Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1



Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km



Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor :-(



schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km



Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap



Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen





Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures



Hyves

Rennen met Evy



Blog

Blog



Succes! Ik ben fier op je! X-D
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het vinden van het schema Sijo. Ik ben het eens aan het bekijken. Hoe zijn hier de ervaringen met Evy 2? Ik zie dat je bijvoorbeeld 4000 m moet lopen en daar weer zoveel x 100 m moet versnellen etc.. Hoe hou ik dat bij?



Zijn er ook mensen hier die de 10 km hebben gered zonder evy2 en hoe kun je dit dan het beste aanpakken?



Balen Char, hoelang heb je nu alweer last van die heup? Hardnekkig hoor..



Marianne die 12 minuutjes zijn misschien de 1e keer zwaar. Maar als je die eenmaal gedaan hebt dan is de volgende keer 10 minuten echt een makkie (nou ja, een beetje dan). Zelf ik stond versteld dat ik afgelopen keer bij de 10-12-12 nog energie over had. :) Succes
Hier verder dus? Zullen we het vorige topic laten sluiten dan? Voor de overzichtelijkheid?



Ik ga zo mijn pakkie aantrekken. Moet 35 minuten :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Wat een toeval,..heb vandaag besloten om morgen te gaan beginnen met rennen! Hobbel al een tijdje rond op de sportschool en dat begint aardig te vervelen.

Wil de natuur en frisse lucht in! Heb Evy op mijn mp3 staan en ben benieuwd hoe het mij vergaat morgen!

Ben in ieder geval van plan om mee te gaan schrijven en mijn ervaringen te delen X-D
Alle reacties Link kopieren
He wat goede opening zo met al die linkjes! Ik hoop dat ik over een weekje ook weer met les 1 ga beginnen. Heb vandag voor het eerst geen pijn gehad.

@Jolan: wow wat een prestatie!!! (ik reageer maar gewoon even door op het oude forum, anders wordt het zo'n onduidelijk zooitje).



@Marianne: ah joh, je hebt deze les ook uitgelopen dus de volgende ga je jezelf versteld doen staan! En een goeie kuitmassage is heerlijk kan ik sinds kort uit eigen ervaring vertellen. Zeg maar tegen je man dat het rustig een half uur per kuit kan duren, dat doet de fysiotherapeut ook en die weet vast wel wat ie doet X-D
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is gesloten en staat onderaan de lijst met topics.



Je kunt er nog wel gewoon teruglezen: start-to-run
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een beloofd update-tje.

Heb vandaag de 9e les uit de tweede reeks gedaan (wat gaat dat snel!!!!!!!!) en ging eigenlijk best lekker. Ik liep wel ietsjes langzamer tempo omdat ik acht keer moest versnellen, maar wel lekker uitgelopen. Voor vraagsteller hierboven: Evy verteld je wanneer je moet gaan versnellen en meestal is dat 30sec of 1min..dus dat is heel makkelijk.



Heb nu wel weer vertrouwen in de volgende keer (woe-dag) terwijl ik hiervoor echt een beetje bang begon te worden dat ik op de top van mn kunnen was aangekomen. Zal vast met het lekkere weer te maken hebben gehad.



Ga nu lekker lui verder forummen met een martini-tje..wel verdiend na een uur paalfitness en 45 minuten lopen (okee, dat was wel icl warming up & cooling down, haha)
Martini, ik las in een ander topic dat jij Taqia kent, is ze echt je buuf(geweest)? Leuk!



Ik heb net -woehaa- ,mijn rondje 35 minuten gedaan en heb 5,3 km afgelegd, dat is 9 km per uur. Ik vind het een tikkie langzaam maar goed, mijn buik protesteerde ook een beetje en mijn ipod was leeg al voordat ik op pad ging dus ik had slechte zin. Nu aan het uitpuffen en kijken hoe ik kan zorgen dat ik die 2 broodjes falafel binnen hou..... |-(
Alle reacties Link kopieren
Dan maar even een copy paste, jullie maken het wel ingewikkeld voor me hoor 8-P



================================



Sijo, wat grappig om je hier nog altijd te zien en dat je al bijna deel 1 hebt afgerond! En ik zie nog de nodige bekende namen van een tijdje geleden, wat leuk!



Hier is het triest geweest met rennen. Ik was bezig met deel 2 van Evy maar dat is eigenlijk nooit helemaal lekker van de grond gekomen. In de winter en rennen dat wil doorgaans niet omdat ik dan maar 1x per week kan en dan komt de klad erin. Daarna tentamens, verhuizingen, vakantie... je kent het wel....



Dus, mijn goede voornemen is om ná woensdag weer te starten met deel 1 van Evy. Aangezien ik er alweer een paar maanden tussenuit ben denk ik dat het verstandig is weer bij les 1 te beginnen, maar ik twijfel ook nog over les 7 of zo. Hoe dan ook, het wordt weer tijd dat ik aan de slag ga, dus mijn goede voornemen is vanaf 19 juni weer volop aan de slag te gaan in mijn nieuwe omgeving :)
Kiks, ik ben na 8 maanden afwezigheid ingestapt bij les 5 geloof ik. Dat is goed te doen hoor. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!



Ik ben nieuw op dit topic, heb net de eerste 6 lesjes van start-to-run gedownload! Ik loop al wel af en toe hard, zo ook vandaag, maar ik denk dat het programma me wel echt kan helpen met de motivatie :) Ik ben zeer benieuwd!



Groetjes Eend
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden!



Ik ben weer terug uit Griekenland. Daar niet gelopen (veeeeel te heet) maar wel elke dag een half uur baantjes getrokken.

Ik vond het vanmorgen dan ook wel verantwoord om les 24 gewoon te gaan lopen. OK...het was zwaar...en ik heb slechts 4,6 km afgelegd in die 10-20 minuten maar ik heb het wel uitgelopen! Hoera!!!



Wel even wennen: een nieuw forum!



Welkom aan alle nieuwkomers hier. Ik lees later wel even bij.
Haai allemaal!



Welkom nieuwelingen! Succes met doorzetten en daarna met genieten!



Hee Kiks,

Wat leuk dat jij hier ook weer bent!

Ja, ik rond nog steeds deel 1 af. X-D Maar ga deze week beginnen met deel 2! Ben nu redelijk blessure vrij, heb er zin in, het weer is lekker. Dus we gaan ervoor!

Zou je weer helemaal met les 1 moeten beginnen? Volgens mij kun je ook best bij lesje 10 ofzo beginnen.



WV,

Ach, zwemmen is ook lekker! Toch je beweging gehad. Voor de rest een lekkere vakantie gehad?



Whopper,

Ik loop ook ongeveer in die snelheid. Doe je nu ook versnelling in je training om sneller te worden? Of tel je er alleen maar minuutjes bij de tijd op?
Sijo, ik heb nu geen versnellingen gedaan, ik vind rond de 10 km per uur een moooie snelheid en dat loop ik soms wel en soms niet. Het gaat mij erom dat ik over een poosje die halve marathon uitloop, en niet op snelheid loop. Ik mag daar best meer dan 2 uur over doen van mezlef. In mijn schema zitten wel versnellingen maar die doe ik lekker niet \\:-)//
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg, dit nieuwe topic met de goede links!

Is het een idee om de hyves link er ook bij te zetten?



Inderdaad Eend (welkom!). Dit topic (het oude dan) heeft mij dermate gemotiveerd dat ik het anders niet zou hebben volgehouden. Hier schrijven helpt echt!



Whopper.... 10 km p/u.... dat is voorlopig voor mij een doel.... dus ik blijf voorlopig 5 km's rennen en hoop dit steeds sneller te doen. Mijn snelste tijd was 8,9 km.....

In de zomervakantie wil ik dan met de 2 serie gaan beginnen, of ik dan snel of langzaam loop,maakt me niet uit.

En de versnellingen ga ik op de Jolan manier doen - maar een heel klein beetje versnellen :-P

Gisteren gelopen. Niet snel, wel lekker. Heb nu een nieuwe, heel mooie route van exact 5 km bedacht. Ga ik morgen mee beginnen. En leuke muziek op mijn shuffle zetten.... zal Evy haar stem wel missen.

Heeft iemand dat stuk van Lenzz nog? De link (Hyves) werkt niet meer.



Wolkenvrouw.... welcome back en hoe was het, een paar dagen ertussenuit?





Voor de geblesseerden: hopelijk gaat het steeds een beetje beter...
Alle reacties Link kopieren
Hai Kiks, leuk om te lezen dat er nog een 'afvallige' is die weer wil gaan beginnen. Bij mij hetzelfde. Tot december fanatiek ge-evy'd (nieuw werkwoord! :)) daarna door allerlei omstandigheden in het slop geraakt. Nu weer van plan te gaan beginnen, was geëindigd bij iets van les 5 van de 2e reeks, maar denk er nu hard over om maar weer ergens begin (lees 10?) van de 1e reeks in te stappen. Na een half jaar is er van die geweldige conditie niet veel meer over :( helaas!.



Dit forum is een goede stok achter de deur, dus de komende tijd zal ik jullie weer 'vervelen' met wat postings! Voor de oude-getrouwen (ik zie er al een paar voorbij komen net): mijn oude nick was Claudia.



Voor de nieuwelingen: welkom en succes!!
Alle reacties Link kopieren
Lees hierboven iets over een hyves, ben even op zoek geweest: is dat de 'start to run' hyve of de 'evy' hyve??
annie,



de rennen met evy hyve.

enneh, welkom terug!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik dacht ook 'wie heeft er nu weer nog een topic geopend, kan diegene niet lezen ofzo'.



Ik heb les 10 van de eerste serie afgerond en moet vandaag les 11 lopen.. Heb nog geen motivatie!



Het is echt leuk om te lezen dat zoveel van jullie al bezig zijn met de tweede serie, I really hope to get there someday..
Alle reacties Link kopieren
@Whopper: Ik ben vorig jaar verhuisd..maar in mn oude buurtje kwam ik er via het forum achter dat Taqia aan het begin van mijn straat woonde of aan het einde, is maar net hoe je het bekijkt :) Allebei nu verhuisd, maar laatst is ze nog met kid en Taqia-mate komen eten..was gezellig.



Reactie mail doe ik woensadg..da's m'n parttime dag..NU illegaal op het werk aan de forum. Foei..
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies!

Leuk dit topic, iedereen aan evy-verslaafd ;-)

Maareh, ik wilde die 5-10 km downloaden, maar hij werkt bij mij niet...doe ik iets verkeerd?? Ik ben trouwens nog bezig met de eerste reeks, maar ja, je kunt het maar vast op je ipod hebben staan!

Groetjes!
oostengeltje,



als je met je rechtermuisknop op de link klikt en opent in nieuw tablad, komt daar een hele lijst met bestanden. Als je op zo'n bestand klikt met rechtermuisknop en dan doel opslaat doet, dan worden hier in ieder geval de bestanden gekopieerd. Succes!
Alle reacties Link kopieren
ja dat deed ik ook, openen in nieuw tabblad, maar dan blijft ie eeuwig 'zoeken'zeg maar. Ik probeer het later anders nog wel eens.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
het is gelukt....
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ik ben nieuw hier en ben helemaal gemotiveerd om ook te beginnen. Ik sport momenteel 2/3 keer per week en doe dan bodypump. Dat is goed voor mn lijf maar niet heel erg voor mn conditie en vetverbranding. Daarom wil ik vanaf morgen graag 2 keer per week gaan lopen. Het lijkt me erg handig dat ik dit zelf kan inplannen op tijden die goed voor mij uitkomen. Ik begin morgenavond; vandaag heb ik al gesport en ik moet eerst nog batterijen voor mn mp3 kopen!

Wie kan me trouwens advies geven over hoeveel kilometer ik moet inplannen?
Alle reacties Link kopieren
Pepernoek, ik heb vanmorgen les 24 gelopen (10 min- 1 min rust- 20 min) en ik heb iets minder dan 5 km afgelegd. Het is een beetje afhankelijk van je basistempo maar als je probeert hoe het is bij de eerste les, dan weet je wat je moet inplannen.



Veel mensen hier gebruiken afstandmeten.nl om achteraf te kijken hoe ver ze gelopen hebben.



Veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven