Lijf & Lijn alle pijlers

Vet verliezen rond de buik en lovehandles

21-07-2014 22:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo medeforummers,



Ik wil graag wat buikvet en vet bij mijn lovehandles verliezen.



Ik ben gezonder gaan eten en meer gaan sporten om op een gezonde wijze af te vallen maar dit is een zone waar ik de meeste aandacht op wil richten. Nu dacht ik eraan om een soort zweetband voor mijn buik aan te schaffen. Hebben jullie hier ervaringen mee? Of hebben jullie misschien andere tips om deze zone specifiek aan te pakken? Alvast bedankt!
Geldklopperij volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Plaatselijk vet verbranden kan niet. Ook niet met een zweetband dus. Je kunt je geld net zo goed door de wc spoelen. Blijven sporten en gezond blijven eten en je vetpercentage zal lager worden, ook je buik en lovehandles worden dan strakker.
Zinloos. Je kan niet plaatselijk afvallen. Ieder lichaam slaat op een andere manier vet op, maar als het bij jou op de buik zit dan is dat de lastigste plaats om het vet te verliezen. Je zal dus vet moeten verbranden, en het vet op je buik verdwijnt pas als het ook op andere plaatsen verdwijnt. Helaas is de probleemzone pas als laatste aan de beurt (als je gezicht en je borsten zijn weggeslonken). Buikspieren zijn heel goed voor je stabiliteit en houding maar je valt er niet van af.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk wel dat mijn buik en taille strakker worden van core training (nu al een tijdje niet gedaan en het is dus weer wat in verval aan het raken), maar ik ben van mezelf al slank met een platte buik. Maar als er best wel wat vet zit, is dat niet zomaar plaatselijk aan te pakken. En al zeker niet met zo'n band. Keihard sporten moet je en gezond eten en dan val je als het goed is overal geleidelijk af.
Alle reacties Link kopieren
Meds, nu je hier toch rondhangt.. Mag ik je een vraag stellen over voeding icm sport?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties!

Gelukkig dat ik niet al zo'n band heb gekocht..
quote:Coconutt schreef op 21 juli 2014 @ 22:25:

Meds, nu je hier toch rondhangt.. Mag ik je een vraag stellen over voeding icm sport?tuurlijk
Mijn buik wordt minder van oefeningen op een matje waarbij je al je spieren in je bovenlijf traint. Alleen buikspieroefeningen doen werkt niet bij mij want te saai en te pijnlijk na een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n band werkt net zo goed als een keer flink lang plassen: je verliest vocht en gewicht en misschien ziet je buik er ook wat platter uit, maar na een glas water zit het er gewoon weer aan.



Dus met gezond eten en sporten ben je gewoon goed bezig.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juli 2014 @ 22:58:

[...]



tuurlijkIk heb ook een vraag Ik ben erg dun maar zou graag dikkere billen willen. Kan je dat met trainen bereiken?
I'm Doing Me
quote:lovesray schreef op 21 juli 2014 @ 23:15:

[...]





Ik heb ook een vraag Ik ben erg dun maar zou graag dikkere billen willen. Kan je dat met trainen bereiken?Mja, ik snap het. Eerlijk gezegd is dat heel moeilijk maar niet onmogelijk. Dan moet je niet denken aan dikkere billen maar aan getrainde billen. Die tonen wel iets beter. Maar billen trainen is moeilijk. Veel squats/ lunges/ deadlifts zijn goed voor de gluteus maximus. Maar je snapt dat je dan ook je benen meepakt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn



Ik ben sinds kort begonnen met krachttraining, 3x per week fullbody icm warming up en 30 min cardio naderhand. Ik wil strakker worden èn mijn vetpercentage verlagen (zou zo'n 10 kg kwijt willen). Nu ben ik wat aan het stoeien met mijn dieet. Is het verstandig om rond de 2000 kcal te gaan zitten? Of juist een stukje er onder?
Ik zou er niet onder gaan zitten. Met KT moet je genoeg eten. Maar het ligt wel aan je stofwisseling. Eet je normaal ook 2000 cal. of meer?

En ik zou ook geen 3 keer per week Full Body doen, Na KT moeten je getrainde spiergroepen 48 tot 72 uur rust houden. Je kan wel drie keer per week trainen maar pak dan een split schema, waarbij je elke spiergroep 1 keer per week pakt, maar dan ook echt goed. Je instructeur moet je hierin wel kunnen helpen. Die zal misschien zeggen dat dat een mannentraining is, maar dat is juist goed. Die trainingen zijn namelijk veel effectiever dan de vrouwenschema's. Die laatste zijn namelijk bedoeld om zo min mogelijk massa te creëren.

Massa creëren is vetverbranden. In the end wordt je VP lager, maar op de weegschaal zal je niet veel merken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juli 2014 @ 23:19:

[...]



Mja, ik snap het. Eerlijk gezegd is dat heel moeilijk maar niet onmogelijk. Dan moet je niet denken aan dikkere billen maar aan getrainde billen. Die tonen wel iets beter. Maar billen trainen is moeilijk. Veel squats/ lunges/ deadlifts zijn goed voor de gluteus maximus. Maar je snapt dat je dan ook je benen meepakt.Getrainde billen ogen iets voller hoop ik. Ik ga mijn best doen. Dankje!
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds, 2 minuten geleden

Ik zou er niet onder gaan zitten. Met KT moet je genoeg eten. Maar het ligt wel aan je stofwisseling. Eet je normaal ook 2000 cal. of meer?

En ik zou ook geen 3 keer per week Full Body doen, Na KT moeten je getrainde spiergroepen 48 tot 72 uur rust houden. Je kan wel drie keer per week trainen maar pak dan een split schema, waarbij je elke spiergroep 1 keer per week pakt, maar dan ook echt goed. Je instructeur moet je hierin wel kunnen helpen. Die zal misschien zeggen dat dat een mannentraining is, maar dat is juist goed. Die trainingen zijn namelijk veel effectiever dan de vrouwenschema's. Die laatste zijn namelijk bedoeld om zo min mogelijk massa te creëren.

Massa creëren is vetverbranden. In the end wordt je VP lager, maar op de weegschaal zal je niet veel merken.



Bedankt voor je snelle reactie!



Mijn instructeur heeft dit schema samengesteld om mee te beginnen. Hij gaf aan dat we dit elke X weken aanpassen naar behoefte. Ik zal hem binnenkort eerst vragen naar wat jij hierboven voorstelt.



Hiervoor sportte ik vrijwel nooit. Ik ben daardoor vrij slap en zit aan mijn bovengrens qua gezond BMI. Voor een gewicht middenin de schaal zou er toch echt 10 kg af mogen.



Qua kcal: ik probeer gezond en bewust te eten maar een aantal dagen per week gaat dit niet lekker. Ik moet het serieuzer aanpakken wil ik resultaten gaan zien.

Een jaar geleden heeft een diëtiste berekend dat ik in rust zo'n 1850 kcal verbrand.
Oké, je begint dus net. Dan kan het zinvol zijn de eerste maanden wel Full Body te trainen maar dan wel twee keer per week in verband met de rust. Train je wel met maximale spierbelasting (zware gewichten, max. 8 herhalingen)?
De derde training kan dan gewoon een cardiotraining zijn
Alle reacties Link kopieren
Goede tip. Ik wil het sowieso gaan combineren met groepslessen, en dat was wel erg veel in een keer. Ga doen wat jij zegt!



Ik heb nu lichte oefeningen en meer herhalingen (15-20). Geloof wel dat de trainer zei dat we dit over een paar weken aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Coconutt, doe je dan apparaten of oefeningen met losse gewichten (dumbbells, barbells, kettlebells)? Die laatste, en dan vooral de compoundoefeningen met deze gewichten, werken het beste als je kracht wilt opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Trainen, trainen en trainen.

Rust, rust, rust.

Gezond eten, gezond eten en gezond eten.

Vetmassa verliezen, spiermassa kweken.

En dat stug volhouden.

En dan, uiteindelijk, verlies je vet op je buik.

Mij heeft het 1,5 jaar heel intensief sporten gekost, heel gezond leven, geen drank, amper suiker (hysterisch Meds ) om een redelijk strakke buik te kweken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Bah, ik kwam altijd op mijn billen/heupen aan en nu op mijn buik, baal! Kom je plat uit 8 zwangerschappen en dan nu blijft alles aan mijn buik hangen... Deels hou ik vocht vast door medicatie maar het avondsnackje doet ook geen goed... In twee maanden zit er vijf kilo extra bij... Normaal volleybal ik 2x per week maar dat is in mei gestopt. Sinds vorige week naar de sportschool, we wandelen sowieso veel en stap zoveel mogelijk op de fiets. Nooit gedacht dat ik op de sportschool zou moeten zeggen dat ik kom om af te vallen...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven