Lijf & Lijn alle pijlers

Strakker in 13 weken

08-04-2017 20:42 66 berichten
Komende 13 weken wil ik me graag gaan focussen op strakker / gespierder worden. Ik ben nu op een gezond gewicht, dat is opzich prima, maar ik wil een lager vetpercentage en een hoger spierpercentage. Zal dan misschien ook nog wel wat aan mijn dieet moeten aanpassen, denk ik. Maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen.



Zijn er andere dames die de komende 13 weken willen meedoen? Zodat we elkaar kunnen motiveren en op de hoogte kunnen houden van de vorderingen en tips.



(Reden waarom ik 13 weken doe: komende week begint bij onze sportschool de nieuwe versie van bodypump en die versie doen we dan 13 weken, dus dat is een mooi start- en 'eind' punt. Natuurlijk is het iets waar ik blijvend aan zal moeten werken, want je spieren hebben blijvend prikkeling nodig, maar 13 weken lijkt me een mooie start)
Is er iemand bij de pump met wie je een beetje een klik hebt? Het is leuk als je elkaar tijdens de les uit kunt dagen om nét over wat jij denkt dat je grens is te gaan.

Anders jezelf uitdagen, net dat kilootje erbij en toch je techniek netjes houden.



Weegschalen met vetpercentage/ spiermassa vertrouw ik niet. Sowieso al niet, maar helemaal niet omdat ik tussen de 3 en 6 liter drink per dag. Dat is zo variabel dat een meting niks meer waard is.

Ik kijk wel in de spiegel en merk het aan mijn kleding. Doel is 'randjes' eraf.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel mee doen. Is echt dringend nodig voor mijn blubberbuik vd zwangerschap. Mijn gewicht is ook prima (daar hoef ik eigenlijk nooit iets voor te doen). Weet alleen niet of ik het volhou. Da's m'n eeuwige probleem.. Ik ga mijn buikomtrek meten en dan wil ik daar wat van af. Ga dat morgenochtend doen (denk ik )
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 08 april 2017 @ 20:57:

Is er iemand bij de pump met wie je een beetje een klik hebt? Het is leuk als je elkaar tijdens de les uit kunt dagen om nét over wat jij denkt dat je grens is te gaan.

Anders jezelf uitdagen, net dat kilootje erbij en toch je techniek netjes houden.



Weegschalen met vetpercentage/ spiermassa vertrouw ik niet. Sowieso al niet, maar helemaal niet omdat ik tussen de 3 en 6 liter drink per dag. Dat is zo variabel dat een meting niks meer waard is.

Ik kijk wel in de spiegel en merk het aan mijn kleding. Doel is 'randjes' eraf. 3 tot 6 liter drinken?!
quote:Frietmetmayo schreef op 08 april 2017 @ 21:16:

[...]





3 tot 6 liter drinken?!Ja, beetje absurd. Komt door medicatie, veeel dorst. Zit nu gemiddeld op 4 L.
@Springding: vervelend zeg, medicatie waardoor je zoveel drinkt. Opzich zijn er wel een aantal waar ik een klik mee heb bij de les, maar tijdens de les wordt hier weinig gepraat, dan is het toch wel heel erg ieder voor zich....



@Finjie: leuk dat je meedoet! Goed idee om de buikomtrek te meten. Ik zat zelf te denken om komende maandag een foto te maken en dan elke (ongeveer!) 2 weken een progressie-foto te maken. Maar buikomtrek is ook een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Met een kleine slag om de arm wil ik graag meeschrijven ^^. Druk leven en goede voornemens, maar echt doen is een 2e. Eerder al veel afgevallen en strakker geworden maar met de komst van m'n 1e baan is het verslapt. Letterlijk .
Welkom El0ise! Jammer hè, dat het zo snel ook weer verslapt als je er niks meer aan doet. Maar gelukkig is er ook snel weer verbetering te zien als je gaat sporten en op het eten let. Let's do this!
Alle reacties Link kopieren
Strakker word je volgens mij alleen als je dikker wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 09 april 2017 @ 09:22:

Strakker word je volgens mij alleen als je dikker wordt.nee hoor.Mijn kont is de afgelopen weken al een stukje strakker geworden en die is zeker niet dikker geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mn buikomtrek gemeten: 83 cm

Ik ben 1m63 en weeg 60 kg.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee!

Hier zijn ze vorige week begonnen met nieuwe bodypump.. Dit is vast een mooie stok achter de deur om er daadwerkelijk ook vaker heen te gaan..

Vanavond mag ik weer!
Cool liv Viva! Hoe vond je de nieuwe release? Ik ben erg benieuwd. Ik mag vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook weer wat doen (als ik weer op de been ben). Ik ben 173 en weeg 62 kg. Wil een paar kilo kwijt, maar het gaat helaas niet zo makkelijk meer als vroeger.
quote:Finjie schreef op 10 april 2017 @ 10:57:

Ik heb mn buikomtrek gemeten: 83 cm

Ik ben 1m63 en weeg 60 kg.



Ook even gemeten voor de grap: precies hetzelfde! (Alleen 1m71 en 72,5 kg).



Over m'n navel trouwens, smalst is 77cm.
quote:Bumba1985 schreef op 10 april 2017 @ 11:42:

Cool liv Viva! Hoe vond je de nieuwe release? Ik ben erg benieuwd. Ik mag vanavond!



Veel wisselingen, m.n. bij borst en triceps.

Triceps en schouders vind ik zwaar, maar dat vind ik altijd. Biceps vind ik mee vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 10 april 2017 @ 12:15:

[...]





Ook even gemeten voor de grap: precies hetzelfde! (Alleen 1m71 en 72,5 kg).



Over m'n navel trouwens, smalst is 77cm.Ook onder m'n navel. Smalst is 76 cm. Moet dringend wat gebeuren..
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie om strakker te worden? Welke oefeningen? Het vervelende hier is dat het thuis moet. Man werkt onregelmatig en kan niet weg met 2 kids. Woensdagavond heb ik echter opgeëist en dan doe ik yoga.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:SpringDing schreef op 10 april 2017 @ 12:20:

[...]





Veel wisselingen, m.n. bij borst en triceps.

Triceps en schouders vind ik zwaar, maar dat vind ik altijd. Biceps vind ik mee vallen.Schouders vond ik bij 100 ook al zwaar. Dat is net even dat laatste stukje waar ik er ook geen zin meer in heb. Triceps vond ik dan juist wel weer erg leuk
quote:Finjie schreef op 10 april 2017 @ 12:28:

Wat doen jullie om strakker te worden? Welke oefeningen? Het vervelende hier is dat het thuis moet. Man werkt onregelmatig en kan niet weg met 2 kids. Woensdagavond heb ik echter opgeëist en dan doe ik yoga.Thuis deed ik vaak via Youtube filmpjes opzoeken en dan meedoen met die oefeningen. Bijvoorbeeld buikspieren, squats, triceps dips, opdrukken.... Maar ik moet zeggen dat ik er niet echt de discipline voor heb om dan echt fanatiek mee te doen. In een groep lukt dat beter bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben traag van begrip en nieuwe release moet er altijd even inkomen.

Pas naar 4 x weet ik wat er gaat gebeuren en de hele les denk ik, ohja dat, ohja dit .



Thuis oefeningen heb ik te weinig discipline voor, neem het altijd wel voor maar er komt weinig van.



Meten heb ik nog niet gedaan, laatste x op weegschaal woog ik 70 kilo met mijn lengte van 178 cm. Mag wat van af, maar hoeft perse, strakker mag wel vooral love handles, benen en kont
quote:Liv_viva schreef op 10 april 2017 @ 18:23:

Ik ben traag van begrip en nieuwe release moet er altijd even inkomen.

Pas naar 4 x weet ik wat er gaat gebeuren en de hele les denk ik, ohja dat, ohja dit .



Thuis oefeningen heb ik te weinig discipline voor, neem het altijd wel voor maar er komt weinig van.



Meten heb ik nog niet gedaan, laatste x op weegschaal woog ik 70 kilo met mijn lengte van 178 cm. Mag wat van af, maar hoeft perse, strakker mag wel vooral love handles, benen en kont



Wordt leuk bij de borst, zitten drie keer 8 push-ups tussendoor, met weinig wisseltijd.

Volgende keer doe ik wel lekker 8 singles extra. Het is verdorie toch geen cardio-les.



Mijn favoriet (not!), de overhead press, zit in de schouders (oke, logisch) maar ook nog eens in de warming up en rug!

Zo, genoeg geklaagd. Ik hoef pas over een week weer.
Ik heb echt niks te klagen over deze release.



Voor mijn gevoel duurden alle oefeningen veel korter dan bij de vorige release en daarnaast niet te lang achter elkaar hetzelfde doen, maar meer afwisseling. Ik ben fan!



@Liv-Viva: wat bij mij heeft geholpen is alvast van tevoren op Youtube een samenvatting van de les bekijken. Daardoor wist ik al grotendeels wat er ging komen. Dat scheelde voor mijn gevoel enorm
Alle reacties Link kopieren
Haha, leuk dat jullie zo enthousiast zijn.

Volgende keer moet ik wel meer gewicht gebruiken bij de benen, dat ging me veel te makkelijk.. De rest vond ik nu nog zwaar genoeg.
Ik ga ook een aantal dingen wat zwaarder doen, denk ik.... Ik voel mijn schouders en borstspieren wel heel goed momenteel.



Ik voel me alleen wel heel dik vandaag Moet morgen ongesteld worden, dus ik denk dat het daar aan ligt. Maar het is wel heel irritant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven