Lijf & Lijn alle pijlers

Topic voor thuissporters - Deel 3

03-09-2011 14:51 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is alweer deel 3 van het thuissporttopic. Hier blijven we elkaar motiveren, elkaar helpen en elkaar informeren. Maar bovenal gaan we verder met fit worden en fit blijven.



Nieuwe schrijvers die een sport in of rond huis beoefenen zijn uiteraard van harte welkom.



Deel 1

Deel 2
Alle reacties Link kopieren
New Years countdown 1 month down

Time for the fittest:

1 min jumping jacks 53 -> 57

1 min push-ups 16 -> 20

1 min sit-ups 30 -> 27 (without abroller this time)

1 min pull-ups 5 -> 10

1 min squats 25 -> 32

Yoga:

1 . Shoulder stretches

2. Progress of wheel pose from nothing to something with abs ball assist! Very happy

3. Asana: half moon pose

4. Arm balance tried crow pose and shoulder press, no progress yet so did shoulderstand which is also getting better! happier

5. Dancer pose

6. Fav pose: savasana just so relaxing afterward and very rewarding
Alle reacties Link kopieren
Pyramid core workout

25 russian twists

20 sandbag squats

15 windshield wipers

10 flying side crunch

5 superman

1 V-up

5 superman

10 flying side crunch

15 windshield wipers

20 sandbag squats

25 russian twists
Alle reacties Link kopieren
3.52km gewandeld
Alle reacties Link kopieren
3 sun salutations

Crescent twist

Tip toe balance

Side plank

Lizard pose

Standing twist

Dolphin pose

Mountain pose

Gate pose

Sage's pose

High lunge

Tree pose

Sun salutation
Alle reacties Link kopieren
85.7 kg dit heb ik al jaren niet meer gezien, en ik hou sinds 2011 alles bij. Super blij vandaag!
Alle reacties Link kopieren
3km gewandeld in heerlijk koud maar mooie donkere lucht, sterrenhemel en halve maan! Heerlijk zo'n winterse/herfst wandeling



In de moeilijke tijden die we op dit moment meemaken, zijn dit de soort dingen waar ik mijn energie uithaal. Hoe slaan jullie je door moeilijke tijden heen?
Alle reacties Link kopieren
3.73km walk today!
Alle reacties Link kopieren
Heb een verrekte spier in mijn bovenarm en weer pijn in de lies. Morgen hopelijk weer aan de slag...
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk weer voor een wandeling, resultaat 4.68 km!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde nog wel even aanstippen waar deze forum voor is:

Hier blijven we elkaar motiveren, elkaar helpen en elkaar informeren. Maar bovenal gaan we verder met fit worden en fit blijven.



Het uitwisselen voor ideeën hoe je dit kunt doen en je eigen doelen bereiken. Ik ben geen personal trainer, maar heb wel heel veel geleerd over oefeningen en vooral over thuissporten. De meeste info van medeschrijfsters hier.



Ik heb door hier te zijn zoveel websites en workout ideeën opgedaan, die ik aan mijn eigen workouts toevoeg. Er blijven leuke dingen waar ook ik nog niet van heb gehoord, ben er erg nieuwsgierig naar!
Alle reacties Link kopieren
Ben eindelijk ook weer bezig, workout van gisteren:

10 gliding side lunges L

10 gliding side linges R

10 back extensions with ball

10 tuck jumps

10 walking wall sits

10 standing bicycle crunches

10 ball tucks

10 scissor kicks

10 lunge side twist L

10 lunge side twist R



Uitleg te vinden op Instagram: @shauna_harrison
Alle reacties Link kopieren
Het is weer yogazondag!!!

IG Sweataday yoga

half frog pose

fish pose

fire hydrant swing 5 times each side

happyhealthyyogis on IG

Adapted wild thing: downward dog to side plank

Revolved hand to knee pose

Half moon

Standing twisting pose

Wheel pose with ball (needed assist due to L upper arm injury)

locust pose

Half wheel pose (am touching my heels very happy )

Adapted extended leg balancing asana to sitting and with stretchband

Adapted compass pose to sitting side bend

Camel pose

Adapted Chopasana to bending forward from dancer pose

Adapted bird of paradise to extended leg with stretchband

Adapted standing head to knee to sitting forward bend
Alle reacties Link kopieren
Aangezien van een aantal die naar FB zijn verhuisd, waar zijn jullie allemaal. Vinden jullie dit topic niet meer leuk en wat kunnen (kan ik) veranderen om dit weer een druk bezocht topic te maken? Mis jullie wel hoor!

Te horen hoe het gaat jullie vooruitgang, dips, en ideeën



Ben benieuwd, sta open voor suggesties op- en aanmerkingen!
Alle reacties Link kopieren
Fijne feestdagen iedereen!!!! En een heel goed uiteinde!!!!

Alle reacties Link kopieren
quote:eurocanuck schreef op 22 december 2013 @ 18:42:

Aangezien van een aantal die naar FB zijn verhuisd, waar zijn jullie allemaal. Vinden jullie dit topic niet meer leuk en wat kunnen (kan ik) veranderen om dit weer een druk bezocht topic te maken? Mis jullie wel hoor!

Te horen hoe het gaat jullie vooruitgang, dips, en ideeën



Ben benieuwd, sta open voor suggesties op- en aanmerkingen!



Ik denk dat je een beetje te 'sec' post. Zoals bij je yoga-workouts: die poses zeggen mensen allemaal niet zo veel, en het wordt een hele 'brij' om te lezen. En soms bloedt een topic gewoon dood.



Posts naar hele workouts op bijvoorbeeld Youtube zijn leuker.
Alle reacties Link kopieren
Hi Melpomene,



dank je wel voor opmerking



Hoe gaat het met jouw workouts en wat zijn jouw doelen?
Alle reacties Link kopieren
De meeste van mijn workouts zijn gebaseerd op de 'oude' Bodyrock workouts van Zuzana Light. Je kan deze vinden op bodyrock.tv, archives, old archives



mijn yoga poses zijn gebaseerd op de poses waarvan de uitleg gevonden kan worden op Instagram via @shauna_harrison, @_karioo, @yogitoes123, @criocharlie onder de tab #happyhealthyyogis



Ook volg ik op Instagram @shauna_harrison voor de #SweatADay oefeningen



Elke dag worden er bij beide tags nieuwe oefeningen gepost met uitleg. Het zijn allemaal stuk voor stuk leuke uitdagingen en zowel voor beginners als gevorderden
Alle reacties Link kopieren
En vandaag heb ik een fitnessblender gedaan, voor butt lift, was ook erg leuk en uitdagend:

http://m.youtube.com/watc ... 2Fwatch%3Fv%3Dq_30fjI1qhU
Alle reacties Link kopieren
[quote]eurocanuck schreef op 26 december 2013 @ 23:07:

Hi Melpomene,



dank je wel voor opmerking



Hoe gaat het met jouw workouts en wat zijn jouw doelen?/quote]



Ik train lekker verder, ik wil alleen maar blijven zoals ik nu ben, ben heel tevreden. Misschien nog iets droger, maar ik wil niet te laag in vet gaan zitten.



Eergisteren deze:

http://www.youtube.com/watch?v=FTT4W8ygJ7w



Lekker, maar toch net iets te tam voor me. Ben tussendoor blijven joggen en heb wat meer en snellere herhalingen gedaan.



Gister deze:

http://www.youtube.com/watch?v=m2jzYKCYXi0



Idem, alleen bij de eenbenige squat heb ik het zelfde aantal herhalingen gedaan, bij de andere oefeningen meer.
Alle reacties Link kopieren
Melpomene

Heb je ook wel eens Les Mills of P90X geprobeerd ipv Jillian, en zo ja wat vond je ervan??



Ik hoor dat die gemeen goed zijn, ik ga binnekort iig wat Les Mills proberen...Mijn vader van 72 doet Les Mills en heeft iig een broekmaat minder nu
Alle reacties Link kopieren
P90X is ook leuk. Maar je moet er wel rekening mee houden, dat je met dat soort intense training met veel springen e.d. sneller geblesseerd kunt raken.



Les Mills doe ik nooit. Weet je wat een leuke is:



http://www.youtube.com/watch?v=Uvr-oAmwfVo



Killing.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik zou mij graag willen mengen in dit topic..

eerst zal ik me even voorstellen ;)



Ik ben Lis, een meid van 20 uit overijssel. Ik wil graag een paar kilootjes kwijt en heb geen budget voor abbonementen op sportscholen.. dus dan komt het inderdaad terecht op thuissporten ^^ ik wil graag gaan wandelen, touwspringen, hardlopen, of eventueel yoga of squats uitproberen. eigenlijk kan ik niet kiezen..



jullie ook allemaal een fijn oud en nieuw alvast! ( ik ga alvast goede voornemens op een papiertje schrijven ;) )



Groetjesz! Lis
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lis,



Heel veel oefeningen kun je doen zonder fitnesspullen, je kunt hierover erg veel vinden op youtube. De meest gebruikten zijn Blogilates van Cassy Ho, cyclonefit, Bodyrock.tv (niet alle oefeningen zijn met lichaamsgewicht) en ZWOW van Zuzana Light. Het is maar net waar je van houdt.



in ieder geval veel plezier en ben benieuwd of je je doelen behaalt.
Alle reacties Link kopieren
P90X heb ik nog niet geprobeerd, maar hoor er ook veel negatieve dingen over, net zoals met Crossfit. Ik vind een HIIT van 30 minuten lang genoeg.



Ik ga de link die je hebt gepost Melopemene in het nieuwe jaar proberen, vind dat soort cardio videos erg leuk om te doen. Ik ga ook maar weer eens TaeBo en Zumba doen, ook altijd erg fun om te doen.



Les Mills ga ik wel een keer proberen ziet er gewoon leuk uit, maar niet meer dit jaar



Mochten jullie nog interesse hebben in goede informatie over feit of fictie in de fitness en gezondheidsindustrie, dan kun je Guy Droog volgen op Facebook en zijn blog, hij heeft erg goede en wetenschappelijke onderbouwde informatie (en met studies die niet ondersteund worden door bedrijven)
Alle reacties Link kopieren
25 calf raises

25 dips

25 three way lunges + bottom arc press USB

25 USB goodmornings

25 russian twist + ugi

25 burpees + shoulder press with ugi

25 USB kneeling lateral bag drags

25 ugi caterpillar abs

25 ugi squat toe tap

25 v-ups

PR verbetering met 3 minuten!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven