Lijf & Lijn alle pijlers

van 100+ naar 100- hier gaan we gewoon weer verder!

31-08-2010 19:09 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van 100+ naar 100- gaat hier gewoon weer verder! We zijn een groep meiden die met z'n alle de strijd tegen de kilo's aan gaat. Hier kletsen we over afvallen, sporten en vooral over van alles wat er nog meer bij komt! Nieuwe mensen zijn altijd welkom dus schaam je niet en meld je gezellig aan!



Maandag of dinsdag is onze weegdag en geven we het gewicht dik gedrukt door. Als je op pauze wilt geef je dat ook op maandag of dinsdag aan. Als je niets laat weten van je gewicht 2 weken dan haal ik je uit de tabel. Als je op pauze staat ofzo dan natuurlijk niet



En natuurlijk onze mooie tabel! Theekop bedankt!

Alle reacties Link kopieren
@ger Ja! geboren en getogen Tukker hier!
Helleeeuuu goedemorgen!



Ik heb iets nieuws lekkers ontdekt. Biologische vla! Is lichter van kleur en smaakt veel meer puur natuur (ik heb geen verstand van biologische producten () maar dit smaakt echt beter dan gewone vanillevla!)



Lijstje tot het avondeten:

O: Biologische vla, met cruesli en frambozen (hmmm! dit at ik elke dag in de zomer toen ik 5 kilo was afgevallen in 6 weken, wie weet werkt het weer )

T: ontbijtkoekreep minder suiker

L: 2 volkorenboterhammen kaas met komkommer

T: banaan, 3 zaanse huisjes
Weet iemand trouwens of we ons oude topic nog kunnen bekijken? Want toen ik net begon ging het super goed en had ik ook lijstjes, dus vraag me soms eens af hoe ik het toen deed.
Alle reacties Link kopieren
hoi

volgens mij kan je gewoon in het vakje 'zoeken' (boven het buttontje van roddels dump ze hier) van 100+ naar 100- invullen en dan zal je vanzelf ook het oude topic tegenkomen. Deze verdwijnen wel uit de lijst maar niet van het internet namelijk.

Goed van je dat het het weer gaat opzoeken.

Maare vla: is dat niet erg rijk aan suikers??? Klinkt wel lekker hoor dat ontbijt!

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Ohja

mijn vriedn is trouwens sinds gisteren op de hoogte van mijn gewicht. Hij is dus serieus naast jullie de enige die mijn gewicht weet. Aghhhhhhhh dook meteen onder de dekens toen hij het zag!

Maar we hadden het over geheimen en dat was dus het enige geheim wat ik voor hem had. en volgens hem scheen ik nogal vaak sneaky te doen op internet,maar dat had dus steeds met mijn gewicht te maken.

Dus uiteindelijk dacht ik van ach het is eigenlijk ook makkelijker dat hij het weet ook, dan hoef ik het niet meer zo over gewicht X en gewicht Y te hebben als ik zeg hoeveel ik afgevallen ben ed en kan ik het gewoon bij naam noemen.

Dus ik valtaf.nl opgestart en toen heeft hij mijn laatste dagboek berichtje mogen lezen (zelfde als mijn reactie hier van gisteren morgen). Dus nu weet hij het.

hihi

vreemd hoor want dat was dus officieel mijn best bewaarde geheim!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ja klopt, maar afgelopen zomer had ik elke ochtend zo'n ontbijtje en daarna had ik ook voorlopig geen honger meer en lukte het afvallen prima. Dus probeer het maar En het is super lekker natuurlijk haha.



En wat goed dat je vriend het weet! Die van mij weet het ook, maakt me niet uit. Maar heb hem wel verboden hier stiekem te lezen omdat het toch als iets persoonlijks voelt (goh hoe persoonlijk wil je het hebben op INTERNET ). Hij weet mijn naam hier wel, maar ik vertrouw hem wel. Is toch maar oeverloos gezever over vreterij en gewicht hier, denk niet dat hem dat boeit
Okee gevonden en mijn lijstje is veel magerder en veel sportiever hahaha ook een wonder



O: sinaasappelyoghurt, broodje filet american

L: vla met cruesli

S: 50 baantjes gezwommen

T: broodje filet american

D: groente, kip, rijst met zoetzure woksaus

S: hardlooples

A: weet ik nog niet



Pfff TWEE keer sporten op een dag? Mijn vriend moet vaker 6 weken weg! Had toen motivatie voor 10 hahaha. Soms dacht ik letterlijk als ik niet meer kon met hardlopen: slank! slank! slank! hahahaha.



Hier nog een:

O: Vla met cruesli (goh hoe verrassend)

L: Bruine pistolet met filet american (aanraden trouwens, de sweet onion variant van de AH )

T: Schaaltje meloen

D: Spaghetti

A: Cracker jam, raketje ofzo



Ik ga eens proberen of ik dat red. maar in de zomer heb ik wel altijd minder honger en vooral tijdens studeerdagen heb ik veel meer nodig lijkt het wel haha
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal.



Adios, ik durf dat echt niet te vertellen hoor aan mijn vriend. Ik zeg nu ook vaak "ik ben ... afgevallen, nog ... kilo en dan zit ik onder mijn 1e echte grote doel (onder de 100 dus)"

Geen idee of hij het weet, zou best kunnen dat hij het eens ergens gelezen heb. Naast mijn bed heb ik ook een boekje liggen waar ik mijn gewicht in schrijf, dus misschien heeft hij dat wel eens gelezen? geen idee



Elastiekje, dat gaat je lukken ;) althans qua gezond eten :D



Ben nog steeds niet fit en vooral erg duizelig :(



O; 1 volkoren boterham slankie sambalsmeerkaas. 1/2 L groene thee

T; 1 kiwi, 1/2 L groene thee

L; 1 volkoren boterham pindakaas light (wel 85c voor 25 gr... maar zooo lekker en wilde wel eens een keer wat meer afwisseling op mijn brood) en 2 bhm halvarine 10+ kaas met sambal en ketchup/chilisaus. 0,5 L groene thee

T; 0,5 L groene thee



en verder zal het worden:

T; druiven, glas optimel

D; 3 el volkoren pasta met een zelfgemaakte rode saus met gehakt, veel groente, tomatenblokjes, cherrytomaatjes en veel kruiden.

A; bakje optimel yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Voor ik het vergeet, eerst een eetlijstje:



-6 volkorenboterhammen (2 met halvarine en 30+-kaas, 2 met smeerleverworst, 2 met appelstroop)

-1 appel

-250 gram aardbeien

-2 grote bekers koffie verkeerd

-1 vaasje bier (ai)

-avondeten (dit keer vegetarisch): 60 gram couscous, halve rode paprika, halve courgette, 100 gram kikkererwten, 30 gram gedroogde abrikozen, 1 eetlepel zonnebloemolie



Volgens de eetmeter heb ik ruim 1500 kcal gegeten, dus dat is wel goed denk ik. Misschien neem ik vanavond nog een schaaltje yoghurt.



Gisteren heb ik in plaats van 2 uur gefietst, 2 uur gewandeld. Ik voelde me erg sportief! :-). Vanochtend heb ik mezelf ook eindelijk weer eens durven wegen en het resultaat was 83.6 kg, zou je dat als startgewicht willen neerzetten in de tabel doedel? En zou je mijn streefgewicht op 75 willen zetten?



Bedankt voor jullie hartelijke welkom. Hoe ik het afvallen aan wil pakken weet ik nog niet precies. Ik wil in ieder geval elke dag hier mijn eetlijstje posten (met wat ik die dag gegeten heb, niet wat ik van plan ben te gaan eten: mijn plannen zijn altijd een stuk braver dan de resultaten ) en meer gaan bewegen. Dus vaker een stuk gaan lopen of gaan fietsen. Ook wil ik minder avondeten eten (ik eet vaak een maaltijd voor 3 personen in mijn eentje.. ) en mijn vreetbuien beperken. Gewoon iets normaler met eten omgaan dus.



Madamecannibale: je hebt wel gelijk denk ik, dat ik in de 40-dagentijd te veel wilde. Maar ik vind het wel opvallen dat eten blijkbaar een grotere verslaving is dan roken! Rook jij zelf ook?



Adios: goed dat je het zegt, van de meet. Ik hou 'm vrij! Over dat je je vriend niet eerder je gewicht durfde te vertellen: ik denk dat het mannen uiteindelijk niet veel kan schelen hoeveel je weegt, als je maar gelukkig met jezelf bent. Misschien is het juist wel fijn dat je nu ook met hem kan praten over de zorgen die je hebt over je gewicht?



Chiquita: Gaat het weer wat beter met je? Beterschap gewenst.



Jurks: jeetje wat ben jij al veel afgevallen, knap! Tips voor stoppen met roken heb ik niet echt... (ik ben na de 40-dagentijd ook gewoon weer volop begonnen, sigaretten zijn veel te lekker ), behalve dat ik er de wilskracht voor ahd omdat die tijd iets voor me betekent. En 46 dagen zijn te overzien, dat scheelde ook.



Elastiekje: poeh, jij bent wel hard voor jezelf hoor. Je bent eerder heel snel heel veel afgevallen, en ondertussen houd je dat gewicht er mooi wel af. Sterker nog: op een paar onsjes na zit je gewoon op je streefgewicht! Het lijkt me dus niet dat je heel veel fout doet en je lijstjes drastisch om zou moeten gooien.



Tot morgen!

x
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje: Zit er niet veel suiker in die vla? Vla is wel lekker. Hmm, ga dit weekend een pak vla kopen.



Adios: En hoe reageerde hij? Kan `m niet zoveel schelen denk ik? Maar goed, nu zijn jullie geheim-vrij. Ik heb het destijds ook aan mijn vriend verteld omdat het me toch wel handig toe leek mocht ik onverwachts opgenomen worden in het ziekenhuis voor een spoedoperatie of zo. Hmpf.



Chiquita: Hoe komt je ineens zo niet lekker? Beetje oververmoeid of zo? Of zwanger?



Loedoe: Keurig lijstje hoor! En je gewicht valt toch reuze mee? Zoveel ben je niet aangekomen, bedoel ik.



Eetlijstje:

O: bak magere yoghurt met aardbeien

L: 2x tosti, 20+ kaas, ketchup, water

T: handje noten

T: bakje magere yoghurt met muesli

D: maaltijdsalade

T: bakje cornflakes



En ik heb meegedaan met een les aquamove. Alles om maar niet op die crosstrainer te hoeven. Tot nu toe werkt het.
Alle reacties Link kopieren
@Elastiekje: Biologische vla is zooooo lekker! Maar ik eet geen vla meer, dus nu heb ik zin in vla. Je hebt ook bij de biologische winkel van die vruchtenyoghurt, die is pas lekker! :D Probeer en je wilt nooit meer anders. Tis alleen een beetje jammer van de inhoud van je portemonnee :p



@Loedoe: Eens! Sigaretten zijn heul lekker. Ook vies, en het stinkt. En je gaat uit je mond meuren :p Maar ik vind het onwijs knap van je! Ik zou het nog geen twee dagen volhouden Maar ik ben geen doorzetter



@Adios: Wat onwijs tof dat je het tegen je vriend verteld hebt! Ik zou het lef niet hebben! Kan hij je nu echt steunen en je een figuurlijke schop onder je kont geven ;)



Mijn dag was apart :p Halve dag gewerkt. Naar Tukkerland en nu weer terug naar de stad aan de Waal. Ik vind die Internationale trein tussen Berlijn en Adam stinken. Alsof er 30 lijken aan het rotten zijn.. Gelukkig mag ik, as we speak, overstappen naar mijn laatste trein van vandaag. Mijn eten is slecht vandaag!



O: Kaasbroodje van de Kiosk om 7uur.

T: Appel (ja, die delen ze uit :p )

L: Een wrap met zalf en ei van de kiosk, niet te eten die dingen...

T: een klein zakje winegums. Omdat het kan.

A: gekookte aardappels, boontjes en een klein stukje draadjesvlees (bah! Ik hou niet van gekookte aardappels en al helemaal niet van vlees, maar kon geen nee zeggen tegen Oma! )

Nu: Niks! Oh Een flesje jus.

Veel koffie vandaag, thee en water



Ok. Best netjes. :p
Alle reacties Link kopieren
gats meiden sigaretten/shag is zo vies... bah!



Ger, nee dat kan niet Zou welkom zijn hoor mocht het wel zo zijn, maar wil pas na ons trouwen volgend jaar voor een kindje proberen te gaan, als dat ons gegund is. En eerst nog flink afvallen

Heb een griepje te pakken
Alle reacties Link kopieren
@Chiquita Dikke prima als je dat vind.. Maar weet je, ik word doodgegooid met mensen die roken jakkie, bah, ranzig vinden, tot 10 jaar geleden was het cool om te roken, nu is het bijna een verboden genotsmiddel. Ik vind het een beetje apart. Ja, roken is slecht voor je. Maar naar de McD gaan ook, autorijden is slecht voor het milieu en iedereen vergeet wel eens zijn afval te scheiden. En kleding die je aanhebt? Gemaakt door arme kindjes uit India/Nepal/Vietnam. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik rook buiten, ook thuis, ik rook namelijk wel 2 hele sigaretten op een avond. En niemand heeft er last van als ik een sigaret opsteek. Mochten ze er wel last van hebben, kunnen ze dat aangeven en wil ik best ergens anders gaan staan. Maar mensen moeten mij niet verbieden om buiten, onder het genot van een wijntje, op het terras een sigaret op te steken. Ga dan lekker binnen zitten. En ja, ik weet dat je er ziek van kan worden. Jammer, maar ik heb al die ziekte gehad. Of ga ik weer krijgen. Alcohol is ook slecht voor je. Ik drink. Lekker. Een mojito!



Zo. Wat een relaas. Maar ik heb deze discussie al zo vaak gevoerd..



Hoi. Ik ben Jurks, 23 jaar en ik rook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraniummm schreef op 18 mei 2011 @ 21:39:

Adios: En hoe reageerde hij? Kan `m niet zoveel schelen denk ik? Maar goed, nu zijn jullie geheim-vrij. Ik heb het destijds ook aan mijn vriend verteld omdat het me toch wel handig toe leek mocht ik onverwachts opgenomen worden in het ziekenhuis voor een spoedoperatie of zo. Hmpf.





Haha nee hoor maakte hem niets uit! hij schatte mij ook rond de 100.

ach zijn vorige vriendin woog echt veeeeel meer dus ik wist wel dat het hem niets kon schelen maardan nog. Ik kreeg het gewoon niet over mijn lippen!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jurks schreef op 18 mei 2011 @ 21:44:

@Adios: Wat onwijs tof dat je het tegen je vriend verteld hebt! Ik zou het lef niet hebben! Kan hij je nu echt steunen en je een figuurlijke schop onder je kont geven ;)

ja dat is handig maar dat deed hij op zijn tijd toch al. Hij is nu ook bezigf met gezonder eten en is omdat hij alleen al van de cola afgblijft afgelopen week 5 ons afgevallen! haha hij was/is echt een cola addicted
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiquita24 schreef op 18 mei 2011 @ 14:16:

Adios, ik durf dat echt niet te vertellen hoor aan mijn vriend. Ik zeg nu ook vaak "ik ben ... afgevallen, nog ... kilo en dan zit ik onder mijn 1e echte grote doel (onder de 100 dus)"

Geen idee of hij het weet, zou best kunnen dat hij het eens ergens gelezen heb. Naast mijn bed heb ik ook een boekje liggen waar ik mijn gewicht in schrijf, dus misschien heeft hij dat wel eens gelezen? geen idee

hij weet inderdaad ook mijn naam hier en op valtaf.nl maar hij zegt dat hij daar echt niet op gaat kijken/ op heeft gekeken dus ik vertrouw hem daarin!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha gevoelig onderwerp Jurks?

Ik herken het wel hoor. Ik schijn er uit te zien als een niet-roker dus zodra ik er een opsteek krijg ik voornamelijk verbaasde reacties (Soms zelfs meerdere keren aangezien mensen het vergeten)



Maar ja, ach...tsja....ik heb er eigenlijk niets zinnigs over te zeggen haha.



Zo, even ontbijten en dan weer aan de studie :-)
Alle reacties Link kopieren
loedoe: goed lijstje hoor. en ach dat biertje... je moet het wel realistisch houden en zo dat het bij je past he!

maarre meid, volgens mij weeg je n minder dan wat als laatste in de tabel is aangegeven! Dus valt reuze mee toch!

Kom op, het gaat je weer lukken om de draad weer op te pakken!!!!!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Hi

ok even mijn mening als EX-roker.

Wat ik echt vies vind is als je door een hele 'erehaag' met rokers moet lopen wil je een cafe/restaurant binnentreden. Als het beter weer is valt dat wel mee maar in de herfst/winter is dat zo erg als ze allemaal hutje mutje nog net niet binnen staan!

Dus das mijn mening!

En ach qua ziektes, het houd mij aan het werk he zal ik maar zeggen!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
theekop: smakelijk en studeerze!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
quote:adios schreef op 19 mei 2011 @ 07:08:

Hi

ok even mijn mening als EX-roker.

Wat ik echt vies vind is als je door een hele 'erehaag' met rokers moet lopen wil je een cafe/restaurant binnentreden. Als het beter weer is valt dat wel mee maar in de herfst/winter is dat zo erg als ze allemaal hutje mutje nog net niet binnen staan!

Dus das mijn mening!

En ach qua ziektes, het houd mij aan het werk he zal ik maar zeggen!De een zijn dood....
Hoi dames!



Vanmiddag heb ik het gesprek met de plastisch chirurg. Ben best wel zenuwachtig



Ben nog niks afgevallen deze week helaas. Is elke dag 76.9 of 77.0. Maar we zetten stug door, vaak ben ik in het weekend niet thuis, heb ik meer te doen en dus minder tijd om aan eten te denken haha. Ik denk dat ik misschien een diëtiste in ga schakelen om nog minstens 7 kilo kwijt te raken voordat ik onder het mes ga. Wil ook niet dat dat nog een jaar gaat duren, maar wel echt in een paar maanden (ook niet te snel hoor).



@ Loedoe

Thanks, maar ik was weer iets van 3 kilo aangekomen deze winter, die is er net weer af dus het gaat wel op en af hier. Wil gewoon even die grens van de 76 definitief doorbreken nu, dat gaat al zo sinds eind oktober. Ik ben ook wel trots op mezelf hoor dat ik het eraf kan houden zo, maar voor die operatie moet ik echt nog wat afvallen en het liefst net onder de 70 (ben maar een klein mens ). Goede aanpak trouwens weer en super leuk dat je weer meeschrijft! En knap dat je gestopt bent met roken.



@ Jurks

Hahaha nou ik kan wel goed zonder vla hoor! Maar heb nu 2 weken kwark gehad met vruchten, nu weer eens een stevig ontbijt met cruesli en vla. Met twee boterhammen en de rest fruit/groente/gezonde tussendoortjes kan dat prima denk ik. Wil wel afvallen, en het lukte me ook deze zomer zo, dus ik ga er gewoon van uit dat als ik volhou en wat meer beweeg het zou moeten kunnen. Na dit pak ga ik weer over op de kwark



@ Roken discussie ()

Ik vind het ook ontzettend vies, maar dan om zelf te doen. Ik vind een sigarettengeur niet vies, alleen ik wil niet tongen met iemand die net heeft gerookt En wat ik wel echt heel vies vind is een huis dat stinkt naar rook. Mijn moeder en haar man roken in een slecht doorlucht huis en als ik op school kwam stonken mijn tas en jas er helemaal naar (echt heel muf en niet meer de geur van een verse sigaret). Ik vind dat iedereen roken leker zelf moet weten, zolang ze mij niet gaan tongzoenen vlak after of in mij gezicht uitblazen )



Lijstje:

O: Vla met cruesli en frambozen

T: Banaan

L: 2 boterhammen kaas met rucola

T: 1/4 komkommer, 1 appel

S: 1 uur fietsen



Zo dat was het even tot aan het eten ongeveer, ik eet samen met vriend, dus dat is altijd even afwachten. Gisteren lekker andijvistamppot gegeten, hmmm!!



Ik ga trouwens ook proberen iets minder aardappels te proberen (ahhh!! mijn grote liefde). Eet best veel koolhydraten op een dag (goh cruesli, banaan, brood.. ). Chiquita deed jij niet eens een tijdje met minder koolhydraten?
Alle reacties Link kopieren
succes elastiekje! vraag je ook meteen hoelang ongeveer de wacht lijst is dan kan je beter een termijn stellen waarop je die 7 kilo kwijt wil raken!

Stel dat het nog wel 4-5 maanden kan gaan duren kan je het dus rustiger aandoen dan wanneer de chirurg verwacht in september al je in te plannen!

Spannend!!!!!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
2x een beetje overdreven!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Jah ik denk dat ik uiteindelijk pas over een half jaar zou willen, dat zou een redelijke termijn zijn voor 7 kilo toch? Maar ik vraag het wel aan die chirurg en dan ga ik morgen op zoek naar een dietiste hier. Heb ik wat meer houvast en kan ik gerichter boodschappen doen. Nu nog discipline vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven