Lijf & Lijn alle pijlers

Van 100+ naar 100-! (en de mensen die dit al hebben behaald)

01-01-2013 11:50 2965 berichten
Welkom,



Zoals iedereen weet gaat afvallen met vallen en opstaan. In dit topic willen we elkaar steunen bij het krijgen en behouden van een gezond eetpatroon. Geen strenge diëten, maar een patroon wat je hele leven vol te houden is (en uiteraard hoort daar af en toe iets lekkers bij).



Ook als je 100- weegt ben je uiteraard welkom om mee te schrijven! Een nieuw jaar, een nieuw begin (of een doorstart )



Als je in de tabel wilt graag even alle gegevens die in de tabel staan vermelden in een berichtje. Mocht je iets veranderd willen zien in de tabel, geef dat dan even dikgedrukt door, zodat het voor mij makkelijk te vinden is en ik weet dat dit het 'officiële' weegmoment is.



Om de lijst een beetje opgeschoond te houden voor het overzicht haal ik de mensen uit de lijst die 3 weken niks meer hebben laten horen. Mocht je daarna weer mee willen schrijven dan kun je uiteraard weer in de tabel als je je gegevens doorgeeft.



Veel plezier gewenst op dit topic.



Succes allemaal!









NaamLeeftijdLengteStartDoelGewichtAfTotaalTe gaanDatumRobin23 1.6986.073.576.0-0.2-10.02.512/5Loedoe231.7580.773.078.6Pauze-2.14.6Adios271.74116.598.0101.4Pauze-15.13.412/5Elsie26311.8097.583.086.5+1.5-11.03.5Birdie251.78103.986.489.4Pauze-14.53.0Liebling271.68104.090.0101.5+2.1-3.510.5Eingenzinnig261.6278.863.076.9--1.96.91/8Doedel251.8011699.9113.6-0.2-2.413.6Misshappy231.68133.9100.0125.0Pauze-8.925.0Jurks251.8090.675.090.6--15.6Bibine291.8099.582.085.4-0.8-14.13.4Workit281.7697.989.094.2-1.8-3.75.2Adeline241.6379.060.076.7-0.3-2.316.7

En niet vergeten als het even mis gaat:



Goedemorgen lieve mede afvallers



Een heel fijn en gezond 2013 gewenst! Zoals beloofd hier een nieuw topic Ik was vanmorgen voor de grap eens op de weegschaal gaan staan, maar ik was 1.5 kilo zwaarder dan zaterdag oops Nouja, komt vast doordat ik aardig wat champagne en wijntjes heb weggetikt, en heerlijk heb genoten van wat hapjes Maar goed, even weer een paar dagen in het gareel en er is helemaal niks aan de hand natuurlijk. Ik heb namelijk geen 12.000 kcal gegeten, dus het is niet ineens 1.5 kilo vet



Vandaag nergens last van gelukkig, rond 11 wakker, en zelfs alweer braaf aan de scriptie. Vanmiddag even een wandeling maken. Het gewone leven is weer begonnen hier



Hoe was jullie oud en nieuw?
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,



Allereerst allemaal de beste wensen voor 2013. Zojuist las ik de openingspost en die heeft me aangezet om op de weegschaal te gaan staan. Ik was al van plan om vanaf januari weer eens te beginnen met een gezonder eetpatroon, maar toen ik op de weegschaal stond, besloot ik dat vanaf vandaag het roer om moest.. De weegschaal gaf 100.5 aan bij een lengte van 1.66 en ik ben 30 jaar. Ik zou het erg leuk vinden om met jullie mee te gaan schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie heel veel succes wensen, bedenk je dat afvallen een pad is van vallen en opstaan. Soms zul je de mist ingaan, teveel verkeerd eten maar gooi dan niet gelijk al je afvalplannen weg maar start weer overnieuw!



Het is mij gelukt om 50 kilo af te vallen en ik blijf stabiel. Voor mij word dit het tweede jaar dat ik slank begin en het is zoveel fijner!



Dus kom op! Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



De beste wensen voor 2013!



Ik doe graag met jullie mee. Ik weeg 83 kilo bij een lengte van 1.71 en ben 31 jaar.

Helaas kan ik om gezondheidsredenen niet sporten en zal ik het dus alleen met gezond eten moeten doen (ziek zijn is ook de oorzaak van mijn gewicht dus ben benieuwd of afvallen lukt). Mijn ervaring is dat dit nauwelijks werkt, maar hierbij ga ik toch nog een poging wagen.



Mijn uiteindelijke doel is om ooit weer onder de 70 te wegen. Maar ik wil mijn doelen met stappen verleggen.

Mijn eerste doel is 78 kilo en vervolgens 75. En verder is mijn doel vooral om me gezond te voelen en gezond te zijn!!
Hai!



Alanabanana en happybee, welkom! Uiteraard kunnen jullie meeschrijven Hebben jullie ook een bepaalde weegdag? Maakt verder niet uit wanneer deze is, als ik een gewicht zie staan (wel dikgedrukt, omdat sommigen ook tussendoor wat aangeven) dan update ik het in de tabel zodra ik tijd/zin heb Happybee, kun jij de overige gegevens van de tabel nog even doorgeven als je hier ook in wilt staan?



Jesteble, bedankt voor het succeswensen! Wat een super prestatie heb je neergezet zeg, heel erg knap. Het is inderdaad het doorzettingsvermogen wat belangrijk is met afvallen. En zelf vind ik vooral het aanleren en behouden van een gezond eetpatroon heel belangrijk. Hoort ook af en toe wat lekkers bij, dus zoveel mogelijk dingen integreren, maar met mate en met meer beweging. Dan gaat het misschien niet heel snel, maar is het voor mezelf wel beter vol te houden.



Mijn geplande eetlijstje vandaag:

O: 1 cracker pindakaas, 100 gram biogarde

L: 2 volkoren boterhammen met kaas, trosje rode druiven

T: 1 cracker pittige kip, 1 sinaasappel

D: Witlofsalade, gekookte aardappels

S: half uur wandelen

A: 100 gram biogarde met 1 el lijnzaad



Vind het wel weer prima zo
Allereerst de beste wensen voor 2013



Nieuwkomers, welkom! En succes!



Robin, mijn up to date gegevens;





gewicht deze week; 89,2!!!!

Gewicht vorige keer; 91,6

Af: -2,4

Totaal af; 8,3

Te gaan; 2,2





Ik ben de laatste dagen alleen maar afgevallen dus ik is blij

Heb ook het hardlopen weer opgepakt, geeft me een goed gevoel.



En als kers op de taart, ik heb vandaag gewoon een spijkerbroek aan van ongeveer 8 jaar terug

Ondanks de zwangerschappen lijkt mijn lichaam nu dus slanker dan de afgelopem jaren haha..
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar iedereen!



Hier ben ik weer na een lange tijd. Ik zie dat jullie een nieuw topic gestart zijn en ik zou graag willen aansluiten om eens en voor altijd die vele overtollige kilo's kwijt te raken.



Ik zal spoedig mijn gegevens doorgeven.
Hallo allemaal,



allereerst de beste wensen.



Vorig jaar ben ik al s begonnen met lijnen en was toen 11 kilo afgevallen. ( toen van 90 naar 79 kilo) .Maar doordat ik ben gestopt met roken en dus ben gaan snoepen , zitten bijna al die kilo's er weer aan. Dus dit jaar ga ik met frisse moed weer beginnen en weer afvallen.



Vandaag eet ik nog wat restjes oliebollen en appelflappen, maar vanaf morgen wil ik graag mee doen met jullie!



PS. hoi Visje!
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Bij deze mijn gegevens:

Leeftijd:30

Lengte:1.66

Gewicht:100,5

Doel:90

Te gaan: 10,5



Succes vandaag!
Robin, wat goed dat je gewoon op 1 januari alweer aan de scriptie zit! Wanneer moest die ook maar weer af zijn?

En je hebt helemaal gelijk, die 1,5 kilo is echt geen vet, dus die zijn er zo weer af..al is het nooit leuk om te zien staan..



Ik vind wel dat de nieuwkomers moeilijke namen hebben haha...alleen happybee kan ik goed onthouden want op die site bestel ik kleren voor de kindjes
Alle reacties Link kopieren
Elsie toch...



Visje valt wel mee toch
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor het warme welkom!

Ik heb nog geen vaste weegdag. Waarschijnlijk zal het zondag of maandag worden. Voorlopig heb ik nog een hele ouderwetse weegschaal (met een wijzer) dus heel precies kan ik het niet doorgeven. Maar ik ga m'n best doen om het zo precies mogelijk af te lezen :-)



Elsie wat ben je veel afgevallen! En dat in deze tijd. Wat knap!



Mijn moeiljke naam mag ook afgekort worden tot alana hoor
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi Ketricken
Visje, maar jij bent dan weer niet echt nieuw hè



Ik bedoel meer ket...., alanabanana oh en jesteble ofzo kwam alleen maar succes wensen, dus dat telt dan niet hè

Dus never mind haha...



Alana, kijk dat onthou ik wel ik heb al weken geen gewicht doorgegeven hoor, dus het is niet van 1 week...ben begin november weer gaan werken na mijm zwangerschaps verlof en had door alle veranderingen moeite mijn gezonde eten vol te houden waardoor ik stiekem toch af en toe wat aankwam..nu dus extra blij dat ik weer ben afgevallen en uit de 9 ben, nu zo houden...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen een heel gelukkig en slank 2013!



Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben in maart 2012 naar een gewichtsconsulente gegaan en ben inmiddels zo'n 20 kilo afgevallen. Ik weet het aantal kilo's nu na de feestdagen niet precies, maar morgen weer op de weegschaal (mijn weegdag is woensdag).

Nog 10 kilo te gaan en ik merk dat het best lastig is. Ik hoop dus wat steun te krijgen van jullie en jullie natuurlijk ook wat steun te geven.



Mijn gegevens zijn als volgt:

leeftijd: 34

lengte: 1,78

gewicht maart 2012: 106,2

gewicht nu: 86,2 (? morgen een update!)

doel: 76 kilo

nog te gaan: 10,2 kilo



Dan vandaag nog de laatste ' slechte' restjes uit de koelkast opeten en morgen weer braaf en gezond volgens schema eten.



Groetjes Eenhoorn
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg
Eenhoorn, je bent gewoon z enthousiast dat je 2 x post en knap dat je al 20 kilo bent afgevallen! Vond je dat moeilijk? Of ging het je goed af? Oh en natuurlijk welkom
elsie: ik had geen idee dat mijn naam moeilijk was

zeg maar ket hoor, daar luister ik ook wel naar.



eenhoorn: knap hoor al 20 kilo eraf. Dat is het gewicht dat ik af wil vallen dus ik ben heel benieuwd hoe jij dat gedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor het welkom!

De eerste 20 kilo ging er eigenlijk wel makkelijk af. Alleen de eerste 6 tot 8 weken waren moeilijk. Toen dacht ik dat ik ' honger' had, terwijl dat natuurlijk niet zo was. Ook moest ik van mijn suikerverslaving af. Maar daarna ging het vrij makkelijk. Ik eet eigenlijk nog best wel veel.



De feestdagen waren wel lastig. Zeker als vriend en zijn kinderen wel aan de lekkere hapjes en drankjes zitten. Ik heb wel een beetje meegedaan en ben denk ik ook wel iets aangekomen. Morgen maar een zien wat de weegschaal zegt.
Haha Ket misschien zegt het wel meer over mij dan over jou/jouw naam. Ik forum alleen vrijwel altijd mobiel/iPad waardoor teruglezen moeilijk is en het dus echt op mijn geheugen aankomt...en laat die nou net na mijn 2e zwangerschap verdwenen zijn
Eenhoorn, is het toch ook niet erg om iets aan te komen en wat lekkers/meer te eten bij hele bijzondere gelegenheden? Als je maar niet doorslaat de verkeerde kant op..dat is tenminste mijn valkuil. Maar ik vind het knap van je
Alle reacties Link kopieren
Allereerst de beste wensen voor iedereen!



Ik wil me ook graag aansluiten bij jullie! Vorig jaar heb ik in een topic gezeten met o.a. Visje en Ketricken, maar wel ook vaak met jullie meegelezen. Vorig jaar ben ik in de eerste helft van het jaar zo'n 10 kilo afgevallen, maar daarna was ik de motivatie helemaal kwijt en heb ik ze er weer aan gegeten. Stom stom stom!



Mijn naam is Duup, ik ben 39 jaar, woon samen met mijn vriend en peuterdochter. Ik schat dat ik net een beetje boven de 100 kg zit, vorig jaar deze tijd was het 104,4 kg, hopelijk zit ik daar nu nog wel iets onder. Morgenochtend ga ik me wegen om een startpunt te hebben. Mijn grootste probleem is motivatie vinden/houden en emotie-eten. En ik heb een hekel aan sporten. Ik weet inmiddels wat ik wel of niet moet eten om af te vallen, maar het toepassen en volhouden blijft lastig.



Ik ga vandaag nog aan een motivatielijstje werken en zal hem hier plaatsen. En vandaag ga ik afscheid nemen van mijn overeetgedrag, het is weer mooi geweest. Laatste dingen opsnaaien en dan met een vuilniszak langs de kastjes...



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ketricken mijn eetschema is als volgt:



ontbijt: 2 bruine / volkoren boterhammen met mager beleg en thee of koffie zonder suiker of melk

tussendoor: plakje ontbijtkoek

lunch: 3 bruine / volkoren boterhammen met mager beleg en eventueel een bakje rauwkost en een glas melk / karnemelk

tussendoor: fruit

avondeten: 100 gr mager vlees, 200 gr aardappelen of 110 gr gekookte rijst of 160 gr gekookte paste en onbeperkt groente zonder sausje

tussendoor: 250 gr magere zuivel met fruit



Drinken gedurende de dag: water / thee / koffie en 1 glas light frisdrank



Heeft bij mij dus super goed gewerkt.



O ja, ik ben geen groot fan van sporten. Dat probeer ik 2x per week te doen, maar dat lukt helaas niet altijd.
Eenhoorn, jouw lijstje is ook ongeveer mijn lijstje als ik gewoon goed en gezond bezig ben



Welkom duup! Ik denk dat we allemaal jouw problemen herkennen, hopelijk vind je hier genoeg steun om het vol te houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven