Lijf & Lijn alle pijlers

stoppen met diane35 en beginnen met bijv. microgynon..krijg ik opeens een slechte huid?

30-04-2007 21:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,



even een specifieke vraag:



ik ben op advies de diane 35 gaan slikken om makkelijker te kiunnen doorslikken en niet voor acne, ik had geen acne.



Nou blijkt dit even makkelijk te gaan als met microgynon en ik ben aangekomen door de Diane, dus wil weer terug.



Nou is er een theorie dat als je stopt met Diane, je opeens juist acne kan rkijgen omdat je gezict een testoseronstoot krijgt.



Wie heeft dit ervaren of juist niet?



Heb over 2 maanden iets belangrijks. Ik kan tuurlijk tot dan nog even doorslikken, maar ja zo komt het er nooit van....





heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
in de microgynon zit een stofje wat je talgklieren kan activeren. ik heb geen aanleg tot acne maar toen ik deze pil slikte kreeg ik toch meer puistjes.



ik zou marvelon nemen, neem ik nu ook. deze zou ook tegen milde acne helpen. ook de yasmin is een optie, maar ik hoor daar niet veel goeds over in mijn omgeving en ikzelf hoef niet af te vallen van een pil.



ík zou dus een van die twee nemen, want met de microgynon neem je meer risico.
Alle reacties Link kopieren
ooh en van die testosteron schoot, haha, ik denk niet dat het zo extreem is als dat je zegt. en je stapt over op een andere pil dus je eigen niveau zal het niet worden. ik heb vroeger ook de diane geslikt en heb niks gemerkt met het overstappen. achteraf was die diane pil me wel erg snel voorgeschreven want zoveel last van puistjes had ik nou ook weer niet en ik zat tenslotte toen in de puberteit.
Alle reacties Link kopieren


in de microgynon zit een stofje wat je talgklieren kan activeren. ik heb geen aanleg tot acne maar toen ik deze pil slikte kreeg ik toch meer puistjes.



ik zou marvelon nemen, neem ik nu ook. deze zou ook tegen milde acne helpen. ook de yasmin is een optie, maar ik hoor daar niet veel goeds over in mijn omgeving en ikzelf hoef niet af te vallen van een pil.



ík zou dus een van die twee nemen, want met de microgynon neem je meer risico.
Mag ik vragen welke slechte ervaringen je hoort over de Yasmin?
Alle reacties Link kopieren




quote: moonlight22 reageerde



in de microgynon zit een stofje wat je talgklieren kan activeren. ik heb geen aanleg tot acne maar toen ik deze pil slikte kreeg ik toch meer puistjes.



ik zou marvelon nemen, neem ik nu ook. deze zou ook tegen milde acne helpen. ook de yasmin is een optie, maar ik hoor daar niet veel goeds over in mijn omgeving en ikzelf hoef niet af te vallen van een pil.



ík zou dus een van die twee nemen, want met de microgynon neem je meer risico.

Mag ik vragen welke slechte ervaringen je hoort over de Yasmin?

afvallen ( wat ook positief kan zijn), hoofdpijn, misselijk ennnnn geen zin in sex. terwijl yasmin juist de zin zou verhogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik slikte vroeger ook microgynon en ben toen overgegaan op diane 35 vanwege lichte acne. Ik ben na de overstap afgevallen, maar of dat met de pil te maken heeft weet ik niet. Maar ik slik nu dus nog steeds diane 35. Is het erg om dat door te blijven slikken dan?? Omdat jij wilt overstappen? Heb wel ooit gehoord dat er meer hormonen inzitten, maar is het zo slecht om er mee door te gaan? Ik slik de diane 35 nu al een jaar of 5.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen meid!! Ik slikte ook de diane tegen acne, maar kreeg er later hoofdpijn van en toen ben ik overgegaan op de microgynon. Na ongeveer 4/5 maanden kwam ik helemaal onder de puisten te zitten, echt die grote onderhuidse. Ik heb nu sinds een maand de mercilon (lichte variant van Marvelon) en mijn huid lijkt wat op te knappen, maar ja over een paar maanden is het resultaat pas echt goed te zien omdat je lichaam nog aan de hormonen moet werken. Dus ik kan nog niet echt zeggen of het de pil voor mij is.



Een advies: Microgynon, Stediril en Neogynon en hun varianten niet nemen. Hier zitten hormonen in die puisten kunnen "triggeren" bij mensen die er aanleg voor hebben.

Yasmin, Marvelon, Mercilon, Femodeen/Minulet of Meliane/Harmonet hebben een gunstig effect op de huid met mensen met lichte acne.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 5 jaar de Diane geslikt tegen acne. Toen ik op de Microgynon moest overstappen kwam de acne terug. Kheb hierdoor veel littekens gekregen. Bij de Microgynon is acne een bijwerking. Ik slik nu Marvelon; die werkt ook tegen acne. Hij wordt niet geheel vergoed; je betaalt 9 euro per 6 maanden eigen risico, maar dat heb ik er wel voor over,
Alle reacties Link kopieren
maar even terug naar mijn oorspronkelijk vraag: ik heb nog nooit gehoord dat in microgynon een talgstimulerende stof zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het van de site www.anticoncentie-online.nl. Kijk bij professionals -> bijwerkingen pil -> pil en huidaandoeningen. Het is een site opgezet door prefessionele mensen, dus niet zomaar kolder. Ik had het stuk uitgeprint en meegenomen naar de dokter en hij zei dat het inderdaad zo was. Het is niet echt talgstimuleren, maar niet geschikt voor mensen met aanleg tot een slechte huid. Bij mij leek het in ieder geval wel op stimuleren, zo erg was het. Mijn woordkeuze was in ieder geval niet goed, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het van de site www.anticoncentie-online.nl. Kijk bij professionals -> bijwerkingen pil -> pil en huidaandoeningen. 
Er zit een foutje in je link: http://www.anticonceptie-online.nl
Alle reacties Link kopieren
Beste Madelief,

Ik heb zelf ervaring met het stoppen met Diane en het na een tijd beginnen met Microgynon. Daar zat  toen wel een zwangerschap tussen. Elke vrouw reageert weer anders op hormoonveranderingen maar dit is mijn ervaring....Ik ben met Diane begonnen in de puberteit omdat ik last van acne had. Diane had jarenlang een prima uitwerking op mijn huid....Omdat er een kinderwens was ben ik met Diane gestopt. De puisten kwamen gelukkig niet terug. Tijdens de zwangerschap ondanks de hormonen een prachtig huidje, had ik nooit verwacht maar ik had mazzel! Ik dacht; zo, de pukkelperiode is nu echt voorbij, dus na de borstvoedingsperiode weer aan de pil; dit keer heel stoer Microgynon. Ik heb het geweten, binnen veertien dagen begon mijn huid weer te kriebelen en begonnen de pukkels weer te komen. Explosief....ben er direkt mee gestopt en ben overgestapt op de Diane...geen problemen meer. Nu heb ik ondertussen drie zwangerschappen achter de rug en net vier maanden geleden weer aan de pil gegaan; dit keer Yasmin. Helemaal blij met die pil; geen problemen met mijn huid en het heeft voor mij wel een gunstige uitwerking op mijn libido ;)...Ik ben tevreden over deze pil, voor de rest geen bijwerkingen...Dus ik zou vanuit mijn eigen ervaring willen adviseren niet over te stappen op Microgynon. Maar nogmaals, elke vrouw is anders, elke huid reageert anders op hormonen. Succes....

Liefs, Axelle
Alle reacties Link kopieren
hallo,



ja maar mijn dokter is fel tegen de yasmin, ze heeft me pas nog allemaal recente resultaten van onderzoeken gettond dat de yasmin heel gevaarlijk is voor trombose en dat de yasmin slechts een goed marketing product is.



Maar buiten dit: ik moet wel menstruaties kunnen overslaan, de piul doorslikken.

Denkl je niet dat de yasmin te licht is om door te slikken? Mert lovette kreeg ik ook doorbraakbloedingen en bij microgynon niet......
Alle reacties Link kopieren




quote: evian reageerde



Ik heb het van de site www.anticoncentie-online.nl. Kijk bij professionals -> bijwerkingen pil -> pil en huidaandoeningen. Er zit een foutje in je link: http://www.anticonceptie-online.nl
:$ Dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jaar geleden gestopt met de Diane 35 pil en heb geen problemen met mijn huid gehad. Succes!
Alle reacties Link kopieren


Ik ben een jaar geleden gestopt met de Diane 35 pil en heb geen problemen met mijn huid gehad. Succes!



Dat is fijn om te horen Sterre! Op welke leeftijd ben je gestopt? Ben je overgestapt op een andere pil of ben je helemaal gestopt?
Alle reacties Link kopieren
Hi Weelassie, ik ben op 32 jarige leeftijd gestopt. Ik ben met de Diane 35 pil begonnen op mijn 14de ivm acne. Ik slik op dit moment geen pil, dit omdat ik zoveel last van migraine had tijdens pilgebruik en nu ik geen pil slik ik daar helemaal geen last meer van heb. Was ook bang dat ik weer acne zou krijgen, maar tot de dag van vandaag geen pukkeltje te bekennen :D!
Alle reacties Link kopieren
Was ook bang dat ik weer acne zou krijgen, maar tot de dag van vandaag geen pukkeltje te bekennen :D!
Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven