Lijf & Lijn alle pijlers

Thermen Bussloo ervaringen?

16-07-2012 23:39 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al op de zoekfunctie gekeken maar niet echt iets recent tegen gekomen. Allemaal rond de datum van 2007. Daarom open ik maar even een nieuw topic.



Wij willen dus naar de Thermen in Bussloo. We zijn al een aantal keer naar de zwaluwhoeve geweest, maar willen ook wel eens wat anders, en de zwaluwhoeve gaat er ook niet echt op vooruit laten we maar zeggen.



Ik heb veel goede verhalen gelezen uit de vorige topic's. Maar aangezien het dus een aantal jaren geleden is vraag ik me af of jullie er wel eens zijn geweest, en hoe het is bevallen?



Ik kan namelijk een arrangement van iemand overnemen voor een leuke prijs, hier zit een chocolade rasul behandeling bij en een uitgebreid lunch buffet. Aangezien wij een aantal keer erg teleurgesteld zijn bij de zwaluwhoeve qua lunch buffet vraag ik mij af hoe dat bij deze sauna is.



Hebben jullie ervaring met deze sauna, en met het lunch buffet en misschien ook de rasul behandeling?



Dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Bussloo, maar ben toevallig wel aan het kijken naar een sauna/spa, dus ik lees mee



Maarre... wat is er mis met De Zwaluwhoeve? Nooit geweest, maar heb er een bon van liggen. Nu ik in je OP lees dat het et niet beter op geworden is, vraag ik me af wat er dus mee is. Veel tokkies? Veel kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Bussloo is zeker een aanrader wat mij betreft. Erg fijne sfeer, vriendelijke bediening en heeerlijke chocoladetaart Ik heb geen ervaringen met behandelingen of de lunch maar ik kom er wel altijd graag.
Alle reacties Link kopieren
Bussloo is mooi. Het lunch buffet is ook prima.



Een chocoladepakking heb ik wel eens in een andere sauna gedaan. Ruikt lekker, in ieder geval veel beter dan een algenpakking , maar verder zie ik het nut er niet zo van in.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Hele Goede ervaring mee, ben redelijk recent (afgelopen kerstvakantie) nog geweest. Vond het heel gevarieerd, veel saunas natuurlijk maar ook andere originele dingen, zoals hamam, muziekzwembad etc. Mooi zowel binnen als buiten. Lunch was top! We hadden een arrangement en daar zat een buffet bij in. Lekker sopeje, goede salades, verschillende broodsoorten, echt heeerlijk!!



Over zwaluwhoeve: het is TE druk. Een vriendin van me noemde het een 'naaktpretpark' en dat is eigenlijk het enige juiste woord voor het bil aan bil zitten op de overvolle bankjes en de deur die continu opengaat waardoor de sauna nooit ech aangenaam warm wordt....
Alle reacties Link kopieren
Hee lizzl,



Tja wat zal ik erover zeggen.. Het is er vooral heel druk. Het eten duurt lang, en je betaald veel voor wat je krijgt.



Laatste twee keer dat wij er waren, was het dus er druk en roemoerig. Veel mensen aan het kletsen in de stilte sauna, veel kinderen die dachten dat ze in een suptropisch zwembad waren. Enz enz.



Dus wij willen graag ergens anders gaan kijken. De vorige keren waren wel redelijk.



Maar de volgende keer kan goed heel

anders zijn.

Als je nog een bon hebt liggen, en je woont er in de buurt zou ik zeker een keer gaan kijken. Wie weet vinden jullie het wel top!
Alle reacties Link kopieren
Sopeje is soepje...
Alle reacties Link kopieren
LettieC:



Thx voor je reactie! Erg blij mee. De reacties op internet waren ook al postitief, dus denk dat ik de behandeling maar overkoop!



We hebben nu vakantie, en aangezien het weer niet heel goed mee werkt gaan we de warmte maar in de sauna opzoeken



Haha naaktpretpark, je hebt gelijk hoor. Vond hem wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de posts over De Zwaluwhoeve.

Goed om te weten! Ik hoop dat het op een doordeweekse dag zal meevallen.... Bon van ¤100 vind ik zonde om te laten liggen. Als het dan toch kermis blijkt te zijn, vertrek ik wel weer
Alle reacties Link kopieren
Je zou hem eventueel kunnen verkopen op mp. Er wordt best goed op geboden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 16 juli 2012 @ 23:57:

Bon van ¤100 vind ik zonde om te laten liggen. Als het dan toch kermis blijkt te zijn, vertrek ik wel weer Gelijk heb je, gewoon een wat rustigere sauna opzoeken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bussloo is prachtig, het is de mooiste sauna die ik ken en niet zo enorm druk als Zwaluwhoeve. Het lunchbuffet is inderdaad een aanrader, zeer goed en zeer uitgebreid
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Bussloo als heel wit en groot ervaren. Ik hou zelf van kleine sauna's en daarom was Bussloo niet echt mijn ding. Echter het eten was er prima en de voorzieningen zeker ook. Ik vermoed dan ook dat het aan mijn voorkeur ligt dat ik Bussloo als minder heb ervaren want ik kan eigenlijk -naast dat ik gewoon niet zo van grote sauna's houd- geen minpunten bedenken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bussloo? Aanrader. Ben zelf net een half uur terug van een sauna avond bussloo.

Voor het eerst kailash klankrituelen meegemaakt. Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Bussloo is de mooiste sauna die ik ken. De sfeer is er rustig, in de sauna's wordt het stiltegebod vrij streng nageleefd. Als je meer zoekt naar rust dan naar gezelligheid is dat natuurlijk prima.

Het eten vind ik wat te chique en aan de prijzige kant voor een sauna. Over het geheel genomen is Bussloo een aanrader.

Vergeleken met de Zwaluwhoeve krijg je veel meer waar voor je geld.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik ben een groot fan van Busloo! Heerlijke sauna, aardig personeel, goed eten :-) Echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca1986 schreef op 16 juli 2012 @ 23:51:

Hee lizzl,



Tja wat zal ik erover zeggen.. Het is er vooral heel druk. Het eten duurt lang, en je betaald veel voor wat je krijgt.



Maar de volgende keer kan goed heel

anders zijn.

Als je nog een bon hebt liggen, en je woont er in de buurt zou ik zeker een keer gaan kijken. Wie weet vinden jullie het wel top!

Ik kan me hierbij aansluiten, was er de vrijdag voor de voorjaarsvakantie en ging juist daarheen omdat ze een max aantal bezoekers toelieten dus niet te druk.

Maar we konden nergens meer zitten,sauna's vol, restaurant vol en rustplekken idem dito dus we zijn na de lunch weggegaan(konden net een plekje bemachtigen)
Bussloo is mijn favoriet. Geen ervaring met het lunchbuffet maar wel met de à la carte lunch, die is prima. Heb er een aantal keer gedineerd in de brasserie en ook dat is lekker en voldoende keuze.

Verder verschillende sauna's en ik heb een aantal behandelingen gehad tot nu toe en ook die bevielen goed.
Bussloo is samen met de Veluwse Bron m'n favoriete sauna. Het is een sauna met veel faciliteiten, het is er keurig schoon en de huisregels worden goed nageleefd door de bezoekers en eventueel wijzen de medewerkers je er nog eens op (geen slippers in de sauna, niet praten etc.). Ook zijn er bij lange na niet zoveel bezoekers. Heerlijk!



Als je er heen gaat zul je het verschil met de Zwaluwhoeve (Swaffelhoeve) ervaren. Dan wil je nooit meer iets anders
Alle reacties Link kopieren
Bussloo heeft echt heel lekker eten en de keren dat ik er ben geweest kwam ik zeer tevreden thuis. Fijne sauna, de moeite waard.
Stressed is just desserts spelled backwards
Oja en wat ik ook een enorm pluspunt van Bussloo vind: in iedere sauna hangt een klein schermpje dat steeds wisselt tussen de tijd en de temperatuur. Ook is er in iedere sauna een alarmknop aanwezig. Goed dat daarover nagedacht is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al vrij veel sauna's gezien. Thermen Bussloo vind ik wel één van de mooiste complexen. De horeca is er ook fijn. Aanrader! en als je alleen maar het bil aan bil zitten in Zwaluwhoeve gewend bent zal het een verademing zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een fan. Thermen Bussloo is de ontspannendste sauna die ik ken. Heel anders dan de Swaffelhoeve, die is constant in de uitverkoop op

vakantieveilingen. En dat is helaas te merken aan de drukte.
Geluk is niet hebben wat je wilt, maar willen wat je hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:susanh schreef op 17 juli 2012 @ 07:37:

en de huisregels worden goed nageleefd door de bezoekers en eventueel wijzen de medewerkers je er nog eens op (geen slippers in de sauna, niet praten etc.). Ook



Waarom mag je geen slippers aan in de sauna? MIjn voeten doen ontzettend pijn als ik over de hete vloer moet lopen

Wel laat ik mijn slippers op de vloer staan, en stap dan snel op de banken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 17 juli 2012 @ 08:12:

[...]





Waarom mag je geen slippers aan in de sauna? MIjn voeten doen ontzettend pijn als ik over de hete vloer moet lopen

Wel laat ik mijn slippers op de vloer staan, en stap dan snel op de banken.

Dat is niet hygienisch i.v.m. het meenemen van water de sauna in. Ook zijn er mensen die geloven dat het materiaal van slippers, dat door de hitte licht zou smelten/vrij komen, slecht voor je is.



Dat laatste hoef je in Bussloo geen last van te hebben. Als een echte goede sauna hebben ze over de hete tegels een materiaal gelegd waardoor je er overheen kunt lopen zonder je voeten te branden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven