Lijf & Lijn alle pijlers

VEEL te zwaar: tijd voor actie!

11-07-2016 20:38 301 berichten
Dag allemaal,



Ik ben veel en VEEL te zwaar. Ik wil graag 50 (!) kilo afvallen, en ik ben er nu 7 kwijt.



Zijn er meer mensen met een fors overgewicht die mee willen schrijven? Ik zie dat er veel topics zijn van mensen die een kilo of 10 kwijt willen, maar dat voelt nog een beetje te ver weg.



Ik las vanmiddag hier een topic waarin mensen die veel afgevallen waren beschreven wat ze allemaal weer kunnen doen nu ze zoveel minder wegen, dat motiveerde me enorm. Ik heb een dochter waar ik vooral heel graag een gezonde moeder voor wil blijven.



Ik hoop dat ik hier gelijkgestemden vind en dat we voor het eind van het jaar al heel wat kilo's minder hoeven mee te torsen.
Alle reacties Link kopieren
50 kg afvallen betekent wel dat je regelmatig door een arts moet worden gezien! Meeschrijven gaat jammer genoeg niet, omdat ik het tijdelijk op pauze heb moeten zetten door me zwangerschap, maar ook ik wil nog 20 kg in totaal afvallen. Was voor mijn zwangerschap al 20 kg afgevallen.



Mag ik vragen hoe je bezig bent?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent goed bezig! Hoop dat je mensen vind.
Alle reacties Link kopieren
zeven kilo afgevallen vind ik heel veel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik wil ook 50 kilo afvallen. Ben nu al wat aan het opletten, maar begin na de vakantie echt serieus
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik ben begin dit jaar begonnen met afvallen. Eerst om in het vliegtuig te kunnen passen, maar nu ik merk dat ik ineens weer grote stukken kan lopen zonder de dagen erna veel pijn in mijn knie te hebben ben ik extra gemotiveerd. Ik wil in totaal voor 40 kilo gaan, maar ben inmiddels al 20 kilo kwijt. Kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo 'licht' ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Succes!



Ga langs bij je huisarts en laat je adviseren. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je de stap gezet hebt en door wilt pakken. Ik ben sinds afgelopen januari 20 kilo afgevallen. Hierna wil ik er nog 40 kilo afvallen.



Er is wel een ander topic waar ik veel schreef maar dat is een beetje in het slop geraakt. Het afvallen trouwens ook, ik kom gelukkig niet aan (dat heb ik dus wel geleerd dat is al heel wat) Ik heb wat medische klachten waardoor sporten even wat moeilijker gaat en tja toen ging het al snel bergafwaarts.

De medische klachten staan los van mijn gewicht en as. woensdag heb ik een afspraak staan om cesartherapie te starten en ik hoop dat dat snel gaat helpen.



Ik ben een vrouw en ik ben 32 jaar. Ik ben al vaker 50 kilo afgevallen en weer aangekomen. In het verleden heb ik de diagnose BED gehad en dat ligt altijd nog wel op de loer.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dank Jo & Retrostar! 7 kilo is misschien veel, maar als je zo zwaar bent als ik vliegen de eerste kilo's er vanaf... Ik streef ernaar om iedere week één kilo af te vallen. Ik doe dit inderdaad onder medische (én psychologische) begeleiding, en met mijn gewicht is afvallen op dit tempo ook goed haalbaar en wenselijk.



@Laura: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik beperk mijn koolhydraten een beetje: overdag eet ik zo min mogelijk brood en koolhydraten, maar vooral soep, salade, kwark, vleeswaren en noten. In de avond eet ik een gezonde, gewone maaltijd, mét koolhydraten. En ik sport 2 x in de week en loop iedere dag na de lunch of na het avondeten een rondje van een klein half uur.



Rustig aan, maar wel vol te houden denk ik. Al is de berg kilo's waar ik nu tegenaan kijk wel erg groot, soms maakt dat me een beetje moedeloos. Maar ik weet ook dondersgoed dat ik niet langer uit moet stellen, niet langer excuses moet verzinnen, maar niet moet zeuren ervoor moet gaan!
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik wil inderdaad ook zo'n 30-40 kilo afvallen. Misschien zelfs nog meer. Ik volg je, leuk om tips te wisselen
quote:Minimoose schreef op 11 juli 2016 @ 21:01:

Herkenbaar. Ik ben begin dit jaar begonnen met afvallen. Eerst om in het vliegtuig te kunnen passen, maar nu ik merk dat ik ineens weer grote stukken kan lopen zonder de dagen erna veel pijn in mijn knie te hebben ben ik extra gemotiveerd. Ik wil in totaal voor 40 kilo gaan, maar ben inmiddels al 20 kilo kwijt. Kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo 'licht' ben geweest.Oh god ja, in een vliegtuig passen! De laatste keer dat ik in een vliegtuig zat moest ik om zo'n verlengstuk van een riem vragen. De stewardess met maatje 34 reageerde heel lief, maar ik zakte het liefst direct het bagageruim in van schaamte... Wat goed dat je al 20 kilo kwijt bent, en nog fijner dat het motivatie geeft om door te zetten!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed begin heb je gemaakt Patsboem!



Succes dames!
@ IBI en Mepi: wat fijn dat we in hetzelfde schuitje zitten.... In het dagelijks leven voel ik me soms zo'n misfit: ik ken niemand die zo zwaar is als ik. En dat ik hier dan gelijkgestemden tegenkom doet me goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Padoempats schreef op 11 juli 2016 @ 21:09:

@ IBI en Mepi: wat fijn dat we in hetzelfde schuitje zitten.... In het dagelijks leven voel ik me soms zo'n misfit: ik ken niemand die zo zwaar is als ik. En dat ik hier dan gelijkgestemden tegenkom doet me goed!Ik wil zo graag weer lange stukken kunnen lopen zonder bekaf te zijn. Iemand merkte laatst op dat mijn adem toch erg 'hoog' zat na zo'n 10 min stevig wandelen. Dat vond ik toch wel erg klote om te horen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!



Het probleem erkennen en hulp zoeken is stap 1. Ik kon het echt niet alleen.

Inmiddels ben ik na een maagverkleining 35 kilo afgevallen en ik kan jullie verzekeren; het is echt echt echt waar dat je zoveel fitter bent als je afgevallen bent.

Hoeveel makkelijker het nu gaat om te wandelen, sporten, fietsen, een berg op te klimmen.... Dat is ongelofelijk.



Echt meiden, het is het zo waard. Jullie kunnen het, op welke manier dan ook
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hier moest er in totaal ook 50 af ongeveer.

Ik woog 128 kilo. Nu nog 92.

Wil nog sowieso naar de 78 en dan zien we wel weer verder
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik wil graag meeschrijven. Ik wil ongeveer 30kg nog afvallen. Ben er al 15 kwijt jeej!
Die vliegtuigstoel, ja, die geeft mij ook altijd stress. Dat maakt vliegen echt de horror en ik vlieg beroepshalve regelmatig. Toch is het nooit de doorslaggevende factor geweest om af te vallen. Helaas. Ik ben me nu aan het voorbereiden op een nieuwe poging en hulptroepen aan het verzamelen.

En wat fijn voor jullie mepi, IBI en Patsboem dat jullie al een eindje op weg zijn!
Alle reacties Link kopieren
Doen Sterrenkijker, die hulptroepen

Kan het echt iedereen aanbevelen. Ik ben dertig jaar te dik geweest, en heb altijd geroepen dat ik het zelf wel zou doen. En na dertig jaar was ik nog steeds te dik.



Ben van mijn leven nog nooit zoveel afgevallen als nu en dat dank ik echt aan de hulp die ik gehad heb. En niet zo zeer de operatie op zich, maar vooral ook de verdere begeleiding er om heen die ik gehad heb.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven, bij moet er weer zo'n 20 kilo af. Ben ooit als eens bijna 40 kilo kwijt geraakt, maar de helft zit er weer aan ????.



Ik krijg nu gelukkig weer wat meer rust en regelmaat met werk en privé, geen 50 uur meer werken in 4 dagen. Maar gewoon weer 40 in 5 dagen.



Ik zal vanavond op de gevreesde weegschaal gaan staan, ben bang dat ie weer 100 aanwijst. Wil terug naar80, is nog steeds te veel, maar daarbij voel ik me goed. En dan pas ik mijn kleding weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Nou sommige van jullie zijn echt al goed op weg.

Ik ben de laatste jaren steeds aangekomen en tijdens mijn zwangerschap (mijn dochter is nu 10 maanden) 30 kilo aangekomen. Eigen schuld ook hoor. 5 kilo is er nu af.

Al met al weeg ik nu 125 kilo en wil ik graag naar de 80. Dus 45 kilo eraf.

Ik heb mij ook ingeschreven om te gaan starten met sporten in een kleine groep met trainer. Ben alleen bang dat de rest flink sportief is en ik alles aangepast moet doen.

Succes allemaal met afvallen en nieuwe gewoontes aanleren!
Alle reacties Link kopieren
Zou bij mij ook echt moeten ... Ik zie er alleen als een berg tegenop en dus gebeurt er tot nu toe niks. Ik volg dit topic want wellicht haal ik hoop en inspiratie uit jullie verhalen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
ik zou ook (weer) mee moeten doen. Heb al vaker in topics geschreven, kan me de eerste 3 maanden goed motiveren en dan is het weer gebeurt. Kom ik weer aan en zit ik weer op mijn oude gewicht. Ben wel eens een kleine 20 kilo afgevallen, maar die zitten er al lang weer bij. Ik heb een stabiel gewicht, alleen zo'n 50 kilo te veel. .



Zit nu al een tijdje in de ziektewet, mijn energielevel is ver te zoeken. Dus daar moet ik naar op zoek. Heb van de week zitten te denken om eens naar de sportschool te gaan, dus dat is mss wel een teken!
quote:Marels schreef op 11 juli 2016 @ 21:24:

Hier moest er in totaal ook 50 af ongeveer.

Ik woog 128 kilo. Nu nog 92.

Wil nog sowieso naar de 78 en dan zien we wel weer verder Wat ontzettend goed van je! Ik heb jouw topic af en toe gevolgd, en wat fijn dat je zo blij bent met je beslissing! Ik heb ook getwijfeld over een GBP, maar heb nu toch besloten om het nog een keer te proberen, maar dan met goede begeleiding. Ik hoop dat deze keuze voor mij net zo fijn voelt over een paar maanden dan jouw keuze voor jou voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven