Lijf & Lijn alle pijlers

suikerverslaving en hoe er vanaf te komen

01-02-2017 16:21 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal dagen probeer ik af te vallen, echter heb ik eerder een poos gelijnd.

Toen liep ik tegen dezelfde struggle aan.



Ik vind het erg lastig om suiker te laten staan, wanneer ik het neem, neem ik ook echt te veel.. Zoals een chocoladereep van (ik denk) wel 300 gram.



Hierdoor is het natuurlijk een stuk lastiger om af te vallen, gezonder en iets minder eten vind ik helemaal niet moeilijk. Alleen die zoete versnaperingen..



Het gaat zelfs zo, dat ik denk van zou ik minder genieten van het leven wanneer ik zou stoppen met suiker eten? Deze gedachte zorgt ervoor dat ik twijfel of ik wel wil lijnen. Want ik zou nooit meer zo veel zoetigheid kunnen eten als ik deed..



Zijn er mensen die dit herkennen? Zijn er mensen die stopten met suiker en hier na een tijdje geen last meer van hadden?



Ben heel benieuwd! Als iemand tips heeft hoor ik die ook graag
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet teveel nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hele tijd gehad dat een koekje al snel een pak koekjes werd en een stukje chocolade een hele reep. Geheel stoppen met suikers is me nooit gelukt (want het zit overal in), maar ik heb gewoon een knop omgezet. Eerst heb ik een maand lang enkel water/thee/koffie (zwart) gedronken en helemaal niet gesnoept. En daarna heb ik mezelf toegestaan om af en toe iets te pakken. Het gaat nu al maanden prima en ben daardoor in totaal 12 kilo afgevallen.
Zolang je twijfelt of je wel wilt lijnen zal het je niet lukken.

Het is je eigen keus, net wat jij ervan maakt en hoe je jezelf wilt zien, slank en gezond of lekker aan de suiker en accepteren wat daar de gevolgen van zijn. Zoals een roker blijft roken omdat de nicotine zo lekker is. Dat kan een ander niet voor je uitmaken, dat moet je zelf doen en willen.
Alle reacties Link kopieren
Lijnen vraagt nou eenmaal om discipline, maar dat betekent niet dat je niet neer kan genieten.



Waarom gun je jezelf niet gewoon 1 keer per week (bijvoorbeeld in het weekend) een chocoladereep? Ik zou het dan wel bij 100 gram houden. Bij 300 gram ben je zo 1200 calorieën verder. En afhankelijk van hoe snel je wilt afvallen kun je ook kiezen om 2x per week een 'genietmoment' doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 01 februari 2017 @ 16:25:

Je moet niet teveel nemen.

Wat een belachelijke en zinloze reactie zeg! Natuurlijk zou dat moeten maar ts geeft nou juist aan dat ze daar moeite mee heeft.



Ontopic; ik herken het deels maar ik kan gelukkig redelijk maat houden. Echter vind ik lijnen daardoor ook een verschrikking. Ik heb het eens geprobeerd (alle koolhydraten laten staan gedurende een tijdje) maar na 4 dagen werd ik helemaal gek en dacht ik 'het is het me niet waard'. Ik heb nog nooit zo genoten van een flesje yakult Het enige 'zoete' wat ik in de koelkast had staan op het moment en hij was mier maar dan ook echt mierzoet. Kun je nagaan hoe snel je het ontwend. Je hebt er alleen enorme discipline voor nodig en dat had en heb ik niet. Daarom doe ik het 5:2 dieet als ik ga lijnen. Is maar 2 dagen heel weinig eten en de rest van de dagen normaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh en gebruik de FatSecret app. Als je daar echt netjes invult wat je eet, hou je vanzelf op met grote hoeveelheden snoep/koek/chocolade. Je ziet dan namelijk echt hoeveel calorieën het zijn en dan laat je het vanzelf wel.
Ik ben een ongelooflijke snoepert en kreeg overgangsklachten. Extreem humeurig en opvliegers enzo.

Iemand gaf me de tip om te minderen of stoppen.

Ik heb alle zoete dingen vervangen voor hartig of suikervrij. Dus ik mocht van mezelf wel yoghurt met een smaakje van optimel of een suikervrij dropje. Wortels met humus, noten, ontbijtkoek etc. (zonder op calorieën te letten maar wel zo gezond mogelijk).

Dat helpt heel goed.

S avonds een stukje pure chocola.

Allemaal dingen die ik niet per kilo kan wegeten zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 01 februari 2017 @ 16:25:

Je moet niet teveel nemen.Dat kan ik niet zelf bedenken uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het trouwens wel, ik wil ook meteen een pak koekjes, een bak ijs en een reep chocola na elkaar achter elkaar wegwerken. Zolang ik maar 1 iets in huis haal gaat het goed.



Ik ken wel verhalen van mensen die helemaal zijn gestopt en na een aantal weken inderdaad geen behoefte meer hadden aan suiker. Het lijkt mij alleen zo vervelend dat je nooit meer een gebakje kan eten op een verjaardag, of dat je niet lekker een filmpje kan kijken met een lekkere snack erbij. Er zijn wel gezonde alternatieven natuurlijk, maar ik geniet daar zelf veel minder van dan het echte werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondelady88 schreef op 01 februari 2017 @ 16:31:

Lijnen vraagt nou eenmaal om discipline, maar dat betekent niet dat je niet neer kan genieten.



Waarom gun je jezelf niet gewoon 1 keer per week (bijvoorbeeld in het weekend) een chocoladereep? Ik zou het dan wel bij 100 gram houden. Bij 300 gram ben je zo 1200 calorieën verder. En afhankelijk van hoe snel je wilt afvallen kun je ook kiezen om 2x per week een 'genietmoment' doen.100 gram is dan weer teveel voor iemand die gewicht wil verliezen (meer dan 500 kcal per 100 gr is dat). Advies: verdeel een reep in stukken van 20 gram (weegschaal gebruiken), verpak elke portie apart en leg zo'n portie 's morgens bij je menu voor die dag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ook een periode gehad dat ik repen van 300 gram naar binnen werkte. Ben ermee gestopt om dat in huis te halen. Nu haal ik een zak met per stuk verpakte chocolaatjes. Dan eet ik er ook wel eens een paar achter elkaar, maar elk chocolaatje dat ik openmaak is in elk geval een confrontatie, in plaats van dat ik gedachteloos een hele reep naar binnen werk.



En het went wel, vind ik. Ik heb nu nog steeds wel behoefte aan snoepen, maar ik sta mezelf gewoon niet meer toe om het in de hoeveeljheden te doen die ik gewend was.



En eet je ook voldoende fruit?! Dit kan ook goed helpen bij zoetbehoefte.
Alle reacties Link kopieren
quote:likeflowers schreef op 01 februari 2017 @ 16:39:

[...]





Dat kan ik niet zelf bedenken uiteraard.Serieus?? Van alle reacties die je krijgt, kies je deze uit om op te reageren??
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje gestopt met het eten van geraffineerde suiker. En dat is volgens mij altijd een goed idee. De eerste week is heel moeilijk, daarna is het makkelijker. Bij mij was het niet om af te vallen overigens maar dat was wel bijkomend effect. +- 7kg



Je hebt minder trek in zoet na een tijdje. En alles wat ik hier voorheen wel gewoon at vind ik nu veel te zoet. Ik snoep nog wel maar nu met mate. En net als frisdranken lust ik niet meer graag. Of Jam is dan ook opeens veel te zoet.



En als je snoept; hele pure chocolade. Bij de Aldi hebben ze lekkere met koffie smaak en bij de Albert Heijn met nootjes. Van pure chocolade eet je ook minder snel een hele reep. En zelf popcorn maken, dan heb je er ook controle over hoe zoet je die zelf maakt.



Heel veel succes! Het is in iedergeval het proberen waard
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 01 februari 2017 @ 16:40:

[...]



100 gram is dan weer teveel voor iemand die gewicht wil verliezen (meer dan 500 kcal per 100 gr is dat). Advies: verdeel een reep in stukken van 20 gram (weegschaal gebruiken), verpak elke portie apart en leg zo'n portie 's morgens bij je menu voor die dag.Klopt veel calorieën, maar als je dat 1 keer per week doet kan het niet heel veel kwaad. Zoals ik zei hangt het ook af van hoe snel je wilt afvallen. Ik zou doodongelukkig worden van maar 20 gram, dan liever helemaal niks. Na 20 gram ben je niet 'verzadigd' en wil je alleen maar meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondelady88 schreef op 01 februari 2017 @ 16:40:

Ik herken het trouwens wel, ik wil ook meteen een pak koekjes, een bak ijs en een reep chocola na elkaar achter elkaar wegwerken. Zolang ik maar 1 iets in huis haal gaat het goed.



Ik ken wel verhalen van mensen die helemaal zijn gestopt en na een aantal weken inderdaad geen behoefte meer hadden aan suiker. Het lijkt mij alleen zo vervelend dat je nooit meer een gebakje kan eten op een verjaardag, of dat je niet lekker een filmpje kan kijken met een lekkere snack erbij. Er zijn wel gezonde alternatieven natuurlijk, maar ik geniet daar zelf veel minder van dan het echte werk.Mijn ervaring is dat je het dan gewoon niet zo lekker meer vindt. Maar op verjaardagen Kun je gewoon blijven snoepen toch? Af en toe genieten is ook niet erg. Alleen die eerste periode moet je heel streng zijn voor jezelf om de nieuwe gewoonte aan te leren.
Klopt wat hierboven gezegd wordt. Ik heb een maand of twee alle suikers gemeden, en daarna af en toe iets. Nu smaakt alles wat uit een fles of potje komt veel zoeter dan eerst, en ik vind veel dingen minder lekker. Ik was een echte chocoholic, maar heb er nu veel minder behoefte aan. Het went héél snel ja!



En ja hoor, af en toe een gebakje is nog steeds heerlijk! Het is nu veel meer een traktatie, echt een feestje. En ook ruim voldoende.
Ik heb sinds kort diabetes en moest wel stoppen met suiker. Ik heb dat opgevangen met tabletjes van stevia met erythritol en dat laatste zorgt ervoor dat ik geen suikerbehoefte meer heb maar wel zoet kan proeven. Ben in een korte tijd al vier kilo kwijt en het gaat nog steeds gestaag

Het is een aanrader.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 01 februari 2017 @ 16:36:

Oh en gebruik de FatSecret app. Als je daar echt netjes invult wat je eet, hou je vanzelf op met grote hoeveelheden snoep/koek/chocolade. Je ziet dan namelijk echt hoeveel calorieën het zijn en dan laat je het vanzelf wel.Bedankt voor de tip! Dat ga ik doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 februari 2017 @ 16:53:

Ik heb sinds kort diabetes en moest wel stoppen met suiker. Ik heb dat opgevangen met tabletjes van stevia met erythritol en dat laatste zorgt ervoor dat ik geen suikerbehoefte meer heb maar wel zoet kan proeven. Ben in een korte tijd al vier kilo kwijt en het gaat nog steeds gestaag

Het is een aanrader.



Succes!Hm, daar ga ik ook eens op googlen! Super, dankjewel
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 01 februari 2017 @ 16:29:

Ik heb ook een hele tijd gehad dat een koekje al snel een pak koekjes werd en een stukje chocolade een hele reep. Geheel stoppen met suikers is me nooit gelukt (want het zit overal in), maar ik heb gewoon een knop omgezet. Eerst heb ik een maand lang enkel water/thee/koffie (zwart) gedronken en helemaal niet gesnoept. En daarna heb ik mezelf toegestaan om af en toe iets te pakken. Het gaat nu al maanden prima en ben daardoor in totaal 12 kilo afgevallen.Goed dat get gelukt is om al zoveel af te vallen! En bedankt voor je reactie , ga m'n best doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 01 februari 2017 @ 16:46:

[...]



Serieus?? Van alle reacties die je krijgt, kies je deze uit om op te reageren??Ja, ik moest even uit de trein stappen en fietsen. Vandaar dat ik op de rest later reageerde
Hoe lang heb je het geprobeerd? Mijn ervaring is dat je na een dikke week al geen cravings meer hebt. Het blijft echter wel een dingetje, één stukje chocola is de aanleiding om de hele reep op te eten en dat na een jaar lijnen en bijna geen zoetigheid eten.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen trouwens bedankt voor het reageren, nu lees ik dus dat na een tijdje volhouden het toch echt minder moeilijk wordt. Dat geeft sowieso hoop
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 01 februari 2017 @ 16:36:

Oh en gebruik de FatSecret app. Als je daar echt netjes invult wat je eet, hou je vanzelf op met grote hoeveelheden snoep/koek/chocolade. Je ziet dan namelijk echt hoeveel calorieën het zijn en dan laat je het vanzelf wel.Meelezer bedankt je voor de tip
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven