Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Alle reacties Link kopieren
Ja helemaal oke natuurlijk lief!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Oké! Dames, als er fouten in de tabel staan, laat maar horen!



Eetlijstje vandaag:

O: 100 gr bruine boterhammen met aardbeienconfituur

L: 100 gr bruine boterhammen met kipfilet, gerookte zalm, komkommer, tomaat en twee stukjes meloen

T: smoothie van sojamelk, banaan, bosbessen en aardbeien

D: aardappeltjes uit de oven met look, rauwkostsalade, papillot kabeljauw met kokosmelk, tomaat, basilicum, paprika, pijpajuin en citroen

T: mini magnum



Is iedereen lekker aan het genieten van het weertje? Mijn rug (ondanks goed smeren) is toch ferm verbrand. Auwie, kan niet goed zitten. En het ergst van al is, dat ik er niet veel bruiner op zal zijn geworden!
Alle reacties Link kopieren
Hey, goed bezig! Nieuw topic! Mijn gewicht was gisteren 80.5. 80.2 was van vorige week. Maar mag best zo blijven staan hoor!



Ik plaats van vandaag geen lijstje, want niet al te gezond haha.

Onder andere een calippo en een mega softijs, en een dikke gehaktbal. zometeen fijn patat en frikandel eten.



Komende week schrijf ik even niet, ben ik lekker op vakantie! Daar verder genieten van de zon!

Helaas 2 mega blaren onder mijn voet door nieuwe slippers. grrrrrr



Ah @pamplemoes balen dat je verbrand bent! hopelijk word je toch mooi bruin!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag



O: druif, aardbei, meloen in een bakje

T: glas ferro

L: vk puntje met filet, thin crisp met filet

T: 5 dropjes, glas karnemelk

A: verse groentesoep - 2 stukjes breekbrood - Thaise salade - meloen

1/2 glaasje chardonnay

T: soort cornetto ijsje (150kcal)



Lekker warm he?!
Geniet van elke dag!
Happy new topic!



@Pamplemoes, mijn streefgewicht is 75 ipv 70. Uiteindelijk hoop ik er wel wat meer nog af te halen, maar met 75 heb ik weer een gezond bmi en zou ik al heel tevreden zijn.



Gisteren bbq gehad, maar ik heb wel geprobeerd om het rustig te houden qua eten.



O: Twee crackers met kaas, tomaat, komkommer

T: -

L: Twee boterhammen met kipfilet en komkommer, stuk watermeloen

T: IJsje

D: BBQ dus, worstje, stokje sate, lapje varkensfilet. Salade van mozzarella en tomaat, stukjes stokbrood met kruidenboter, bakje fruit en een bekertje ijs toe. Geen saus, op 1 el satesaus na.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-07-2014 12:01
Reden: Verwijderd ivm reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuw topic! Ik ben afgelopen week niet geweest, ben namelijk vrij. Ook komende twee weken zal ik daarom niet heel veel van mij laten horen! Ik ben zoals ik liet weten gestart met het zgn. 'clean eating', alle 'zooi' laten staan en alleen echt voedsel eten. Ik merk dat ik alleen dat al een goede verandering voor mij is! Veel is gewoon goed vervangend te vinden (popcorn/nootjes/zelf ijsjes maken met fruit e.d. en er staan ook echt veel lekkere gezonde bakrecepten online).



Gisteren best vet gegeten (chipjes 's avonds, overdag klein stukje taart en voor avondeten patat..). Ik merk vandaag gelijk dat ik me daar niet beter door voel! Daarvoor dat soort dingen een week o.i.d niet gegeten. Hier ga ik dus gewoon mee door, maar met vrije dagen eet ik toch altijd even iets meer! Ik zal op de laatste vrijdag die ik vrij ben mijn gewicht weer doorgeven (afgelopen vrijdag was ik weg en ook komende vrijdag lukt dat niet) en weer voor de volle 100% mee gaan doen! Voor nu is mijn streefgewicht nog gelijk, maar was het laatste wat ik op de weegschaal zag 73.7. Wat mij betreft kan dit in de tabel zo blijven staan, dat komt met het doorgeven straks op vrijdag wel weer goed!



Fijne vakantie allemaal voor wie nog weg gaat/vrij is :-)
Alle reacties Link kopieren
@pamplemoes Wat fijn van dit nieuwe topic! Ik zal mijn gewicht volgende keer doorgeven, maar de laatste keer dat ik gewogen heb was het inderdaad 60,3. Vanwege mn kapotte weegschaal heb ik het niet recenter kunnen zien. Maar vrijdag horen jullie het waarschijnlijk, ik kijk bij moeders' weegschaal. Het beloofd vast niet veel goeds.. Na spanje, 3x uiteten in 1,5 week.. En dan ben ik de laatste tijd ook weer veelste vaak in de keuken bezig om lekkere koeken te maken! (speltmeel ipv witte bloem, oerzoet ipv geraffineerde suiker) maar alsnog, koeken blijven koeken en hoelanger de ingredientenlijst, hoe 'meer' je natuurlijk binnen krijgt. Ach, we zullen zien! Ik geniet inelkgeval!



Vandaag tot nu toe op;

O: Havermoutpap gemaakt met havermelk (ongezoete)

L: Fruitsalade (van aardbeien, kersen, druiven) en een kom gr yoghurt.



Vanavond zetten we de grillplaat neer , ik neem inelkgeval een makreelfilet, linzen, rauwkost, cocktail augurkjes etc



@twilight Heel veel plezier op vakantie!

@mrsnem @ilona Lekkere lijstjes hoor

@liss Ik snap wat je bedoelt, ik voelde me na het uiteten gaan ook heel anders/minder fit!



Iedereen fijne vakantie ja!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee! Nu eindelijk weer mijn wachtwoord achterhaald om eens echt mee te schrijven.. (Kan ik bij jullie aansluiten?)

Ik ben 1.62 m & weeg 58kg, 23jaar.. (Een aantal jaar geleden 74kg) Ik voel me het fijnst wanneer ik 55kg weeg.. net wat strakker in m'n vel! Maar merk dat ik het lastig vind wanneer ik mijn kcal moet opbouwen. Ik hou tot nog toe elke dag een eetlijst bij.

Maar Misschien hebben jullie tips voor mij!



Ik eet 1200 kcal per dag, de laatste week lijkt dit niet meer genoeg & ga ik Savonds snaaien..

Ik fiets op werkdagen 2x 30 min van/naar m'n werk, sport 3x per week (bijvoorbeeld: XCO,steps,insanity,Zumba)

En ik werk in de gehandicaptenzorg op een woning met ernstig meervoudig gehandicapten bewoners.



sorry voor de lange intro!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, genoten van jullie weekend?



@Mrsnem, lekkerrr lijstje!



@twilight, aah, lekkere dingen gegeten! Ik heb ook de neiging om in dit warme weer wat meer ongezonde dingen te eten (mmm ijs)! Geniet van jouw vakantie!!



@Ilona, ik heb je streefgewicht aangepast! Je hebt goed gegeten op de bbq. Je moet toch ook wel wat genieten van die momenten éh! Zolang het niet elke week is...



@lisss, goed hoor die clean eating. Ik probeer dat ook wel altijd na te streven. Ik ga nooit koken met pakjes of zakjes. Maar soms eet ik wel eens een rijstwafel met chocolade of heel soms een sultana... Ik vind het belangrijk een evenwicht daarin te vinden. Gewoon eten met je verstand éh! Als ik vet eet (frietjes ofzo) dan voel ik me ook altijd zo beroerd! Toch vreemd (of net niet) dat jouw lichaam zo snel went aan gezond eten.



@lantana, oei een kapotte weegschaal? Ik zou die niet kunnen missen! Ik sta er misschien toch te veel op hoor (elke dag), maar laat me niet uit het lood slaan als het de ene dag weer wat meer is. Ben gewoon veel te nieuwsgierig, haha! Mmm, lekker hé die linzen.



@Menn, welkom hoor! Ik vind 1200 kcal persoonlijk te weinig. Ik vind het niet vreemd dat je 's avonds snaait, want je lichaam krijgt te weinig binnen. Je bent ook heel actief, dus denk echt wel dat je meer kcal zou mogen eten. Post gerust jouw eetlijstjes hier. Ik heb op mijn telefoon de app MyFitnessPal gezet. Deze rekent voor je uit hoeveel kcal je mag eten. Hij houdt rekening met je huidig gewicht, activiteitsniveau, lengte en hoeveel kg je wil verliezen in een week tijd. Misschien iets voor jou? Deze app heeft mij erg hard geholpen!



Mijn eetlijstje:

O: muesli met mango, bosbessen, aardbeien en rijstmelk

T: 1 boterham (25gr) met abrikozenconfituur

L: 1 wrap met gerookte kipfilet, komkommer, tomaat, halve avocado en yoghurtdressing

T: druiven

D: geroosterde tomaatjes uit de oven met mozzarella en basilicum, serranoham

T: magere kwark
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook mee doen aan deze topic



naam lola

lengte: 178

gewicht 97 kilo

streefgewicht 70
Alle reacties Link kopieren
@Pamplemoes

mooi lijstje heb je!!

Bedankt, zelf ben ik inderdaad bezig met hoeveel kcal ik minimaal moet hebben.. Maar merk dat ik 1200 kcal op veel dagen heel goed red, maar denk dat mijn lichaam dan z'n tekorten gaat inhalen en na 5 dagen 1200, ben ik een bodemloze put en kan ik blijven eten..

Vind het gewoon een beetje eng om ineens 1560 te eten, bang dat de kilo's eraan vliegen misschien!



Heb myfittnesspal wel op m'n telefoon staan, kom er alleen steeds niet uit. (Ben voedingscentrum app gewend)



Eetlijstje vandaag:;

Vit C

Volkorenbrood met oude kaas 30+/boter en veldsla



140gr wortelen

Flesje water



Volkorenbrood met smeerkaas & Cherrytomaatjes

Flesje water



Flesje water

Banaan & Appel



Thee

4x Volkorenbrood met 2x smeerkaas 20+ sambal /kipfilet (2x tosti)



Thee

Magere kwark met cranberries & lepeltje stevia
Alle reacties Link kopieren
Hier enorm druk gehad...weekend met bruiloft, verjaardag en gisterenavond nog een concertje van de Cool & the gang erachteraan. Dus teveel gedronken en gegeten. Vandaag laatste werkdag en wordt waarschijnlijk een kort dagje.



Ik wil na de vakantie de tabel wel overnemen, ik zit alleen tijdens de vakantie zonder internet, dus eventueel wil ik het na de vakantie wel doen.



Vanaf vandaag weer proberen in het gareel te komen qua voeding. Komende 3 weken met 30+ graden in spanje op vakantie dus daar zullen we wel anders eten en veel sla. Verder willen we het normale patroon aanhouden met af en toe buiten de deur eten.



Zal vanaf vanavond weer lijstjes plaasen t/m donderdag. Ik hoop dat ik nog in de tabel mag blijven, maar zal dus in totaal 4 weken (incl. vorige week) geen gewicht doorgeven op vrijdag ivm. geen internet.



O, ja gisteren wel wat gecompenseer door in totaal 20 minuten te fietsen en 1 uurtje bodypump :D
Alle reacties Link kopieren
Leuk weekend, Strawberry! Geen probleem hoor dat je vier weken jouw gewicht niet doorgeeft. Geniet maar van je welverdiende vakantie.



Phoe, ik zou omvallen met jouw eetlijstje, menn. Eet je nooit warm of was dit vandaag toevallig? In dit eetlijstje mis ik ook groenten... Je eet er wel al een beetje, maar ik eet er heel wat meer. Ben ik namelijk gek op!



Lolab, welkom!
Alle reacties Link kopieren
@pamplemoes,

Gister wat minder groenten gegeten indrd! Lange dag werken en niets in huis...



Bij dit lijstje 2x tussendoortje sochtends,

Om 6.00 ontbeten, dus sneller trek



Thee 2x

Groene smoothie: veldsla,banaan,appel,water



rijstwafel met laagje pure chocolade

Thee klein



Flesje water

Notenreep



Flesje water

2x Volkorenbrood met 1x kalkoenfilet/boter/Cherrytomaatjes (3)



2x flesje water



Thee

Bakje optimel vla



Flesje water



Licht gebakken Tartaar met spruitjes/ketjap/cashewnoten



Thee x2

Rijstwafel met pure chocolade

Cashewnoten 2 handjes



Ik merk wel dat ik lekkere recepten met groenten mis de laatste tijd.... Waardoor ik sneller simpel eet.. Brood/salade/soepje

tips?!



Bedankt voor je mening! Vind ik fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ps. Bij het lijstje heb ik volkorenbrood staan, maar dat zijn wel 2 boterhammen steeds! Alleen met 1x beleg!
Alle reacties Link kopieren
Ff snel mijn lijstje voor vandaag:



O: getoast bruin brood (80 gr) met abrikozenconfituur

T: kerstomaatjes, suikervrij karamelsnoepje

L: gegrilde groenten uit de oven (rode ui, rode paprika, courgette, aubergine en artisjokhart) met olijven, look, feta en mozzarella, pancetta erbij

T: koffie, stukje zwarte chocolade, mango

D: wrap met zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn, mayo light, magere yoghurt, pijpajuin, maïs, rode paprika), ijsbergsalade, tomaat, komkommer

T: warme perzik uit de oven met honing en kwark



@Menn, ik heb vaak ijsbergsalade in huis. Ik vind dat een makkelijke basis om lekkere salades te maken. Ik snijd hem helemaal op en stop die in de koelkast, dan bewaart hij lange tijd. En dan doe ik er alles op wat ik vind... Hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn!
Alle reacties Link kopieren
@Menn

Ik vind omelet met groenten eigenlijk altijd lekker kun je bijna alles wel in doen.



@Pampelmoes

Goed idee van die sla zo! Ga ik eens proberen



Mijn lijstje:

O: Bio magere yoghurt met aardbei, rozijn en lijnzaad

T: kop koffie met melk

L: popcornwafel met brie, 1/2 eiwitshake

T: paar (8?) noten (mix)

T: whey shake na het sporten

A: of falafel met komkommer en paprika

Of 2 speltcrackers met avocado

T: zelfgemaakte ice tea + cracker crisps



Ben er weer bij hoor. Gister heerlijk uiteten geweest, echt van genoten... En de dagen ervoor steeds soepjes / salades / 1x barbeque op donderdag. Denk wel redelijk gedaan maar heb even niet gewogen. Wil er echt nog graag een paar kilo af in twee weken en me goed voelen in bikini dus moet echt knallen en er komen hier geen lekkere dingen in huis de komende weken!
Geniet van elke dag!
Oei menn, ik vind ook dat je erg weinig binnenkrijgt. Van 1500 kcal per dag kom je niet aan hoor, je hebt er ongeveer 2000 nodig op een dag ;)



@strawberry: Hele fijne vakantie toegewenst!



@ lolab: Welkom!



@ pamplemoes, mrsnem: Mooie lijstjes hoor! Vooral pamplemoes' lunch klinkt erg smakelijk



Mijn lijstje voor vandaag:



O: Twee crackers met pompoenpitjes, kaas, tomaat, komkommer

T: Handje druiven

L: Twee boterhammen met kaas, sla, tomaat, komkommer, handje druiven

T: Appel

D: Durum wraps
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuw topic....

We zullen zien hoe het is vrijdag.

Ben dit weekend heerlijk uit eten geweest en heb feestjes gehad. Voor mijn doen netjes gedaan gewoon normaal gegeten ipv volproppen waar ik zo goed in ben. Maar ja we zullen zien.



O: 2 boterhammen pindakaas

T: schaaltje galiameloen

L: 2 boterhammen gebakken ei

T: 1 snack a jack. Water

A: 100 gr gek. aardappel, 150 gram gemengde groentes en 4 vissticks.



@Menn: oef ik ben ook inspriatieloos. Ik zal nog veel van jullie af moeten kijken voor de afwisseling hihi...
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips!

Omelet is een goeie!!

En die sla ook!



Ik probeer vaak wel veldsla in huis te hebben, die eet ik vaak op brood in afwisseling met Cherrytomaatjes en in m'n smoothies!



voor morgen een lekker recept gevonden op een site die iemand plaatste... was dat hier?!

Chickslovefood oid ?!

Heb alleen avonddienst... Dus dat ga ik smiddags eten denk ik??!
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan jullie... Kan ik bijvoorbeeld morgen met 1500 beginnen?! En hoe kan ik dat het best doen?! Extra boterham oid?!

Of moet ik morgen 1300 en dat opbouwen..?!
Alle reacties Link kopieren
Menn,

Het is beter als je sowieso meer gaat eten. Laat het een beetje los, eet meer overdag dan heb je savonds echt veel minder honger.



Gewoon 1800 morgen. Neem een avocado, omelet met veel groenten&scheut melk, bakje yoghurt, handje noten..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik ben 20 jaar en vind de tabel met het aantal kilo's die er al af zijn onwijs motiverend! Jullie zijn allemaal zo goed bezig! Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. Ik ben 1.64 en weeg 66 kilo. Ik wil graag 59 kilo wegen omdat ik dan een stuk strakker ben.

Vraagje: hoe vaak sporten jullie? ik weet echt niet waar en hoe ik moet beginnen met de afvalrace. Hebben jullie misschien tips voor de eerste week?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven