Lijf & Lijn alle pijlers

Sportschool kiezen

13-04-2017 20:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, het is geen groot probleem maar ik wil gaan sporten. Nu zijn er drie sportscholen redelijk in de buurt.

1. 10 min fietsen en daarme het verst weg. Vriendin zit hier ook. Het is een kleine sportschool, waar wel alles is qua apparatuur en er zijn ook groepslessen. Gister met 1 meegedaan en dat was een goede fijne les. Het is daar heel persoonlijk, doordat het kleiner is en ook gezellig. Ze maken samen met je een schema die om de 8 weken wisselt. Ze hebben geen sauna oid.



2. 8 min fietsen. Groter dan de vorige, standaard schema's. Veel groepslessen, veel apparatuur en ook wel fijne mensen. Niet zo persoonlijk als nr 1. Hier heb ik een tijd geleden ook gesport en vond het op zich wel een fijne sportschool. Hier is een sauna aanwezig.



3. 5 min fietsen of 10 min lopen. Groot en massaal, veel macho's. Veel apparatuur, veel groepslessen en veel begeleiding die aanwezig is op de vloer. Ze maken ook schema's met je en er is een sauna en zwembad. Zwembad is niet groot, het is denk ik 10 bij 5.



Ik weet niet waarom ik het zo moeilijk vind om te kiezen maar ja kan er niets aan doen:) Wat was jullie reden om te kiezen voor een sportschool?



Stom de prijzen vergeten.

1. 25 per maand

2. 29 per maand

2. Eerste 6 maanden 26 daarna 35



Openingstijden:

1. 9 tot 2200, weekend 9 tot 1400

2. 8 tot 2200, weekend 9 tot 1700

3. Zelfde als 2
Prijzen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij een sportschool die 24 uur open is. Ik vind dichtbij toch wel belangrijk. Begeleiding vind ik minder belangrijk omdat ik zelf alles kan en weet. En sauna zou voor mij geen pluspunt zijn,denk dat je daar weinig gebruik van maakt
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net hier woonde en ging kijken voor een sportschool hadden we 3 keuzes

De eerste was basic fit dus heel basic wel veel goedkoper als de rest toen .

De ander was een klein schalige sportschool waar ze groepslessen hadden en persoonlijke aandacht.

De derde was een medium sportschool met en sauna complex.

Voor de derde hebben we gekozen vanwege het sauna complex .

Toen die sloot ben ik overgegaan naar de tweede optie .

Toen die ging verhuizen en grootschaliger werd ben ik naar basic fit gegaan .

Goedkoper voor nu precies hetzelfde van de oude
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is begeleiding belangrijk. Niet te massaal en niet verder dan 10 min met auto
Een tijdje bij zo'n goedkope gezeten. Zit op 200m van m'n huis. Net na de opening was het prima te doen, maar toen de massa's kwamen werd het 1 doffe ellende. Wachten bij apparaten, te weinig lockers, groepslessen niet denderend.

Nu ben ik dus weer terug bij de duurdere maar rustigere (echt heerlijk!). Wel 3 - 5 km fietsen, ik ga naar twee vestigingen. Veel groter aanbod qua lessen (voor mij belangrijk), en betere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zouden de openingstijden doorslaggevend kunnen zijn
Ik voel me onprettig met blubberbuik in een strakkepakjessportschool.



Bij één sportschool stond de muziek zo knoerthard

(harde muziek = opzwepend = meer calorieën verbranden = tevreden sporters volgens de sportschoolmedewerkers),

dan ik er met bonkende hoofdpijn vandaan kwam. Dat nooit meer.

Ik ken iemand die gehoorbeschadiging heeft opgelopen tijdens een groepsles in de sportschool.



Ik zeg: kleiner is fijner.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de openingsuren en de prijzen? Begeleiding vind ik ook heel belangrijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
O ja, geen bonkende muziek.
Life is short. Eat dessert first.
Wat doe je graag? Ik volg alleen de groepslessen, dus voor mij is dat bepalend voor mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
@gizzmo-returns, ja stom de prijzen vergeten.

1. 25 per maand

2. 29 per maand

2. Eerste 6 maanden 26 daarna 35
Alle reacties Link kopieren
Zoals je het beschrijft klinkt het alsof nr 1 je het prettigst lijkt.

Samen met een vriendin gaat motiveert misschien ook wel.



Zijn er grote verschillen in openingstijden?
Voor mij zou een vriendin een extra motivatie zijn om te gaan waardoor ik voor optie 1 zou kiezen.
Alle reacties Link kopieren
De openingstijden van

1. 9 tot 2200 weekend tot 1400

2. 8 tot 2200 weekend 9 tot 1700

3 zelfde tijden als 2
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is groepslessen niet door slag gevend ik wil het liefst krachttraining doen.

Bij 1 krijg je ook een schema op maat gemaakt en bij de rest niet. Overal is wel begeleiding.
Alle reacties Link kopieren
Bij geen van drie bonkende muziek gehoord.



Ik vind het best stom van mezelf dat ik zoveel moeite heb om te kiezen, maar ja aan de andere kant ik zit er wel even aan vast.



@jeetjemina en mrslady door vriendin neig ik ook wel naar 1, maar ja is dat de juiste reden om die sportschool te kiezen. Want ik wil ook veel alleen doen en mijn eigen gang gaan.
Als jij vanuit jezelf genoeg motivatie hebt dan zou ik naar één van die anderen gaan. Maar ik krijg mezelf niet naar de sportschool en een vriendin die daar ook sport zou me toch net wat extra motivatie geven als zij samen wil gaan.
quote:kliefje schreef op 13 april 2017 @ 21:51:

Bij geen van drie bonkende muziek gehoord.



Ik vind het best stom van mezelf dat ik zoveel moeite heb om te kiezen, maar ja aan de andere kant ik zit er wel even aan vast.



@jeetjemina en mrslady door vriendin neig ik ook wel naar 1, maar ja is dat de juiste reden om die sportschool te kiezen. Want ik wil ook veel alleen doen en mijn eigen gang gaan.



Vraag bij de balie anders of je een abonnement over kan nemen van iemand die opzegt.

Heb ik ook gedaan, daardoor maandelijks opzegbaar en toch het goedkoopste tarief (normaal gesproken moet je voor dat tarief gelijk voor 2 jaar tekenen).
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 13 april 2017 @ 21:56:

[...]





Vraag bij de balie anders of je een abonnement over kan nemen van iemand die opzegt.

Heb ik ook gedaan, daardoor maandelijks opzegbaar en toch het goedkoopste tarief (normaal gesproken moet je voor dat tarief gelijk voor 2 jaar tekenen).Wat apart springding, daar heb ik nog nooit van gehoord, wel een hele goede tip.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady, nu in de motivatie er wel, maar of dat over een aantal maanden nog zo is...... dat is de vraag. Ik ben wel iemand van de excuses en heb volgens mij uitstelgedrag mbt sporten uitgevonden Maar wanneer ik er ben dat gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niets geven om een sauna of zwembad, dus ik zou optie 1 kiezen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje, ik was aan het terugdenken of ik vroeger vaak naar de sauna ging en dat viel erg tegen. Een keer ging ik de sauna in zat een collega (mannelijk) daar ook
quote:kliefje schreef op 13 april 2017 @ 22:03:

[...]





Wat apart springding, daar heb ik nog nooit van gehoord, wel een hele goede tip.Nee, daar lopen ze ook niet mee te koop. Ik wist het toevallig omdat ik daar eerder lang had gesport. Alleen administratiekosten kwamen erbij (€17,50).
Alle reacties Link kopieren
quote:kliefje schreef op 13 april 2017 @ 22:13:

Doornroosje, ik was aan het terugdenken of ik vroeger vaak naar de sauna ging en dat viel erg tegen. Een keer ging ik de sauna in zat een collega (mannelijk) daar ook Hahahaha, dat lijkt me minder leuk idd. Al die poespas hoeft voor mij niet bij een sportschool.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven