Lijf & Lijn alle pijlers

Van 100+ naar 100-! (en de mensen die dit al hebben behaald)

01-01-2013 11:50 2965 berichten
Welkom,



Zoals iedereen weet gaat afvallen met vallen en opstaan. In dit topic willen we elkaar steunen bij het krijgen en behouden van een gezond eetpatroon. Geen strenge diëten, maar een patroon wat je hele leven vol te houden is (en uiteraard hoort daar af en toe iets lekkers bij).



Ook als je 100- weegt ben je uiteraard welkom om mee te schrijven! Een nieuw jaar, een nieuw begin (of een doorstart )



Als je in de tabel wilt graag even alle gegevens die in de tabel staan vermelden in een berichtje. Mocht je iets veranderd willen zien in de tabel, geef dat dan even dikgedrukt door, zodat het voor mij makkelijk te vinden is en ik weet dat dit het 'officiële' weegmoment is.



Om de lijst een beetje opgeschoond te houden voor het overzicht haal ik de mensen uit de lijst die 3 weken niks meer hebben laten horen. Mocht je daarna weer mee willen schrijven dan kun je uiteraard weer in de tabel als je je gegevens doorgeeft.



Veel plezier gewenst op dit topic.



Succes allemaal!









NaamLeeftijdLengteStartDoelGewichtAfTotaalTe gaanDatumRobin23 1.6986.073.576.0-0.2-10.02.512/5Loedoe231.7580.773.078.6Pauze-2.14.6Adios271.74116.598.0101.4Pauze-15.13.412/5Elsie26311.8097.583.086.5+1.5-11.03.5Birdie251.78103.986.489.4Pauze-14.53.0Liebling271.68104.090.0101.5+2.1-3.510.5Eingenzinnig261.6278.863.076.9--1.96.91/8Doedel251.8011699.9113.6-0.2-2.413.6Misshappy231.68133.9100.0125.0Pauze-8.925.0Jurks251.8090.675.090.6--15.6Bibine291.8099.582.085.4-0.8-14.13.4Workit281.7697.989.094.2-1.8-3.75.2Adeline241.6379.060.076.7-0.3-2.316.7

En niet vergeten als het even mis gaat:



Alle reacties Link kopieren
Oh en wat goed Robin! Ik had ze zo voor je geslagen hoor!? je bent nu ook beheerder btw, want Elsie vroeg me wat te doen en aangezien je hier ook beheerder bent...



en verder zie ik swissie en workit en liebling: hoooi! Geen adios en doedel en loedoe en madamecb enz?
Alle reacties Link kopieren
Ik had gezegd dat ik vanaf vandaag weer kwam schrijven! Hier ben ik dan weer! Ik reageer even op de laatste pagina om er weer in te komen.



Over de tabel: die regel hebben we hier eerst ook gehad heel lang terug toen ik de tabel maakte omdat ik anders gek werd!



Ger: Hoiiiiii leuk dat je er weer bent... ik hou het vaak ook niet bij hoor... gewoon omdat het dan te snel gaat. Ik ben er soms! Probeer dagelijks minimaal 1 keer te posten maar dat lukt niet altijd maar ik doe me best!



Robin: wat fijn dat het gesprek mee viel. Nog even knallen en dan is de scriptie eindelijk af! En een tosti banaan/ pindakaas dat lijkt me echt het meest ranzigste wat er is.



Jurks: wat stom van het UWV. Waar zijn die werkervaringsplekken anders voor....



Vandaag een goede dag gehad wat betreft eten. Qua eten zit ik goed op de weg. Ik eet gezond en probeer veel groente te eten. Birdie heeft een tijdje terug een plaatje geplaatst van de verhouding groente, koolhydraten en vlees op het boord en daar moet ik heel de tijd aan denken als ik mijn eten aan het opscheppen ben.



Vandaag super veel trek in chocola maar ik heb het niet genomen dus ik ben blij. Want had vandaag best wel wat triggers gehad waarbij ik soms wel wat kon gaan eten. Dat ging dus goed. Wat er beter kon is mijn eeuwige valkuil.... geen tussendoortje meer dus moest ik iets op het werk eten. Heb een snelle jelle genomen. Op zich een vrij goede keuze maar toch jammer dat ik hier voor moest kiezen en niet genoeg eten mee had genomen.
Alle reacties Link kopieren
@elsie: heb je daro hoestcapsules al geprobeert? Deze slik ik als ik zo'n vervelende rothoest heb die me de hele nacht wakker houd. Door deze pillen hoest ik zo'n acht uur niet. Succes meid!



@robin: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Had een dressing gemaakt van yoghurt met mosterd, zeezout, peper en bieslook. Ben totaal geen keukenprinses haha. Wat ik tegen kom mik ik erin.



@free: vind het moeilijk om vol te houden, moeilijk om dingen af te slaan, moeilijk om meer te bewegen... wandelend probleem ;) heb hier nog wel tiet voor je hoor! Ik zou wel een paar cuppies minder willen.



en woow wat is er in die korte tijd vandaag een hoop geschreven. en ja, ook ik herken die stemmetjes :p
Alle reacties Link kopieren
Liebling, fijn dat je een stukje extra hebt gefietst, heerlijk!

Je klinkt ook een stuk positiever en energieker...

Als je nu nog je coach kan bellen, komt het helemaal goed...



Birdie, een voordeel van minder tieten is dat je veel makkelijker kan fietsen! Ik moet ook nodig nieuwe bh's kopen, mijn tieten worden ook minder (fijn).



Betreffende een nieuw topic, heel goed om 2 weken te wachten. Mensen mogen toch ook meeschrijven zonder tabel (toch, toch?). Als iemand series is, moet hij/zij ook echt serieus schrijven. Niet een dag heel druk schrijven en daarna nooit meer.



Vraag me wel ook af hoe het met Adeline gaat. Hoop voor haar dat ze weer lekker thuis is.



Ger, geweldige oefening gewichtheffen met de baby. En op en neer en op en neer, ik zie de baby al knetterhard babylachen...



Doedel, het is je weer gelukt, goed zo!

Wat goed dat je van de chocolade af hebt kunnen blijven, super!



Zal vanvond eens kijken naar oude foto's. Ik zal er vast wel een moeten hebben.

Vanmorgen ging het wederom heerlijk! Voor de eerste keer in tijden zonder jas, geweldig! Qua eten gaat het nog steeds niet zo lekker, maar ik weeg nog steeds 85.6, dus dat is prima.

Manlief heeft een of andere supersonische weegschaal gekocht inclusief vetmeting enzo. En iets van een aansluiting met ons fiets-trainingsprogramma. Zal me er in veridiepen als het geleverd is.

Haha, vandaag heb ik een zakelijke meeting met mijn team en zijn team. We werken in dezelfde branche (investeren in niet beursgenoteerde ondernemingen, durfkapitaal volgens de NL kranten). Daarna met z'n allen lunchen...
Goedemorgen meiden!



Wat is er gisteren weer lekker veel geschreven.. Ik zal zo even denken of ik nog een nuttige bijdrage heb voor de OP. Heb net de goede manier ontdekt om vriend uit zijn bed te krijgen. Gewoon je wekker in de keuken leggen en niet reageren als ie afgaat. Hij stond binnen tien minuten naast zijn bed...



Swissie: wat fijn dat het daar lekker weer is. Hier breekt het zonnetje door. Ga straks ook op de fiets naar de sportschool. Heerlijk om mijn fiets weer te kunnen gebruiken. En ik ben zeer benieuwd naar de foto's..



Doedel:Goed hoor dat je de chocola hebt laten staan.. En fijn dat je op de goede weg bent.



Geranium: mooi streefgewicht.



Liebling: komt wel goed met die coach..



Stemmen: heb ik niet.. wel zijn er dagen bij dat ik mij vooral een hoop vet voel en zijn er dagen dat ik mij de meest slanke den voel..



Elsie: ik vind je ontzettend stoer dat je zelfs al overweegt om die foto's op facebook te zetten. En ik zou zeggen gewoon doen als je het wilt. Voor ons hoef je je niet te schamen in ieder geval.



Birdie: ik heb ook nog wat tiet over. Mag ik dan een beetje van jouw lengte terug??



Vandaag weer voor het eerst sinds lange tijd alleen. Ik moet daar altijd een beetje aan wennen en hoor dan allerlei vreemde geluiden etc.. Maar zal wel goedkomen.



Eetlijstje vandaag:

O: boterham met yorkham, 30+kaas en komkommer

T: smoothie, aarbeid, banaan, honing en yoghurt,

L: restant bietensalade van gisteren

T: gekookt ei met rookvlees

A: twee tostis hawai met 30 + kaas (ananas moet op)

T: appel en komkommer met yoghurtdip

S: sportschool
ieks foto staat op FB
Alle reacties Link kopieren
Een hele goede morgen!



Ik ben al over mijn UWV-boosheid heen. Nu maar weer doorpakken en dadelijk nogmaals bellen of er echt geen mogelijkheid is.



Elsie: Foto is awesome. Wat zie jij er goed uit zeg!



Eingen: Slim idee van je!



Birdie: Ik heb nog heel veel tiet over. Ik hoef er niets voor terug. Misschien dat als ik dan toch op de OK lig om mijn tiet aan jou te doneren ze gelijk mijn vet kunnen wegzuigen. Dat wordt dan weer niet vergoed. :P



Doedel: FIjn dat je weer terug bent! En fijn dat het eten goed gaat!





Eetlijstje:



O: Boterham ham

T: Banaan

L: 1 boterham met pindakaas een volkoren beschuit met pate

T: Cracker

A: Zelfgemaakte tomatensoep met zelfgebakken brood.

S: appel met kaneel
Jurks: eet je niet te weinig..



Moest even tussendoor naar de huisarts, maar hier mijn inspiratietekst voor de nieuwe op..



Inspiratie nieuwe OP





Titel: van 100+ naar 100 -: voor CreeperTs en Freaks



De lente begint, tijd voor een nieuwe deel van ons topic. We zijn hard op de goede weg om een mooi slank lichaam te krijgen, om gezond te eten en vooral te bewegen.



Inmiddels worden er grote stappen gemaakt. Er worden foto's uitgewisseld en we dagen elkaar uit en steunen elkaar waar nodig.



Laten we deze positiviteit voortzetten in het nieuwe deel waarbij we natuurlijk nog steeds uitgaan van de oude principes: geen strenge dieeten, maar een patroon wat je je hele leven kunt volhouden. Daar hoort natuurlijk ook af en toe een (gezamenlijk) hapje of een drankje bij.



Ook 100-ers zijn welkom. Als je je kunt vinden in deze manier van afvallen ben je welkom om mee te schrijven. Het gaar hier snel, maar ook langzame schrijvers zijn welkom. Besef echter wel: je krijgt wat jezelf geeft...



Enkele punten van orde:

- Als je in de tabel wilt, graag gegevens vetgedrukt aangeven.

- Wijzigingen voor de tabel ook vetgedrukt aangeven.

- Nieuwe mensen mogen pas in de tabel nadat ze twee weken hebben meegeschreven.

- Mensen die drie weken niets van zich hebben laten horen worden verwijderd. Mocht je weer mee willen schrijven, dan kun je je gegevens weer doorgeven.

- jezelf quoten heeft geen zin



Veel plezier bij de grote-CreeperT-en-Freak-show!!!
en een plaatje



http://www.flowmagazine.n ... _Nietperfectisookgoed.pdf
Alle reacties Link kopieren
Eingen: Ik at tussendoor nog een bak Franse kwark en een pakje van die droge melbacrackers.



Maar fijne openingspost! Ik wil graag nog steeds een CreeperT zijn. ;)





Dat plaatje hangt trouwens in a2 formaat op de kast. :D
Alle reacties Link kopieren
@eingen: ik vind 'm top. En plaatje vind 'k erg tof.



Eetlijstje vandaag:

o: 2 br bh met pindakaas +komkommer & pindakaas+komkommer.

t: banaan.

l: 4 waldcorn crackers. 1 met gerookte kipfilet +komkommer. 1 met kaas+mosterd+komkommer. 1 met appelstroop. 1 met hagelslag.

t: suikervrije salmiakballen. (3) 1 brabantse eierkoek.

d: geen flauw idee, heb hier thuis beloofd dat ik kook, maar wat??!?!
Iemand deze al gezien??!!



http://www.youtube.com/watch?v=kDwdturFDJs



Hij lijkt mij erg gaaf, maar ook zwaar. Misschien morgen overdag eens proberen (anders maak ik mijn buren gek met het gespring)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar toch een beetje een eng hoofd hebben.. Maar ze is wel fanatieker hier dan in al haar andere filmpjes. :D
Alle reacties Link kopieren
Eingen, goede tekst...



Elsie, jij hebt echt een mooi lichaam! Wat goed dat je dat "durft" te posten. Hmm, misschien moet ik in ieder geval eens zo'n foto maken...



Goh, was een leuke meeting en een heerlijke lunch!

Vanmiddag extra hard fietsen denk ik...



Ik ben momenteel bijna uren aan het tellen tot ik naar NL ga, heb er echt weer eens ouderwets zit in. Is ook alweer een hele tijd geleden, dus het mag wel weer eens.

Heb zin om iedereen weer eens te zien. En natuurlijk om een beetje te shoppen, en verjaardagen een beetje te vieren. Neem mijn cyclocike mee, zodat ik bij mijn ouders lekker het bos in kan, heerlijk! Hoop dat het weer ook een beetje ok blijft.

Nu moet ik echt weer verder, fijne middag nog




Eingen, bedankt voor de OP inspiratie en de link naar Jilian. Ik ga het straks thuis even bekijken. Ook leuke aanbieding voor skates bij de Aldi, ga ik ook even kijken deze week Ik word weliswaar nog sportief..



Swissie, leuk is dat he? Voorpret voor reizen. Ik duim voor je (en voor mezelf ) dat het weer goed blijft in Nederland. Werkt vetmeting trouwens op weegschalen? Vraag me echt af hoe dat gemeten wordt, ik geloof er niet zo in.



Misshappy, waar heb je zin in qua eten? Als je iets makkelijks wil is pittige kip misschien wel iets voor je (klik hier, kan ook met kipfilet). Simpel, maar zeer doeltreffend lekker met zoetzure komkommer. Ander ideetje: aardappels uit de oven met rozemarijn, knoflook, peper en zout. Of kleine gehaktballetjes maken met stokbrood, soepje en salade. Zo kan ik wel doorgaan, maar weet niet wat je lust en waar je zin in hebt



Jurks, ik vind eigenlijk ook dat je wel erg weinig eet (vandaag in ieder geval). Misschien wat meer brood, yoghurt/kwark, knabbelgroentes en/of nootjes toevoegen? Zeker met onze 30 day sport challenge is het belangrijk dat je niet te weinig eet. Je valt er in het begin misschien snel van af, maar het is niet gezond voor je.



Doedel, applaus voor de goede keuzes!! En tosti met banaan en pindakaas is echt heeerlijk. Je moet wel van pindakaas houden natuurlijk, maar ik vind het zelfs lekkerder dan nutella en banaan



Ger, goed bezig met je lijstje en het babylifting haha! Ik zie het al helemaal voor me En ik zag het op fb, promotie, yay!



Mijn lijstje vandaag:

O: 1 havermoutpannenkoek met banaan en honing

T: 3 schijven galiameloen

L: 3 boterhammen met pindakaas, bakje gemengde druiven

T: 1 snack a jack, 2 plakjes rauwe ham, 6 snoeptomaatjes

D: Nasi goreng met cassavechips, rauwkost en een eetlepel satésaus

S: 20 min. fietsen, start to run les 4,30 day shred

A: 1 appel met kaneel, bakje Turkse yoghurt



Zit hiermee wel redelijk wat boven mijn dagelijkse punten, maar met én werken, én studeren én - voor mijn doen - redelijk wat sporten heb ik de energie wel nodig. Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik vind de sport challenge heerlijk. Als ik even geen zin heb dan moet ik toch, omdat ik een belofte heb gemaakt aan eingen en jurks! Vind het heel fijn om elkaar zo te ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
@robin: het is burrito's geworden, wel met de 'foute' mix maar met volkoren burrito's. Lekker komkommersalade erbij en sperzieboontjes.



Bedankt dat je benoemd dat er skeelers zijn bij de aldi. Vanmorgen ben ik op zoek geweest naar me rolschaatsen, echte leren en ben ze kwijt.. Nergens kunnen vinden. Waarschijnlijk ooit een keer weggedaan. Zonde!

Ik zit wel te twijfelen over die skeelers. Lijkt me onwijs leuk. Vroeger altijd gedaan, maar ben bang dat ik het niet meer kan. Ik ga eens rondspeuren in mijn vriendenkring of er meer mensen zijn die op dit moment skeeleren. Kan ik misschien eens met een ander gaan.

Skeelers bij de aldi zijn niet duur trouwens! Mijn zus heeft ze daar ooit gekocht, super kwaliteit!
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand maat 39 of 41 en interesse in skates?

Ik kan ze graag meenemen naar NL. Ik ben zaterdag in het Gooi en maandag en dinsdag op de Veluwe.

Volgens mij heb ik ook nog beschermers voor knieen en polsen. Gratis en voor niks, ik ben blij als ik er iemand blij mee kan maken!
Alle reacties Link kopieren
Zo! Ik heb de schoonmaak in mijn bol zeg. Alles moet opeens spik en span zijn in huis. :D Vriend zal wel heel erg verbaasd zijn als hij thuis komt . :D





Robin en Eingen: Nou, misschien hebben jullie ook wel gelijk. Ik heb inderdaad wat meer aan mijn eetlijstje toegevoegd. Ik at een bak kwark extra met honing en een liga evergreen. Vanavond eten we zelfgemaakte broccolisoep met brood, dus ik kom wel aan mijn kcal. ;)





Oh Swissie: Ik had het net over skaten met Robin en Eingen.. Jammer dat ik niet in de buurt kom!
Alle reacties Link kopieren




Ik heb mn hardloopschoenen woehoe! Bij de analyse bleek dat ik met mijn voeten naar binnen knik bij het lopen. Volgens de man van de winkel is dat niet erg, maar op video vond ik het er wel heel stom uitzien Verder weer even geconfronteerd met mijn grote en brede voeten, dus ik heb nu mannenhardloopschoenen haha. Maar ah well, ik kan er mee lopen en daar gaat het uiteindelijk om. Ze waren ook nog in de aanbieding, dus ik ben in mijn nopjes



Ik wil ook skates! Als iemand ze heeft gekocht, mag ik dan wat info over hoe de maat valt?



Nu even eten, vanavond weer op iedereen reageren
Om te beginnen, Elsie ik vind jou stoer!



Ger, zwaai!! Gewichtheffen met baby



Swissie, lekker vooruitzicht om weer ff naar NL te gaan.



Eigen, goede op!



Robin, wat fijn dat je sportuitdaging je zo goed bevalt!



Jurks, haha, ik heb ook wel eens van die schoonmaakaanvallen. Kan soms zo lekker opruimen in mijn hoofd.



Birdie, goed dat je goede schoenen hebt.



Ohhh en ik zit te balen, heb sinds gisteren weer pijn in mijn enkel. Denk nog van het fietsenrekdebacle :( Ontdekte gisteren ook een blauw/zwarte plek zo groot als een tomaat in de buurt van mijn enkel. Toch eens wat vaker naar mezelf kijken want dat was nog niet opgevallen hahaha. Vandaag keurig gegeten. Wilde gaan hardlopen, maar ik vind dat niet zo lekker met mijn enkel. Morgen wil ik het wel proberen. Ga binnenkort op vakantie en wil daar niet mank lopen (maar natuurlijk wel beter in mijn bikini passen).
Alle reacties Link kopieren
Oww Workit wat naar van je enkel Inderdaad maar even rustig aan doen met je enkel.
Ja zo stom, ik ben eind vorig jaar van de trap gevallen (hoezo lomp) en toen kon ik gelijk door naar de huisarts en ziekenhuis voor foto's. Ging nu eigenlijk weer helemaal goed, dus ik baal hiervan. Gisteren veel in de auto gezeten en toen zeurde het al een beetje. Maar nu voel ik hem ook weer met lopen.



Het is trouwens ook niet normaal om minimaal 2x per jaar (hard) op je plaat te gaan denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:workit schreef op 16 april 2013 @ 18:58:



Het is trouwens ook niet normaal om minimaal 2x per jaar (hard) op je plaat te gaan denk ik Niet?
Haha, ook een lomperd dus? Het is een wonder dat ik (naast mijn voortanden) nooit iets gebroken heb!
quote:eingenzinnig schreef op 16 april 2013 @ 13:47:

Iemand deze al gezien??!!



http://www.youtube.com/watch?v=kDwdturFDJs



Hij lijkt mij erg gaaf, maar ook zwaar. Misschien morgen overdag eens proberen (anders maak ik mijn buren gek met het gespring)Met het gevaar iedereen over mij heen te krijgen omdat ik mijzelf quote Hij is gaaf! Heb het afgesloten met twee workouts uit de 'trouble zones' van haar dus sportdag 6 mag afgevinkt worden!



Birdie: hoera voor de hardloopschoenen.. En daar komt ie weer: FOTOOOO!!!!



Workit: en je bent niet de enige hoor! Is je enkel ook dik? Ik heb vorig jaar ruim een maand met krukken rondgesjouwd omdat ik struikelde over een losliggende stoeptegel



Verder is blijkbaar iedereen in de skate-mood.Ik ga het deze week ook eens proberen. Heb al een mooi stukje weg ontdekt vlakbij mijn huis. Ga nu even de tosti's in de oven gooien en douchen..



De OP is dus klaar, nu nog een nieuw topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven