Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S'

16-02-2017 16:08 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week weer eens drastisch het roer omgegooid. De afgelopen maanden heb ik heel slecht gegeten, door veel studiestress, en ben daardoor bijna alle kilo's die ik een jaar geleden was kwijtgeraakt, weer aangekomen. Ik ben echt niet vreselijk zwaar, maar er mag wel weer wat af. Op dit moment weeg ik 68 kilo en ik wil terug naar ongeveer 62.



Ik haal veel inspiratie uit de boeken van Mieke Kosters. Het kookboek 'Van XL naar S' en de filosofie hierachter die in 'Het Geheim van Slanke Mensen' staat. Het 'dieet' wat Mieke uitdraagt is eigenlijk doodsimpel; maak de gezonde keuzes, omdat je het zelf wilt, niet omdat je op dieet bent. Binnen die gezonde keuzes past echt wel een chocolaatje of een bakje chips zo nu en dan, maar het gaat om of-of in plaats van en-en. Eet alles wat je wil, maar eet gewoon niet te veel.



Met deze filosofie ben ik vorig jaar in een maand of 3 al 7,5 kilo afgevallen en omdat ik weet dat ik het kan, wil ik daar nu weer verder mee gaan! Wie wil meedoen met deze uitdaging? 'Gewoon' gezond kiezen, geen rigoureus dieet, en dan samen rustig wat kilo's afvallen, zodat we mooi op tijd weer bikini-proof zijn.



Eetlijstjes vind ik altijd heel leuk! Om op te schrijven, en om van anderen te lezen! Sporten vind ik niet zo leuk, maar ik probeer wel wat meer te bewegen. Zelf tel ik in een app mijn calorieën, om een beetje bij te houden wat ik eigenlijk naar binnen stop. Ik wil hier wel weer mee stoppen als ik op gewicht ben.



Wie sluit aan?



gojohnnygo - Start: 68,5 - Doel: 62 - Huidig: 67,0

maria002016 - Start: 66,9 - Doel: 60 - Huidig: 66,5

browneyes22 - Start: 89 - Doel: 68 - Huidig: 87,1

isayez - Start: 70,6 - Doel: 65 - Huidig: 70.3

caribgirl - Start: ? - Doel: 68

fee_tje - Start: ? - Doel: 10 kilo eraf

jisjis - Start: 77 - Doel: 70

monkeytown - Start: 69 - Doel: 65

lindat - Start: 69,6 - Doel: 64 - Huidig: 69,6

mevrouwperegrine - Start: 68 - Doel: 60 - Huidig: lekker bezig!

anne-marie1990 - Start: 89 - Doel: 78

harrods - Start: 79 - Doel: 65

nav__ - Start: maat 40 - Doel: maat 36/38
Alle reacties Link kopieren
Half december heb ik mijn been gebroken en heb net 8 weken in het gips gezeten. Ik ben een ster geworden in bankhangen, hahaha. Voeg daar nog bij dat ik gek ben op snoepen en dan heb je de ingrediënten bijeen om goed uit te dijen



Sinds 2 weken ga ik naar de sportschool om de spieren weer te trainen en een beetje conditie op te bouwen. Maar ja, mag niet overbelasten... wanneer weet je nou wanneer je teveel hebt gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar maandag, of iedereen een beetje gewicht verloren is.

Afgelopen dagen zijn weer goed gegaan,

Ik ontbijt meestel met Griekse yoghurt met smaakje

Dan tussendoor een appel of eitje of ander fruit.

Als lunch 2 a 3 boterhammen

En dan in de middag nog een appel, komkommer of wortel

en dan avond eten (dat kan alles zijn vanavond lasagna)



Soms als ik vriend wat lekkers zie eten ben ik wel een jaloers.. maar eigenlijk heb ik heel weinig moeite op het moment om alles te laten staan

Behalve op dinsdag. Dat is mijn cheatday. Dan mag ik op school lekker broodje halen en meer eten.. anders is die dag echt niet vol te houden hahah.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=26119681,noline]Fee_tje schreef op 19 februari



Caribgirl: prima lijstje toch? Ik hou Mn calorieën bij in MyFitnessPal. Geloofniet dat dat nou zoveel zou zijn...



Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik probeer juist gezonde keuzes te maken ipv calorieen te tellen, en zowel croissants als panini met kaas etc waren best vet en zwaar. Maar avondeten licht dus idd geen hele slechte dag!



Verder ben ik ook benieuwd naar de rest op maandag! Voor mij zal het weinig verschil maken aangezien ik gisteren pas heb gewogen.



Weekenden vind ik altijd moeilijker, jullie ook?
Geluk groeit door te delen!
Caribgirl: Merk wel dat ik het nu wat moeilijker heb..ik moet steeds denken aan lekker eten..een boterham met chocopasta of een lekker koekje..

Ik ben nu precies een week bezig maar heb tussendoor wel een aantal keer stiekem op de weegschaal gestaan. Ik ben bang voor het moment waarop je niet meer afvalt. Maar mijn eetpatroon is zo drastisch veranderd dan mag ik toch wel hopen dat ik minstens een paar weken lang gewicht verlies.



Ben ook benieuwd naar morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind weekenden ook moeilijk, Carib Girl En de avonden! Maar om vriend te vragen alsjeblieft geen zooi in huis te halen, vind ik ook zo wat. Moet toch uit mezelf komen. We hebben dus een kastje vol met troep. Vriend blijft daar makkelijk dagen van af, maar ik.. Maar hij werkt momenteel minstens 15 uur per dag- en wil niet dat hij thuis op z'n tenen loopt qua eten.



Vind je voortgang trouwens echt goed!

Ik wil nu trouwens dolgraag een panini met kaas. KAAS.



Jisjis, voel je dat niet aan, wanneer iets te veel is? Lijkt me lastig!



@ Isayez, wow, jouw lijstje is zo keurig, wat goed! Maar houd je dat vol? Geen trek? Ik maak goede lijstjes maar stop toch tussendoor nog wel wat dingen in m'n mondje.. Als ik eerlijk ben.



Vanmorgen weer een work-out gedaan en straks nog wandelen. Vandaag met een smoothie ontbeten (blauwe bessen, yoghurt en havermout en melk) en net wat pulled pork gesnoept. Heeft heel de nacht in de oven gestaan, zo lekker. Heb nee gezegd tegen worstjes en bacon vanmorgen (ik voel me een stuk fitter met Nederlanse ontbijt varianten!) Vanavond eten we vietnamese loempias met dus pulled pork en koriander en lente-ui. Denk dat ik zo nog maar een eitje kook en een boterham pak.



Hebben jullie nog tips voor tussendoortjes? Fijne zondag
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het weekend normaal gesproken juist makkelijker, omdat ik veel meer tijd heb om mijn eten te maken. Maar op het moment ben ik bezig met mijn scriptie, dus is het bijna elke dag weekend, haha!



Caribgirl, je hebt toch best slim gekozen gisteren? Iets minder gezond met het ontbijt en de lunch (het is immers zaterdag) en iets magers voor het avondeten, want je wilt niet te veel eten! Heel erg Mieke Kosters hoor. In haar kookboek staan niet alleen magere recepten, de recepten zijn gekenmerkt met XS tot XL en ze geeft duidelijk aan dat er echt niks mis is met een keer een XL-maaltijd; dan neem je gewoon een XS-soepje als avondeten.



Isayez, krijg je op de lange termijn niet vreselijk moeite met níks lekkers nemen de hele week? Ik zou na drie dagen de wortels wel zat zijn hoor! Dat hou je toch niet eeuwig vol? Is het niet slim om juist te wennen aan maat houden? Gewoon een chipje nemen, maar dan niet de hele zak, maar een klein bakje?



Mevrouw Peregrine, wat is het gisteravond geworden? Zelf had ik denk ik de crackers die dag laten staan, om dan 's avonds iets te kiezen wat ik écht lekker vind (mét een paar frietjes en een klein likje mayo!). Tenzij je twee keer per week uit eten gaat, kan dat best toch? Zo hou je er elders op de dag (of week?) rekening mee en geniet je van een gezellige en lekkere avond.



Jullie zien; ik ben echt vóór de 'je bent niet op dieet, je eet gewoon verstandiger'-stijl. Ik geloof echt niet in lekkere dingen uit je leven schrappen, want dat hou je nooit vol op de lange termijn. Ik geloof wel in leren verstandig om te gaan met lekkere, minder gezonde dingen. Gewoon een klein beetje eten, een wat ongezondere maaltijd compenseren met wat gezondere tussendoortjes of een magere andere maaltijd. Alles om maar niet het idee op te wekken dat je het 'niet mag', omdat je 'op dieet' bent.



Gisteren:

O: Magere kwark met een lepel viervruchtenjam

T: Appel

L: Vier rijstwafels: humus met paprikapoeder en komkommer, bieslookspread met ham en tuinkers, twee met pindakaas en halve banaan. Twee gekookte eitjes.

T: Twee paaseitjes: puur en gevuld met zeezout-karamel

A: Ciabatta-broodje met paprika-komkommer-gehakt-kerrie mengsel. (twee paprikas, 1/3 komkommer, 100 gr. mager rundergehakt, veel kerrie)

T: Magere yoghurt met andere halve banaan en honing.

T: Puur paaseitje

T: 6 surimisticks met klein beetje whiskysaus (10gr. ketchup, 5 gr. yogonaise, theelepel whisky).



(1577 kcal.) 's middags heb ik ook nog anderhalf uur gewandeld; was heerlijk!



Planning voor vandaag:

O: Magere kwark met honing

T: Speltcracker met magere smeerpaté

L: Vier rijstwafels: humus met paprikapoeder en komkommer, bieslookspread met ham en tuinkers, twee met pindakaas en halve banaan. Twee gekookte eitjes. (beviel goed gisteren; heel lekker en door de eitjes goed vullend.)

T: Twee paaseitjes

A: Salade van veldsla, veel bietjes (gemarineerd in dressing van frambozenazijn, honing en olijfolie), geitenkaas, aardbeien en pijnboompitjes.

T: Magere yoghurt met andere halve banaan

T: Klein bakje (20 gr.) Lays baked paprika chips

(T: 6 surimisticks, als ik nog honger heb.)



(1500 kcal.) Wil vanmiddag als het hier hopelijk een beetje opklaart, ook nog een uurtje wandelen!
Alle reacties Link kopieren
@ browneyes de eerste week gaat het lastigst!!

Ik dacht ook continu aan eten!

Heb nu bijna 3 weken volgehouden en eigenlijk gaat het al vanzelf!

Enige wat ik nog lastig vind is de momenten dat ik eet.. wanneer heb ik genoeg.. eerst at ik tot ik propvol zat.. nu eet ik tot ik voldaan ben. Voelt een stuk prettiger
Alle reacties Link kopieren
Mooi lijstje GoJohnnyGo! Goed ook dat je ook ruimte hebt voor een lekker tussendoortje.

Smeerpaté, ga ik ook weer eens halen



Omdat ik zo lang een eetstoornis heb gehad, is het voor mij ook zoeken naar een goede balans voor afvallen. Maaltijden overslaan maakt me angstig, hetzelfde als een hongergevoel. Dus toch de crackers overdag Ik had een voorafje van zalm en garnaaltjes met koriander dressing, en die dressing was zo lekker! Het hoofdgerecht was een witvis met een gepofte aardappel. En ik heb genoten van een glas rode wijn, plus had een klein bonbonnetje bij de koffie toe. Was heerlijk! Ik was niet eens jaloers op de lekkere toetjes van de rest. Nou ja, bijna niet
Alle reacties Link kopieren
quote:mevrouwperegrine schreef op 19 februari 2017 @ 13:33:

Mooi lijstje GoJohnnyGo! Goed ook dat je ook ruimte hebt voor een lekker tussendoortje.

Smeerpaté, ga ik ook weer eens halen



Omdat ik zo lang een eetstoornis heb gehad, is het voor mij ook zoeken naar een goede balans voor afvallen. Maaltijden overslaan maakt me angstig, hetzelfde als een hongergevoel. Dus toch de crackers overdag Ik had een voorafje van zalm en garnaaltjes met koriander dressing, en die dressing was zo lekker! Het hoofdgerecht was een witvis met een gepofte aardappel. En ik heb genoten van een glas rode wijn, plus had een klein bonbonnetje bij de koffie toe. Was heerlijk! Ik was niet eens jaloers op de lekkere toetjes van de rest. Nou ja, bijna niet



Begrijpelijk dat je dan aan een wat vaster eetpatroon vasthoudt. Klinkt als een lekker en verantwoord diner!

Ik heb altijd Linera smeerpaté creme. Die is echt heel lekker en heel laag in calorieën!
Isayez: Wat knap van je! Hoeveel ben je in die drie weken al ongeveer kwijt als ik vragen mag. En sport je daarnaast nog? Ik heb ergens gehoord dat eten met kleiner bestek ook helpt. Ik eet nu op vijf momenten op een dag. En weet nu ongeveer wanneer ik trek begin te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, leuk topic! Ik dacht, ik wil ook meedoen! Maar toen bedacht ik me dat ik eigenlijk niet meer (of in ieder geval niet veel meer) hoef af te vallen...dat ik moet afvallen zit al 30 jaar in mijn hoofd en is ook al 30 jaar zo, maar eigenlijk heb ik nu best een goed gewricht bereikt. Maar om dat gevoel van 'ik moet afvallen' uit mijn hoofd te krijgen is nog niet zo makkelijk...

Ik weeg nu 59 kilo bij 1.63m. Mijn doel op het moment is onder de 60 te blijven, en daarbij strakker te worden door sporten. Op mijn zwaarst heb ik 82+kg gewogen, maar dat is wel lang geleden. Twee jaar geleden ben ik afgevallen van ong 72kg naar 62kg. Ik ben daarna een tijdje stabiel geweest rond de 64kg, maar daarna, door een halve burnout en daarna een reis van 3 maanden, weer aangekomen. April 2016 woog ik weer 70kg, en afgelopen jaar dus afgevallen tot de 59kg, met name door op eten te letten. Sporten was geen prioriteit. Iemand hier zei het eerder, ik heb zelf ook het idee dat voeding 80% van je gewicht(sverlies) bepaald.

Inmiddels heb ik het sporten weer opgepakt in de vorm van het Kayla Itsines programma (nu pas in begin week 2 hoor), en dat is loeizwaar. Met name dus in een poging strakker te worden.

Mag ik een niet-anonieme meelezer zijn, die ook af en toe eens een kleinigheidje (eetlijstje bv) post?

Heel veel succes iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:eefje677 schreef op 19 februari 2017 @ 13:57:

Hallo, leuk topic! Ik dacht, ik wil ook meedoen! Maar toen bedacht ik me dat ik eigenlijk niet meer (of in ieder geval niet veel meer) hoef af te vallen...dat ik moet afvallen zit al 30 jaar in mijn hoofd en is ook al 30 jaar zo, maar eigenlijk heb ik nu best een goed gewricht bereikt. Maar om dat gevoel van 'ik moet afvallen' uit mijn hoofd te krijgen is nog niet zo makkelijk...

Ik weeg nu 59 kilo bij 1.63m. Mijn doel op het moment is onder de 60 te blijven, en daarbij strakker te worden door sporten. Op mijn zwaarst heb ik 82+kg gewogen, maar dat is wel lang geleden. Twee jaar geleden ben ik afgevallen van ong 72kg naar 62kg. Ik ben daarna een tijdje stabiel geweest rond de 64kg, maar daarna, door een halve burnout en daarna een reis van 3 maanden, weer aangekomen. April 2016 woog ik weer 70kg, en afgelopen jaar dus afgevallen tot de 59kg, met name door op eten te letten. Sporten was geen prioriteit. Iemand hier zei het eerder, ik heb zelf ook het idee dat voeding 80% van je gewicht(sverlies) bepaald.

Inmiddels heb ik het sporten weer opgepakt in de vorm van het Kayla Itsines programma (nu pas in begin week 2 hoor), en dat is loeizwaar. Met name dus in een poging strakker te worden.

Mag ik een niet-anonieme meelezer zijn, die ook af en toe eens een kleinigheidje (eetlijstje bv) post?

Heel veel succes iedereen!!Ja natuurlijk! Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Ik heb ook gehoord dat Kayla's programma suuuperzwaar is. Daarom durf ik mezelf er niet echt aan te wagen, haha! Volg wel al tijden Kayla op instagram en zie dus veel indrukwekkende transformaties voorbij komen! Veel succes daarmee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Browneyes22 schreef op 19 februari 2017 @ 13:42:

Isayez: Wat knap van je! Hoeveel ben je in die drie weken al ongeveer kwijt als ik vragen mag. En sport je daarnaast nog? Ik heb ergens gehoord dat eten met kleiner bestek ook helpt. Ik eet nu op vijf momenten op een dag. En weet nu ongeveer wanneer ik trek begin te krijgen.



Ik verbaas mijzelf ook nog haha.

Maar morgen ben ik 3 weken bezig (gisteren op de weegschaal was ik precies 2.5 kilo afgevallen)
Alle reacties Link kopieren
quote:gojohnnygo schreef op 19 februari 2017 @ 14:10:

[...]





Ja natuurlijk! Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Ik heb ook gehoord dat Kayla's programma suuuperzwaar is. Daarom durf ik mezelf er niet echt aan te wagen, haha! Volg wel al tijden Kayla op instagram en zie dus veel indrukwekkende transformaties voorbij komen! Veel succes daarmee!



Leuk! En dank je! Kayla's programma vind ik inderdaad flink aanpoten, en ik zit nog maar in week 2 . Ik had gewichtjes van 1kg in huis, dus ben daarmee begonnen maar Kayla raadt eigenlijk wat zwaarder aan. Heb er net 2 van 3 kg gekocht....die zijn ook zwaar!! Wat een verschil met 1 kg. Die plaatjes van Instagram houd ik me ook steeds voor als ik bezig ben



De boeken van Mieke Kosters heb ik niet gelezen maar ik weet ongeveer wat de strekking is. Die filosofie houd ik ook aan: keuzes omdat je het wil, niet omdat het moet. En daarnaast proberen minder/niet te eten uit frustratie/moeheid/boosheid/irritatie, dat soort dingen. Zo zonde. Calorieën tellen doe ik niet, maar af en toe zoek ik weleens wat op. Bv hoeveel een croissantje en een gewoon hard broodje nou schelen bv, of hoeveel mijn min of meer standaard ontbijt bevat.



Mijn doordeweekse eetlijstje ziet er ongeveer zo uit:

O: yoghurt/kwark met fruit en amandelen/cacaonibs/zonnebloempitten/lijnzaad, of overnight oats met kokosmelk en halve banaan/blauwe bessen/amandelschaafsel

T: niks (te druk) of een zonnatura notenreepje of 2 mandarijnen

L: zelfgemaakte wrap met humus, veel groente, avocado en een cappuccino

T: tomaatjes/worteltjes/paar noten

D: wisselt, zo'n 2x per week matig met sla+soep, regelmatig wrap met geitenkaas/cougette/paprika, of iets anders...

T: wisselt, wat japanse zoutjes of rozijntjes of fruit of ...

Ik drink daarnaast sloten thee overdag.

Ik eet weinig vlees omdat ik het gewoon niet zo lekker vind, maar ik vervang het ook niet altijd goed. Nu ik meer spiertraining doe met Kayla probeer ik hier en daar wat eiwit toe te voegen: huttenkase, kwark ipv yoghurt, eitje, sojaboontjes, linzen, zoiets.

In het weekend ben ik losser: stukje taart, chocolaatje, wat minder netjes diner, keertje uiteten, wijntje...(niet allemaal tegelijk )
Ik wil ook graag meedoen! Ik weet niet wat ik nu weeg, maar toen ik het laatst checkte, woog ik 72 kilo. Ik moet er wel bij zeggen dat ik viermaal per week krachttraining doe, dus daardoor in vetpercentage ben afgevallen, maar in gewicht aangekomen. Ik heb nu maat 40, zou graag weer naar 36/38 gaan. Daar merk en meet ik het aan. Vanwege mijn eetstoornisverleden sta ik liever niet op de weegschaal, geen enkel nummer is goed. Dat weet ik ook, dus da's okey.



Ik vind voeding het meest lastig (vanwege mijn verleden). Trainen gaat prima, dat vind ik superleuk. Ik doe dus graaaaag mee en hoop dat we elkaar kunnen motiveren. We kunnen het, meiden! Niet omdat het moet, maar omdat we ons daar goed bij voelen ^^.
quote:Isayez schreef op 19 februari 2017 @ 15:25:

[...]





Ik verbaas mijzelf ook nog haha.

Maar morgen ben ik 3 weken bezig (gisteren op de weegschaal was ik precies 2.5 kilo afgevallen)Daar mag je trots op zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me nog even verdiepen in de boeken van Mieke Kosters!

Ben het eens dat je een levensstijl moet vinden, ipv een dieet. Ik heb nu alleen echt even een dieet nodig omdat het echt uit de hand is gelopen: zodra ik onder de 68 zit zal ik idd vaker mezelf wat toestaan, ben echt niet van plan de rest van mn leven op dieet te zijn.
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 19 februari 2017 @ 16:03:

Ik wil ook graag meedoen! Ik weet niet wat ik nu weeg, maar toen ik het laatst checkte, woog ik 72 kilo. Ik moet er wel bij zeggen dat ik viermaal per week krachttraining doe, dus daardoor in vetpercentage ben afgevallen, maar in gewicht aangekomen. Ik heb nu maat 40, zou graag weer naar 36/38 gaan. Daar merk en meet ik het aan. Vanwege mijn eetstoornisverleden sta ik liever niet op de weegschaal, geen enkel nummer is goed. Dat weet ik ook, dus da's okey.



Ik vind voeding het meest lastig (vanwege mijn verleden). Trainen gaat prima, dat vind ik superleuk. Ik doe dus graaaaag mee en hoop dat we elkaar kunnen motiveren. We kunnen het, meiden! Niet omdat het moet, maar omdat we ons daar goed bij voelen ^^.Ik zet je in de OP, Nav! Wat goed dat je zo intensief sport! Dan zou ik me inderdaad niet veel aantrekken van het getal op de weegschaal; dat zegt dan weinig tot niets. Je lekker in je lijf voelen is veel belangrijker en zo te zien ben je al heel goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
quote:caribgirl schreef op 19 februari 2017 @ 17:02:

Ik ga me nog even verdiepen in de boeken van Mieke Kosters!

Ben het eens dat je een levensstijl moet vinden, ipv een dieet. Ik heb nu alleen echt even een dieet nodig omdat het echt uit de hand is gelopen: zodra ik onder de 68 zit zal ik idd vaker mezelf wat toestaan, ben echt niet van plan de rest van mn leven op dieet te zijn.



Alleen ben je dan niet bang dat als je jezelf na weken 'niks' weer 'toestaat' lekkers te eten, je zo weer de andere kant op jojo't? Dat zou mij in ieder geval gebeuren.. Daarom vandaag 4 paaseieren gegeten , toch onder de 1500 kcal. gebleven (met normale maaltijden en best veel tussendoortjes) en daar val ik echt mee af.



Vanmiddag ook nog een dik uur gelopen. Was wel frisjes, heb echt zin in de lente!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd onder de 70 geweest, wel wat gejojo'd tussend de 65-69. Het is echt na de zwangerschap nu een jaar terug dat ik zoveel meer weeg/woog. Dus ik denk dat als ik weer onder de 70 ben, ik wel terugkan naar een gewoon eetpatroon. Maar 4 paaseitjes heb ik nooit gekund hoor! Dat smaakt dan echt meteen naar meer
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
quote:caribgirl schreef op 19 februari 2017 @ 21:14:

Ik ben altijd onder de 70 geweest, wel wat gejojo'd tussen de 65-69. Het is echt na de zwangerschap nu een jaar terug dat ik zoveel meer weeg/woog. Dus ik denk dat als ik weer onder de 70 ben, ik wel terugkan naar een gewoon eetpatroon. Maar 2 paaseitjes heb ik nooit gekund hoor! Dat smaakt dan echt meteen naar meerHaha, ja dat is mij dus vandaag ook niet gelukt. Maar 4 vond ik nog acceptabel en het bakje staat op tafel, dus het is een goede discipline-oefening om het daar bij te laten.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb net gewogen! 2 keer zelfs..

Van de week mij hier aangemeld met 70,6 en vanochtend net was ik 70,3.

Maar daarna moesten ik naar de wc.. en Dat scheelde gewoon een halve kilo (69,8)

Zinds ik gezond eet heb ik ook weer een ritme om naar een wc te gaan (elke ochtend, was eerst om de 3 dagen en dan weer 2 keer per dag .. heel wisselend dus)



Sorry voor de onsmakelijke details maar het verbaasde mij gewoon!



Maar voor het tabel maar de 70,3 aanhouden denk ik? Dan ben ik 0.3 kwijt volgens tabel.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend gaf de weegschaal 66,5 kilo aan, -0,4 dus deze week! Heb me dit weekend best laten gaan (grote bak popcorn in de bioscoop, verjaardag gehad en inderdaad die paaseitjes!!) dus probeer me deze week weer streng aan de max. 1700 calorieën te houden.
Ik ben van 89 naar 87.1 gegaan. Misschien iets te snel. Komt denk ik omdat mijn eetpatroon ineens heel anders is.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames met het afvallen!

Wow BrownEyes, lekker toch? Kan inderdaad zomaar snel gaan als je opeens anders eet.



Ik weeg me express niet. Gisteren aardig wat koolhydraten gegeten en was vrijdag pas begonnen.

We willen niet meteen teleurgesteld de week beginnen, he?



Ik spring nu de deur uit: foto-opdracht in de natuur. LOPEN. Yes.



Op een goede week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven