook heel weinig calorieen binnen, waardoor je als je stopt enorm snel aankomt.



Iemand laatst Obese gezien? Een meisje wat echt goed afviel, stond opeens weken stil. Ze bleek te weinig te eten, waardoor haar 'motortje' min of meer stil was gaan staan. Ze hield het sporten ook amper meer vol. Ik wist het al wel, maar door het zo te zien was het toch wel een eye opener voor mij. Toen ze weer goed ging eten volgens haar eetplan, viel ze weer goed af
Alle reacties Link kopieren
Zo, er is al veel bijgeschreven.

Ik ben naar een dietiste geweest, gezond gaan eten en zo veel afgevallen. Maar ik at ook heel veel, at makkelijk 4 saucijzenbroodjes als lunch. Echt erg als ik daar nu aan terug denk.

Mijn grootste valkuil nu is het snaaien. Ik woon nu ongeveer 8 maanden samen en snaai wat weg. Toen ik nog alleen woonde, haalde ik niks in huis. Maar vriend wil dan toch chocola, koekjes, nootjes in huis. Dan eet je makkelijk mee.

Door te gaan sporten en wat minder te snoepen (wil namelijk nog wel pleziertjes hebben) proberen om die laatste paar kilo's eraf te krijgen.

Ik heb in de zomer een tijdje bij Ikea gewerkt en door de lichamelijke arbeid zat ik toen rond de 68. Werk nu weer op een KDV en dat is toch minder inspannend.Door te sporten hoop ik wat kilo's af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien leuk als iedereen z'n valkuilen, maar ook z'n tips opschrijft?



Naast emo-eten zijn mijn valkuilen: te weinig drinken en gedachteloos de borden van de kinderen leeg eten..



Tip: kan met water of aanlenglimo (ik heb die dan Teisseire, zonder suiker en zonder aspartaam) neerzetten, die leeg moet. Zo drink ik een liter extra en dat heb ik nodig. Ik drink soms minder dan een liter op een dag, waarvan veel koffie..



Tip 2: open deur, zorg voor de gezonde spullen in huis, oftewel, maak de gezonde keuzes in de supermarkt, dat maakt het thuis makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mag ik ook meedoen? Misschien dat jullie mijn extra stok achter de deur zijn om het nu eens niet te laten versloffen.

Ik zou graag 10 kg afvallen. Die zijn er aan gekomen door 2 zwangerschappen, stoppen met roken, ander werk met minder beweging en een kapotte fiets. Tot zover de fraaie excuses, de minder fraaie: ongeremd snaaigedrag, liefhebber van alles wat zoet is en chocola heeft, cake bakken als hobby en Emo eter bij uitstek. O ja; ik hou ook niet zo van sporten..



Wat bij mij werkt (denk/hoop ik): functioneel bewegen: dus lopen ipv auto, de natuur in om te lopen en te kijken etc.

En ik gebruik caloriechecker.nl om mijn calorie-inname bij te houden. Dat kan ik aanbevelen trouwens!

En er zal een nieuwe fiets moeten komen (ik woon in een land waar dat wat minder vanzelfspreken is vergeleken bij in NL)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee!



Wil er eerst een kilo of 10 af, 2 jaar geleden was dit ook mijn gewicht, en wil daar graag weer naar terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:lieve08 schreef op 11 maart 2013 @ 12:16:

Klopt hoor Jet, alleen heb ik eerst resultaat nodig om me te motiveren en daarna wil ik hulp zoeken met gewoon gezond te gaan eten ofwel niet snoepen en snaaien......

Ik snap je wel maar er is geen makkelijke weg om af te vallen! Begin eerst met hulp zoeken! Echt die shakes gaan ervoor zorgen dat je stofwisseling naar de klote gaat en dan is afvallen nog veel moeilijker!

Maar je moet het zelf weten natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
O, een tabel hoeft voor mij niet zo nodig. Gewicht zit er per persoon zo verschillend aan, het zegt me niet zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Ejjjj Reee!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een tip: zet een schaaltje met gezonde, caloriearme dingen neer, daar waar je bent. Stukjes wortel, komkommer, tomaat (ik weiger die 'snoep-tomaatjes' te noemen, gruwel) en van dies meer zij. Dat buigt snaaien als het goed is om van een greep in de koekjestrommel naar een weloverwogen 'vitaminemoment'.
Alle reacties Link kopieren
Mijn valkuilen, emo eter, snaaien en nooit een 'vol' gevoel hebben. Ook niet met verzadigde producten.



Tip, flesje van 0,5 ltr vullen met water vullen en zorgen dat je ieder dagdeel minimaal 1flesje leeg drinkt.

Tip2, gelijk na het eten boodschappen doen
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om te omschrijven hoe iedereen wil gaan afvallen?



Ik ben zelf net begonnen met de pil, sinds paar maand gestopt met roken, en nog niks extra aangekomen.

(dat vind ik dan al knap van mezelf, haha)



maar ik probeer af te vallen door; regelmatig te eten ( om de 2 uur iets). Mijn valkuil is namelijk overdag tussendoortjes overslaan, waardoor ik daarna extra trek krijg.

doorderweeks eet ik gewoon drie gezonde maatijden per dag en tussendoor fruit/ groente. in het weekend mag ik wel een wijntje en een nootje of chips van mezelf, omdat ik het anders toch niet volhoud.

Mijn grootste valkuil is uit frustratie of verveling eten.



Ook sport ik ernaast, nu 3 keer per week bij de sportschool, maar dit ga ik afzeggen, omdat de kosten op het moment te hoog zijn voor mij. Ik wil dan meer gaan wandelen en misschien hardlopen gaan opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik probeer zo gezond mogelijk te eten, geen light rotzooi, en geen schadelijke e nummers en zoetstoffen e.d.



Maar gewoon veel verse producten.
Alle reacties Link kopieren
Heb net als tussendoortje een kommetje yoghurt met, aan 13 caloriën, bosbessen gegeten. Daar kan geen chocolademuffin tegen op! (krijgt hoestbui).
Alle reacties Link kopieren
Lienemien, knap hoor gestopt met roken.

Dat van dat Light eten en zoetstoffen is een waar iets. geen vet betekent vaak meer suiker of andere troep. En zoetstoffen triggeren volgens mij hetzelfde gebied in je hersenen waardoor je zin krijgt in nog meer zoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer regelmatig te eten:

ontbijt 9 uur; lunch rond 12/12.30, rond 15.00 een tussendoortje, 18.00 avondeten en rond 20.00 nog een tussendoortje.

Drinken doe ik ook veel te weinig, ik moet er echt bij nadenken. Daarnaast vind ik water ook niet echt lekker, ik probeer het wel.

Valkuilen zijn voornamelijk het mee-eten met anderen. Ik eet dan ongemerkt teveel.

Gelukkig ben ik niet echt een emo-eter. Bij mij is het meestal dat ik dan niet kan eten, vol gevoel in mijn buik.

Nou, nu even werken. Vanavond weer bijlezen.

Succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ik neem tussendoor altijd fruit of een handje nootjes. Vooral amandelen en walnoten zijn een erg gezonde keuze.

Ik schrijf ook mee of het 30 day shred topic. Dat is een 30 dagen trainingsprogram voor thuis, 20 minuutjes per dag. Echt leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven