Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S'

16-02-2017 16:08 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week weer eens drastisch het roer omgegooid. De afgelopen maanden heb ik heel slecht gegeten, door veel studiestress, en ben daardoor bijna alle kilo's die ik een jaar geleden was kwijtgeraakt, weer aangekomen. Ik ben echt niet vreselijk zwaar, maar er mag wel weer wat af. Op dit moment weeg ik 68 kilo en ik wil terug naar ongeveer 62.



Ik haal veel inspiratie uit de boeken van Mieke Kosters. Het kookboek 'Van XL naar S' en de filosofie hierachter die in 'Het Geheim van Slanke Mensen' staat. Het 'dieet' wat Mieke uitdraagt is eigenlijk doodsimpel; maak de gezonde keuzes, omdat je het zelf wilt, niet omdat je op dieet bent. Binnen die gezonde keuzes past echt wel een chocolaatje of een bakje chips zo nu en dan, maar het gaat om of-of in plaats van en-en. Eet alles wat je wil, maar eet gewoon niet te veel.



Met deze filosofie ben ik vorig jaar in een maand of 3 al 7,5 kilo afgevallen en omdat ik weet dat ik het kan, wil ik daar nu weer verder mee gaan! Wie wil meedoen met deze uitdaging? 'Gewoon' gezond kiezen, geen rigoureus dieet, en dan samen rustig wat kilo's afvallen, zodat we mooi op tijd weer bikini-proof zijn.



Eetlijstjes vind ik altijd heel leuk! Om op te schrijven, en om van anderen te lezen! Sporten vind ik niet zo leuk, maar ik probeer wel wat meer te bewegen. Zelf tel ik in een app mijn calorieën, om een beetje bij te houden wat ik eigenlijk naar binnen stop. Ik wil hier wel weer mee stoppen als ik op gewicht ben.



Wie sluit aan?



gojohnnygo - Start: 68,5 - Doel: 62 - Huidig: 67,0

maria002016 - Start: 66,9 - Doel: 60 - Huidig: 66,5

browneyes22 - Start: 89 - Doel: 68 - Huidig: 87,1

isayez - Start: 70,6 - Doel: 65 - Huidig: 70.3

caribgirl - Start: ? - Doel: 68

fee_tje - Start: ? - Doel: 10 kilo eraf

jisjis - Start: 77 - Doel: 70

monkeytown - Start: 69 - Doel: 65

lindat - Start: 69,6 - Doel: 64 - Huidig: 69,6

mevrouwperegrine - Start: 68 - Doel: 60 - Huidig: lekker bezig!

anne-marie1990 - Start: 89 - Doel: 78

harrods - Start: 79 - Doel: 65

nav__ - Start: maat 40 - Doel: maat 36/38
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2017 16:40
Reden: ongepast
% gewijzigd
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:



O: Bak magere kwark, zelf geroosterde muesli met wat honing en kaneel en verse frambozen

T: Halve banaan met pindakaas

L: Twee heerlijke verse speltboterhammen met ossenworst, een gekookt eitje en een glas melk

T: Appel en een blokje pure chocola

A: Zoete aardappelfrietjes met cajunkruiden, zelfgemaakte hamburger van mager rundergehakt en grote salade met o.a. tomaatjes, komkommer, rucola, maïs en balsamico-dressing.

T: Yoghurt met de andere halve banaan

T: Drie la vache qui rit mini cubes en een speltcracker met magere smeerpaté.
Leuk ik doe mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Browneyes22 schreef op 16 februari 2017 @ 16:28:

Leuk ik doe mee!Leuk! Wat is je start-/streefgewicht? Dan maak ik een lijstje in de OP!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik schrijf graag mee. Schrijf ook al mee met een ander topic, maar extra motivatie is altijd meegenomen

Je verhaal is heel erg herkenbaar voor mij: ik ben zo'n 2 jaar geleden van 80 naar 63 kilo gegaan, wat was ik trots! Helaas zat ik in december weer op 70 kilo en sindsdien ben ik weer begonnen met afvallen. Vanochtend gaf de weegschaal 66,5 kilo aan dus het gaat weer de goede kant op. Mijn streefgewicht is 60 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 2,5 week bezig met gezonder eten.

Toen ik de knop weer om kon zetten ging het ineens een stuk makkelijker om gezonde keuzes te maken.

Ben op het moment 2 kilo kwijt.

Wil minimaal nog 5 kilo kwijt als eerste doel. Maar het liefst zou ik daarna nogmaals 5 kilo afvallen
quote:gojohnnygo schreef op 16 februari 2017 @ 16:29:

[...]





Leuk! Wat is je start-/streefgewicht? Dan maak ik een lijstje in de OP!





Mijn startgewicht is 89,1

Mijn streefgewicht is 68



Het is nog een lange weg te gaan maar ik ben gemotiveerd genoeg om het te halen! Leuk idee om ervaringen te delen en inspiratie op te doen met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maria002016 schreef op 16 februari 2017 @ 16:32:

Leuk, ik schrijf graag mee. Schrijf ook al mee met een ander topic, maar extra motivatie is altijd meegenomen

Je verhaal is heel erg herkenbaar voor mij: ik ben zo'n 2 jaar geleden van 80 naar 63 kilo gegaan, wat was ik trots! Helaas zat ik in december weer op 70 kilo en sindsdien ben ik weer begonnen met afvallen. Vanochtend gaf de weegschaal 66,5 kilo aan dus het gaat weer de goede kant op. Mijn streefgewicht is 60 kilo.Wauw, goed bezig al! En dat met het begin in december! Toen heb ik de meeste kilo's eraan gegeten, haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Browneyes22 schreef op 16 februari 2017 @ 16:42:

[...]





Mijn startgewicht is 89,1

Mijn streefgewicht is 68



Het is nog een lange weg te gaan maar ik ben gemotiveerd genoeg om het te halen! Leuk idee om ervaringen te delen en inspiratie op te doen met elkaar.Het staat erin! Ik vind zo'n topic inderdaad leuk! Helpt ook echt goed om gemotiveerd te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen was ik 70.6

Mijn eerste doel wordt 65, om gemotiveerd te blijven haha



Spreken we dan eens in de week een weegdag af? Of elke 2 weken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Isayez schreef op 16 februari 2017 @ 16:47:

Vanmorgen was ik 70.6

Mijn eerste doel wordt 65, om gemotiveerd te blijven haha



Spreken we dan eens in de week een weegdag af? Of elke 2 weken?Zullen we elke maandag doen? Zelf weeg ik me wel dagelijks, omdat ik merk dat het erg fluctueert (hormonen, vocht, darmen, etc.) en ik mezelf niet wil ontmoedigen door net een slechte weegdag te hebben. Maar elke maandag het nieuwe gewicht invoeren in de OP lijkt me handig!
Alle reacties Link kopieren
Is goed, Maandag!

Ben benieuwd hoe het gaat bij iedereen !
Alle reacties Link kopieren
68 kilo is alleen zwaar wanneer je kort bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 16 februari 2017 @ 17:03:

68 kilo is alleen zwaar wanneer je kort bent.Daarom staat er ook dat ik niet vreselijk zwaar ben, maar er gewoon wel wat af mag, zodat ik weer wat strakker in mijn vel zit. Maar bedankt voor deze bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
Heb maatje S maar veel succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:De afgelopen maanden heb ik heel slecht gegeten, door veel studiestress, en ben daardoor bijna alle kilo's die ik een jaar geleden was kwijtgeraakt, weer aangekomen.

Da's dus niet slecht gegeten, maar goed gegeten. Vroeger, nou ja tot voor kort, was slecht "weinig" en goed "veel".



Maar om duistere redenen is dat de laatste jaren veranderd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 16 februari 2017 @ 17:25:

[...]



Da's dus niet slecht gegeten, maar goed gegeten. Vroeger, nou ja tot voor kort, was slecht "weinig" en goed "veel".



Maar om duistere redenen is dat de laatste jaren veranderd.Jeetje, gaat het? Slecht als in, slechte, ongezonde dingen natuurlijk. Toe, waar is dit soort gedoe nou voor nodig? Laat ons lekker een strak-in-ons-vel-clubje beginnen zeg.
Alle reacties Link kopieren
"Goed gegeten, al járen goed gegeten" was een zin van een cabaratier toen hij het over een corpulent persoon had. Weet bij god niet meer wie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee! Ik woog paar maanden terug 79, toen ook met wat steun van een topic hier op het forum 6 kilo afgevallen. En toen ging mn weegschaal kapot.. En liep het topic dood en leeg.. En ben ik ook weer aangekomen maar ik weet niet hoeveel.



Sinds 3 weken weer echt goed aan het opletten wat ik eet, maar nog steeds geen nieuwe weegschaal..



Misschien kan je invoeren start ? en doel 68 (gewicht voor mn zwangerchap). Dan zal ik proberen maandag iig een nieuwe weegschaal te hebben en een gewicht door te geven!
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
Oja wat voor mij helpt is 3 vaste maaltijden, en ik probeer juist geen tussendoortjes of eetmomenten, want voordat je het weet denk ik dan de hele dag aan eten en daar krijg ik alleen maar honger van. Ook probeer ik niet teveel (lege) koolhydraten te eten.

Op mn werk of op bezoek bij iemand ga ik niet overal nee tegen zeggen, dus dan kan ook best een keer een taartje of toetje of wat dan ook.

Valkuilen: geen zin hebben om te koken 's avonds.. Of geen tijd hebben om te lunchen op werk en dan na werk gaan snaaien voordat er gekookt is.



Eetlijstje vandaag:

ochtend: Havermout met een klein beetje bruine suiker

lunch: courgettesoep met feta

avondeten: rijst met kip en wokgroenten
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al langer bezig (sinds sept) en sindsdien aan het opletten en aan het sporten (met hulp van een gewichtsconsulent). 16 kg is eraf, maar over de laatste kilo wel 4 weken gedaan

Ben dus extra aan het opletten en moet Mn motivatie herpakken (heb neigingen om een zak chips leeg te eten omdat het nu toch voor geen meter lukt, ondanks 2x sporten en 2x wandelen per week). Tip van de trainer was minder koolhydraten eten dus die nu proberen te schrappen bij de lunch (eet al 2x salade als avondeten)... Mn doel is nog een kilo of 10-12 eraf...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen, weeg op dit moment 77 kg en wil terug naar 70.
Alle reacties Link kopieren
Doe graag mee, in mn eentje lukt t me niet goed genoeg. Zit op 68/69 en werk graag onder de 65 komen. Lees niets over sporten, niet dat ik zo sportief ben maar voor mij wel een must wil ik afvallen. Mijn lijstje voor vandaag:

ontbijt- optimel drinkyoghurt

Lunch: 3 crackers met kipfilet

Diner: tortelini met verse spinazie en slavink

Tussendoor: heel veel koekjes

Je snapt, kan wel wat medestanders gebruiken
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Ik heb dat boek ook. Vanochtend nog even goed doorgenomen en weer wat inspiratie opgedaan. Handig dat de ontbijt- en lunchgerechten voor 1 persoon zijn. Maar helaas zijn alle avondgerechten gelijk voor 4. Dat vind ik lastig in m'n eentje. Iemand nog goede boeken voor avondeten recepten in je eentje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven