Lijf & Lijn alle pijlers

Start to afval: 5-12 kg

30-12-2016 15:16 177 berichten
Hey dames,



Komend jaar wil ik echt serieus voor een slank en fit lijf gaan. Op zich ben ik best sportief maar ben sinds de geboorte van de kinderen altijd standaard 5 tot 10 kg te zwaar.

Lekker eten en drinken is dus bij mij het probleem. Ik ben nu 39 dus het zou mooi zijn als dit voor m'n veertigste lukt, haha dus ik heb tot eind mei de tijd.

Ik weeg 73 kilo bij een lengte van 1.68 en wil graag 8 kilo afvallen. Naast cardio, ik fiets en loop graag hard wil ik daarbij iets van krachttraining gaan doen. Ik heb al begrepen dat dit het beste werkt naast natuurlijk mijn eetgewoonten aanpassen.

Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden met een stuk of 10 dames. Net als in een eerder geopend topic hier maar daarvoor was ik net te laat. Het zou ook fijn zijn als je net als ik tot een kilootje of 12 kwijt wilt dan heb je ook ongeveer hetzelfde doel.

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Welk topic bedoel je ?



Bij deze mag je volgens mij gewoon nog aansluiten hoor : 10 kilo eraf in 2017!

Iemand opperde om inschrijvingen te sluiten maar volgens mij is daar niet op in gegaan
Alle reacties Link kopieren
Anders wil ik hier ook meeschrijven! !
Alle reacties Link kopieren
Topcis sluiten omdat er zogenaamd te veel aanmeldingen zijn mag sowieso niet. Zijn al best wat rellen over geweest. Daarbij vallen er toch heel wat af (haha) na verloop van tijd en blijf je met een klein groepje over.

TO, succes met afvallen!
.....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:03
98.52% gewijzigd
Ik wou hier maar gewoon een groepje beginnen. Zoals ik eerder al aangaf, dat andefe groepje is alweer aan de grote kant. Dus als er meer zijn, Graag!
Welkom froezel en strandbal. Wandelen is ook een mooi doel. In het voorjaar worden er weer veel mooie wandel evenementen georganiseerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee!

Weeg nu 77 kg. Zou graag 65 kg willen wegen We gaan ervoor!!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!! Ik ben nogal een jojo en wil er nu weer ongeveer 10kilo af hebben! Ben nogal klein 1.58 en ben bang dat ik toch wel weer richting de 70 ga (ik ga me morgen wegen). De laatste paar maanden veel gesnaaid. Ik ben nogal een emotie eter en we hebben de afgelopen maanden vwb onze kinderwens nogal heftig nieuws te verwerken gekregen. Hierdoor toch wel teveel gesnaaid.



Sporten doe ik sowieso wel 'veel'. Zo'n 4x per week.

Ik heb ook nog eena PCOS en daardoor is afvallen wel lastiger. Ik ga dan ook weer zoveel mogelijk PCOS proof proberen te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!

31 jaar, ik ben in 3 jaar al 40 kg afgevallen door heel veel te wandelen en gezond eten. Nu wil ik ongeveer 20 kg nog afvallen. Ik weeg nu ongeveer 80 kg bij een lengte van 1,77.

Ik snoep teveel en eet te vaak jumkfood mee samen met met mijn man, omdat hij zo van snacks en gefrituurd eten houdt.

Zelf vind ik het moeilijk om van de chocola af te blijven.



Mijn aanpak is heel veel beweging.

Wandelingen met de hond en s'avonds na ons werk een grote avondwandeling maken.

En 3 x in de week gaan sporten
.....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:04
98.78% gewijzigd
Ik doe graag mee!

Ik heb geen idee hoeveel ik momenteel precies weeg (in ieder geval zeker 20 kilo te veel).

Morgen zal ik mijn kop uit het zand trekken en eens op de weegschaal gaan staan.

Om te beginnen zou ik graag 10 kilo willen afvallen.



Mijn eetpatroon kan flink aangepast worden (meer groenten en fruit, kleinere porties) en ik zal van mijn cola verslaving af moeten!
Alle reacties Link kopieren
Hexx die cola verslaving herken ik! Drink wel cola zero, maar dan nog......



Strandbal het ziet er goed uit hoor!



Ik zie veel wandelen en zo voor bij komen, dat is super gezond! Mooie voornemens.



Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan. Shame on me: 68.9.... Goede motivatie in ieder geval haha.



Vandaag kantoordagje op het werk;

O: glas vers geperste sinaasappelsap, 1 volkoren boterham met oude kaas

L: opkikker, 1 boterham met kipfilet en tomaat, glas versgeperste sinaasappelsap

T: 3 stukjes augurk met kipfilet

D: geen idee, bij schoonouders

T: niks of kwark



Sporten: uur bodypump, drinken: thee en water.



Vandaag ook boodschappen doen! Hard nodig haha zodat ik weer meer PCOS proof kan eten en gezonde tussendoortjes in huis heb.
Alle reacties Link kopieren
Als het mag wil ik hier ook wel graag meeschrijven. Na mijn bruiloft afgelopen mei heb ik het behoorlijk laten versloffen (want daarvoor streng) en ik ga sinds ongeveer een halfjaar ook met de auto naar het werk i.p.v. fiets + trein + lopen en ik schrok echt toen ik in de kerstvakantie voor het eerst sinds een paar maanden op de weegschaal ging staan! Ik weeg nu 81 kg en wil er toch wel 10 kg af hebben.



Ik ga mijn best doen om hier aan het eind van iedere dag eetlijstjes te posten. Willen jullie me ook pushen om dat te doen? Dat is voor mij de stok achter de deur die ik écht nodig heb
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Gezellig, al meer meeschrijvers. En mooie doelen. Ik ga vanmiddag sporten en dan even wegen. Zal vast heel druk zijn bij de sportschool.

Ik eet nu 0% Griekse kwark met wat muesli, walnoten en banaan. Een goede basis, hoop ik, voor het sporten vanmiddag. Na het sporten salade met kip, sla, avocado en tomaatjes, ik moet het nog maken hoor, en vanavond boerenkool. Dan zijn tussendoortjes hoop ik niet nodig. Ik ga alles even invoeren in mijn fitnesspall. Ik mag 1700 calorieën eten vogen de app, dan val ik een halve kilo per week af.

Gaan jullie nog sporten vandaag? En waarmee lunchen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik lunch over het algemeen met brood. Dat is voor werk toch wel het makkelijkst mee te nemen. En ik ben ook gewoon een enorme broodliefhebber Jouw lunch klinkt echt goed woordzoekster.



Ik ga vandaag niet sporten, ben een paar dagen geleden van de trap gestuiterd en heb een verrekte enkelband met misschien een klein scheurtje erin. Dus dat begint lekker . Mijn goede voornemen van lunchwandelen is dus voor de komende dagen al niet echt haalbaar. Qua sporten ga ik wel proberen dinsdagavond na het werk even te gaan en dan voorzichtig wat krachttraining voor armen en buik te doen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er al veel mensen zijn die meeschrijven! Zo motiveren we elkaar! We kunnen dit!
Ik doe wel mee. Met de feestdagen is het wat uit de hand gelopen dus ik hoop op wat motivatie hier.
Alle reacties Link kopieren
Whoa ik heb net een product ontdekt voor het verboden-producten-lijstje. Wij eten in het weekend altijd speltbrood van AH, van de Liefde&Passielijn. En het was nog over dus had ik dat vandaag ook mee naar het werk. Zie ik opeens in MyFitnessPal dat er 296 kcal per sneetje inzitten! Terwijl het echt kleine boterhammetjes zijn! Dus 3 boterhammetjes daarvan is gewoon bijna 1000 kcal, nog zonder beleg!



Sorry voor de uitroeptekens hoor maar ik ben echt even geschokt. Ik snap opeens hoe het komt dat ik in het weekend altijd aankom.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Wat een gemotiveerd en leuk groepje hebben we! Iedereen nog de allerbeste wensen voor 2017! Het gaat ons lukken.

Vandaag ben ik helaas al de mist ingegaan.

Niet ontbeten en als lunch 2 tosti' s en suikerbrood gegeten. Mijn man had dat in huis gehaald. Zodra ik brood of iets met suiker zie, dan is mijn zelfbeheersing verdwenen.

En toch weer die milka reep gehaald, uit frustratie.



Ik heb nu nog vakantie met mijn man samen.

Merk dat het veel moeilijker is om op mijn eten te letten als we samen vrij zijn.

Hij kijkt nergens naar met eten.

Ondergewicht en hij eet alleen maar slecht voedsel. Ik ben helaas in ons huwelijk 3 kleding maten gegroeid door mee te doen en hij ziet er nog hetzelfde uit.



Daar baal ik best wel van. Vaak ook als ik een goede flow zit, qua afvallen/ sporten.

Dan gaat het vaak mis omdat ik dan ook fastfood ga eten met hem.

We hebben al geprobeerd hem ook supergezond te laten eten, alleen hij valt nog meer af. Dus dat is ook geen optie.



Hebben jullie misschien nog tips?

Hoe doen julllie dat met man en/ of kinderen in huis?

Jullie zijn goed bezig zeg! Super! ????????
Ik haal voor de kinderen alleen in huis wat ik zelf echt niet lust
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:05
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven.

Vanmorgen op de weegschaal en ik schrok me wild...68,7 kg, terwijl ik zo goed bezig was. Afgelopen september woog ik 64,5. kan mezelf wel voor mijn kop slaan

Ik wil er graag 7 tot 8 kg vanaf en ben vandaag ook weer begonnen met het invoeren van mijn eten op MFP.

Naast gezonder eten moet/wil ik ook minderen met alcohol. Dat sluipt er de laatste tijd teveel en te vaak in. Lekker glaasje wijn...en dan krijg ik trek en komen de hapjes op tafel....en vaak nog een wijntje (want gezellig). Een keer kan geen kwaad natuurlijk, maar het lijkt hier inmiddels wel elke dag kerst

Ik loop hard en wil daarnaast 1x per week krachttraining gaan doen en 1x per week gaan zwemmen.

Mijn doel is om in april van dit jaar een halve marathon te lopen, maar dan moet het roer echt om !!

Kortom..... ik ben gemotiveerd en heb er zin in
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 02 januari 2017 @ 16:08:

Whoa ik heb net een product ontdekt voor het verboden-producten-lijstje. Wij eten in het weekend altijd speltbrood van AH, van de Liefde&Passielijn. En het was nog over dus had ik dat vandaag ook mee naar het werk. Zie ik opeens in MyFitnessPal dat er 296 kcal per sneetje inzitten! Terwijl het echt kleine boterhammetjes zijn! Dus 3 boterhammetjes daarvan is gewoon bijna 1000 kcal, nog zonder beleg!



Sorry voor de uitroeptekens hoor maar ik ben echt even geschokt. Ik snap opeens hoe het komt dat ik in het weekend altijd aankom.



Huhh? Ik kan me haast niet voorstellen dat het klopt .

Ben ook erg verbaasd!
Alle reacties Link kopieren
Disneyqueen ik kook ook wel apart voor vriend en mij. Niet omdat hij niet gezond wil eten, maar hij eet bijv. geen vis en vind hele andere groentes lekker dan mij.

Misschien is dat een idee?



Lekkere dingen in huis hebben maakt mij niet zoveel uit. Ik moet er gewoon van af blijven, dat kan ik wel...... Maar als ik een handje/stukje of iets pak is het mis. Dat moet ik ook leren. Een klein bakje of stukje is ook genoeg.



Balen koffiekopje. Ik schrok ook vanmorgen van de weegschaal...... We gaan vol goede moed aan de slag! En die wijntjes en hapjes herken ik echt helemaal .



Ik heb net lekker gesport! Heerlijk. Avond eten was hachee met rode kool. Geen aardappelen oid want schoonmoeder had friet en aardappelpuree. Dat laatste lust ik niet en het eerste wilde ik niet haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven