Lijf & Lijn alle pijlers

Van 100+ naar 100-! (en de mensen die dit al hebben behaald)

01-01-2013 11:50 2965 berichten
Welkom,



Zoals iedereen weet gaat afvallen met vallen en opstaan. In dit topic willen we elkaar steunen bij het krijgen en behouden van een gezond eetpatroon. Geen strenge diëten, maar een patroon wat je hele leven vol te houden is (en uiteraard hoort daar af en toe iets lekkers bij).



Ook als je 100- weegt ben je uiteraard welkom om mee te schrijven! Een nieuw jaar, een nieuw begin (of een doorstart )



Als je in de tabel wilt graag even alle gegevens die in de tabel staan vermelden in een berichtje. Mocht je iets veranderd willen zien in de tabel, geef dat dan even dikgedrukt door, zodat het voor mij makkelijk te vinden is en ik weet dat dit het 'officiële' weegmoment is.



Om de lijst een beetje opgeschoond te houden voor het overzicht haal ik de mensen uit de lijst die 3 weken niks meer hebben laten horen. Mocht je daarna weer mee willen schrijven dan kun je uiteraard weer in de tabel als je je gegevens doorgeeft.



Veel plezier gewenst op dit topic.



Succes allemaal!









NaamLeeftijdLengteStartDoelGewichtAfTotaalTe gaanDatumRobin23 1.6986.073.576.0-0.2-10.02.512/5Loedoe231.7580.773.078.6Pauze-2.14.6Adios271.74116.598.0101.4Pauze-15.13.412/5Elsie26311.8097.583.086.5+1.5-11.03.5Birdie251.78103.986.489.4Pauze-14.53.0Liebling271.68104.090.0101.5+2.1-3.510.5Eingenzinnig261.6278.863.076.9--1.96.91/8Doedel251.8011699.9113.6-0.2-2.413.6Misshappy231.68133.9100.0125.0Pauze-8.925.0Jurks251.8090.675.090.6--15.6Bibine291.8099.582.085.4-0.8-14.13.4Workit281.7697.989.094.2-1.8-3.75.2Adeline241.6379.060.076.7-0.3-2.316.7

En niet vergeten als het even mis gaat:



quote:Jurks schreef op 15 april 2013 @ 16:28:



Robin: Wat fijn! Ik was net bezig om te whatsappen, maar tadaa! Hier het antwoord al. :D Zwemmen, ik ben er niet zo van. Ik haat bikini's, zwempakken en spartelende bejaarden. En ik ben nog veel te wit om in een zwempak gezien te worden. Solliciteren gaat redelijk, ik stuur elke dag wel wat de deur uit, via mail, formulieren, post, rooksignalen.. Ik had dus kans op een werkervaringplek. Maar dat heeft het UWV afgekeurd. Want dat zou je tijd om op een "Echte baan" verkleinen. Denken ze nou echt dat ik niet sta te springen om werk? En hoe ga ik straks een gat in mijn CV verantwoorden dan? Morgen ga ik gewoon weer bellen. Stakkers. Ze zien volgens mij liever dat ik moddervet op de bank hang, achter een te grote tv met zakken lays paprikachips ofzo.





.. Het zal het UWV ook weer eens niet zijn.. Het is echt een instelling die alleen naar regeltjes kijkt terwijl ze eens meer naar situaties moeten kijken.. In dit vakgebied is het juist beter voor je cv om wel ervaring op te doen, maar dat mag niet van de paarse krokodillenorganisatie.. Oh ik word plaatsvervangend boos....
Alle reacties Link kopieren
UWV is echt een rot organisatie. Blijf vooral je eigen plan trekken.

Toen ik daar 4,5 jaar geleden aanklopte voor hulp wilden ze mij, met al m'n diploma's, als post sorteerder laten werken terwijl mijn schoonzus met ervaring als post sorteerder niet aan de bak kwam. Zo debiel! Zij was letterlijk na mij aan de beurt met het gesprek. Oh, wat was ik toen kwaad. Hoe kan het dat zulke domme mensen zulk werk mogen doen?!



Ik lees dat iedereen lekker aan het genieten is van de zon en ook meer energie heeft.

Wat fijn!

Ik merk dat mijn stemming door dit weer echt het tegenovergestelde is van vorige week. Heb nu energie, wilskracht en minder honger.

Vandaag lekker een extra stukje wezen fietsen na m'n werk. Even mn gedachten eruit werken en dat voelde heerlijk!



O: 2 Vk kb + roomkaas light

Thee

T: koffie m melk

2 waldkorn bh pindakaas en komkommer

L: 2 waldkorn bh pindakaas en komkommer

0,5 l water

T: 3 dropjes

0,5 l water

1 appel

D: rijst 90 Gr., kerriesaus , 75 Gr. Gebakken kip

2 perziken met yoghurt

T: aardbeien

Koffie
Alle reacties Link kopieren




Gerda; Leuk je hier weer te zien. Voor je het weet ben je weer een 100minner joh. Kom maar op met die eetlijstjes!



Robin; Ik vind het knap hoe je met het ongeplande eten bent omgegaan. Je hebt jezelf weer heel snel herpakt, knap hoor!

*even omlaag scrollen hoe je gesprek is gegaan*

Woooeeehoooeee Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik ben heel benieuwd naar de tosti met pindakaas en banaan. Ik eet dit al heel vaak op brood, maar ben wel nieuwsgierig naar de warme versie haha.



Misshappy; leuk dat je weer komt meeschrijven. Ik kan me voorstellen dat het even slikken is dat je bent aangekomen, maar je gaat er nu weer met frisse moed tegenaan dus je hebt een mooi beginpunt. Je geeft aan dat je het ''allemaal'' zo moeilijk vind. Waar doel je dan precies op? Wie weet kunnen wij nog wat tips geven



Elsie: Meeeeeeeeen ik word al een wandelend monster als ik 2 dagen slecht slaap, dus kan me niet eens voorstellen hoe jij je moet vallen.



Eingen: voor het fietsen! en voor de ondergoed-foto. Wat fijn dat het verschil zo goed te zien is.



Jurks; Het opbouwen van hardlopen gaat goed, en morgen krijg ik mn hardloopschoenen dus dan kan ik echt goed gaan knallen. Nu al zin in!

Ik was van de week trouwens bij de Action en zag dat ze daar ook kleine gewichten verkopen. Geen idee hoe duur, maar vast goedkoper als bij een sportzaak.



Swissie; Aah een boterham met pindakaas Kan me voorstellen dat fietsen na ene onbijtje wat lekker gaat dan met een lege maag.

Ik stem ook voor voor-en-na-foto's!



Liebling; Nog je coach kunnen bellen? Vervelend om te lezen dat dit topic als een trigger voor je werkt Volgens mij heb je al veel goede tips gekregen van de andere meiden, en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.





Hier een goed dagje gehad, maar Je-Mig wat heb ik een spierpijn aan mijn hamstrings. Ik voel het ook echt bij iedere beweging haha. Morgen ga ik eindelijk mijn hardloopschoenen kopen , volgens mij loopt dat echt een stuk lekkerder.

Mag ik trouwens even klagen over het feit dat ik mijn tieten zijn verdwenen? Ik wil ze teruhug! bij de 85 kilo mag ik van mezelf nieuwe bh's kopen, dus hopelijk helpt dat een beetje haha.
*Werpt birdie wat overtollig tiet toe*
Alle reacties Link kopieren
Yes please! In ruil heb ik nog wel wat buikvet en bovenbeenspier in de aanbieding
Robin, wat fijn dat je een goed gesprek met je begeleider hebt gehad, hopelijk kom je er nu uit en heb je een geweldig resultaat!



Birdie, kan me voorstellen dat je erg naar je nieuwe schoenen uitkijkt! en zonde dat je tieten verdwenen zijn!



Liebling, fijn dat je je weer opgewekt en energiek voelt! heb je je coach al gebeld?



Ik ben aan het dubben of ik het lef heb om op de fb mezelf in een bikini foto neer te zetten. ..Onder het mom, in het zwembad/strand heb ik ook niet meer aan..

dub dub.dub...
Alle reacties Link kopieren
*vraagt zich af of dit een CreeperT-valstrik is*
whaha zou dr bijna iets van gaan denken Birdie

nee ik overweeg het puur voor mezelf om een drempel over te gaan...iets met zelfvertrouwen ofzo..

maar ik weet nog niet of ik dat durf
Tijdens de meet is het ook al benoemd maar vond het echt leuk om jullie te zien en vooral om me te realiseren dat we er allemaal helemaal niet dik uit zien en dat alles wat we denken/voelen/ vinden ook met ons eigen beeld te maken heeft en de verwachting die we voor ons zelf scheppen..In dat kader wil ik vooral mezelf meer accepteren en van mezelf met mijn lijf houden. .. vandaar dus eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n coach nog niet gebeld nee. Schaam!

De laatste dagen komt het er gewoon niet van. Ben steeds na 6 uur thuis en ben dan bek af.



Hopelijk morgen tijdens een tussenuurtje (als ik die heb) . M'n pauzes zitten al vol :(
je belt je coach voor jezelf he, niet voor ons.

daarnaast denk ik dat je er echt even tijd voor vrij moet maken als je dit echt wilt. .
Dames, zwaai! Even ego! Ben gesloopt na een harde dag werken. Nu op de bank niksen. Dus ik ga later braaf lezen maar wilde toch even zwaaien!
workit chill ze!
Alle reacties Link kopieren
Meeeeh, ik wil een heel stuk schrijven over belangrijk zijn en jezelf belangrijk mogen vinden maar kom totaal niet uit mn woorden. Daarom houd ik het maar even bij een dikke knuffel voor Liebling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsie26 schreef op 15 april 2013 @ 18:29:

Tijdens de meet is het ook al benoemd maar vond het echt leuk om jullie te zien en vooral om me te realiseren dat we er allemaal helemaal niet dik uit zien en dat alles wat we denken/voelen/ vinden ook met ons eigen beeld te maken heeft en de verwachting die we voor ons zelf scheppen..In dat kader wil ik vooral mezelf meer accepteren en van mezelf met mijn lijf houden. .. vandaar dus eigenlijkHier heb je denk ik wel een heel goed punt. Ik vind het zelfacceptatie ook wel een heel lastig iets en kan er op de meest stomme momenten last van hebben. Bijvoorbeeld in een kledingwinkel zoals de Zara, waarbij het akelige stemmetje in mijn hoofd zegt dat iedereen vast denkt "Jemig, wat doet zo'n dikke vrouw nou hier? Die past toch niets" Gelukkig heb ik nu een luidere stem in mijn hoofd die zegt "Onzin, je ziet er hartstikke goed uit en er is helemaal niemand die je raar aankijkt", maar ik blijf het lastige situaties vinden. (en kom nu een beetje schizo over)
oh birdie wat ben je toch weer herkenbaar! die stem is gewoon heel erg schizo want die is ook regelmatig bij mij aanwezig op dezelfde momenten
Alle reacties Link kopieren
Blij dat ik niet de enige ben. Maar aan de andere kant, is het echt zo'n ramp? Voor mij is het al een hele overwinning dat ik mezelf op een positieve manier kan toespreken, dus eigenlijk is die "tweede stem" iets om trots op te zijn.
Inderdaad birdie! Hier ook iemand met twee stemmen (en soms drie, die half wil smokkelen half goed wil doen ). Ik denk ook dat dit nog een hele poos zo zal blijven in mijn hoofd. Maar had het er met Elsie al even over in de trein: het is meer dat je moet accepteren dat dat zo is en je een manier moet vinden om er mee om te gaan. Soms is het ook wel lekker even aan het 'duiveltje' in je toe te geven, maar het grote deel van de tijd zul je het goede stemmetje de overhand moeten geven wil je wel een nieuw eetpatroon bewerkstelligen waarbij je afvalt. Ik zit momenteel heel erg met mijn derde stemmetje die er tussenin zit haha. En die bevalt eigenlijk wel prima
Hier ook gezellig druk in mijn hoofd Ik heb het niet zozeer in winkels (wat zullen ze wel niet denken) maar ben me wel heel erg bewust van 'wat anderen denken' als ik in mijn oude dorp loop. Stel dat iemand me ziet die me voor het laatst zag toen ik slank was. Maar ja, wat dan nog eigenlijk. De mensen van vroeger die ik ben blijven zien, zijn belangrijk. De rest eigenlijk niet.
haha rare mensen zijn we soms ook he .ik denk ook dat we dat stemmetje moeten accepteren, zolang we hem tegen kunnen spreken. Op het moment dat de slechte stem altijd de overhand heeft dan wordt het een ander verhaal. Het hoort denk ik bij te dik zijn, afvallen en alles wat bij dit verander proces hoort



NB ik denk eigenlijk dat het bij onzekerheid hoort, dat je dit dus ook kunt hebben als je slank bent maar bv onzeker over je flaporen/ je huid what ever
En of we nou 10-20 kg zwaarder of lichter zijn, we worden er niet minder lief, leuk of grappig van he. Wij maken dat gewicht belangrijk en mensen die ons daardoor minder zouden vinden zijn ons niet waard en daar missen we dus niks aan
Ik moet gelijk denken aan die reclame van zo'n optimel achtig iets. Waarbij die vrouw haar 'stemmetje' buiten in de regen zet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robin- schreef op 15 april 2013 @ 19:45:

Hier ook iemand met twee stemmen (en soms drie, die half wil smokkelen half goed wil doen



Woehoe, we hebben de opper-gek gevonden



Verder helemaal mee eensch.
Dus eigenlijk is het hier gewoon een grote freak-show? hahaha
Met al die stemmen bedoel ik dan he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven