Log nu in om te reageren
  1. Succes sunflower!

Ik ben net na een maand de drang niet te hebben gehad, de koekenkast ingevlogen. Nu, vergeleken met vorige vreetbuien viel het echt wel mee, maar nu zit ik me weer schuldig te voelen van die suikerwafel/paasei/minizakje snoep. Vroeger was het het driedubbel als ik een vreetbui had, maar toch. Ik ben er dus duidelijk nog niet vanaf als ik vermoeid/gestresst ben.

Klein voordeel: ik had al mijn (weight watchers) extra weegpunten nog van deze week, dus die heb ik er dan ruimschoots doorgejaagd, maar het beperkt de schade ook wel dat de rest van de week dus braaf is geweest.

En nu herpakken en weer door, dan trekt het vast bij tegen de volgende weegdag volgende week.
  2. Ik had afgelopen maandag ook een vreetbui aspirientje. Terwijl ik die dag ook mijn laagste gewicht sinds tijden heb gezien.
    Even zo'n "fuck it nu kan het even gevoel" blijkbaar. Ik heb toen een halve zak hamka's gegeten, 1/4de zak lays naturel. 4 kleine paaseitjes en 3 glazen witte wijn.

Maarrr het belangrijkste: ik heb me daarna herpakt, heb me er niet schuldig en slecht over gevoeld en ben gewoon weer door gegaan. Ook heb ik de dagen daarna wat extra bewogen. Dus ik denk dat het zo wel weer bij trekt.

Ik vind het stiekem ook wel leuk om af en toe eens lekker zonder nadenken te schransen. Ik heb een periode heel veel aan emo eten gedaan. Ik ben herstellende van een burn out en had in de winter wel 2-3 keer per week van die eetbuien. Zo zijn die extra kilo's er ook aan gekomen. Dat was niet goed en daar wil ik ook niet weer heen. Maar af en toe even een keer de bocht uitvliegen moet kunnen wat mij betreft.
  3. Wat herkenbaar wat je schrijft!
    Inderdaad zo een 'fuck it' gevoel na die 70 weg te hebben, terwijl je zou denken dat het net zou moeten helpen om niet te snoepen. Maar ik kom inderdaad ook van meerdere keren per week emo-(vr)eten dus dan is die ene keer na een maand te relativeren. En het was minder dan anders. Maar toch...

Achja. Nu weer door op de goeie weg. Morgen een extra toertje lopen en net al grondig de badkamer gekuist. Alles is beter dan nu 'foert' zeggen en in de zetel ploffen.
  4. Ben je Belgische aspirientje? "toertje lopen, gekuist en foert?

(Ik ben van oorsprong (ook) Belgische hoor, maar inmiddels nogal vernederlandst.)
  5. Vanochtend voelde m'n buik wr rustig. De weegschaal gaf 60,9 aan. 0,4 eraf en 9,5 in totaal. De 10 kilo eraf komt in zicht! Toch een soort mijlpaal hihi.

Ik ben trouwens 1.60m, wel leuk dat ik hier een aantal mede-ukkies lees!

Vreetbuien heb ik gelukkig nooit echt gehad. Wel overeten uit vermoeidheid en stress. "Gedachteloos schransen" klinkt verleidelijk maar lukt me eigenlijk niet meer. Ook op dagen dag ik het van mezelf mag blijf ik bezig met aantal kcal etc. Soms wel vermoeiend. We gaan zo een weekje op vakantie. Dan wil ik niet alle remmen los gooien maar wel van wat extraatjes genieten. Eigenlijk zoals ik denk dat de meeste mensen met een gezond gewicht dat zouden doen..

Succes allemaal deze week! :)