Lijf & Lijn alle pijlers

Sonja bakker juli 2015

06-07-2015 10:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Aangezien de andere topics oud waren of niet gericht op SB doe ik het zo. Ik ben vandaag begonnen met mijn dieet met het doel om uiteindelijk toch 30 kilo kwijt te raken. Nu vind ik het moeilijk om dit alleen te doen (mijn vriend is topsporter en moet verplicht lekker pasta eten etc.) dus zoek ik zo mijn steun.
Vallen & opstaan
Alle reacties Link kopieren
Nou welkom dat je je helemaal hebt aangemeld hiervoor. Wat voor steun zoek je?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Waarom kies je voor SB?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
als je vriend topsporter is dan weet hij genoeg van gezond eten om jou te steunen en van goed advies te voorzien. En om met je te gaan sporten.
never a failure, always a lesson
Ja je kunt beter een stijl kiezen als denk je slank of de cursus dik tevreden. Zo leer je je denkwijze te veranderen en val je ook op een goeie manier af. En dat houd je tenminste altijd vol. Beter dan dat je nu 30 kilo afvalt en volgend jaar 40 kilo zwaarder bent.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle topsporters weten automatisch wat een goed is voor een minder actieve vrouw die wil afvallen. Hij is een sporter geen diëtist of personal trainer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik zoek vooral steun van mensen die ook dit dieet volgen en hun ervaringen met mij willen delen, als ik dan een moeilijk moment heb kan ik zo weer gemotiveerd raken. Over het feit dat mijn vriend topsporter is klopt wat viva-amber zegt, hij weet wat hij wel en niet kan eten maar niet hoe dit is met minder actieve mensen. Bovendien is hij elke dag op de sportclub bezig waardoor hij geen tijd heeft om ook nog met mij aan de slag te gaan erna, wat ik volkomen begrijp. De reden voor SB is advies van de dokter dus vandaar deze keuze.
Vallen & opstaan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat een dokter SB adviseert ipv een dietist. TO, Ga naar een goede dietist.
Alle reacties Link kopieren
Apart.... Een vriendin van mij was vorige week ook begonnen met Sb. Dacht dat deze "hype" van ontbijtkoek vol met suikers, eierkoeken, optimel en light dranken vol met zoetstoffen wel voorbij was.



Had aan haar gevraagd of ik eens een dagmenu mocht zien maar nee hoor SB online heeft daar niets aan aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat jullie er misschien op tegen zijn maar ik heb deze beslissing al gemaakt. Bovendien zie je mij niet aan de light dranken, ik drink alleen water en thee.
Vallen & opstaan
Volgens mij heeft SB zelf toegegeven op tv dat haar dieet niet goed voor je is.. Zou er nog een keer over nadenken
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reacties worden er soms op dit forum gegeven.



Dat SB niet goed zou zijn kan heel goed waar zijn.

Maar waarom reageren sommige op een ''bepaalde manier''?



Aanoniempje heeft zich aangemeld voor tips en aanmoediging ... maar ik kan me voorstellen dat ze dit op deze manier niet krijgt.



Maar goed...





Aanoniempje: mijn zus is 2 jaar terug ruim 10 KG afgevallen met SB (zelf hier en daar wat gerommeld met dingen die ze niet luste, maar in grote lijnen wel volgens de SB regels).



Ze zit nu ruim 2 jaar later nog steeds op het zelfde gewicht (oke ze is 1.5 KG aangekomen maar dat is meer omdat ze sinds korte tijd weer teveel snoept ect.)



Uit haar ervaring blijkt dat het dus wel degelijk kan helpen. Zelf ben ik geen fan van SB omdat ik persoonlijk vind dat de menu's en met name tussendoortjes niet bepaald gezond zijn.



Natuurlijk is het goed dat je wilt afvallen als je overgewicht hebt! Maar als ik jou was zou ik kiezen voor een ander eetpartoon met meer gezonde voeding. Je kan hier en daar wat tips van SB overnemen maar verder kan je dit naar eigen wensen invullen. Ik zou bijvoorbeeld haar hoeveelheden hanteren en sommige menu's omgooien en vooral haar tussendoortjes vervangen door bijvoorbeeld een stuk fruit, cracker, rijstewafel ect.



De lightfrisdranken zou ik helemaal schrappen en overgaan op voornamelijk water. Daarnaast kun je dit aanvullen met thee en koffie (zonder suiker).



Elk lichaam is anders dus met expirimenteren kom je er snel achter wat voor jou werkt. Belangrijk: eet gezond, niet te weinig en vooral in combinatie met sporten. Zowel cardio als krachttraining.



Ik hoop dat je hier mee uit de voeten kan.



Doe vooral waar JIJ je goed bij voelt!!
Alle reacties Link kopieren
Pris825 dankjewel voor je bericht! Het klopt inderdaad dat sommige dingen niet gezond zijn en deze vervang ik inderdaad door andere dingen, met name fruit en rijstwafels in plaats van de andere tussendoortjes. Ik drink absoluut geen light, water met wat munt en thee vind ik veel lekkerder dus dat komt helemaal goed! Wat fijn dat je zus hier zoveel mee is afgevallen, ik hoop dat dit mij ook gaat lukken.
Vallen & opstaan
Alle reacties Link kopieren
Hoi anoniempje,



Ik hoop voor je dat het je gaat lukken! Het moet gewoon haha.

Wat een heerlijk gevoel zal het zijn als je weer op je streefgewicht zit!



Heb je een bepaald doel voor ogen. 30 KG voor een bepaalde tijd?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, mijn doel van 30 kilo wil ik voor de zomer van 2016 behaald hebben, en hiervan wil ik 2/3 bereikt hebben met nieuwjaar. Hierdoor heb ik het 2e half jaar meer ruimte om weer langzaam richting 'normaal' eten te gaan (meer brood, de rest van het dieet is goed vol te houden voor langere tijd) zonder de druk dat ik moet blijven afvallen. Ik hoop dat dit lukt en ik besef me dat het best veel is wat ik kwijt moet en dit dus ook moeilijk gaat worden.
Vallen & opstaan
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een mooi doel voor ogen!



Het zal inderdaad best wel eens moeilijk zijn.. maar gewoon proberen vol te houden. En bij een keer zondigen niet gelijk de moed opgeven! Gewoon de draad weer oppakken.



Je indeling klinkt goed. Denk dat het heel verstandig is om je lichaam langzamerhand weer te laten wennen. Het is natuurlijk zonde als na je dieet de kilo's er weer bijkomen.



De eerste kilo's zullen voornamelijk vocht zijn, die raak je vrij ''makkelijk'' kwijt. Het vet is meestal het moeilijkere werk. Maar alles kan! Dus dit gaat je gewoon lukken
Alle reacties Link kopieren
Ondanks de vele kritiek op Sonja Bakker wil ik toch reageren. Ik ben hierdoor inmiddels 24 kg afgevallen. Ik ben nu met de laatste kilo's bezig en doe het nu inderdaad wat rustiger aan om mn lichaam te laten wennen aan meer eten.



Ik moet wel zeggen dat ik de menu's heb aangehouden, maar bepaalde dingen (zoals ontbijtkoek en eierkoeken) heb vervangen voor iets anders.



Ik vind het erg goed te doen, heb vrijwel nooit echt honger en krijg naar mijn inziens alles binnen wat ik nodig heb.



Heel veel succes!
Als je blijvend gewicht wil verliezen is SB geen goede optie. Geen enkel dieet trouwens. Je zult je leefwijze moeten aanpassen en dat kost doorzettingsvermogen. Maar dan ben je wel gegarandeerd je leven lang op gewenst gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Advies: Noem het geen SonjaBakkeren meer, aangezien je toch al de slechte zaken hiervan aanpast, geeft het dan ook geen slecht naampje.



Tips:

- Zorg dat je spieren actief en gestimuleerd blijven, anders gaat je lichaam spierweefsel ipv vetweefsel omzetten in energie. Want dat is nu eenmaal makkelijker te doen en voorhanden voor het lichaam.

- Eet minder dan dat je verbruikt per dag aan energie.

- Zorg voor een goede nachtrust, ook omdat het vet omzettings- en verwerkingsproces voornamelijk tijdens de slaap plaatsvind.



Ga lekker met partner mee naar de sportschool, als is het maar een uurtje in de week. Doe samen de deadlifts, squats, barbells, rows etc.





Hoe dan ook, een afval dieet is er primair voor om af te vallen. Dat betekent niet dat je daarna weer in je oude gewoonte van voedselopname kan terugvallen, want dan kom je erg snel weer kilo's aan. Je zult structureel je levenswijze moeten aanpassen qua energie verbruik en opname, anders schiet je er niets mee op.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de reacties! Ik ben nu uit aan het zoeken hoe ik het sporten ga aanpakken, ik kan namelijk niet mee met mijn vriend (eredivisie voetbalclub, zijn nogal streng) en zoek wel iemand om mee samen te gaan! Gelukkig is het nu vakantie en hebben mijn vriendinnen ook meer tijd dus dit komt wel goed. Wat adviseren jullie voor cardio? Ik ben niet zo van het rennen/fitnessen, heb lang gedanst maar voelde me niet meer op mijn gemak naast alle dunne sprietjes dus vandaar dat ik daarmee gestopt ben.
Vallen & opstaan
Alle reacties Link kopieren
Vraag advies van een geschoolde Personal Trainer. Cardio klinkt leuk, maar er zijn betere en leukere manieren om hetzelfde aan verbranding te verkrijgen. Ik zou zeggen Vrije gewichten krachttraining.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:Anoniempje_26012014 schreef op 06 juli 2015 @ 10:43:

Hallo allemaal! Ik zoek vooral steun van mensen die ook dit dieet volgen en hun ervaringen met mij willen delen, als ik dan een moeilijk moment heb kan ik zo weer gemotiveerd raken. Over het feit dat mijn vriend topsporter is klopt wat viva-amber zegt, hij weet wat hij wel en niet kan eten maar niet hoe dit is met minder actieve mensen. Bovendien is hij elke dag op de sportclub bezig waardoor hij geen tijd heeft om ook nog met mij aan de slag te gaan erna, wat ik volkomen begrijp. De reden voor SB is advies van de dokter dus vandaar deze keuze.



wat een slechte dokter. sonja bakker staat bol van de verkeerde keuzes zoals bijvoorbeeld eierkoeken en is gebaseerd op slechts 1200 calorieën per dag. een vrouw verbruikt IN RUST normaal alleen al 1400 calorieën per dag en als je dan ook nog eens gaat sporten val je om vanwege energiegebrek.



ik denk dat je het beste gewoon logisch kunt nadenken.

iedereen kan zelf wel bedenken wat gezond is en wat niet.

skip alle suikerhoudende producten en matig vet(te producten) en koolhydraten.

eet puur, vers en onbewerkt. laat sausjes en zakjes staan.

en eet normale porties, neem de tijd, eet rustig en tot je voldoende hebt en schep geen enorme hoeveelheden op.

je hebt namelijk veel minder nodig dan je denkt, maar te weinig eten is ook weer niet goed.
Mijn post was trouwens positief bedoelt.



Eten en sporten is heel belangrijk, maar nog belangrijker is jouw denkwijze. Wat is de reden dat je zoveel overgewicht hebt. Daar moet je achter zien te komen. Ik vind dat SB daar in tekort schiet. Behalve haar uitspraak 10 min chocolade in je mond is 10 weken op je kont, is ze niet veel bezig met je verstand.



Mocht je toch SB gaan doen, weet ik zeker dat je daar veel van zo afvallen. Alle diëten werken, maar alleen voor even. Uitzonderingen daar gelaten. Nu zul je natuurlijk denken die kletst, maar over 2 jaar denk je misschien nog weleens aan dit topic terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de eerste dag goed doorgekomen, al is de yoghurt niet mijn favoriet. Even kijken of ik die kan vervangen door crackers en een glas melk.
Vallen & opstaan
Ik ben zo'n 10 jaar geleden (toen was ik 16) samen met mijn moeder ook flink afgevallen door sonja bakker! Iedereen heeft commentaar, maar bij mij heeft erg goed geholpen! En ja ik at ook gewoon ontbijtkoek oid.. Nu 10 jaar later een heel ander lichaam en leefpatroon door sport, werk, eigen huis e.d. en ben ik zelf gezonder gaan eten zonder richtlijnen, maar zonder zo af en toe wat lekkers hou ik het mijn hele leven niet vol!! Dus ik neem nog steeds mijn wijntje, chipsjes en liga af en toe (oke de laatste tijd weer wat meer hahaha).. Iedereen heeft het over een leefpatroon dat je je hele leven vol moet houden, respect voor de mensen die dat kunnen zonder zo af en toe te snaaien!



Heel veel sccs TO!! Je kan het... Doe waar jij je goed bij voelt! En SB heeft ook een aantal super lekkere gerechten in haar boeken staan! Daar maak ik nog regelmatig wat uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven