Lijf & Lijn alle pijlers

Sap kür

12-04-2017 12:46 35 berichten
Hou allemaal,



In mijn eeuwige gevecht tegen de kilo's ben ik van plan om weer gezonder te gaan leven. Denk aan niet meer snoepen en sporten... Maar ik heb nu ook een blender gekocht om smooties/sapjes te gaan proberen!



Mijn vraag aan jullie is of jullie ervaring hebben met een aantal dagen een sap kuur te volgen? Hoe beviel dit? Komt je niet meteen ongelofelijk aan wanneer je weer daarna "normaal" eet? En hebben jullie nog lekkere/gezonde recepten?



Ik zit op dit moment aan een smoothie ter vervanging van lunch met;

- 1 avocado

- flinke hand spinazie

-1 banaan

- 250 ml melk



Ben benieuwd!
Kür?
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 12 april 2017 @ 12:46:

Kür?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg visioenen van sap op de schaats...

Alle gekheid op een stokje, eet gewoon gezond, niet te veel en beweeg. Probeer je leefstijl te veranderen en niet zo'n sapkuurtje te volgen. daar heb je op de lange termijn meer profijt van, echt waar. En er zijn genoeg topics op dit forum waar je inspiratie uit kunt halen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Afvallen door niet te eten is altijd een dom idee, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Kür nog wel



Dan moet het werken
quote:fiool schreef op 12 april 2017 @ 12:48:

[...]



[img]http://www.dancersonline.nl/file/attach ... 2b0f97.jpg[/img]Hahahaha telefoon maakte er kür van
Hemelse vezels...
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 12 april 2017 @ 12:46:

Kür?

Kunstrijden op schaatsen terwijl je sap drinkt, denk ik. Of op een paard?



Verder denk ik dat elke vorm van 'tijdelijk' je eetpatroon aanpassen niet gezond is. Gewoon gezond en regelmatig eten, en regelmatig bewegen, op een manier die je de rest van je leven vol kunt houden. Wat verse sapjes of smoothies kunnen daar prima in passen, al zitten ze vaak vol suikers en zit er niet veel voedingswaarde in.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Oh en ja, je komt weer aan als je je normale eetpatroon oppakt
Zo 2016.
Waarom zou je dat in een blender gooien ?

Je kan toch gewoon een avocado eten en een banaan door je yoghurt mikken?

Welk voordeel denk je er uit te halen door alles tot moes te pletten?
Alle reacties Link kopieren
Eet de avocado en de banaan en drink de melk gewoon. De blender doet het meeste werk voor je maag al en maakt de meeste vezels kapot
Sap kuur is een soort detox. Je lijf krijgt dan zeg maar rust omdat ze niet alles hoeven te verteren. Wordt ook niet aangeraden om het een lange tijd te doen.



Maar voor 1 of 2 dagen in de week zou het in een "normaal" dieet passen, Dacht ik zelf.
De smoothie die je hebt gemaakt is niet per definitie geschikt om af te vallen. De ingrediënten zijn wel gezond, maar ik denk dat als je hem wilt gebruiken om af te vallen dat je er bekaaid vanaf komt. Wat je hier opnoemt, bevat minimaal 500kcal. Een hele gewone lunch dus. Een handje spinazie klinkt leuk, maar zou meer zoden aan de dijk zetten als salade. Meer energie nodig om hem te eten, vullender en een gezondere snelheid van eten. Waarom zou je het pureren?
Kijk Kassa even terug van afgelopen zaterdag. In deze aflevering wordt het met klem ontraden.
quote:M_W schreef op 12 april 2017 @ 12:55:

Sap kuur is een soort detox. Je lijf krijgt dan zeg maar rust omdat ze niet alles hoeven te verteren. Wordt ook niet aangeraden om het een lange tijd te doen.



Maar voor 1 of 2 dagen in de week zou het in een "normaal" dieet passen, Dacht ik zelf.



Onzin.

Je verteringsstelsel heeft geen 'rust' nodig, en ontgiften bestaat niet.
quote:Damselindistress schreef op 12 april 2017 @ 12:58:

Kijk Kassa even terug van afgelopen zaterdag. In deze aflevering wordt het met klem ontraden.Natuurlijk, afgelopen za. Het zal ook eens niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:M_W schreef op 12 april 2017 @ 12:55:

Sap kuur is een soort detox. Je lijf krijgt dan zeg maar rust omdat ze niet alles hoeven te verteren. Wordt ook niet aangeraden om het een lange tijd te doen.



Maar voor 1 of 2 dagen in de week zou het in een "normaal" dieet passen, Dacht ik zelf.

Voor je maagdarmstelsel is het juist heel gezond om lekker aan het werk te zijn, dat heeft helemaal geen rust nodig.





Het is al lastig genoeg om niet meer te snoepen. Als je daarnaast je maaltijden ook nog eens vervangt door smoothies met erg weinig voedingswaarde ga je alleen maar harder snakken naar snoep/koek/chips. Je maakt het jezelf een stuk lastiger. Zorg gewoon voor goede maaltijden en gezonde tussendoortjes zoals die banaan, zodat je niet naar snoep grijpt.
Bedankt voor alle reacties toch nog maar even over nadenken dus
Kijk dit eens: https://kassa.vara.nl/media/371959
quote:bossanova schreef op 12 april 2017 @ 12:59:

[...]



Natuurlijk, afgelopen za. Het zal ook eens niet.Mooi.....hematoloog zat wel aan tafel maar de sapfabrikanten wilden niet komen. Je kan immers niet recht praten wat krom is.
quote:Lucylucille schreef op 12 april 2017 @ 12:59:

[...]





Onzin.

Je verteringsstelsel heeft geen 'rust' nodig, en ontgiften bestaat niet.



Sterker nog: je lichaam heeft energie nodig om te "ontgiften" (en met ontgiften bedoel ik: dat al je organen werken om de goede en de slechte stoffen in je lichaam te scheiden en op een juiste manier te gebruiken danwel af te voeren). Dus hoe minder jij binnenkrijgt, hoe minder goed je lichaam zijn werk kan doen, hoe minder je ontgift. Totaal tegenstrijdig dus.



Of het slecht is als je een korte periode een sapkuur doet, ik betwijfel het. Maar op de lange termijn is het gewoon het volgende crashdieet, met alle nare gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
quote:JonathanStrange schreef op 12 april 2017 @ 12:56:

De smoothie die je hebt gemaakt is niet per definitie geschikt om af te vallen. De ingrediënten zijn wel gezond, maar ik denk dat als je hem wilt gebruiken om af te vallen dat je er bekaaid vanaf komt. Wat je hier opnoemt, bevat minimaal 500kcal. Een hele gewone lunch dus. Een handje spinazie klinkt leuk, maar zou meer zoden aan de dijk zetten als salade. Meer energie nodig om hem te eten, vullender en een gezondere snelheid van eten. Waarom zou je het pureren?



Verrek, je hebt gelijk, het is juist een heel stevige lunch!



1 avocado: 230 kcal

1 banaan: 120 kcal

250 melk, halfvol: 135 kcal

handje spinazie: 5 kcal



Totaal 490 kcal



Mijn lunch van 3 boterhammen met vleeswaren en een glas karnemelk bevat net zoveel kcal
Alle reacties Link kopieren
quote:M_W schreef op 12 april 2017 @ 12:55:

Sap kuur is een soort detox. Je lijf krijgt dan zeg maar rust omdat ze niet alles hoeven te verteren. Wordt ook niet aangeraden om het een lange tijd te doen.



Maar voor 1 of 2 dagen in de week zou het in een "normaal" dieet passen, Dacht ik zelf.Detoxen is onzin, volgens een deskundige in Kassa jl. zaterdag. Onze lever is prima in staat zelf ons lichaam te ontgiften.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven