Gezondheid alle pijlers

Schilfers/droge huid borst

02-05-2024 22:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
2 weken geleden ben ik bij de huisarts geweest omdat ik een soort wondje op de borst heb met een bruin korstje. Huisarts zei lijkt wel alsof er iemand met sigrattepeuk er iemand op gedrukt heeft. Ze dacht aan krentenbaard en daarvoor zalf gekregen.

Die moet ik 2 weken smeren en als t erger werd of ziek worst moest ik eerder bellen. Die 2 weken zijn volgende week dinsdag voorbij. Plekje is niet groter geworden, zit er nog steeds, misschien iets kleiner.

Maar daarnaast heb ik ook op 1 borst schilfers, wat los laat, soort exceem? Wel het gevoel dat er meer bij zijn gekomen en in de borstplooi ook beetje uitslag. Roodachteig
En het jeukt soms erg dat het rood worden en soms schilfers bij tepel..

Huisarts heeft nu vakantie en misschien volgende week toch maar bellen.

Waarschijnlijk ee droge huid omdat. Ik ook regelmatig uitslag op de rug heb en daarvoor al naar de dermatoloog ben geweest. Moest het ook vet houden.

Weet iemand een goede creme voor een droge huid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dat allemaal op dezelfde borst?
Sowieso terug naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
02-05-2024 22:10
Is dat allemaal op dezelfde borst?
Sowieso terug naar de huisarts.
Nee is op de andere borst. Waar dat wondje zit, heb ik wel klein beetje schilfers rond de tepel. Maar de schilfers laten los.

Ik ga sws maandag gelijk de huisarts bellen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook wel eens eczeemplekjes op/tussen mijn borsten (ik denk zelf combi van dunnere/drogere huid, te heet douchen en wrijving van bh), maar dat blijft bij kleine, schilferige plekjes en zijn nog nooit wondjes geworden. Ik smeer daar gewoon sudocreme op en dan is het na een paar weken weer weg..

Bij jou klinkt het wel wat heftiger, dus zou inderdaad nog eens terug naar de huisarts. Sowieso omdat die crème dus niet voldoende geholpen heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoiseauBicyclette schreef:
02-05-2024 22:20
Ik heb ook wel eens eczeemplekjes op/tussen mijn borsten (ik denk zelf combi van dunnere/drogere huid, te heet douchen en wrijving van bh), maar dat blijft bij kleine, schilferige plekjes en zijn nog nooit wondjes geworden. Ik smeer daar gewoon sudocreme op en dan is het na een paar weken weer weg..

Bij jou klinkt het wel wat heftiger, dus zou inderdaad nog eens terug naar de huisarts. Sowieso omdat die crème dus niet voldoende geholpen heeft.
Ik ga maandag sws gelijk bellen.
Ik moet wel zeggen dat de roodheid en schilfers Iets erger worden. Net alsof ik aan het vervellen ben.

Zal maandag gelijk bellen, dus nog even afwachten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom bel je niet morgen voor een afspraak voor als je HA weer terug is?

Eerlijk, dit wondje klinkt niet helemaal oke dus ik zou hier zsm naar laten kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
03-05-2024 02:20
Waarom bel je niet morgen voor een afspraak voor als je HA weer terug is?

Eerlijk, dit wondje klinkt niet helemaal oke dus ik zou hier zsm naar laten kijken.
Dan moet ik naar een vervangende huisarts en daar ben ik nog nooit geweest. Vind dat spannend. Daarom ga ik liever naar mijn eigen huisarts omdat ik die vertrouw en ook mede door mijn ASS.
Alle reacties Link kopieren Quote
Speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt... omdat ik maandenlang dezelfde klachten heb gehad als jij. O.a. verdenking krentenbaard, maar ook echo gehad van borst (mammo ging niet i.v.m. borstvoeding). Lang verhaal kort... ik heb uiteindelijk gevraagd voor een kweekje (wattenstaafje) en biopt. Bleken het 2 bacterieen te zijn. Was er uiteindelijk met een paar dagen vanaf. Na maanden ellende en pijn...
Alle reacties Link kopieren Quote
Schilfers zijn zo wat als weg maar nog wel een beetje geïrriteerd huid onder borst, ook de andere borst.

Ik heb het gevoel dat de borst waar het wondje zit, wel iets groter is en meer hangt dan de andere borst maar misschien heb ik mij dat ingebeeld. Ik ga morgenochtend gelijk bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taccowoman schreef:
02-05-2024 22:13
Nee is op de andere borst. Waar dat wondje zit, heb ik wel klein beetje schilfers rond de tepel. Maar de schilfers laten los.

Ik ga sws maandag gelijk de huisarts bellen
laat een biopt nemen, zodat wij weten wat het is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
05-05-2024 19:46
laat een biopt nemen, zodat wij weten wat het is.
Dat kan ik idd wel laten doen.
Heb ik dit jaar al een keer eerder gedaan, omdat ik regelmatig uitslag op mijn rug had wat steeds terug kwam maar daar kwam niks bijzonders uit.

Misschien is dat wondje op de borst anders.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven