Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
quote:Polkadot28 schreef op 29 maart 2017 @ 07:18:

Al vanaf 3 uur wakker...



Uit frustratie 6 paaseitjes gegeten... Ohhh Polkadot. Probeer niet je hele eetdag hierdoor te laten verpesten. Herpak je. Kan je nog ergens bij slapen overdag of moet je de hele dag door op zo weinig slaap.
Ik heb de gratis versie van de app 'running for weightloss' gedownload. Je geeft zelf je conditieniveau aan: beginner, gemiddeld of gevorderd en op basis daarvan krijg je een schema van 8 werken, met drie intervaltrainingen per week. Je plant zelf in wanneer je loopt, maar het bouwt altijd hetzelfde op: opwarming, lopen, wandelen, lopen, sprintje, wandelen etc.

Ik vond het heel aangenaam en een motivatie om mijn loopschoenen terug aan te doen. Eensi k terug in het ritme zat heb ik de app niet meer gebruikt omdat ik meer terug op afstand en tijd wil beginnen lopen in plaats van interval, maar ik vond het wel laagdrempelig om het op te pikken. Je kan het ook elke keer aangeven of je buiten loopt of op de loopband, dan past hij zich aan.



Of natuurlijk start to run, de bekende app.



En ik gebruik op youtube Bodyfit by Amy voor een half uurtje kettlebell. Dat doe ik dan snel in de woonkamer terwijl de tv opstaat, tussendoor. En dat is goed te doen. Ik zie af en zweet, maar ze is veel minder schreeuwerig dan die Jillian Mikaels of hoe heet ze van de 30 day shred-toestanden.
quote:MevrouwStippel schreef op 29 maart 2017 @ 10:50:

[...]





Ohhh Polkadot. Probeer niet je hele eetdag hierdoor te laten verpesten. Herpak je. Kan je nog ergens bij slapen overdag of moet je de hele dag door op zo weinig slaap.



Qua eten heb ik mijzelf herpakt. Net een shake op.

Helaas zal ik weinig kunnen slapen. Straks een afspraak, maar ik ga gewoon vroeg op bed vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je jezelf herpakt hebt polkadot! Vannacht beter geslapen?



Spannend zo'n weekend Aspirientje! Maar je bent er nu al bewust mee bezig dus het lukt je vast om goede keuzes te maken! Wij logeren dit weekend bij familie vanwege dat feest. We zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje..



Qua motivatie om te sporten: wat mij helpt is samen met een vriendin gaan. Dan kunnen we erom lachen als we er zijn. En je zegt minder snel af als iemand anders ook gaat. Voor mij zijn verder groepslessen het fijnst, die vind ik best leuk en ik word meer uitgedaagd dan dat ik zelf een rondje apparaten doe.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vergeten me te wegen vanochtend. Was vroeg wakker, dacht "nog eventjes", ben weer in slaap gevallen en heb me toen natuurlijk prompt verslapen... Niet veel, half uurtje maar, maar net genoeg om wat haastiger dan anders het ochtendritueel af te werken. Volgens mij heeft dat alles met de zomertijd te maken.



Wat sporten betreft: ik heb het hele idee maar opgegeven, of eigenlijk gewoon vervangen door lichaamsbeweging. Hardlopen, sportschool... het is gewoon niks voor mij. Wel een keer in de week naar yoga, samen met een vriendin, dat doen we al jaren. Maar dat is heerlijk om te doen, sla ik dus ook nooit over. En sinds kort een uurtje zwemmen, maar dan trek ik ook gewoon een uur baantjes, zonder tellen en zonder steeds sneller te willen, gewoon lekker genieten van het water.

En verder heb ik een hele grote tuin, waar nu het drukke seizoen weer begint, altijd wel wat te doen. Ik wandel met de hond, ik heb geen auto en doe dus sowieso alles op de fiets en dat is het wel...

Dat zit allemaal in de dagelijkse/wekelijkse routine, gaat dus vanzelf.
Soms denk ik dat ik er ook zo in moet gaan staan kitchenwitch. Qua lichaamsbeweging versus sporten. Ik denk er nog even over na. Ik ga over twee weken ook een proefles yoga doen.

Ik ben aan het opklauteren uit een soort van overspannenheid/burn out. En ik denk dat ik wel baat bij yoga kan hebben naast de reguliere hulp.



Vandaag naar mijn werk gefietst. E bike op de laagste stand en de terugweg flinke tegenwind dus ik zie het als matige beweging.



Vanochtend op de weegschaal gestaan. Morgenochtend weer en dan geef ik mijn gewicht wel weer door.



Ik heb wel wat uitdagingen voor de boeg qua eten. Zaterdag komt er een vriendin langs en gaan we in de avond een hapje eten. Vanavond ga ik naar een kookcursus Marrokaans koken inclusief eten. En ik zou dit weekend een chocoladetaart bakken met mijn nieuwe keukenmachine. Misschien schuif ik dat wel een weekendje op. Mijn man is volgend weekend jarig en dan geven we een feestje.
Alle reacties Link kopieren
Yoga is echt heerlijk! Kan het je absoluut aanbevelen. Op een of andere manier kom je na een tijdje toch net een beetje relaxter in het leven te staan. Kan niet uitleggen hoe of waarom het werkt, het is ook echt niet zo dat ik nooit meer loop te stressen, maar merk zeker de positieve effecten.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2017 11:59
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net gewogen 63 0,1 eraf en 7,4 in totaal.



Helaas niet onder de 63 maar na het weekend woog ik nog 63,8 dus ben wel tevreden! Deze laatste 5 kilo gaan waarschijnlijk toch wat moeilijker en langzamer er af..
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: 67.9 vanochtend



Weer 0.4 eraf tov een week geleden. Maandag zat ik dankzij een te slecht weekend op 68.8 dus blij dat de schade weer is hersteld!
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend ook gewogen: 62,3 0,6 eraf tov 8 dagen geleden, normaal weeg ik donderdag. Maar als het makkelijker is kan ik vanaf nu ook vrijdag wel aanhouden
Wat goed allemaal



Hier vanmorgen 71,8, dus ook ik ben blij Dan ben ik blij dat ik gisteren niet gezwicht ben voor die smeuiige cakejes op het werk.
67,6



Mijn lekkere Marokkaanse maaltijd heeft vanochtend wat sporen achter gelaten op de weegschaal. Daarom geef ik mijn gewicht van gisteren door.



Vandaag weer beetje balansen en weer op de fiets naar mijn werk voor de extra beweging.
Alle reacties Link kopieren
Zo doe je dat Mevrouw Stippel! Heerlijk, Marokkaans eten... daar ga ik ook met alle plezier een beetje voor balansen. En volgens mij is dat ook het hele idee achter gezond eten, niet te krampachtig elke dag alles perfect doen maar gewoon zorgen dat je over het algemeen de balans houdt!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal zeg !



Hier vanochtend de eerste 4 wandelkilometers al weer afgelegd met de kleine, ik loop momenteel wel 6-8 km per dag met haar, dat tikt ook lekker aan qua beweging! Met het mooie weer gaan we veel naar buiten
89.1. 0.1 eraf

Ik had zo onderhand wel wat meer gewichtsverlies gehoopt...
Alle reacties Link kopieren
Ik zal morgen nog even wegen!

Al gaat het eten heel moeizaam sinds deze week :(

de zwangerschapskwaaltjes beginnen te komen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend ook weer even op de weegschaal gestaan, 65 kilo! Op 1 januari woog ik nog meer dan 70 kilo dus dat gaat de goede kant op. Fijn weekend dames!
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed zeg met de meesten hier !



Wij gaan maandag t/m vrijdag een midweek weg, en natuurlijk zullen we dan uitgebreider dan anders lunchen, uit eten gaan etc.

Ik hoop echt dat dit niet te veel schade oplevert en ga proberen de meest gezonde keuzes te maken maar toch ook te genieten (immers, daar was die midweek ook voor bedoeld). En veel bewegen hopelijk. Daarna even goed doorzetten zodat ik voor onze vakantie (begin juni) op mijn streefgewicht zit (stiekem is dat 63, maar de 64 in de tabel mag blijven staan voorlopig). Dat betekent nog 4 a 5 kilo afvallen voor die tijd, in 2 maanden tijd ongeveer (gerekend vanaf terugkomst midweek), dat zou moeten lukken. Mijn streven is om in de midweek weg in elk geval niet aan te komen, of dermate beperkt dat ik het er een week later weer af heb. We gaan het zien!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat het met de meesten zo goed gaat! Ik had even wat persoonlijke situaties en daardoor een setback, maar ik ben er weer hoor! Laat mn gewicht maar even op hetzelfde staan...

Hopelijk maandag goed nieuws
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
@ polkadot, snap dat je baalt! Je doet zo je best met die shakes enzo.. misschien een idee om een dagje te eten ipv shakes en zo je lichaam "wakker te schudden"? Bij mij helpt het soms om even anders en zelfs iets meer te eten dan normaal.. Succes! Het gaat je lukken hoor!



Sunflower, wat lekker een midweekje weg! Je klinkt goed voorbereid qua gezond eten



Ik kreeg gister van 3 verschillende collega's complimenten over hoeveel ik afgevallen ben. Werd er helemaal verlegen van haha!
quote:zsa-zsaa schreef op 01 april 2017 @ 08:09:

@ polkadot, snap dat je baalt! Je doet zo je best met die shakes enzo.. misschien een idee om een dagje te eten ipv shakes en zo je lichaam "wakker te schudden"? Bij mij helpt het soms om even anders en zelfs iets meer te eten dan normaal.. Succes! Het gaat je lukken hoor!



Sunflower, wat lekker een midweekje weg! Je klinkt goed voorbereid qua gezond eten



Ik kreeg gister van 3 verschillende collega's complimenten over hoeveel ik afgevallen ben. Werd er helemaal verlegen van haha!



Hmm zou dat het zijn? Maar op zich heb ik wel 1x per week dat ik maar 1 of zelfs geen shake neem en gewoon die dag. Ook niet te gek natuurlijk, maar normaal.

Ik weet het gewoon even niet zo goed...



Oh, en natuurlijk superfijn dat je zulke fijne complimentjes hebt gekregen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vergeten te wegen! Even geen tijd!

Maar toen ik van de week had gewogen was ik eerst zwaarder en daarna weer oude gewicht..



Heb op het moment veel moeite met smorgens eten, veel misselijk:(
Vanochtend gewogen en ik weeg nu 70,8 kilo. Dat is 1.1 kilo eraf sinds vorige week! Heel blij mee. En dat ondanks het etentje met mijn vriend en het niet kunnen afslaan van een traktatie van een collega (een appel-kaneel-cakeje). Daarnaast heb ik drie keer getraind in plaats van vier keer. Ik snap er niks van. Misschien toch wat minder hard voor mezelf zijn? Haha.



Erg blij mee! Ik ga de tabel even aanpassen .
Ik zou het ook even niet weten Polkadot. Ik vind shakes en andere diëten altijd zo crash achtig en ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen in. Qua dat je gewichtsverlies bereikt wat er op de lange termijn ook afblijft.



Misschien moet je ongesteld worden. Dat geeft bij mij altijd 1 a 1,5 kilo extra gewicht.



In ieder geval blijven volhouden dan komt het resultaat vast wel weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven