Lijf & Lijn alle pijlers

voedingspatroon

19-01-2017 21:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal last van drang naar zoetigheid en suiker en kan dat moeilijk afleren/ bedwingen,

Ik probeer een paar kilo af te vallen maar dit lukt niet zo goed. Het is vooral s´avonds en op het werk dat het niet lukt om van de zoetigheid af te blijven. Bv vandaag een collega die muffins had gebakken dus een halve gepakt en bij het thuiskomen zin in zoet dus 2 boterhammen met honing. Gisteren pannenkoeken gaan eten met dochter.

Voor de rest is dit mijn voeding van vandaag:

o: havermout rozijnen en magere yoghurt, thee zonder suiker

t: halve avocado, handje noten

l; kom champignonsoep en vegetarische moussaka

m; paar kersentomaten, halve muffin

a; 3 bruine boterhammen met honing en sinaasappel



Ik fiets elke dag 45 min en ga 3 keer in de week naar aerobics en zumbales dus qua sporten doe ik mijn best.

Graag zou ik een 3 a 4 kg afvallen om van mijn buikvet af te komen. Graag tips hoe ik van de zoetigheid af kan blijven en wat een haalbaar voedingspatroon is:

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met hartig broodbeleg ipv zoet denk ik.

Verder geen frisdrank/alcohol.



Wat is je lengte en gewicht?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie. Ik drink heel zelden alchohol frisdrank en fruitsap. Ik ben 1,76 lang en weeg 72 kg,
Zou maar beginnen met die honing schrappen. Dat is natuurlijk puur suiker, hoe graag mensen ook willen beweren dat het reuze goed voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik ben ook bezig met afvallen en zoetigheid is mijn valkuil. Vooral als ik thuis kom na een lange dag werken en 's avonds vanaf een uur of 8. Zelf pak ik dit aan als volgt: voordat ik weg fiets van mijn werk eet ik nog een plakje ontbijtkoek. Als ik dan een halfuur later thuis kom heb ik geen hongergevoel (en dus minder de neiging om gelijk naar iets zoets te grijpen) en begin ik vrijwel gelijk met koken. 'S avonds vind ik het lastiger maar ik probeer dan vooral te denken aan de blijdschap die ik voel als ik weer wat ben afgevallen & stel me voor hoe fijn het wel niet zou zijn als ik in het voorjaar slank ben en leuke nieuwe kleding kan kopen
Alle reacties Link kopieren
In een app bijhouden wat je eet kan ook helpen om inzicht te geven.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik 't gedaan met de app van fitnesspal. Die geeft het ook aan hoeveel suikers je nog mag bijvoorbeeld. Heb nu een goed gevopletten voor hoeveel ik waar per dag van kan eten.

En verder sla ik standaard op werk af, zodra ik dat niet doet is het einde zoek. .bij mij is het een kwestie van doen en even volhouden, daarna gaat het rigenlijk automatisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Unknown1985 schreef op 19 januari 2017 @ 21:49:

Zelf heb ik 't gedaan met de app van fitnesspal. Die geeft het ook aan hoeveel suikers je nog mag bijvoorbeeld. Heb nu een goed gevopletten voor hoeveel ik waar per dag van kan eten.

En verder sla ik standaard op werk af, zodra ik dat niet doet is het einde zoek. .bij mij is het een kwestie van doen en even volhouden, daarna gaat het rigenlijk automatisch.



?

Doorgaans kan ik rare teksten wel ontcijferen, maar op deze loop ik toch vast.



Zin in zoet leer je jezelf af door drie dagen lang geen zoet te nemen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie weinig voeding met eiwitten. Neem meer eiwitten, dat helpt ook je drang naar suikers onder controle te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 19 januari 2017 @ 21:55:

[...]





?

Doorgaans kan ik rare teksten wel ontcijferen, maar op deze loop ik toch vast.



Zin in zoet leer je jezelf af door drie dagen lang geen zoet te nemen.



Daar moest gevoel staan.

Weet ook niet wat daar is mis gegaan
Alle reacties Link kopieren
Verse champignonsoep en verse moussaka? Anders zit er teveel zout en suiker in...

Rozijnen kun je skippen. Die honing ook..



Boterhammen met kipfilet of kalkoenfilet. Of geitenkaas... of hummus... plus rauwkost.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel anders dan ik. Ik zou zeggen: verkeerd. Maar ik ben jou niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In een app bijhouden wat je eet, helpt echt! Je ziet dan namelijk precies wat het effect is van dat ene koekje (of tweede koekje, enz), waardoor je je toch af gaat vragen of je dat nou wel zou doen en of het je echt de calorieën waard is.



Ik heb het ook vooral 's avonds lastig en los dat nu op met een plakje ontbijtkoek (suikervrij) en een beker Optimel rond 8 uur. Lekker zoet en vult goed, waardoor je de rest veel makkelijker kunt laten staan.
Nou poe poe, wat afschuwelijk zo'n boterham met honing



Ik zou die avocado schrappen, want die dingen zijn gewoon gruwelijk smerig.
Als ik iets zoets eet, heb ik de rest van de dag meer zin in nog meer zoet, dan wanneer ik geen zoetigheid eet. Dus geen zoet broodbeleg, geen halve muffin, dan is t 's avonds ook makkelijker vol te houden.
quote:froufrou80 schreef op 19 januari 2017 @ 22:49:

Nou poe poe, wat afschuwelijk zo'n boterham met honing



Ik zou die avocado schrappen, want die dingen zijn gewoon gruwelijk smerig.In 2 dagen tijd 5 boterhammen met een laag suiker er op slaat gewoon nergens op. Geen wonder dat ze altijd zin heeft in zoet, haar bloedsuikerspiegel slaat compleet op hol van die meuk.
Alle reacties Link kopieren
Tips:

- vermijd alles met E-nummers. De meesten zijn chemische stoffen en chemische stoffen veranderen je hormonen: blijven in je lever en bloed hangen omdat het niet verwerkt kan worden en maken je dik (werkt hetzelfde als vele soorten medicatie = chemische stoffen = dus dikmakers)

Bron: bijvoorbeeld het boek van Julia Kang



- eet zo Basic mogelijk en plantaardig, want alles wat zoveel mogelijk natuurlijk is wordt door het lichaam herkent en daardoor worden de voedingsstoffen goed opgenomen en gaat je lichaam meer werken zoals het hoort.

Bron: Amber Albarda



- vermijd vlees en zuivelproducten: 96% van de dieren is onder dwang volgespoten met groeihormonen om 3-4 keer zo snel te moeten groeien voor zo snel mogelijke productie. Je bent wat je eet, en krijgt deze groeihormonen dus dagelijks veelvuldig binnen. Gevolg: men wordt dus ook dik van deze groeihormonen. Vermijden dus!



Daarnaast: eet veel levend voedsel zoals alles wat natuurlijk groeit en vol levensenergie zot: dat geeft je kracht en voedingsstoffen (denk aan enkel het gras wat bv paarden, koeien en olifanten eten) Eet geen dood (vlees van dode dieren). Daar zit geen leven meer in. Want leed, angst en stress trekken je energie weg.

- bron: Ralph Moorman



Het gaat erom dat je logisch leert denken over voedsel. Wat is het feitelijk wat je in je lichaam stopt, wat is ermee gebeurt?

Met natuurlijk eten verlies je gewicht

Met bewerkt, hoog-geproduceert fabrieks eten kom je vooral aan. Want het lichaam herkent dit van nature niet en kan het niet verwerken

- bron: amber albarda
Gebruik van hormonen is verboden in de Nederlandse veehouderij en een tomaat zit ook barstensvol e-nummers. Je moet niet alles geloven dat op internet staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 20 januari 2017 @ 08:53:

Gebruik van hormonen is verboden in de Nederlandse veehouderij en een tomaat zit ook barstensvol e-nummers. Je moet niet alles geloven dat op internet staat.Als ik jou was zou ik dan nog maar even rustig een kiloknaller en plofkip naar binnen werken. Groot deel van het vlees wordt geimporteerd uit het buitenland (dat probeert de overheid te maskeren). En zowieso worden alle dieren ingespoten met grote hoeveelheden vruchtbaarheidshormonen om de massaproductie op gang te houden. Ook daar wordt je uiteraard dik van want het zit in alle vlees, de dieren worden eruit opgebouwd.
Wow ... hier ben ik even stil van. Geloof je dit echt?
quote:Izzy_ schreef op 20 januari 2017 @ 10:30:

Wow ... hier ben ik even stil van. Geloof je dit echt?



dat van die e-nummers klopt wel:







Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor alle tips. Ik ga mijn best doen om van de suiker af te blijven. Ik kook idd zelf en eet geen kant en klare maaltijden. Na hoelang vermindert de drang naar suiker en kan verminderen in suiker al genoeg zijn? Taart en koekje afslaan bij bezoek bij verjaarden vind ik wat overdreven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 19 januari 2017 @ 21:44:

Zou maar beginnen met die honing schrappen. Dat is natuurlijk puur suiker, hoe graag mensen ook willen beweren dat het reuze goed voor je is.Een beetje suiker is natuurlijk niet erg, het lijkt me juist eerder aan die twee boterhammen te liggen die ze eet als tussendoortje. Of ze daar nou honing op doet of iets hartigs, het blijven een hoop calorieën. Ik eet ook gewoon suiker en ik ben hartstikke slank, ik vind het gedoe daaromheen zo spastisch. Gewoon niet teveel suiker en voor de rest gezond en met mate eten, dan is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Als je door dat ene koekje of taartje vervolgens geen maat meer kunt houden, kun je beter helemaal stoppen met suiker. Dat is nogal moeilijk omdat het ook in veel andere producten zit. Als je wel maat kunt houden, is een koekje echt geen probleem. En een boterham met honing ook niet.



Afvallen gaat om je totale inname en verbruik.

Iedereen snapt dat het niet gezond is om calorieën alleen uit taart en cola te halen, maar suiker is geen heroïne. Je lichaam kan een matige hoeveelheid prima verwerken.



En KennyBee:



- Alles is chemisch. E-nummers zijn goedgekeurde (en dus veilig geachte) hulpstoffen, waarvan een heel aantal ook gewoon van nature voorkomen in voedsel. Sommige mensen hebben een overgevoeligheid, intolerantie of allergie voor bepaalde e-nummers. Die mensen moet dat nummer dan vermijden. Andere mensen hoeven dat niet.



- Nachtschade is natuurlijk, en giftig. Botulisme komt door een bacterie. Virussen zijn puur natuur. Natuurlijk = goed is een veel te simplistische voorstelling van zaken.



- Sinds wanneer zijn dieren niet natuurlijk en vol levensenergie? Of sinds wanneer is geoogste, gewassen, in stukken gehakte en ingevroren groente levend? Gekke regel.

Overigens eens dat je uit ethische overwegingen geen plofkippen en oceaanvernietigend-gevangen vis eet. Heeft niets met energie te maken.



- Je komt aan van te veel eten. Sommige voorbeelden van geproduceerd voedsel doen niets voor je. Maar massaproductie betekent ook: we hebben genoeg, houdbaar en veilig voedsel tot onze beschikking. Vele malen veiliger, gevarieerder en gezonder dan bijna alle generaties voor ons (ja, inclusief de zogenaamd 'paleo' levende oermensen). Toffee's en kwark zijn beide geproduceerd. Het is niet hetzelfde.
What a nuanced anxiety
quote:pamelacourson schreef op 21 januari 2017 @ 14:34:

[...]





Een beetje suiker is natuurlijk niet erg, het lijkt me juist eerder aan die twee boterhammen te liggen die ze eet als tussendoortje. Of ze daar nou honing op doet of iets hartigs, het blijven een hoop calorieën. Ik eet ook gewoon suiker en ik ben hartstikke slank, ik vind het gedoe daaromheen zo spastisch. Gewoon niet teveel suiker en voor de rest gezond en met mate eten, dan is er niks aan de hand.5 boterhammen met suiker vind ik dus teveel, maar dat is mijn standaard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven