Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
ik



jouw verhaal copy paste mijne

alleen weeg ik 87 kilo.... :(



vandaag neem.ik eigen brood mee en fruit tussendoor
--
Same here. Lengte gelijk, gewicht 84

Hoe ga je het aanpakken? Ik ben ook altijd ban alles van plan maar er komt nooit wat van.

Succes!
Ik ook! Weeg nu 68, wil terug naar 62. Pas niet meer in mijn kleding :(

Ga activiteit weer tracken via mijn fitbit en calorieen tracken via de myfitnesspal app. Output moet iedere dag hoger dan input zijn
Alle reacties Link kopieren
Hallo groepje!



Aanpak: eigenlijk net als konijntje. (yay we hebben al een konijn en een schaap, lente hiero ): ik heb een activity tracker dus ik kan zó op mn pols zien hoeveel kcal ik (ongeveer) per dag verbruik. En dan wil ik mn eten invullen in myfitnesspal en dan moet dat in balans zijn op de juiste manier.



Ik heb een sportschoolabonnement en ik hou écht van sporten. Maar de laatste maanden stress op mn werk door een overspannen collega wiens diensten we met zn allen opvangen. En dan ben ik moe en sla ik de sportschool over. Wat eigenlijk dom is want van sporten krijg ik juist energie. (als ik er maar eenmaal ben he, maar soms krijg ik mezelf niet zo ver om op die fiets te stappen om er heen te gaan)



Oh en ik drink te makkelijk te vaak ook weer. Dat is er ook weer helemaal in geslopen. Ik ga instellen vanaf nu: alleen nog maar in het weekend.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee!

Hoop dat dit net de stok achter de deur is die ik nodig heb

1,69 en 70,9 kg. Wil graag richting 65 kg.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee.



Ik ben 1.52 weeg rond de 60 en zou graag terug gaan naar 57 (en stieken het liefst 55).



Ik heb dezelfde Fitbit gecombineerd met myfitnesspal en als ik de boel dan ook consequent opschrijf gaat het best goed. Maar dan heb ik weer even geen zin snoep ik gewoon meer dan goed voor me is. Dus ik moet vooral voorlopig even blijven opschrijven en ik hoop dat jullie daar een stok voor achter de deur kunnen zijn.



Ik sport redelijk consequent 2 tot 3 keer in de week, kickboksen. Daarnaast ben ik redelijk actief. Ik zit gemiddeld door een week heen aan mijn 10.000 stappen per dag, meestal zo rond de 75.000 per week. Ik merk dat ik nu ik in een drukke periode zit ook makkelijker inactief wordt en de neiging heb om sporten over te slaan en dat wil ik liever niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee.



1.76 en 75 kilo. Ik wil voor de zomer 70 kilo wegen. Dat woog ik voor mijn zwangerschap.

Doel is om eind van de zomer 65 te wegen.



Heb het boek van Fajah Lourens geleend van een vriendin. De meeste oefeningen die erin staan ken ik al en het dieet daar wordt ik niet heel vrolijk van.

Ik ben meer van het boerenverstand, gezond eten, veel water drinken en sporten.



Ik heb nog nooit een dieet gevolgd. En dat ik nu de laatste 5 er niet af krijg vind ik lastig.

Nu meer op mijn eten letten en sporten nog een tandje bijzetten en meer krachttraining doen.

Op mijn drinken hoef ik niet te letten, drink alleen maar water en thee.
Ik doe ook mee! Sinds maandag met vriend samen begonnen. Na het stoppen met roken zijn er voor mij zes kilo's bijgekomen die ik er graag af zou hebben. Heb zeker geen overgewicht maar die nieuwe kilo's staan me niet vind ik.

Ik ben 1.80 en 67kg, en zou dus graag weer terug gaan naar de 61kg.



Hou nu mijn calorie-inname bij en eet geen snoep etc. meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven.

Ik irriteer me mateloos aan de extra kilo's maar ooh wat vind ik het lastig om al het lekkers te laten staan.

Ik weeg nu zo'n 82 kilo bij 1.82 en zou het liefst weer terug gaan naar de 75.

Ik zal ook eens bij de apps kijken die ik hier voorbij zie komen.

Hopelijk vind ik dan hier het steuntje in de rug en een schop onder mijn hol
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen! Zelfde lengte 1.67 en weeg nu 68 kilo maar vooral mijn benen en buik zijn dikker dan ik wil. Ik zou graag 60 wegen maar met 63 zou ik al heel blij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier!



Ik fiets sinds een paar weken 3 a 4 keer per week op mijn hometrainer en doe een keer per week bootcamp. Ik laat de wijn wat vaker staan en probeer minder te snoepen (met wisselend succes). Het resultaat tot nu toe: zero. Dus misschien is hier meeschrijven de stok achter de deur die mij helpt om daadwerkelijk wat kilo's te verliezen.



Ik weeg 66 kilo bij 1.65. Mijn streven is rond de 60 kilo, met 62 zou ik al innig tevreden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Present! Ik weeg nu ongeveer 73,5 bij 1.69. Ik weeg het liefst ergens tussen de 65-68. Het schommelt wel eens omdat ik ook vaak medicatie heb, maar een goede 5 kilo kan er zeker af.



Afgelopen tijd veel aangekomen (in december woog ik nog 70 kilo). In januari ben ik, al fietsend, aangereden door een auto. Deze stond uiteindelijk stil op mijn been met alle gevolgen van dien. Gelukkig gaat het de laatste 2 weken weer een klein beetje beter maar ik heb veel tijd op de bank doorgebracht sindsdien. En met verveling liggen snaaibuien echt op de loer. Daarnaast niet kunnen bewegen, en tadaa, die 3,5 kilo erbij is een feit.

Er is vorige week een mri gemaakt en maandag hoor ik of er nog dingen stuk zijn. Heb op bepaalde plekken nog veel pijn dus dat zou kunnen.



Gelukkig kan ik weer een beetje fietsen en ga ik zon 3 a 4 keer per week naar mijn werk (voor 3 uurtjes per dag ongeveer op dit moment maar hopelijk binnen 6 weken weer 100%. Nu ga ik nog met de bus, normaal fiets ik altijd. Als ik maandag hoor dat dat weer kan ga ik weer fietsen, 20 min enkele reis. Toch weer de nodige beweging en meer ritme waardoor er ook gewoon niet steeds tijd is om te snaaien. En ook minder verveling natuurlijk.



Afgelopen week met boodschappen doen ook niet meer al die rotzooi in mijn mandje gestopt. Dat is hoe ik het wil gaan doen, niet met een drastisch dieet maar wel met gezonde keuzes maken. Af en toe is een verwenmomentje niet erg, maar dat hoeft niet elke dag. Gezonde tussendoortjes en regelmatig lunchen met een salade bijvoorbeeld.

En hoewel het moeilijk is te zeggen hoe het loopt hoop ik mijn beweging weer wat op te kunnen pakken. Ik fiets normaal altijd alles en zit dan al snel aan 30-60 minuten fietsen op een dag. Daar wil ik weer aan werken, het is logisch dat het een tijd niet kon, maar misschien dat vanaf nu (of vanaf maandag als de arts ook vindt dat het wel kan) gaat de knop weer om!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meelezen! Ik weeg 63 kilo bij 1.70 met. Afgelopen jaren 10 kilo aangekomen. Die eerste 5 ben ik blij mee, de laatste 5 mogen er wel weer af. Mijn zwakke moment is vlak voor het eten en 's avonds op de bank. Dan snaai ik te veel. Alcohol drink ik sinds een paar maanden nauwelijks meer. Sporten doe ik niet en ga ik ook niet doen
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ga mee lezen! 73 kilo met 1,67 meter is teveel. Ben al een half maandje bezig met gezonder eten en meer bewegen.



Ben ook aan het kijken naar een fitbit. maar welke hebben jullie? Ben bang dat ie zo groot is op mijn pols...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee.

Afgelopen januari bevallen van 3e kindje, direct weer op mijn startgewicht. Maar helaas is het door gebrek aan

ritme, en een drukke periode het gezonde eten er een beetje bij ingeschoten.

Ook veel minder beweging gehad dan normaal. We zitten nu weer in wat rustiger vaarwater,

maar helaas wel wat kilo's aangekomen in die 10 weken. Balen. Tijd voor verandering!

Ik weeg bijna 69 kilo bij 1.69. Ik wil sowieso onder de 65 kilo weer zitten, maar het liefst rond de 60.



Deze week al een afspraak gemaakt bij een personal training centrum. Ga samen met mijn partner vanmiddag voor een intake gesprek.

Het liefst delen we 1x per week samen een personal trainer, en gaan we de 2e keer los van elkaar zelf sporten. Maar vanmiddag dus even kijken wat er mogelijk is.

Thuis ook een goede crosstrainer staan, dus dat ook 1x per week naast het sporten weer oppakken.

En vooral ook weer goed op het eten letten en stoppen met alcohol.



Succes allemaal!!
Ik doe mee! 1.75 en 70 kilo...nu 2 maanden gestopt met roken en merk dat ik veel te veel 'snaai'....Vind mijzelf redelijk goed op gewicht maar na 2 kinderen toch best slap in mijn vel, eetpatroon slecht (geen ontbijt, veel te veel tussendoortjes, avondeten minimaal), drink veel te weinig dus al met al, heel wat verbeter puntjes . Ik zou heel erg blij zijn met een kilo of 5 naast bovenstaande dingen aan te hebben gepakt
anoniem_6454e78e912aa wijzigde dit bericht op 23-03-2017 19:56
Reden: C
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle reactie want ik moet vroeg naar mn werk vandaag: leuk dat jullie allemaal mee willen doen! Ik ben echt blij dat ik gisteren dit topic heb geopend, is op een of andere manier echt een motivatie voor me om niet meer uit te stellen naar 'morgen'.

Dus gisteren direct heel netjes gegeten: als avondeten verse noodelsoep gemaakt en zowat niet gesnoept. Alleen wat paaseitjes die ineens op mn werk verschenen. Maar toen ik die 's avonds invoerde op mijn fitnesspal en zag dat het verdorie 50 kcal per zo'n stom eitje is, werden ze met terugwerkende kracht direct een stuk minder begeerlijk. Voor mij geen stomme paaseitjes meer



Gisteren een kleine 1800 kcal gegeten en zo'n 2400 verbruikt! Ik heb een activitytracker van garmin en ik kan myfitnesspal koppelen aan de garmin site, dus dan krijg ik een heel mooi overzichtje van verbruikt vs. gegeten. (ik hou van overzichtjes )



Hoe was jullie eerste dag?



Ik zal van het weekend eens kijken of ik een tabel in elkaar kan prutsen. Willen jullie een dag afspreken om allemaal tegelijk op de weegschaal te gaan staan eens per week?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Mij maakt een vaste dag niet zo veel uit maar misschien is het voor jou handig in verband met doorgeven? Ik heb daarnet over op de weegschaal gestaan en weeg precies 60.0 dus dat vind ik een goed startpunt.



Gister was voor mij een lastige dag. Ik ben goed begonnen maar ik had een werklunch en ze hadden alleen van die kleine luxe belegde broodjes. Ik heb mager beleg uit proberen te zoeken maar het viel toch een beetje tegen, zeker in combinatie met een redelijk inactieve dag qua beweging. Wel braaf alle muffins en hapjes door de middag afgeslagen maar wel honger in de trein en toen toch maar twee muslirepen naar binnen gewerkt. 's Avonds nog met een vriendin naar de bios geweest. Ik heb zelf geen popcorn genomen maar zij had een megabak en ik heb toch wat met haar mee zitten eten.



De schade was uiteindelijk dat ik ongeveer op mijn verbruik van gisteren uitkwam. Geen geweldige eerste dag, maar ook geen schade dus. Vandaag gewoon de hele dag op kantoor en ga ik het beter doen.
Alle reacties Link kopieren
Och ja die stomme paaseitjes haha. Haal ze ook maar niet meer in huis. Chocola is echt een valkuil hier.



Gisteren qua eten een goede dag gehad, heb het niet bijgehouden in een app, ga dat vanaf vandaag doen.

In ieder geval weinig tot niet gesnoept, gezond gegeten, veel water gedronken. Niet een heel actieve dag gehad, en 's avonds ook geen gelegenheid gehad om op de crosstrainer te gaan omdat ik alleen thuis was met de kinderen en de baby huilerig was na het avondeten.



Gisteren gesprek gehad bij personal training studio, volgende week donderdag de officiële intake, en die maandag erop echt starten.

Eerst voor 10 weken lang eens per week een personal trainer, daarna ga ik denk ik over op de groepstrainingen. Anders wordt het veel te prijzig. Scheelt nu dat ik samen met mijn partner de trainer deel. Eigenlijk de helft van de kosten p.p.

Krijg ook een voedingsschema en weegmomenten, ik ben die stok achter de deur echt even nodig. En hoop dat het me gewoon wat meer plezier in het sporten geeft met goede begeleiding erbij.



Weegmoment hier maakt mij niet zo veel uit. Ik word zelf elke maandag gewogen straks, maar als het hier een andere dag is is dat geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag in dit groepje willen



Maar bij mij zou ik het zwembandje een zwemband noemen .

Ik ben 1.55 en weeg ronde 87 kilo.

Zullen we een tabel maken in de openingspost?



Ik ga maandag beginnen, schema klaargemaakt, gewoon aan de hand van gezond eten.

(met ondersteuning van boek van Leonard Hofstra, snel slim)

En ik heb een boek mindfull eten, waar ik elke week opdrachten uit ga maken.



Ik zou graag terug willen naar een gezond gewicht, ik zal nooit een slanke den worden, maar er kan zeker minimaal 20 kilo af!



Ik zal mezelf wegen op maandag, als het andere dag word in deze groep geen probleem natuurlijk.

Leuk ! Een nieuwe groep !

Ik maakte gebruik van shakes een paar maanden lang maar ik word zo agressief van zo weinig eten, en die shakes zijn gewoon goor uiteindelijk. Dus ik ben al een paar keer gestart, gestopt etc, Waardoor mn gewicht ook schommelt als een gek.

Woog vorige zomer 95 kilo, dus er is wel al wat af gelukkig. Pas mn wat oudere broeken weer, maar er is nog best wat werk aan de winkel!
Alle reacties Link kopieren
Maandag is wel een mooie dag hoor, dat is toch altijd een soort van nieuwe start. En misschien weerhoudt het je om in het weekend los te gaan.



Gisteren ging het bij mij ook goed. Ik heb ook wat meer water gedronken. Op een op andere manier schiet dat er altijd bij in en drink ik veel te weinig. En wat ik drink is dan slecht, bijvoorbeeld light frisdranken. Ik had van t weekend al met mezelf afgesproken dat ik dat voor 18.00 uur sowieso niet meer mag drinken. Normaal als ik werk is dat geen probleem maar nu ik nog gedeeltelijk in de ziektewet zit ging er op veel dagen meer cola light doorheen dan nodig. En hoewel dat qua calorien wel meevalt is het een en al troep. En je krijgt alleen maar meer zin in suiker,



Heb dus steeds een flesje mee naar mijn werk en heb al tegen mijn collega's gezegd dat ik niet naar huis mag voor die leeg is. In elk geval is dat een begin om aan te wennen meer water te drinken.



Toen ik thuiskwam had ik echt trek, maar het was half 5. Ik had nog stroopwafels in de kast maar heb gekozen voor een peer. Naast het water drinken wil ik mezelf ook weer aanwennen dagelijks fruit te eten, ook dat was er een beetje bij ingeschoten.

Ik weet dat in fruit ook suiker zit en dat mensen dat daarom met dieeten laten staan. Ik neem alleen erg slecht vitamines op en heb altijd tekorten. Dus wil ik fruit niet echt schrappen. Ik wil ook niet echt dieeeten want dat houd ik op langere termijn toch niet vol, maar wel gezonde keuzes maken!



Vandaag nog even goed streng zijn, morgen komt mijn beste vriendinnetje voor een weekend langs en gaan we uit eten enzo. Dus dan ga ik lekker genieten. Staat tegenover dat er vandaag dus geen ruimte om de teugels een beetje te laten vieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven! Ben afgelopen jaar tijdens mijn zwangerschap 17 kilo aangekomen waarvan er nu nog 4/5 kilo is blijven plakken. Ik ben met mijn 1.68 en 59 kilo niet te zwaar, maar op mijn buik en benen is toch duidelijk wel meer vet zichtbaar dan voorheen en tevens is mijn buik een slappe hap. Ik wil dus graag voor de zomer weer wat strakker in mijn vel zitten.

Het lijkt me fijn om een beetje een stok achter de deur te hebben want door het gebrek aan ritme eet ik overdag weinig en ga ik in de avond zitten snaaien. Ook doe ik weinig tot niks aan sport. Tijd voor verandering dus!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het meer gaan bewegen wel een ding. Dat moet ik nu echt gaan doen. Heb het me al zo vaak voor genomen . Maar ik ben nu echt gemotiveerd en heb er zin in. Ik wil het hardlopen weer gaan oppakken.



Ik gebruik de app Mijn eetmeter. Werkt voor mij goed om me ervan bewust te worden wat ik nu eigenlijk eet op een dag. En ja die paaseitjes...dat viel mij ook tegen hoeveel kcal daar inzit.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook een beetje meeschrijven? Ik gaat bij mij precies om dat zwembandje! . Ik heb een hele tijd meegeschreven met een ander groepje, maar dat lijkt nu doodgebloed te zijn.

Ik ben al m'n hele volwassen leeftijd (nu 38jr) aan het stoeien met m'n gewicht, maar eigenlijk nu eindelijk min of meer waar ik wezen wil! Ongeveer sinds januari zit ik tussen de 59 en 60kg, bij 1.63m. Rationeel vind ik dat fantastisch, en ben ik superblij als het me lukt onder de 60kg te blijven. Even het perspectief: Op m'n zwaarst heb ik 82kg gewogen, verder schommelde het meestal zo tussen de 69-76kg. Dus nu onder de 60kg is prachtig! Maar ik heb nog steeds een zwembandje, dus gevoelsmatig zou ik er graag nog een paar kilo af willen.

Maar ook stabiel blijven is een uitdaging, en ik moet stapje voor stapje een beetje leren loslaten. Maar ik geef graag nog wekelijks een gewicht door als stok achter de deur. En ik vind een beetje babbelen over eten en sporten in zo'n topic toch altijd motiverend.



Ik probeer nu vooral gezond te eten, veel groeten, ook dagelijks fruit, weinig (toegevoegde) suiker, weinig snaai, rustig aan met alcohol. Ik tel geen calorieen oid, ik probeer erop te vertrouwen dat als ik gezonde dingen eet, ik niet opeens veel ga aankomen. En ik probeer nu vooral de hele boel strakker de krijgen door te sporten. Ik ga niet naar de sportschool op het moment, maar volg het programma van Kayla Itsines (zie google ). Pittig programma, maar de resultaten op internet werken motiverend . Ik heb nu net de laatste workout van week 6 gedaan, en heb toch inderdaad het idee dat mijn buik iets mooier gevormd is.



Ik weeg altijd op maandag als 'officieel weegmoment', inderdaad als stok achter de deur om ook in het weekend goed op te letten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven