Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo/piercing?

24-09-2016 16:24 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic hadden we een tijd geleden ook en ik vond het leuk om te lezen wat voor keuzes mensen hierin maken en waarom. Dus; heb jij een tattoo, piercing, beide? Wat was de reden om ervoor te kiezen?



To trapt af: ik heb sinds mijn 13e twee helix-piercings in mijn oor, ik wilde iets 'stoers' maar durfde niks anders.



Op mijn pols heb ik toen ik in de 20 was twee tattoos laten zetten. Toen ik 30 werd heb ik als ultiem durf-ding een tongpiercing laten zetten. (Als in; als ik dit durf durf ik alles).



Daarna zijn er nog een tattoo op mijn schouder bijgekomen met een heel persoonlijke tekst, een neuspiercing en vandaag heb ik een Madonna-piercing laten zetten. Omdat ik een maand gestopt ben met roken en ik mezelf wilde belonen met iets dat ik ook al lang wilde.



Dus, wat hebben jullie en waarom?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 8 tattoo's en een conch piercing
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 24 september 2016 @ 16:26:

Ik heb 8 tattoo's en een conch piercing Oh en 8mm tunnels, laten we die niet vergeten.
Internagelaktisch
Ik wil een tattoo aan de binnenkant van mijn pols.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij nog steeds dezelfde maaique? En wat is een conch ook alweer? Wat maakte dat je hiervoor koos?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Kraplapje schreef op 24 september 2016 @ 16:28:

Ik wil een tattoo aan de binnenkant van mijn pols.Weet je ook al wat?
Natte tosti..
Twee tattoos hier, één op m'n enkel, één op m'n onderrug (auw, gloeiend!).

Zit nog over een derde na te denken, omdat ik wil 'vieren' dat ik er nog ben na borstkanker vorig jaar. Heb al mooie ontwerpen gezien, maar vind het ook wel heul erg duur allemaal

Bovendien ben ik bijna 48. Waarschijnlijk blijft het bij een idee.
Alle reacties Link kopieren
Ja, was je onderrug vervelender dan je enkel?



Wel een mooie reden voor een tattoo... en leeftijd moet nooit een reden zijn volgens mij
Natte tosti..
Ik heb niks omdat ik het verminking van het lichaam vind. Ik vind tatoos ook echt tokkie.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 18de een piercing laten zetten in de wenkbrauw, maar niet op de geijkte plaats. Daarna op mijn 19de een 'trampstamp' oftewel een tribal op mijn onderrug. Vandaag komt een heel mooi ontwerp met lelies op de voorkant van mijn schouder te staan. De betekenis hiervan voor mij is wedergeboorte. 2016 is geen fijn jaar tot nu toe, maar ik ben op de goede weg ingeslagen en kan hier alleen maar sterker en beter uitkomen.
Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
Tja dat kan ik vind dat het ontzettend mooi kan zijn als het goed gedaan is en het voor de drager echt een betekenis heeft. Mensen die 'gewoon een tattoo' willen en dus in de shop (of erger, in Salou oid) een plaatje uit een boek kiezen heb ik niks mee. Maar voor mij staan alle tattoos en piercings voor een moeilijke tijd en/of een persoonlijke overwinning.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:ClassyLadeee schreef op 24 september 2016 @ 16:38:

Op mijn 18de een piercing laten zetten in de wenkbrauw, maar niet op de geijkte plaats. Daarna op mijn 19de een 'trampstamp' oftewel een tribal op mijn onderrug. Vandaag komt een heel mooi ontwerp met lelies op de voorkant van mijn schouder te staan. De betekenis hiervan voor mij is wedergeboorte. 2016 is geen fijn jaar tot nu toe, maar ik ben op de goede weg ingeslagen en kan hier alleen maar sterker en beter uitkomen. Mooi! Succes en veel plezier ervan!
Natte tosti..
Piercing omdat ik het mooi vind

Ik heb nu aan elk oor drie gewone oorbellen en links nog een helix en tragus piercing. Ook heb ik een navel piercing.

Op mijn linkerbovenbeen heb ik een tatoeage met persoonlijke tekst en tekening.



Op mijn lijstje staat in ieder geval nog een micro dermal piercing en waarschijnlijk nog een tatoeage
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 september 2016 @ 16:28:

Ben jij nog steeds dezelfde maaique? En wat is een conch ook alweer? Wat maakte dat je hiervoor koos?Ik ben sinds ik hier zit wel al Maaique ja conch is door je oorschelp, Google maar. Vind t mooi.. heb geen redenen voor m'n tattoo's of piercings. Gewoon omdat ik het wil ;)
Internagelaktisch
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 september 2016 @ 16:36:

Ja, was je onderrug vervelender dan je enkel?



Wel een mooie reden voor een tattoo... en leeftijd moet nooit een reden zijn volgens mij



Enkel was zeg maar vervelend gekras, maar goed te doen. Onderrug vond ik echt zeer doen. Mag hem gratis laten bijkleuren, maar nee, toch maar niet



Een derde zou idd een mooie reden hebben, maar de keerzijde van de ziekte is dat ik nu geen werk heb, dus ook gewoon niet passend in m'n budget nu. Maar wie weet, ooit.....
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 24 september 2016 @ 16:41:

Piercing omdat ik het mooi vind

Ik heb nu aan elk oor drie gewone oorbellen en links nog een helix en tragus piercing. Ook heb ik een navel piercing.

Op mijn linkerbovenbeen heb ik een tatoeage met persoonlijke tekst en tekening.



Op mijn lijstje staat in ieder geval nog een micro dermal piercing en waarschijnlijk nog een tatoeageWaar een microdermal? Ik ben het ook aan het overwegen maar hoor er echt veel negatieve ervaringen over. Ik zou hem dan graag op mijn hand willen.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 24 september 2016 @ 16:43:

[...]





Enkel was zeg maar vervelend gekras, maar goed te doen. Onderrug vond ik echt zeer doen. Mag hem gratis laten bijkleuren, maar nee, toch maar niet



Een derde zou idd een mooie reden hebben, maar de keerzijde van de ziekte is dat ik nu geen werk heb, dus ook gewoon niet passend in m'n budget nu. Maar wie weet, ooit.....

Haha herkenbaar, ik heb mijn schouder ook nog steeds niet laten bijwerken. Vond daar echt nare stukjes bij zitten, vooral op de nekspier.



En ze zijn vaak duur inderdaad. Maar ik vind het het wel echt meer dan waard! Hopelijk gaat het je toch lukken
Natte tosti..
Ik ben bezig met een tattoo ontwerp die waarschijnlijk op mijn arm komt of op mijn zij, en ik heb een tepelpiercing (een dun klein staafje)
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 september 2016 @ 16:44:

[...]



Waar een microdermal? Ik ben het ook aan het overwegen maar hoor er echt veel negatieve ervaringen over. Ik zou hem dan graag op mijn hand willen.Onder mijn sleutelbeen
Nee, niets van dat alles.

Mijn jongens mogen het ook pas als ze uit huis zijn.

Ik moet er helemaal niets van hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 24 september 2016 @ 16:47:

Ik ben bezig met een tattoo ontwerp die waarschijnlijk op mijn arm komt of op mijn zij, en ik heb een tepelpiercing (een dun klein staafje)

Is dat inderdaad zo pijnlijk als je vaak hoort?



@poezie ook als ze tot hun 25e thuis wonen? Waarom eigenlijk?
Natte tosti..
Alleen 2 tatoeages waar ik spijt van heb en waarvan ik vorige week begonnen ben met weglaseren. eigenlijk heb ik vooral spijt ervan dat ze zo slecht zijn gezet, en coveren ging niet.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 september 2016 @ 16:46:

[...]



Haha herkenbaar, ik heb mijn schouder ook nog steeds niet laten bijwerken. Vond daar echt nare stukjes bij zitten, vooral op de nekspier.



En ze zijn vaak duur inderdaad. Maar ik vind het het wel echt meer dan waard! Hopelijk gaat het je toch lukken



Je hebt in dit huishouden wel wat overhoop gehaald dame!

Heb het er net met man over, en die vindt dat als ik het echt graag wil, ik het ook moet kunnen doen. Oftewel, die denkt hetzelfde als MevrouwTomatensoep (ken je die? maf mens die met redenen voor tattoos aankomt, tsssssk).

Maar goed, dan nog weet ik niet zeker waar dan. Op de binnenkant pols trekt me dan nog het meest, een klein subtiel, mooi dingetje.....

Ach....wie weet....
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 24 september 2016 @ 16:52:

[...]



Is dat inderdaad zo pijnlijk als je vaak hoort?



@poezie ook als ze tot hun 25e thuis wonen? Waarom eigenlijk?



Ik heb (nog) geen andere vergelijking met piercings (behalve verschillende oorbel gaatjes) maar de prik was inderdaad erg scherp. Genezingsproces duurt ook erg lang! Maar het schijnt inderdaad een van de vervelendste te zijn Zodra ik het zeker weet kom ik terug in dit topic



Edit: Hij is het wel he-le-maal waard trouwens!
anoniem_278411 wijzigde dit bericht op 24-09-2016 16:58
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Ik heb vijf tattoo's, en ik had een lip-, wenkbrauw-, neus- en een traguspiercing, maar die heb ik er allemaal uitgehaald. Nu alleen nog 4 gaatjes in iedere oorlel, maar heb eigenlijk nooit meer 8 oorbellen in.

Ik ben meer van de tattoo's dan van de piercings. Ik ben nu bezig met een ontwerp voor op mijn been, maar die wordt redelijk groot, dus ik ben er nog wel even mee bezig, vooral met sparen.



Microdermals vind ik erg leuk, maar ik durf het niet aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven