Lijf & Lijn alle pijlers

spiraalpermanent?

29-07-2007 21:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
hai, heeft er iemand van jullie goede of slechte ervaringen over spiraalpermanent?
Ik zeg "poedel"
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn. Nu iets waar ik wel wat aan heb?
15 jaar geleden heb ik dat gehad.. pffff. wat erg. Was blij dat m'n eigen haar weer wat ging groeien en het meer ging hangen. Daarna noooooit meer permanent genomen.



Ik zou het niet doen. Koop een mooie krultang ofzo en doe het daar af en toe mee..



Succes
Mja, 2 weken geleden haren laten permanenten. Resultaat: blonde bob marley zonder krullen...

Ik zeg: niet doen
Alle reacties Link kopieren
Denk dat jij je heel goed moet laten voorlichten want niet elk haar is hier geschikt voor

Mij werd het dus afgeraden omdat mijn haar de fijn is [dun:(]
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik voldoende "krul & slag", dus ik doe niet mee.

Maar ik weet wel dat het een paar jaar geleden een echte hype was. Vriendinnen die het indertijd hebben laten doen, hebben daarna allemaal hun haardos sterk moeten laten inkorten. Het kapsel vereist een diciplinaire verzorging en je moet echt sterk haar hebben want het is een zeer agressieve permanent.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat voor soort haar jij hebt , en hoelang het is. Houd er wel rekening mee dat het stukken korter wordt door die krul. Een kennis van mij heeft het een aanral jaren geleden laten zetten , maar was echt mooi zo als Julia Roberts ook wel had. Het resultaat hangt ook enigzins af van de conditie van je haar, of je het ook verft of vaker gepermanent hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig, die reacties:) 

Ik heb zelf dik zwaar haar, lijkt een beetje raar zoals ik het hier opschrijf, maar nog iets bijzonders: ik heb kroeshaar zonder krul:o dus dacht dat het misschien wat charmanter zou gaan vallen als ik er krullen in zou laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier een positieve reactie!!



Heb toch wel een aantal jaren MET permanent gelopen hoor (heb dik, stijl haar). En heb er altijd hele positieve reactie´s op gehad.



Mijn moeder vind het zonde dat ik nu geen permanent meer heb.



Ben het na x jaar niet meer gaan doen omdat het best veel werk is (iig als je je haar/krullen echt mooi wilt houden) 

 

Ik deed ong 1,5 jaar met 1 permanent dus dat viel ook heel erg mee.
Alle reacties Link kopieren
:D



Welke kapper?

Welke stad/dorp?

Hoeveel uur moest je bij de kapper zitten?

Welke prijs?

Ik sta na deze positieve reaktie als het ware al in de startblokken, jammer dat op maandag de (meeste) kappers gesloten zijn....
Alle reacties Link kopieren
Haha gelukkig maar!



Kapper Company BV te Horst (klein plaatsje in Noord Limburg)



Kosten uhm ff denken (pff kan het me niet herinneren eigenlijk omdat mijn moeder hem altijd betaalde) en of we toen al de euro hadden:$ 

dacht iets van 160 GULDEN(alles inclusief, dus ook knippen, wassen (wat wel x  wordt gedaan..etc), en in de euro tijd iets van 80-90 euro.



Zat toch zeker wel 3 uur bij de kapper, maar vond het heerlijk.. dat gefriemel aan mijn haar.



Ik had trouwens wel rollers in mijn haar (of hoe noem je die dingen zo staafje met zo´n elastiekje eraan) en GEEN papillotten (omdat het dan veel sneller uit zou zakken bij mijn zware haar). En ze zaten er ook lang in + aardig wat permanent vloeistof (en dat STINKT!!)



gelukkig is het na een paar x wassen helemaal weg



Moet zeggen de 1ste x dat ik mijn permanent zag in de kapperstoel kreeg ik een lachbui (omdat de krul er dan echt STRAK inzit en het natuurlijke resultaat zie je pas na 14 dagen ). Dus niet meteen schrikken!;)



Heb 3 x een permanent gehad (dus over een periode van 4,5 jaar) en 3x zag het er ook prima en natuurlijk uit! (had wel geen geverfd haar dus maybe scheelt dat).



En voor de rest was ik altijd super zuinig op mijn haar! dus idd alleen maar kammen als het nat was. In de zon een hoedje of hoofddoekje op.



En voor de rest voor het mooiste effect flinke laagjes in je haar en niet mega lang (net over de schouders..(de langste plukken dan terwijl het nat was)) Dus bij opdrogen kwam het tot op de schouders.



Iig ga gewoon naar de kapper en laat je adviseren
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al 13 met krullen van de kapper. Krijg altijd veel complimenten over mijn haar. Moet wel eerlijk zeggen dat het een hoop werk is. Iedere ochtend ben ik er toch wel zo'n 45 min à een uur mee bezig en er gaat ook een hoop geld in de verzorging zitten...... Blijft bij mijn ongeveer 8 maanden goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Jk 45-60 min vind ik wel lang hoor...



ligt er uiteraard aan wat je met je haar doet... opsteken etc etc





Ik was ook iets meer kwijt aan de verzorging maar niet zo erg dat het de pan uit rees.



1: creme spoeling (wat ik nu dus niet gebruik)

2: schuimgel.. (gebruik ik nu ook niet).. alleen soms als ik mijn haren ofzo opsteek..



Dus zeg dat het je kwa kosten max 2 euro per week meer kost..? ik vind het niet veel hoor
Alle reacties Link kopieren
En.....................heb je nu een spiraalpermanentje? :-p
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg mooi bij mensen met heel lang haar.

Bij korter haar wordt het inderdaad coupe poedel.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.



Spiraal permanent is de mooiste permanent, maar hij wordt nooit mooi!

Het is heel moeilijk om te zetten en het wordt weinig gezet.



Als je perfect haar hebt, kan je het proberen. Perfect is:

beetje slag van jezelf

geen dik of steil haar

goede conditie, dus geen vette hoofdhuid of dun/droog haar



Uiteraard kan je het 1 keer proberen, ga bij meerdere kapsalons langs voor advies, prijs en onderhoud.



Maar besef wel, dat als het niks wordt het jaren duurt voordat het er helemaal uitgegroeid is. Op een bepaald moment geeft het geen krul meer, maar die stukken zullen wel droog en dor blijven.



Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven