Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1



Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km



Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor :-(



schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km



Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap



Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen





Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures



Hyves

Rennen met Evy



Blog

Blog



Succes! Ik ben fier op je! X-D
Alle reacties Link kopieren
Zo ben weer terug van een weekje vakantie. De week ervoor kon ik wegens omstandigheden ook niet rennen. Gister dacht ik laat ik maar eens rustig beginnen met 5 km/30 minuten (les 1 evy 2). Nou je kon me opvegen na 20 minuten, toen maar een minuut gaan wandelen, en daarna weer wat minuutjes gerend. Heb hem lang niet uitgerend. Ik baal echt van mijzelf…hoop dat dit een eenmalige tegenvaller was en ik morgen wel gewoon les 2 van Evy 2 kan lopen, en niet weer met serie 1 aan de gang moet…Iemand anders ook ervaringen met ‘terugvallen’ na 2 weken stilzitten? Voor die twee weken liep ik 40 minuten!

Misschien heeft t er ook mee te maken dat ik 9 uur had gewerkt ofzo..maar toch baal ik
Alle reacties Link kopieren
Gisteren les 10 gelopen en om een of andere manier was het pittig! Moet er wel bij vertellen dat ik direct uit mijn werk ben gaan hardlopen en ik kwam met de fiets uit mijn werk. Dus dat zou er mee te maken kunnen hebben. Heb de les wel helemaal uitgelopen en ga morgen les 11 lopen.



@princess: ik herken je gevoel! Ik denk nl ook dat ik er debiel uit zie als ik hardloop! Dat is natuurlijk wel het nadeel, je leert geen looptechnieken.....
Alle reacties Link kopieren
@ Mik: les 19 al! Goed hoor



@ Grafisch: ja, die snelheid, dat is ook zo. Komt vast wel een keer. Eerst Evy 1 maar eens zien uit te lopen!



@ Max: Logisch dat je baalt! Ik denk dat het er wel mee te maken zal hebben dat je 2 weken niet gelopen hebt. Je bent er vast zo bovenop! Misschien lukt het de volgende keer wel als je niet een hele dag gewerkt hebt.



@ Magnolia: je hebt de les iig gewoon uitgelopen, dat is al een heel goed teken. Misschien gaat de volgende les weer beter, dan mag je weer kortere stukjes lopen



Hmm, ik ben in dubio. Vrijdag vertrek ik direct uit mijn werk voor een weekendje naar Amsterdam. Dus kan ik vrijdag, zaterdag en zondag niet lopen. Ben nu aan het bedenken of ik morgen avond nog zal lopen, of vrijdag ochtend. Al lijkt me die vrijdag ochtend niet zo'n succes aangezien ik van 8.00 tot 18.00 moet werken & ik 's avonds in Amsterdam ga stappen. Dan misschien toch morgen maar, of maandag pas weer...





EDIT: haha, zag net iets grappigs. Toen ik voor het eerst begon met hardlopen, mocht ik bij week 9 (!) pas langer dan 3 minuten lopen. Bij Evy loop je in week 9 al 15 minuten. Destijds vond ik mijn schema al loodzwaar, ben benieuwd of ik het nu wel volhoud
Alle reacties Link kopieren
@ Max: inderdaad balen zeg, maar da's helemaal niet gek... je hebt 2 weken niet gehold en heerlijk vakantie gevierd... je lijf is gewoon lekker in vakantie stand, je hebt het goed wakker geschud dus :-) Morgen lekker weer hollen...



@ Linda 1985: dat gaat helemaal goed komen hoor, Evy 1 uitlopen! Braaf doen wat Evy zegt ha ha. Ik weet niet of je een avond- of ochtendloper bent dus afhankelijk daarvan zou ik bepalen wanneer je loopt. Joh, en een keer meer rust dagen ertussen is niks mis mee!
Alle reacties Link kopieren
Heb op een of andere manier vanochtend les 27 gelopen... Snap er helemaal niks van, wilde nl les 26 doen, maar die had ik al gedaan. En toen ik les 25 luisterde bleek ik die ook al gehad te hebben. Nou ja, heb dus nu zomaar de laatste Evyles van serie 1 gelopen. Het ging best, al had ik in de 20 min. lopen halverwege wat last van een steek in m'n rechterzij... Niet zo dat ik niet meer kon lopen, want heb uiteindelijk zelfs een paar minuten langer gelopen (kwam weer eens niet uit met m'n rondje..). Vind het alleen wel vervelend dit soort kleine kwaaltjes. Gelukkig geen last meer van bovenbeen, dus da's weer fijn! Denk dat ik de laatste 3 lessen misschien nog even ga herhalen totdat ik echt nergens meer last van heb en dan beginnen met Evy2!

Moest wel erg lachen toen Evy zei dat dit misschien wel het moment was om me in te gaan schrijven bij een sportschool! Drie keer raden wat ik nl afgelopen maandag heb gedaan!
Alle reacties Link kopieren
@ nyam: ik dacht dat er 28 Evy-1 lessen zijn? Misschien heb ik niet goed gekeken hoor (ben zelf namelijk bij les 24)... Maar, wel lekker hoor ->
Alle reacties Link kopieren
@ Nyam: knap hoor, Evy 1 uitgelopen! (@ Grafisch): volgens mij zijn er 27 lessen in Evy 1, want Evy vertelde mij vanmorgen dat ik al over de helft was (liep les 14).



En ik wéét dat een aantal rustdagen niet verkeerd zijn, maar ik wil zo graag toch nog lopen Volgens mij ben ik een avond en ochtendloper. In ieder geval, als ik moet werken loop ik meestal 's avonds, anders 's ochtends.
Alle reacties Link kopieren
@Chili1971: hoe gaat t met je heup? het lijkt me beetje onwaarschijnlijk dat je heup (deels) uit de kom zou zijn na het hardlopen, dan kun je er niet meer op staan en lopen, liesbreuk zit meestal echt in je lies of daarboven.



ben wel benieuwd hoe het met je gaat? of je minder last hebt en je nog wel kunt lopen, zou wel jammer zijn





ik vind het leuk om te lezen dat iedereen zo enthousiast is. en dat er steeds nieuwe mensen bij komen.



ik heb op het werk ook een aantal mensen aan het hardlopen gekregen, wat ik ook in het begin had hebben zij nu, de moeilijkheid de eerste lessen, jezelf eigenlijk kapot schamen omdat ze 3 -4 minuten lopen al lastig vinden. ondertussen heb ik gister 10-10-12 geslopen en het ging prima! vond het echt heerlijk. heb dan ook besloten deze les niet over te doen maar verder te gaan naar 15-15.



ik had niet vanmezelf verwacht dat ik dit al ooit vol ging houden. dus ben best wel trots op mezelf!



en op iedereen die begonnen is en aan het lopen is!!



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Heb het voor de zekerheid nog maar even nagekeken, er zijn idd "maar" 27 lessen. Weet inmiddels ook wel waar m'n verwarring vandaan is gekomen. Heb namelijk schema waarin nog een week 10 is opgenomen waarin je 3x 30 minuten loopt. Hier hoort alleen geen mp3 bij..

* Realiseert zich nu dat ze Evy-1 heeft uitgelopen! *



Grafisch, nog even volhouden, je bent er ook bijna!!
Alle reacties Link kopieren
Jetje, ik ben ook trots op je! Wat goed dat 10 - 10 - 12 zo goed ging!



@ Nyam: dat bestand heb ik ook! Heb jij toevallig ook zo'n bestand van Evy 2? Ik heb dat in pdf-formaat, maar weet niet of dat de goede is.
Alle reacties Link kopieren
Halllooooooooo allemaal, sorry voor de late reactie, met mijn heup is het goed, ik ben gaan slapen en de volgende dag was het goed, ik ben de volgende dag weer naar de sportschool gegaan met mijn NIEUWE nike runschoenen, en het ging weer prima?? Raar of niet? Ik denk dat ik door die dunne zooltjes van mijn oude schoenen een soort van overbelasting heb gehad, dat zei mijn fitness instructeur ook. Schoenen zijn zoooo belangrijk. Ik heb les 8 gelopen op de loopband met mijn nieuwe schoenen en dat voelde al zooooo anders, veel beter!!!! Ik moet het wel in de gaten houden zei de fitness instructeur...Maar tot nu toe gaat het prima
Alle reacties Link kopieren
@ Linda1985: herken het hoor... Maar wees toch maar voorzichtig met je lijf :-)



@ Chili1971: goed te horen dat het over is... lag vast aan je schoentjes ja, fijn dat je nu weer gewoon kunt hollen!



@ Jetje83: heel goed, ga je echt absoluut redden hoor!



@ Nyam: WAUW Gefeliciteerd!!! Ik heb er nog 3 te gaan, JEAH.



Vandaag toch maar een -soort van verplicht- extra rust dagje. Heb maandag (zwaar mislukte) les 24 gedaan, dinsdag XCO en gisteren 20 KM geskate (skate tour waar ik elke 3 weken aan mee doe)... Mijn lijf begin nu een beetje te protesteren

Ik heb de komende 2 weken vakantie. Ben volgende week gewoon lekker in nederland (ga Evy-1 dus uitlopen ) en ga de 2e week weg. Dus mocht ik mijn neus hier niet zo vaak laten zien... daarom
Alle reacties Link kopieren
Linda, had eerste schema als excelbestand. Heb even zitten googlen en het volgende schema gevonden. ..Deze hoort er ook nog bij! Maar misschien is dat hetzelfde als wat je al had?? Ga nog even verder kijken.



Chili, wat fijn dat het weer goed is met je heup! Het klonk toch wel een beetje eng
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mensen net begonnen met STR??



Ik ben al heel erg trots op mezelf dat ik uberhaupt begonnen ben...heb de 1e week zoals moet 3x gelopen en gisteren de 1e les van week 2 gedaan; 1x1, 1x2 en 2x3 minuten, Ging al makkelijker dan de week hiervoor......
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog niet zo heel lang bezig Femke. Morgenochtend ga ik les 11 doen. Goed gevoel he als je de les uitgelopen hebt!



@Nyam: gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog dit schema gevonden!



Dank voor de felicitaties!! Ben zelf ook best blij..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Nyam! Die laatste bedoelde ik! Dan kan ik bijhouden hoe hard (lees: wat mijn slakkentempo is) ik ga enzo



Welkom Femke! Succes met de volgende lessen. Het is inderdaad al heel wat dat je eraan begint



@ Grafisch: denk dat ik tóch maar even les 15 ga doen zo ;)



Zouden we in de OP van dit topic een tabelletje kunnen maken met hoe ver iedereen is met Evy/lopen? Of is dat niet te doen omdat dat 3x per week aangepast moet worden? (Ik heb er niet zoveel verstand van, maar lijkt me handig voor als je 'lotgenoten' zoekt die ongeveer net zo ver zijn als jij )
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ben vandaag met spoed opgenomen. Geniet van jullie verhalen, maar zal zelf niet zo veel kunnen reageren. Baal enorm, maar ik ga hier terug komen. Liefs allemaal!
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
@noanne wat vervelend dat je opgenomen bent, hoop dat het niet iets heel ernstigs is in ieder geval van harte beterschap!
Alle reacties Link kopieren
@noanne, dat klinkt niet goed, beterschap.



Ik heb net een hartslagmeter besteld.

De polar rs 200 sd

Weet nu dat mijn hardlopen geen tijdelijke hobby is dus mag ik wel een duur ding kopen.

Ga het steeds leuker vinden, zeker nu het gemakkelijker word omdat je een betere conditie krijg.

En dan kan ik straks alles in de gaten houden, mijn hartslag, tempo, afstand, dan ren ik straks door naar mijn laptop om alles in te voeren en te vergelijken met de vorige keren.

Of sla ik nu door
Alle reacties Link kopieren
@ Noanne, da's wel even schrikken, hoop je hier snel weer terug te zien!



@ Femke, fijn dat je dit topic ook gevonden hebt, je zult zien dat je met sprongen vooruit zult gaan. Het gevoel van trots na elke uitgelopen les is een prima motivatie!



@bibianne, nee hoor, je slaat niet door, begrijp het heel goed! Toch leuk dat je zo enthousiast bent geworden! Zit zelf nog steeds te twijfelen over het aanschaffen van de nike+ met i-pod of armband. Ben benieuwd hoe de hartslagmeter zal bevallen!
anoniem_66089 wijzigde dit bericht op 30-07-2009 23:08
Reden: lettertje vergeten..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Noanne! Hopelijk ben je snel weer thuis!



Bibianne, jij slaat niet door hoor. Dat is ook het eerste dat ik met mn Nike + doe als ik thuis kom van het rennen ;) (of we slaan dus allebei door ;))



Gisteren toch maar les 15 gelopen. Nu ben ik mn tas aan het pakken voor mijn weekendje Amsterdam Zo meteen tot 18.00 werken & dan om 18.30 op weg naar onze hoofdstad
Alle reacties Link kopieren
@Noanne: beterschap!



Ik heb net les 11 gelopen, weer een les met 8x2 en steeds 1 minuut wandelen er tussen. Vooral de laatste 2x2 minuten waren zwaar. Ik denk dat als ik de lessen helemaal heb uitgelopen ik mezelf trakteer op een Nike+ oid. Dan heb ik het wel verdiend dacht ik zo. Nu eerst maar even douchen
Alle reacties Link kopieren
@Noanne: beterschap!



Vanmorgen les 13 gelopen 2-3-5-5-5 en dat was best zwaar. Door stress van de week een pakje sigaretten gekocht en dat kon ik meteen merken. Helaas. Peuken maar weer in de prullenbak gesmeten en op naar les 14~



Het begint nu wel serieus te worden met Evy volgens mij. Volgende les moet ik stukjes van 6 minuten gaan lopen. Zo he!! Dat is stoer! Hopelijk gaat het lukken.
Alle reacties Link kopieren
@ Noanne: Sterkte! Beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven